سایر تحقیق و پژوهش

توان نظامی ایران

tavaane-nezaami-iraan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توان نظامی ایران”

توان نظامی ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمقدرت نظامی ایران Irans military power

اسلاید 2: ایران چندمین قدرت نظامی دنیاست؟ رده بندی توسط سایت گلوبال

اسلاید 3: در جدید ترین رنکینگی که سایت گلوبال اعلام کرده است ایران با شاخص نزدیک به 0.4 در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفته است. سایت «گلوبال فایر پاور» سالیانه قدرت های نظامی برتر جهان را با بررسی ده‌ها پارامتر ارزیابی می‌کند. در پارامترهایی که سایت گلوبال فایر پاور مورد بررسی قرار می‌دهد، مواردی همچون قدرت رزم زمینی، تعداد نیروی انسانی خط مقدم برای ، نیروهای نظامی آماده به رزم، تعداد تانک، سامانه‌های توپخانه‌ای، سامانه‌های موشک انداز و راکت انداز در رزم زمینی، جنگنده و هواپیمای جاسوسی و غیره به چشم می‌خورد.

اسلاید 4: براساس گزارش گلوبال فایر پاور در این رتبه‌بندی ایران با تعداد 1616 تانک، 137 جنگنده، بیش از 3 هزار سامانه‌های رزم توپخانه ای و موشکی و بودجه نظامی 6 میلیارد و 300 میلیون دلاری در جایگاه  22 جهان قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه سعودی ها و کشورهای مرتجع منطقه چند برابر بیشتر از ایران بودجه نظامی دارند؛ اما در عمل از نظر بازدارندگی حرفی برای گفتن ندارند. در رنکینگ گلوبال فایر پاور نکات قابل تاملی وجود دارد. در حقیقت در رنکینگ این وبگاه  قدرت موشکی و توان نیروی انسانی نیروهای مسلح ایران به طور کامل بیان نشده است و این موضوع جای انتقاد جدی را باقی گذاشته است،در ضمن در این رده بندی تنها توان نظامی ارتش در نظر گرفته شده و توان نظامی سپاه که به اندازه ارتش توانایی نظامی و دفاعی دارد مد نظر قرار نگرفته است.نتیجه اینکه با در نظر گرفته شدن توان نظامی ارتش،سپاه، بسیج و سایر ارگانهای نظامی،جایگاه ایران در لیست قدرت های نظامی جهان بسیار بهتر بوده و حتی شایستگی حضور در جمع 10 کشور برتر نظامی را دارد.

اسلاید 5: توان موشکی

اسلاید 6: توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنگ‌افزار، در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از 70 درصد آسیا می رسد واین توان دفاعی باعث ناامیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

اسلاید 7: تقسیم بندی نمونه موشکهای ساخت کشورموشک های بالستیک دوربرد = شهاب ۴)برد بیش از 3000)، شهاب ۵، شهاب 6، سجیل، ماهواره بر سفیر و پروژه کوثرموشک های بالستیک میان برد = شهاب 3، فجر 3، عاشورا و قدر 110(برد 3000)موشک های بالستیک کوتاه برد = شهاب 1، شهاب 2 و فاتح 110موشک بالستیک ضد کشتی = خلیج فارسراکت های توپخانه ای = صمید، تندر 69، زالزال 1، زلزال 2 و زلزال 3موشک های زمین به هوا = محراب، شاهین، میثاق 1، میثاق 2، صیاد 1، شهاب ثاقب و مرصادموشک ضد هلی کوپتر = قائمموشک های ضد تانک هدایت شونده = صاعقه، رعد، توفان، توفان 2، توفان 5، توسن و دهلاویهموشک های ضد کشتی = نور، کوثر، قادر و ظفر موشک کروز = نصر 1 و مسکات (در حال توسعه)موشک بدون بال = قیامموشک های هوا به زمین = شفق، شاهین 3، ستار و عصر 67موشک های هوا به هوا = فاطر و سجیلاژدرها = کوسه، یاسین و حوتکاتیوشا = آرش، فجر 3، فجر 5، فلق 1، فلق 2، عقاب و حاسب

اسلاید 8: موشک سجیل؛ اولین موشک دوربرد سوخت جامدموشک سجیل نخستین موشک زمین به زمین دوربرد دو مرحله ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.این موشک دوربرد بالستیک برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر و از ویژگیهای منحصربفرد آن دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده،زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب،زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک،قابلیت لانچر متحرک,قابلیت حمل موشک آماده شلیک می توان اشاره کرد.سجیل جزو آن دسته از موشک‌های بالستیک کشور است که با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود 10 تا 12 ماخ (حدود3400 تا 4080 متر بر ثانیه) به سوی هدف سرازیر می‌شود که انهدام آن از سوی سامانه‌های دفاع هوایی موجود را ناممکن می‌سازد.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید