صفحه 1:
توانمندسازی کارمندان
Empowerment of Employees
C
۱۸۵6۲ .5
صفحه 2:
عنوان
مراحل استفاده
Leer
۱
صفحه 3:
تاریخچه اولین تعریف از اصطلاح توانمندسازي به سال 1788 بر ميگردد که در آن توانمندسازي را
به عنوان تفویض اختیار در نقش سازماني خود ميدانستند که لین اختیار بايستي به فرد اعطا یا در
نقش سازماني او دیده شود. این توانمندسازي به معني اشتیاق فرد براي مسئولیت. واژه اي بود
که براي اولینبار به طور رسمي به معني پاسخگويي تفسیر شد.
توانمندسازی کارکنان فرایند توزبع قدرت. مسئولیت تصمیم گیری, اختیار و یا منابع به زیردستان؛
کارمندان و یا کارگران است.
امپوزه. شرکتهاق مبتنی بر دانش توسط ساختار سلسله مراتبي تخت و نیروی کار چندسهارته
مشخص میشوند. مدیران فرض میکنند وظایف رهبران, هدایتگری و ارائه کارکنان (نیروهای کار
با دانش) با منابع و شرایط کار آنها, در راستای رسیدن به هدف توانمندساژی میباشد. بطورٌ
خلاصه مدیران برای کارکنان کار میکنند و نه برعکس. توانمندسازی, روغنی است که این فرایند
را روان میکند. توانمندسازی میتواند به سازمانها در تعدادی از راهها کمک نماید:
1- ایجاد انگیزه (دانش) کارگران به کار سختتر.
2- بمبود سنطح ویا شایستگی کارکنان.
3- کاهش نیاز به کارکنان غیرمستقیم
به منظور کست موفقیت در محیط در حال ضمي ر كسب وكار: امروزی سازمانها به دانش, تظرات.
انرژي و خلاقیت کلیه کارکنان, اعم از کارکنان خط مقدم تا مدیران سطح بالاء تیازمندند. جهت
تحقق این آمرء سازمانها از طریق توانمندسازي کارکنان مربوطه به منظور تشویق آنان به DUS
عمل بدون اعمال فشار, ارچ نهادن به منافع جمعي سازمان با کمترین نظارت و انجام وظیفه به
عنوان مالکان سازمان, اقدام مينمایند. توانمندسازي مخصوصا در محيطهاي كاري مجازي که
اعضاي سازمان از تعاملات چهره به چهره محروم ميباشند و مجبوزند که به طور مستقل عمل
نمایند. بسیار مهم ميباشد. همچتین, توانمندسازي جهت حفظ امید و وايستگي کارکنان باقیمانده
در طي زمانهاي کوچكسازي سازمان حائز اهمیت ميباشد.
صفحه 4:
صفحه 5:
3
5 |3 اد ده
7
1
صفحه 6:
رای كتدت التالاعات موسر امد
Bole MGtoolg in aes
تقانتی /
MGt Is