tosee_rahbari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توسعه رهبری”

توسعه رهبری

اسلاید 1: توسعه رهبري محمود معظميسيد مهدي عراقي

اسلاید 2: متولد 1331 مقیم وست ونکوور برتیش کلمبیا کانادا، و مالک و سهام دار شرکتهای موفقی در ایران، آمریکا و کانادا می باشد. شرکتهای وی تا به امروز سه بار در دنیا و یکبار در منطقه غرب آمریکا شمالی مقام بیشترین فروش را بدست آورده اند. همچنین وی به عنوان یکی از کار آفرینان موفق سال 2002 درBC شناخته شده است. محمود عصاره رهبري را در Coaching و تغيير نگرش انسانها به خود مي‌داند وی معتقد است، بر خلاف باور عموم، قالب انسانها به دلایل مختلف به قدر کافی خود را دوست نمی دارند و به خود احترام نمی گذارند، به همین دلیل اکثر اوقات به جای دوستی و مهر با خود و دیگران، در حق خود و دیگران و سازمان‌ها دشمنی می ورزند. سمينارهاي وي با نام‌هاي چشم‌ها را بايد شست، مهره مار، هدف، موفقيت و... توجه بسياري از صاحب نظران را به خود جلب كرده‌است.محمود معظمي

اسلاید 3: سيد مهدي عراقيسال‌ها مديريت شركت‌هايي نظير كنتور سازي، و توليپرس و سمت‌هاي اجرايي و مشاوره در شركت‌هايي نظير ماشين سازي اراك، آلومتك، ايران ترانسفو، نفيس نخ، آونگان، ايران‌خودرو، لوله سازي اهواز، قطارهاي مسافري رجا، بيمارستان هاشمي نژاد، و... دست و پنجه نرم كردن با مسائل و مشكلات صنايع و سازمان‌ها او را به اين نتيجه رسانيده‌است كه: يگانه عامل عدم توسعه يافتگي، مديريت و رهبري سازماني است.وي در كتاب «كليددر وضعيت روشن» كه حاصل تجربيات ده ساله مديريت در شركت كنتور سازي مي‌باشد مي‌نويسد تعاريف كلاسيك از مديريت، مثل سازماندهي، هدايت، كنترل، هماهنگي، يا هنر انجام كار توسط ديگران ممكن است براي درس دادن و امتحان پس دادن كافي باشند ولي فاقد روح و احساس هستند و حتي خود كلمات بهم جوش نمي‌خورند چه برسد به اينكه با آن بتوان انسان‌ها را براي اينكه يك‌پارچه شوند به هم نزديك كرد.

اسلاید 4: چند نكتهروش مورد استفاده (نخ و دانه‌هاي تسبيح) و مفاهيم عملياتيتوجه دادن شما به آگاهي‌هايتانرهبري سازماني و نه بيشتراگر مايليد تلفن همراهتان را خاموش كنيد.

اسلاید 5: آنچه در اين همايش مورد بحث قرار نمي‌گيرد:تعاريف مختلف رهبري تفاوت رهبري و مديريتسبك‌هاي رهبريكاريزماPOSDCORBقابليت‌هاي رهبريمميزي رهبري

اسلاید 6: سر فصل مطالب همايشجايگاه رهبريوظايف رهبريويژگي‌هاي متمايز كننده رهبري

اسلاید 7: آيا رهبري شرح وظيفه شغلي در سازمان است يا عنوان شغلي خاص است؟اگر شرح وظيفه شغلي خاص است آن شغل كدام است و اگر شغلي مستقل است چرا در سازمان‌ها فرد يا گروهي را براي اين كار منصوب نمي‌كنيم؟آيا با اين استدلال مي‌توان رهبري را موضوعي ساماندهي نشده در سازمان‌ها تلقي كنيم.چنين وضعيتي چه خللي در كار سازمان ايجاد مي‌كند؟جايگاه رهبري

اسلاید 8: كشور ها مجمع الجزايري از سازمان‌ها هستند.توسعه يافتگي كشورها تابعي از ميزان توسعه يافتگي سازمان‌هاست.سازمان ها تا سرحد دانش و قابليت‌هاي بكار گرفته‌شده رهبرانشان توسعه مي‌يابند.علت اصلي توسعه نايافتگي، ناتواني رهبران سازماني است. توسعه رهبري امري شدني و از جنس آموزش، مهارت و يادگرفتني‌ است.چند فرضيه

اسلاید 9: وظيفه رهبر آن است كه مردم يا سازمان خود را از جايي كه هستند به جايي كه نبوده‌اند انتقال دهد. هنري كيسينجر

اسلاید 10: رهبری و تحولمحرك‌هانهاده های تولید؟محصول و خدمت رهبرانمدیران

اسلاید 11: رهبر سازمان كيست؟نشانه سازمان‌هاي رهبري شده سرعت تحولات آن است. نشانه رهبري وجود پيرو مي‌باشد.رهبر بي پيرو آوايي در برهوت است. رهبرسازمان در بيشتر مواقع يك نفر و يا يك گروه اندك هستند.

اسلاید 12: وظايف رهبرياستقرار سامانه رهبري مديريت فرهنگ و انضباط سازمانيسرآمدي توسعه توان افزايي و نشاطتوسعه يادگيريتوسعه فعاليت‌هاي اجتماعي، سنديكايي و زنجيره‌اياداره بحران‌ها

اسلاید 13: 1- استقرار سامانه رهبريتدوين، بروز نگهداري و تبيين چشم‌انداز، ماموريت و ارزش‌هاتعيين محرك‌هاي سازمان و پايش مستمر آن‌ها ايجاد، استقرار، ارزيابي و به روز‌آوري استراتژي‌ها و اهداف كلان

اسلاید 14: نظريه تا عملKnowledgeKnowledgeKnowledgepracticepracticepracticepracticeKnowledge

اسلاید 15: حوزه فعاليت رهبريKnowledgeKnowledgeKnowledgepracticepracticepracticepracticeKnowledge

اسلاید 16: عملكردهاي داخليمحيط خارجيعملكرد رقبا وBenckmarkingاستنباطات و توقعاتذينفعان سنجش تعالي مقررات و قوانينكميته كام(BSC)عملياتپروژه‌هااهداف كميشوراي تحولات راهبرديچشم اندازماموريتارزش‌هاراهبردهامدل فرايند رهبري

اسلاید 17: 2- مديريت فرهنگ و انضباط سازمانيهمه شركتها فرهنگ دارند و بعضيها انضباط، اما شمار شركتهايي كه فرهنگ انضباط دارند اندك است.اگر فرهنگ انضباط با اخلاق كارآفريني تركيب شود، معجزه اي به نام عملكرد درخشان پديد مياورد.

اسلاید 18: كاركرد فرهنگاعتبار (مراكز پولي، مشتري، تامين كنندگان، دارايي و ساير مراكز دولتي، جامعه، كاركنان و...)روابط انسانينگرش به كار رابطه با تكنولوژي

اسلاید 19: رهبران و فرهنگ سازمانيانتقادمديريت

اسلاید 20: مديريت فرهنگيشناسايي فرهنگ موجوددرك خلا‌هاي فرهنگيتاخرات فرهنگيارتقاي فرهنگي

اسلاید 21: ماهيت فرهنگساختارها، فرايندها،رفتارها، فراورده‌هاسطح عاليتر آگاهيقابل حس و درکضمير نا خودآگاه، باورهاي پذيرفته شده و مورد احترام و منبع نهايي ارزشهافرض‌هاي بنيادينطبيعت طبيعت طبيعت زمان و مكان طبيعت طبيعت انسان طبيعت فعاليت انساني طبيعت روابط انساني ارزشها اخلاقيات خط مشي‌ها اهداف هنجارها مصنوعات و مخلوقاتتكنولوژي هنر رفتارها رسوم الگوهاي قابل ديدن و شنيدن

اسلاید 22: رهبري و انضباطانضباط و ارزشستم و سخت گيريانضباط و انعطاف

اسلاید 23: 3- سرآمدي بالندگي و سر زندگييادگيريكيفيتشهرت و اعتبارالگوي توسعه

اسلاید 24: توليدات سازمانپولمحصول و خدمات و برندمتخصص و مديردانشالگومهمترين كاركرد سرآمدي

اسلاید 25: مدل سرآمدي و ارزيابي سرآمديمدل سرآمديمدل ارزيابي سرآمدي

اسلاید 26: نــــتايجرهبريفرايندكاركنانخط مشيو راهبردمشاركتهاو منابعنتايجكليديعملكردنتايج كاركناننتايج جامعهنتايج مشتريتوانمندسازهانتايجنوآوري و يـــــادگيريمدل EFQM

اسلاید 27: استقرار نظام مديريت فرايندهاBSCتوسعه منابع انساني توان افزايينطر سنجي از استنباطات ذينفعانيادگيري از بهترين هابازنگري (تدوين) چشم انداز، راهبرد و فرهنگ سازمانخود ارزيابي اول فاز دوم برنامه‌هاي بهبودخود ارزيابييادگيريساماندهي يادگيري، تحول و بازنگرياصلاحات تاريخي سازمان

اسلاید 28: یک مدل مثالی تعالی سازمانچشم انداز، اهداف و استراتژیهای سازمانماموریتCSF&KPIsفرایندهای کلیدیخود ارزیابی بررسی فاصلهISO9000تجزیه و تحلیل فرایندهابهینه کاویتوانایی فرایندتعیین فرصتهای بهبودتوسعه کارکنانتعیین الویت فرایندهابهبود فرایندهامهندسی دوباره فرایندهااندازه گیری پیشرفتهابهبود مستمرتحصیل، آموزش و توسعه

اسلاید 29: 4-توسعه توان افزايي

اسلاید 30: رهبري و توان افزاييرهبري نيرويي است كه ظرفيت كاري متفاوت يا بهتر را در افراد يا يك گروه خلق مي‌كند. اين همان توان‌افزايي است.

اسلاید 31: وظيفه رهبر در سازمان فراگير، حمايت از افراد در جهت ايجاد و تعقيب آرمانهاي شخصي و يا رغبتها و علايق روحي ايشان در زمينه كشف و شناسايي علل مشكلات و قدرت بخشيدن در جهت انتخاب صحيح و تصميم گيري است.رهبري و توان افزايياين همان توان‌افزايي است.

اسلاید 32: رهبراني كه به توان‌افزايي مي‌پردازند، در واقع بار مسئوليت افراد را افزايش مي‌دهند، با اين وجود آنها از توان‌افزايي استقبال مي‌كنند؛ زيرا شادماني و نشاط آنها به سبب احساس مشاركت، مالكيت و بالندگي افزايش مي‌يابد.رهبري و توان افزايي

اسلاید 33: Growth in labour productivity 1990-2002Source: OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2003DM 36097 and 3605401-2004 Copyright © TekesGDP per hour worked, annual changeThe whole national economy0.0 0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 4.0 4.5 %

اسلاید 34: رهبري و نشاط سازمانيبه خودتان نگاه نكنيد! شما چند ساله هستيد؟ چه جنسيتي داريد؟كاركنانتان چي؟!در محيط‌هاي شاد انسان‌ها يادگيرنده‌تر، پرحوصله‌تر، با انگيزه‌تر و فعال تر هستند.

اسلاید 35: 5- توسعه يادگيرينتيجه يادگيري، بهبود عملكرد است.رهبران مروج يادگيري يادگيري هستند.

اسلاید 36: روشهاي يادگيرينظرات مشتريانتحليل‌هاي آماريمقايسه با رقباBENCHMARCKINGكارگروهيL.W.L.بازديدهانمايشگا‌هاسمينارهاي داخلي و خارجيتامين كنندگان وزنجيره تامين سيستم پيشنهاداتدسترسي دادن به اطلاعاتاينترنتمسابقات(داخلي و خارجي)سفرهاي داخلي و خارجيآموزشگزارشات مشاورينجابجايي شغليتحقيق در عملياتو...

اسلاید 37: 6-توسعه فعاليت‌هاي اجتماعي، سنديكايي و زنجيره‌ايافزايش ارزش براي صاحبان سهامكاهش هزينه (بخصوص خواب سرمايه)تنوع محصولافزايش كيفيتكاهش زمان ساخت و تحويلايجاد ارزش افزوده براي مشتري و تامين كنندهحفظ طولاني مشتري و افزايش ارزش دوره مشتريپرهيز از جنگ قيمت و حفظ بازارايجاد حاميان اجتماعي و جلب حمايت ايشان در بحران‌ها و فشارها

اسلاید 38: مديريت زنجيره تامينجريان مواد و كالاجريان اطلاعاتجريان پولتوليد كننده مواد اوليه توليد كننده قطعاتتوليد كنندهخرده فروشمشتري

اسلاید 39: 7- اداره بحران‌هامواجه شدن با بحران هزينه زياد در يك نقطه و پيش‌گيري، هزينه اندك اما به تعداد زياد است. مديريت بحران حل يك معادله پارادوكسي است. كه مستلزم پيش‌بيني و ارزيابي است.قابليت اداره بحران نقطه تلاقي مهارت و منش مديران و رهبران است.

اسلاید 40: ويژگي‌هاي رهبرانويژگي‌هاي عموميويژگي‌هاي متمايز كننده رهبران

اسلاید 41: ويژگي‌هاي متمايز كننده رهبرانآينده نگر احساس ماموريت و رسالتبي‌نيازي به تاييد طلبي از ديگرانفروتني و تواضعپذيرنده و يادگيرندهرشد دهنده و توان افزاعملگرا و نتيجه گرا با احترام به اصولاحترام به تفاوت‌ها و نيازهاي انسان‌هاوحدت آفريني و توسعه دهنده عشق و مودتآرام و چاره جو

اسلاید 42: آينده نگر ساعاتی برای سكوت و خلوترويا پرداز، انتخاب گر و واقع گرا

اسلاید 43: آينده نگر تبديل كننده چشم انداز به خواست همه ذينفعانحمايت كننده اقدام

اسلاید 44: آينده نگر جسور

اسلاید 45: آينده نگر پذيرنده ديدگاه‌هاي متنوع و نو

اسلاید 46: احساس ماموريت و رسالتعشق به ايجاد تغييرهدفمندبيزار از روزمرگي

اسلاید 47: احساس ماموريت و رسالتهدفمند

اسلاید 48: احساس ماموريت و رسالتمتعهد به اصول

اسلاید 49: بي‌نيازي به تاييد طلبي از ديگرانهمه به تاييد نيازمند هستند.

اسلاید 50: بي‌نيازي به تاييد طلبي از ديگرانرهبران تاييد خود را در نتايج اعمالشان جستجو مي‌كنند.خود ارزيابي در خلوت و سكوتقدرت نه گفتن

اسلاید 51: فروتني و تواضع (جيم كالينز)رهبران شركتهاي برجسته فروتن، آرام، خوددار، كم رو، آميزه اي متناقض از فروتني شخصي و عزم حرفه اي هستند.

اسلاید 52: فروتني و تواضعدرك نقش ديگران در موفقيت ها.دانايي و توانايي موجب تحقير ديگران نگردد.

اسلاید 53: فروتني و تواضعسهم مدير چيست؟My Message is My Life.

اسلاید 54: پذيرنده و يادگيرندهپيش نياز معلمي را شاگردي مي‌دانند.مادام‌العمر يادگيرنده هستند.نگاه مي‌كنند و گوش مي‌كنند در حاليكه مي‌بينند و مي‌شنوند.

اسلاید 55: پذيرنده و يادگيرندهمشوق خلاقيت و نو‌اوري هستند.من پيشهاد دارم.

اسلاید 56: رشد دهنده و توان‌افزابر انگيختن حس دوست داشتن و احترام به خود.تفويض اختيار

اسلاید 57: رشد دهنده و توان‌افزا II بر انگيختن حس شجاعت و جسارت لازم برای اقدام.

اسلاید 58: رشد دهنده و توان‌افزا IIايجاد زمينه و پرورش رهبران جديد.حمايت جهت مند و مسئوليت پذيري در مقابل رفتار ديگران.

اسلاید 59: عملگرا و نتيجه گرا با احترام به اصولسر سخت برای رسیدن به اهداف.سر سخت در رعایت اصول.نرم، روان و منعطف در اجرا.چون رودی در جستجوی دریا.

اسلاید 60: احترام به تفاوت‌ها و نيازهاي انسان‌هاتفاوتها را هوشمندانه می پذیرد.

اسلاید 61: احترام به تفاوت‌ها و نيازهاي انسان‌هااحترام، و پاسخ به نیاز ها.

اسلاید 62: وحدت آفريني و توسعه دهنده عشق و مودت Iجهت دادن به خواسته های مشترک.ایجاد احساس امنیت و همبستگی.

اسلاید 63: وحدت آفريني و توسعه دهنده عشق و مودت IIایجاد حس مشترک برای رسیدن به هدف.ایجاد حس ماموریت و معنی در زندگی افراد.

اسلاید 64: آرام و چاره جو I باتلاق مشکلات و مسایل هستند.آرام و مطمئن در بد ترین شرایط.

اسلاید 65: آرام و چاره جو II دریای فراوان نشود تیره به سنگ....نگرش متفاوت به مسایل. (فرصت های تا مشکلات)

اسلاید 66: پايان

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید