کسب و کار مدیریت و رهبری

تورم و آثار آن بر ارزیابی اقتصادی پروژه ها

tavarrom_va_asare_an_bar_arzyabiye_eghtesadiye_porojheha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تورم و آثار آن بر ارزیابی اقتصادی پروژه ها”

تورم و آثار آن بر ارزیابی اقتصادی پروژه ها

اسلاید 1: تورم و آثار آن بر ارزیابی اقتصادی پروژه ها دکترمصطفی امجدیان

اسلاید 2: تعریف تورم InflationTeتورم از نظر علم اقتصاد : تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود. تورم، روند فزآینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. تورم ناشی از شرایطی است که سطح عمومی قیمتها به صورت نامتناسب ، بطور مداوم و با گذشت زمان افزایش یابد. دو نکته ای که در تعریف فوق اهمیت دارد:1. افزایش بی تناسب قیمتها 2. عامل زمان و تداوم ترقی قیمتهادو نکته ای که در تعریف فوق مهم استدو مسنبسیمنبسیسیبسیشبسیXT

اسلاید 3: برخی اصطلاحات مرتبطنرخ تورمدرصد افزایش قیمت ها را نسبت به یک مبداء در گذشته اندازه می گیرند و درصد افزایش قیمتها را نرخ تورم می نامندقانون 70قانون تجربی معروفی است که مطابق آن، تعداد سالهایی که طول می کشد تا سطح قیمتها دو برابر شودرا محاسبه می کند. مثلاً اگر نرخ تورم 10% باشد 7 سال طول می کشد تا قیمت ها دو برابر شود.درآمد واقعیبه مقدار کالا و خدماتی که با درآمد پولی مشخص قابل خریداری باشد درآمد واقعی گویند.

اسلاید 4: از دلایل بروز تورم می توان به این موارد اشاره کرد :1- تورم ناشی از فشار تقاضا : بدلیل افزایش تقاضای کل، سرعت بیشتر تقاضا نسبت به عرضه و وجود گلوگاه در منابع2- تورم ناشی از فشار هزینه ها : من جمله قدرت سندیکاهای کارگری، نفوذ شرکتهای تجاری و تأمین کنندگان مواد و قوانین مالیاتی و مقررات حاکم بر کسب و کار 3- تورم ساختاری : به تورم ناشی از تغییر تقاضا نیز معروف است. در این حالت تقاضای کل چندان زیاد نشده اما تغییر فاحشی در الگوی یا ترکیب تقاضا رخ می دهد. در اثر این تغییر در بخش هایی از اقتصاد تقاضا زیادتر شده و قیمتها افزایش می یابد و در بخش های دیگر کاهش بوجود می آید.

اسلاید 5: انواع تورم تورم خزنده (آرام یا خفیف)1 تا 6%تورم شديد (تورم شتابان يا تازنده)15 تا 25%تورم بسيار شديد (تورم افسار گسيخته)25 تا 50%تورم پنهان(قیمت ثابت با کاهش کیفیت)

اسلاید 6: اثرات تورم بر ارزیابی اقتصادی پروژه هاwww.themegallery.comاثر بر مقادیر پس اندازاثر بر مقادیر اقساط واماثر بر مقادیر استهلاکاثر بر میزان سرمایه گذاریهااثر بر اجرای پروژه هااثر بر حقوق و دستمزد نیروی انسانی

اسلاید 7: شاخص قیمت مطلق (IPI)این شاخص اثر تغییرات قیمت را روی تولید نا خالص ملی که شامل مجموع ارزش کالاها و خدمات جامعه میباشد، نشان میدهدنرخ تورم عمومی و معرفی چند شاخص آن شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)جمع آوری هزینه هایی که خانواده های با درآمد متوسط در ماههای سال دارند با میانگین وزنی مشخص در ماهها و سالهای مختلفشاخص قیمت عمده فروشی (WPI)این شاخص ترخ تورم کالاها را در سطح عمده فروشی برای مصرف کنندگان و صنایع اندازه گیری می کند. بدون احتساب خدماتافزایش هزینه تامین جهیزیه نرخ تورم عمومی(f )بر اساس یک یا چند شاخص اقتصادی، توسط سازمانهای پولی و مالی معتبر در هر کشور محاسبه می شود

اسلاید 8: نرخ تورم خاص این نرخ بر اساس یکی از شاخص های سه گانه مطرح شده برای یک بخش یا قسمت و یا یک محصول معین در یک دوره زمانی مشخص تعیین می شود.

اسلاید 9: میانگین نرخ تورم میانگین هندسی نرخ های متفاوت تورم در دوره های زمانی مختلف را گویند. با یادآوری رابطه 10-2 و 2-15 در ادامه مثالهایی را خواهیم آورد

اسلاید 10: مثالهای میانگین نرخ تورم

اسلاید 11: مثالهای میانگین نرخ تورم 4

اسلاید 12: اثر تورم بر فرآیند مالی قبل از کسر مالیات1.رویکرد اولاثر نرخ تورم با تبدیل فرآیند مالی متورم شده به فرآیند مالی واقعی ، حذف میگردد. این رویکرد بر ارزیابی اقتصادی قبل از کسر مالیات، وقتی که کلیه عناصر فرآیند مالی تحت تأثیر نرخ تورم عمومی متورم می شوند، مناسب است2. رویکرد دومپروژه ها با فرآیند مالی متورم شده، ارزیابی اقتصادی شوند. این رویکرد ساده تر و دارای کارایی بیشتر است. تعیین حداقل نرخ جذب کننده در شرایط تورم یا نرخ ظاهری در ارزیابی حائز اهمیت است.تورم عمومی زیر 3% در سال در ارزیابیها نادیده گرفته می شود ولی با افزایش نرخ عمومی تورم دو رویکرد در ارزیابی فرآیند مالی پروژه ها مورد توجه قرار می گیرد:

اسلاید 13: محاسبه نرخ ظاهری

اسلاید 14: مثال 1برای محاسبه نرخ ظاهری روش اول

اسلاید 15: مثال1 برای محاسبه نرخ ظاهری روش دوم

اسلاید 16: مثال2 برای محاسبه نرخ ظاهری روش اول

اسلاید 17: مثال2 برای محاسبه نرخ ظاهری روش دوم 24.2%

اسلاید 18: مثالی دیگر برای محاسبه نرخ ظاهری

اسلاید 19: مهمترین عوامل مؤثر بر فرآیند مالی بعد از کسر مالیات

اسلاید 20: مثال 1 عوامل مؤثر بر فرآیند مالی(بعد از کسر مالیات)

اسلاید 21: ادامه مثال 1 عوامل مؤثر بر فرآیند مالی(بعد از کسر مالیات) P/F

اسلاید 22: مثال2 عوامل مؤثر بر فرآیند مالی(بعد از کسر مالیات)

اسلاید 23: ادامه مثال2 عوامل مؤثر بر فرآیند مالی(بعد از کسر مالیات) P/F8%P/F15%

اسلاید 24: استفاده از میانگین وزنی نرخ تورم + مثال200/000100/000

اسلاید 25: ادامه استفاده از میانگین وزنی نرخ تورم + مثال9480075000=25000-50000-100000

اسلاید 26: تحلیل حساسیت اثرات تورمدر بسیاری از پروژه ها از بررسی آن بدلیل کوچک بودن مقدار آن چشم پوشی میشود ولی اگر عناصر اصلی در معرض افزایش شدید باشند ، تحلیل حساسیت برای تعیین اثرات تورمی ضروری است.

اسلاید 27: تحلیل اثرات تورم در ارزیابی اقتصادی پروژه ها

اسلاید 28: تأثیر تورم برNPW اثبات اینکه NPW در زمان تورم کاهش می یابداثبات اینکه NPW را می توان در زمان تورم ثابت نگهداشت

اسلاید 29: تأثیر تورم برNPW

اسلاید 30: اثبات اینکهNPW در زمان تورم کاهش می یابد

اسلاید 31: اثبات اینکهNPW را میتوان در زمان تورم ثابت نگهداشت

اسلاید 32: مدل I : اثر تورم بر درآمد خالص

اسلاید 33: ادامه مدل I : اثر تورم بر درآمد خالص

اسلاید 34: مدل II : اثر تورم بر درآمد خالص

اسلاید 35: ادامه مدل II : اثر تورم بر درآمد خالص

اسلاید 36: نقش Pt در روشهای مختلف استهلاک- روش خط مستقیم

اسلاید 37: ادامه نقش Pt در روشهای مختلف استهلاک- روش خط مستقیم

اسلاید 38: نقش Pt در روشهای مختلف استهلاک- روش موجودی نزولی

اسلاید 39: نقش Pt در روشهای مختلف استهلاک- روش جمع ارقام سنوات

اسلاید 40: یک مثال برای مدل I و II در هر سه روش استهلاک

اسلاید 41: مثال کاربرد مدل I و II

اسلاید 42: حل مثال کاربرد مدل I و II1

اسلاید 43: حل مثال کاربرد مدل I و II2

اسلاید 44: حل مثال کاربرد مدل I و II3

اسلاید 45: حل مثال کاربرد مدل I و II4

اسلاید 46: حل مثال کاربرد مدل I و II5

اسلاید 47: حل مثال کاربرد مدل I و II6

اسلاید 48: حل مثال کاربرد مدل I و II7

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید