سایر تحقیق و پژوهش

توربین بادی

windTurbine

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توربین بادی”

توربین بادی

اسلاید 1: بسم الله الرحمان الرحیم

اسلاید 2: توربین های بادی تهیه و تنظیم :سیناکیخا

اسلاید 3: توربین های بادی برپایه نیروی درگ و لیفت کار میکنندبه معنای بهتربرخی از آنان مانند یک بادبان باز عمل کرده و نیروی باد، سطح مورد نظر را جلو می برد . اولین توربینهای بادی که در ایران باستان مورد استفاده قرار می گرفت با این رویکرد کار می کردند.و یا اینکه مانند بال هواپیما شکل ایرودینامیکی و نیروی لیفت موجب حرکت پره ها میشودبه طور کلی:

اسلاید 4: چرخش توربین های بادی بر پایه نیروی درگ توربین های بادی بر پایه نیروی درگ مانند یک بادبان باز عمل می کنند و نیروی باد سطح مورد نظر را جلو می برد. اولین توربینهای بادی که در ایران باستان مورد استفاده قرار می گرفت با این رویکرد کار می کردند. روتور Savonius یک نمونه بسیار ساده از آسیاب های بادی بر پایه نیروی درگ می باشد. این توربین ها به چرخش در می آیند چرا که نیروی درگ در ناحیه باز و مقعر این روتورها بسیار بزرگتر و بیشتر از قسمت بسته و محدب آنها می باشد.

اسلاید 5: چرخش توربین های بادی بر پایه نیروی لیفت با استفاده از نیروی لیفت انرژی بیشتری نسبت به نیروی درگ بدست می آید. ولی تنها نیاز آن، سطحی ایرودینامیکی شکل می باشد شبیه چیزی که در بال های هواپیما استفاده می شود. این مقطع ایرودینامیکی برای ایجاد اختلاف فشار بین سطح بالا و پایین و ایجاد یک نیروی خالص عمود بر جهت باد می باشد.

اسلاید 6: انواع توربین های بادیانواع توربینهای بادی : اگرچه طراحی های مختلفی برای توربین بادی موجود می باشد ولی به طور عمده به دو دسته کلی بر اساس جهت محور چرخش تقسیم بندی می شوند: محور افقی: (Horizontal Axis Wind Turbines(HAWTS که نوع رایج آن می باشد. محور عمودی: (Vertical Axis Wind Turbines(VAWTSجریان هوا بر روی هر سطحی دو نوع نیروی ایرودینامیکی با نام های درگ و لیفت به وجود می آورد که نیروی درگ در جهت جریان باد است و نیروی لیفت عمود بر جریان باد می باشد. یکی از این نیروها یا هر دو می توانند نیروی مورد نیاز برای چرخش پره های توربینهای بادی را تامین نمایند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان