صفحه 1:
Gs ‏حك‎ سيد مهدي عراق

صفحه 2:
متولد 1331 مقیم وست ونکوور بر تیش کلمبیا کاناداء و مالک و سهام دار شرکتهای موفقی در ایران. آمریکا و کانادا مي باشد. شرکتهای وی تا به امروز سه بار در دنیا و یکبار در منطقه غرب آمریکا شمالی مقام بیشترین فروش را بدست آورده اند. همچنین وی به عنوان یکی از کار فرینان موفق سال 2002 در 960) شناخته شده است. محمود عصاره رهبري را در بجفاصه) و تغییر نگرش انسانها به خود مي‌داند وی معتقد است. بر خلاف باور عموم. قالب انسانها به دلایل مختلف به قدر کافی خود را دوست نمی دارند و به خود احترام نمی گذارند. به همین ‎Jo‏ اکثر اوقات به جای دوستی و مهر با خود و دیگران. در حق خود و دیگران و سازمان‌ها دشمنی می ورزند. سمینارها با نام‌هاي چشم‌ها را باید شست. مهره مار هدف. موفقیت و... توجه بسياري از صاحب نظران را به خود جلب کرده‌است.

صفحه 3:
* سال‌ها مدیریت شركت‌هايي نظیر کنتور سازی. و تولیبرس و سمت‌هاي اجرايي و مشاوره در شرکت‌هايي نظیر ماشین سازی اراك. آلومتك. ایران ترانسفو نفیس نخ. آونگان. ایران‌خودرو. لوله سازي اهواز. قطارهاي مسافري رجاء بیمارستان هاشمي نژاد. و... دست و پنجه نرم کردن با مسائل و مشکلات صنایع و سازمان‌ها او را به این نتیجه رسانیده‌است که: يكانه عامل عدم توسعه بافتگي. مدبربت و رهبري سازماني است. * وى در كتاب «كليددر وضعيت روشن» كه حاصل تجربيات ده ساله مديريت در شرکت کنتور سازي مي‌باشد مي‌نویسد تعاریف كلاسيك از مدیریت. سازماندهي. هدایت. کنترل. هماهنگی. با هنر انجام کار توسط دیگران ممکن است براي درس دادن و امتحان پس دادن گافي باشند ولي فاقد روح و احساس هستند و حتى خود کلمات بهم جوش نمی‌خورند چه برسد به آینکه با آن بتوان انسان‌ها را براي اینکه يك‌پارچه شوند به هم نزديك کرد.

صفحه 4:
*روش مورد استفاده (نخ و دانه‌هاي تسبیح) و مفاهیم عملياتي *توجه دادن شما به آگاهي‌هایتان *رهبري سازماني و نه بیشتر گر مایلید تلفن همراهتان را خاموش کنید.

صفحه 5:
آنچه در این همایش مورد بحث قرار نمي كيرد: * تعاريف مختلف رهبري تفاوت رهبري و مديريت * سبك‌هاي رهبري * کاریزما 062065000008 ٠ ‏قابليت‌هاي رهبري‎ *

صفحه 6:
سر فصل مطالب همایش *جایگاه رهبري *وظابف رهبري *ويژگي‌هاي متمایز کننده رهبري

صفحه 7:
جایگاه رهبري * آیا رهبري شرح وظیفه شغلي در سازمان است با عنوان شغلی خاص است؟ * اگر شرح وظیفه شغلي خاص است آن شغل کدام است و اگر شغلي مستقل است چرا در سازمان‌ها فرد یا گروهي را براي اين كار منصوب نمي كنيم؟ * آيا با اين استدلال مي توان رهبري را موضوعي ساماندهي نشده در سازمانها تلقى كنيم. * چنین وضعيتي چه خللي در کار سازمان ایجاد مي‌کند؟

صفحه 8:
* کشور ها مجمع الجزايري از سازمان‌ها هستند. * توسعه يافتگي کشورها تابعي از میزان توسعه يافتگي سازمان‌هاست. * سازمان ها تا سرحد دانش و قابليت‌هاي بکار گرفته‌شده رهبرانشان توسعه مي‌بابند. * علت اصلي توسعه نابافتگي. ناتواني رهبران سازماني است. * توسعه رهبري امري شدني و از جنس آموزش, مهارت و يادكرفتني است.

صفحه 9:
وظیفه رهبر آن است که مردم با سازمان خود را از جايي که هستند به جايي که نبوده‌اند انتقال دهد.

صفحه 10:

صفحه 11:
رهبر سازمان کیست؟ ‎٠‏ نشانه سازمان‌هاي رهبري شده سرعت تحولات آن است. ‏* نشانه رهبري وجود پیرو مي‌باشد. ‏* رهبر بي پیرو آوايي در برهوت است. ‏* رهبرسازمان در بیشتر مواقع يك نفر و با يك گروه اندك هستند.

صفحه 12:
استقرار سامانه رهبري مدیربت فرهنگ و انضباط سازمانی سرآمدي توسعه توان افزايي 9 نشاط توسعه يادگيري توسعه فعاليت‌هاي اجتماعي. سنديكايي و زنجيره‌اي اداره بحران‌ها

صفحه 13:
1- استقرار سامانه رهبري * تدوین. بروز نگهداري و تبیین چشم‌انداز. ماموریت و آرزش‌ها * تعیین محرك‌هاي سازمان و پایش مستمر آن‌ها * ایجاد. استقرار. ارزيابي و به روزآوري استراتژي‌ها و اهداف کلان

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
مقررات و قوانین 1 عملكرد رقبا و سس

صفحه 17:
2- مدبربت فرهنگ و انضباط سازمانی * همه شرکتها فرهنگ دارند و بعضیها انضباط اما شمار شر کتهابی که فرهنگ انضباط دارند ‎ast‏ شاست: ‎٠‏ اگر فرهنگ انضباط با اخلاق کارآفريني ترکیب شود. معجزه اي به نام عملکرد درخشان پدید میاورد.

صفحه 18:
کارکرد فرهنگک * اعتبار (مراکز پولي. مشتري. تامین کنندگان. دارايي 9 سایر ‎ply»‏ دولتي. جامعه. کاررکنان و...) * روابط انساني * نگرش به کار * رابطه با تكنولوژي

صفحه 19:
رهبران و فرهنگ سازماني "انتقاد *مدبربت

صفحه 20:
مدیریت فرهنگي * شناسايي فرهنگ موجود *درك خلاهاي فرهنگي ‎٠‏ تاخرات فرهنگي *ارتقاي فرهنگي

صفحه 21:
مصنوعات و مخلوقات اتختولوؤى هنو رفتارها رسوم القوهاي قابل ديدن و شنيدن ماهيت فرهنك .ساختارهاء فرايندها رفتارهاء فراورددها << سطح عاليتر آكاهي قابل حس و درک ضمير نا خودآگاه. باورهاي پذیرفته شده و مورد احترام و منبع نهايي ۳ ارزشها

صفحه 22:
رهبري و انضباط *انضباط و ارزش *ستم و سخت گيري *انضباط و انعطاف

صفحه 23:
* بالندگي و سر زندگي * بادگيري * شهرت و اعتبار *الگوي توسعه

صفحه 24:
تولیدات سازمان * يول * محصول و خدمات و برند * متخصص و مدير ae e ‏دانع مهمترین کارکرد‎ ‏سرامدي‎ 1 N°

صفحه 25:
مدل سرآمدي و ارزيابي س رآمدي *مدل سرآمدی *مدل ارزيابي سرآمدي

صفحه 26:

صفحه 27:
| بازنگري (تدوین) چشم انداز, راهبرد و فرهنگ سازمان ساماندهي يادگيري. تحول و بازنگري

صفحه 28:
oe ‏و‎

صفحه 29:
4-توسعه توان افزايي

صفحه 30:
رهبري و توان افزابي * رهبري نيرويي است که ظرفيت كاري متفاوت يا بهتر را در آفراد با يك گروه خلق مي‌کند.

صفحه 31:
رهبري و توان افزايي وظیفه رهبر در سازمان فراگیر. حمایت از افراد در جهت ایجاد و تعقیب آرمانهاي شخصي و یا رغبتها و عللیق روحي ایشان در زمینه کشف و شناسایی علل مشکلات و قدرت بخشیدن در

صفحه 32:
رهبري و توان افزايي رهبراني که به توان‌افزليي مي‌پردازند. در ولقع بار مشئولیت افراد را افزلیش مي‌دهند. با لين وجود آنها از توان‌افزليي استقبال مي‌کنند ؛ زیرا شادملني و نشاط آنهابه سیب احساس مشارکت. مالکیت و بالندكي افزايش مي بابد.

صفحه 33:
1990-09 فلت سمل و انوا Ve vols wiv sowwy ها ‎Qew Teoloud‏ و % ‎PD‏ وه 90 69 ‎Gata 0 os ao a9 eo‏ ‎Qutzeroad |‏ DBO ۵ Ree: HR er AD ‏هسب‎ 9+ ex BD rer BO

صفحه 34:
رهبري و نشاط سازماني * به خودتان نگاه نکنید! * شما چند ساله هستید؟ چه جنسيتي داربد؟ * کارکنانتان جى؟! / * در محیط‌های شاد انسان‌ها بادگیرنده‌تر, پرحوصله‌تر. با انگیزه‌تر و فعال تر هستند.

صفحه 35:
5- توسعه : بهبود *نتیجه بادگيري ‎Ate‏ بادگيري *رهبران مروج + ۱ يادگيري هستند

صفحه 36:
روشهاي ياد گيري - نظوات مشتریان * تحليل‌هاي آماري * مقایسه با رقبا 20 ۰ © * كاركروهي LOL ° * بازدیدها * نمایشگاها 7 سمينارهاي داخلي و خارجي * تامين كنندكان وزنجيره تامين دسترسى دادن به اطلاعات ‎“ed sal‏ مسابقات(داخلي و خارجي) سفرهاي داخلي و خارجي آموزش گزارشات مشاورین جابجايي شخلي تحقیق در عملیات و

صفحه 37:
6-توسعه فعاليت‌هاي اجتماعي. سنديکايي و زنجيره‌اي * افزایش ارزش براي صاحبان سهام * کاهش هزینه (بخصوص خواب سرمایه) تنوع محصول * کاهش زمان ساخت و تحویل ایجاد ارزش افزوده براي مشتري و تامین کننده حفظ طولاني مشتري و افزایش ارزش دوره مشتري * پرهیز از جنگ قیمت و حفظ بازار * ایجاد حامیان اجتماعي و جلب حمایت ایشان در بحران‌ها و فشارها 3

صفحه 38:
مدیریت زنجیره تامین ۳ : ری ‎EA‏ ‏أ أ رک 5 ۳ تولید توليد كننده توليد كننده ‎eon‏ خرده فروشس كننده قطعات مواد اوليه

صفحه 39:
7- اداره بحران‌ها * مواجه شدن با بحران هزینه زیاد در يك نقطه و پیش گيري. هزینه اندك اما به تعداد زیاد است. * مدیربت بحران حل يك معادله پارادوکسي است. که مستلزم پيش‌بيني و ارزيابي است. * قابلیت اداره بحران نقطه تلاقي مهارت و منش مديران و رهبران است. 0

صفحه 40:
ويژگي‌هاي رهبران * ويژگي‌هاي عمومي * ويژگي‌هاي متمایز کننده رهبران

صفحه 41:
ويژگي‌هاي متمایز کننده رهبران * آینده نگر * احساس ماموریت و رسالت * بي‌نيازي به تایید طلبي از دیگران فروتني و تواضع * پذیرنده و یادگیرنده ۶ رشد دهنده و توان افزا * عملگرا و نتیجه گرا با احترام به اصول * احترام به تفاوت‌ها و نيازهاي انسان‌هاً 1 وحدت آفريني و توسعه دهنده عشق و مودت آرام و چاره جو © —— Approx. size of Earth

صفحه 42:
ساعا سکوت و خلو a ‏تی برای‎ Sg ۳ د رويا ; .يردازء انتخا اب گر و واق ‎e‏

صفحه 43:
* تبدیل کننده چشم انداز به خواست همه ذینفعان * حمایت کننده اقدام

صفحه 44:

صفحه 45:
* پذیرنده ديدگاه‌هاي متنوع و نو

صفحه 46:
احساس ماموریت و رسالت When Graphic Artists Get Bored! * عشق به ایجاد تغییر * هدفمند * بیزار از روزمرگي

صفحه 47:
احساس ماموریت و رسالت

صفحه 48:
5 لت احساس ماموريت و رسا متعهد به اصول

صفحه 49:
بي‌نيازي به تایید طلبي از دیگران ۰ 2 * همه به تابيد نیازمند هستند. ۱ ‎x‏ ث ‎WE‏

صفحه 50:
بي‌نيازي به تایید طلبي از دیگران * رهبران تایید خود را در نتایج اعمالشان جستجو مي‌کنند. * خود ارزيابي در خلوت و سکوت * قدرت نه گفتن

صفحه 51:
فروتني و تواضع (جیم کالینز) * رهبران شركتهاي برجسته فروتن. آرام. خوددار. کم رو امیزه اي متناقض از فروتني شخصي و عزم حرفه اي هستند.

صفحه 52:
فروتني و تواضع SD] nsmesege: * دانايي و توانايي موجب تحقیر دیگران نگردد. ی Sa

صفحه 53:
فروتني و تواضع * سهم مدير جيست؟ * Op Deseuce ts Oy Le.

صفحه 54:
يذيرنده و يادكيرنده * بيش نياز معلمي را شاكردي مي دانند. * مادامالعمر يادكيرنده هستند. * نگاه مي‌کنند و گوش مي‌کنند در حالیکه مي‌بینند و مي‌شنوند.

صفحه 55:
پذ یرنده و بادگیرنده * مشوق خلاقیت و نواوري * من پیشهاد دارم.

صفحه 56:
رشد دهنده و توان‌افزا * بر انگیختن حس دوست داشتن و احترام به خود. تفویض اختیار

صفحه 57:
رشد دهنده و توان‌افزا ‎٩‏ بر انگیختن حس شجاعت و جسارت لازم برای اقدام.

صفحه 58:
رشد دهنده و توان‌افزا 0 پذيري در مقابل رفتار دیگران.

صفحه 59:
عملگرا و نتیجه گرا با احترام به اصول سر سخت برای رسیدن به اهداف. سر سخت در رعایت اصول. نرم. روان و منعطف در اجرا. چون رودی در جستجوی دریا.

صفحه 60:
احترام به تفاوت‌ها و نیازهای انسان‌ها * تفاوتها را هوشمندانه می پذیرد.

صفحه 61:
احترام به تفاوت‌ها و نیازهای انسان‌ها * احترام. و پاسخ به نیاز ها.

صفحه 62:
وحدت آفرینی و توسعه دهنده عشق و مودت 1“ * جهت دادن به خواسته هاى / 5 متسر( مشترک. : م * ایجاد احساس امنیت و

صفحه 63:
وحدت آفريني و توسعه دهنده عشق ومودت 11 * ایجاد حس مشترک برای رسیدن به هدف. * ایجاد حس ماموربت و معنی در زندگی افراد.

صفحه 64:
آرام و چاره جو ‎٩‏ * باتلاق مشکلات و مسایل هستند. * آرام و مطمئن در بد ترین شرایط.

صفحه 65:
آرام و چاره جو 0 * دریای فراوان نشود تیره به * نگرش متفاوت به مسایل. (فرصت های تا مشکلات)

صفحه 66:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان