کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

توسعه کسب و کار توسعه کارآفرينی

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
دکتر محمود احمدپور دارياني تحصیلات: دکترای مدیریت منابع انسانی تربیت مدرس سوابق تجربي: ۲۰سال مدیریت سازمان های بزرگ سوابق علمي: عضو هیات علمی دانشگاه تهران دانشکده کارآفرینی تالیفات: : تعداد ۲۳جلد کتاب در خصوص کارآفرینی www.karafarini.ir :cols (wyol ahmadpord@gmail.com : Sig 550) com ‏تلفن : مموووهوه‎ تلفن همراه : 09121111767

صفحه 4:
کتاب های دکتر احمدیور كسب و كار ايتترنتي انتشارات محراب فلم

صفحه 5:
کتاب های دکتر احمدپور كارآفريني يك دقيقه اي أين كتاب رئيس شماست كارآفريني انتشارات محراب قلم ‎oo‏ انتشارات محراب قلم

صفحه 6:
کتاب های دکتر احمدیور

صفحه 7:
کتاب های دکتر احمدیور ee کسب و کار خانگی جه مى شود اگر...؟ کتاب جامع کارآفرینی انتشارات امپرکبیر انتشارات محراب قلم انتشارات کابخانه فرهنگ

صفحه 8:
کتاب های دکتر احمدیور کارآفرینان اجتماعی كسب و کار التشارات راه دان التشارات اخلاص التشارات راء دان

صفحه 9:
وما تكرآنيق فرنچایزینگ و کارآفرینی مجموعه مقالات کارآفرینی هنر آغاز كسب و كار فرنچایزینگ و کارآفرینی خاله كار فرينان ايران التشارات راء دان التشاراث قرني

صفحه 10:
لص کتاب های دکتر احمدیور یه تنوری‌هسای کا رآفرینی (نظابصاى اقتصادى و كار آفريني) کسب و کار خانوادگی کارآفرینی پیشرفته. تئوریهای کارآفرینی انتشارات پویندگان پارس انتشارات راه دان انتشارات اخلاصن

صفحه 11:
مناهیم کليدي ‎«I‏ کسب و کار ۲ کاآفرینی ۳ کارآفرینی سازمانی

صفحه 12:
LE ‏چراهاي موفقبت‎ چرا یک مدیر از مدیر دیگر موفق تر است؟ چرا یک شرکت از شرکت دیگرعملکرد بهتردارد؟ چرا یک سازمان از سازمان دیگر عملکرد بهتر دارد؟ چرا یک کشور از کشور دیگر بهتر است؟

صفحه 13:
کسب و کار عبارت است از خرید و فروش کالا ها. تولید کالا یا عرضه ی خدمات به منظور بدست آوردن سود است.

صفحه 14:
LE ‏آشنايي با کسب و کار‎ کسب و کار - دلالی. آقا زاده بودن. رات طلب, ثروت باد آورده. سرمایه دار زالوصفت نمی باشد. پیامبر گرامی می خرماید: الکاسب حبیب النه توسعه فرهنگ کسب و کار. فرآیند آشنایی از کودکی درفانواده تا ورود به نهادهای کسب و کار اصول کسب و کار : آشنایی با نام شرکتها آشنایی با نام محصول آشنایی با نام بنیان گذار آشنایی با مهارتهای كسب و كار

صفحه 15:
نگاه کسب و کارانه 1. حساس شدن نسبت به محیط اطراف خود در زمینه انواع کسب وکار 2 مردم چگونه از طریق ایجاد کسب و کار پول در مي آورند.

صفحه 16:
ال انواع كسب و كار 1. كسب وكار خانكى 18115112655 110126 2. کسب و 5 ‎Family Business (Solgil>‏ 3. كسب وكار روستايى 8115112655 1411121 4. كسب وكار مجازى:8115111655 171161121 1. كسب و كار اينترنتى 4 ‎E- Business‏ 2 کسب و کار بدون کارخانه

صفحه 17:
ا عناصر كسب و كار * كسب و كار صنعتى ‎Industry ,manufacturing‏ ؟ کسب و کار خدماتی ‎Service‏ ؟ کسب و کار ‎Trade ‘gl‏ * فناوري هاي جدید(16010" 11.110 .160 مصعزا.)

صفحه 18:
اصول کسب و کار * آشنایی با نام شرکت‌ها * آشنايي با نام محصول * آشنايي با نام بنیان گذار * آشنايي با مهارت‌هاي کسب و کار

صفحه 19:
مهار تهاي کسب و کار * بازاريابي - خرید و فروش * مديريت 10 * زبان كسب و كار * مالى و اقتصادي

صفحه 20:
ماتریس کسب و کار

صفحه 21:
!ات واژه شناسی کارآفرینی واژسه کارآفرین : از کلمه فرانسوی همده © به معنای متعهد شدن 07۷ نشات گرفته است- روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه های متفاوتی توصیف شده است؛ لما آنچه که در تمامی تحلیل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغيير “ () عب۳ن) يا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده است . امروزه متوجه شده ایم که این " عامل تغییر " از ابتدا تاکنون وجود داشته و در آینده نیز نقش آنرا کارآفرینان ایفاء خواهند نمود-

صفحه 22:
تعاریف کارآفرین کارآفرینی (احمدپور ۱۹۹۹) کارآفرین فردی است که با تشخیص فرصت و تبدیل ایده و فکر جدید به یک کسب و کار ( کسب و کار خانگی » کسب و کار اینترنتی» کسب و کار خانوادگی» کسب و کار کوچک و متوسط.) و با بسیج منابع كه توأم با مخاطره مالى » اجتماعی آبرویی و حیثیتی مى باشد محصول و خدمت جديد به بازار ارائه مى نمايد.

صفحه 23:
سس سس :نکات مورد توجه در تعر یف کا رآفريني 1-ایده و فکر جدید - خلاقیت 2- ايجاد كسب و كار - جكونه طرح كسب وكار ل 58 ) و مراحل اجرا را طي كنيم. ( بسيج منابع و مخاطره يعني جه ؟) 3- محصول و خدمت جديد به بازار- نوآوري - بازار

صفحه 24:

صفحه 25:
‎UI‏ کارآفرین یک شغل است ؟ ‏مدير ‏كاركر ‏سرمايه كذار ‎a‏ ‏کارشناس ‎

صفحه 26:
تعاریف کا رآفرین Josep Schumpeter 1934 ‏ژوزف شومپیتر‎ طبق نظروي کارآفرین نيروي محرکه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصه ین رانو آوري مي داندوفرایند کارآفريني را تخريب خلا ‎(Destruction‏ مي نامد . بعبارت دیگر ويژگي تعیین کننده در کارآفريني همان انجام كارهاي جدید و یا ابداع روشهاي 1 1 یب خلاق *گمي باشد .از نظر آفريني محسوب مي شود . ن در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان وي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارا - ارائه كالاي جدید - ارائه روشي جدید در فرایند تولید - گشایش بازاري تازه فتن منابع جدید - ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت

صفحه 27:
۰ ۰ نگاه کار آفر ‎sail‏ کارآفرینان. افرادي هستند که فرصت‌ها را درك مي‌کنند و خلاء‌ها را مي‌بینند. . درك فرصت‌ها توسط این افراد. ممکن است از طربق بازارگردي(رتباط با محیط زندگي. بازار و ...) و یا ارتباط با افراد (در جلسات) با نگاه به تلویزیون. رسانه‌ها. شبکه اینترنت و ... حاصل شود. که به آن نگاه کارآفرینانه (با نگاه جستجوگرانه. نگاه فرصت گرایانه. در پي شکار فرصت و...) گفته مي شود. ۱ خلاءهاي با زار با نگاه کار آفر نه. به خوبي دیده مي‌شود و انگيزه‌اي براي اقدام به راه‌اندازي کسب و کار مى باشد؛ به عبارت ب 5 ایجاد کسب و کار دارند. بايستي ن نگاه را در خود تق و ترویج این دیدگاه در درون خانواده‌هاء مدارس و ... در کل منجر به نوآوري و ایجاد کسب و کار مي شود. كمك خواهد شد.

صفحه 28:
۷ اصل موفقیت کار آفربنی ۱- همگام بودن با تغییرات جهانی ۲- کسب و کار گرا بودن اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی ۳- بازارگرا بودن تهاى كسب وكا >- مدیریت استراتژیک (مهارتهای کسب و کار) ۵- دانایی - مدیریت دانش جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی (مهارتهای دانش محور ‎an‏ نوآوری ۷- رد { انقلاب کارآفرینی (مهار تیهای کارآفرینانه)

صفحه 29:
مدل جامع توسعه کار آفر بنی ‎gst‏ سس

صفحه 30:
‎ely‏ کا رآفرینان ‏انتفاعي و بدنبال ثروت ‎profit - Making & ‎Opportunity Seeking— ‎PP ty individual gos ‎ ‎ ‏ِ موسات غيرانتفاعي د ره ‎Non - Profit Institutions‏ غيرانتفاعي - انسان دوستانه 7 موسسات دولتي ‎Govgernmental Non - Profit& =~‏ 0 مت ‎Organization Philanthropy‏ کا رآفريني (- اجتماعي 0611و ۲ ‎Renewal gj Entrepreneur ‎ship ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Tapreneurship or Corporate Venturing ‎ ‏شركني ( سازماني تغبیر قوانین رقابت نیبر قوانین رقاب ‎‘anging the Competition Rules Corporate |‏ ‎Entrepreneurship‏ ۲ | سازمان کار آفرینانه ‎Entrepreneurial Organization __ |‏ کا رآفريني ملي ‎National

صفحه 31:
با رویکرد فردي با رويعرد خی ات ‎Bottom Up‏ ‎ship‏ با رویکرد سازماني ‎Top Down ‘Corporate‏ ‎Entrepreneurs‏ ‎hip‏ Agent asa CEO احمدپور

صفحه 32:

صفحه 33:
6 ©0666 0 4900 عوامل رشد و توسعه در چرخه هاي اقتصادي ( موتور رشد و توسعه ) روند

صفحه 34:
1 sel Internal corporate venturing Potential soutcomes integration new divisions ‘Sustained ‘External corporate regeneration venturing Domain redefinition Potential Organizational soutcomes rejuvenation Joint ventures Business model Spin off reconstruction

صفحه 35:
ضرورت کار آفرینی در سازمان امروزه بسیاری از شرکتها به لزوم کارآفرینی پی برده اند كه اين رويكيد در ياسخ به سه نياز تحمیل شده به آنها میباشد: افزايش سریع رقبای جدید ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به روشهای مدییت سنتی در شرکتها خروج بهترین نیروهای کار از شرکتها واقدام آنها به کار آفرینی مستقل How Can An Elephant Ice ?Skate جكونه يك سازمان بزرك در محيط بر تلاطم ادامه ايفاى نقش مينمايد؟

صفحه 36:
كسي که درزیرچتر يك شرکت محصولات ؛ فعاليتها و تكنولوژي جدید را کشف و به بهره برداري مي رساند . etiropreveur! ts vor trot qecercies wed exploits ‏جاصس مها زره‎

صفحه 37:
این وایْه را از ترکیب دو واژه ‎Ela! Barepreceurship & Ietrasorpordte‏ 9905+ کارآفرین سازمانی به فردی گفته می شود که موفقیت او ایجاد سرمایه خیزهای جدید در یک شرکت می باشد. او محصولات ؛ خدمات و فرآیندهای جدید ارلئه می کند که شرکت را قادر به رشد و سودآوری می سازد.

صفحه 38:
افرادی که درسازمانهای بزرگ حیئیت شغلی خودرا برروی نتابج حاصل از نوآوری شوط بندی ای نمایتد:

صفحه 39:
سیر تاریخی ابداع واژه ها در خصوص القای کا رآفرینی در سازمانها واژه سال نام محقق ‎Administrative‏ کارآفرینی اداری 1970 کالینز و مور ‎Ent.‏ ‎Intrapreneur‏ کارآفرین درون شرکتی ‏ | 1973 سوسبائر ‎Intra Corporate‏ کارآفرین داخلی 1980 وسپر ‎Ent.‏ ‎Corporate Venture‏ | فعالیت مخاطره آمیز شرکتی | 1983 برگل مان ‎Intrapreneur‏ کارآفرینی سازمانی 1985 پینکات ‎Intrapreneurship‏ کایلفرین سازمانی ‎Colective Ent.‏ کارآفرینی جمعی 1987 رایش ‎Corporate Ent.‏ کارآفرینی شرکتی 0 | _گاث و گینزبرگ ‎Entrepreneureshi‏ کارلفرینی در سازمان 0 | کورن وال و پرل مان ‎p in the‏ ‎Organization‏ ‎ou yous testy lad Revitalization‏

صفحه 40:
مدلهای کار آفرینی سازمانی

صفحه 41:
مدل تعاملی کارآفرین سازمانی

صفحه 42:
تأثیر دیدگاه مشترک در موقعیت کاهش میزان شکست و تشویق براي موفقیت» و مشارکت بیشتر ی ‎wv‏ تثبیت عملکرد Se we a شناسايي افراد موفق انكيزش و دلكرمي كاركنان و كناركذاري افراد نالايق

صفحه 43:
مدل کارآفربنی سازمانی لامیکین و دس (1۹۹۶) رضایت سهامداران

صفحه 44:
خروجی ‎sal‏ ‏محصول جدید خدمات جدید ‎Sik‏ جدید قرايند يا روش توليد جديد ماع با مود وليه جديد ایجاد تدوین برنامه کارآفرینی سازمانی ایجادواحد تحقیق و توسعه ايجاد واحد طراحى و مهتدسي استرتزی: ‎giao || PY‏ || كارافرينى سازماتى با | مهتدسى مجدد محوریت فرد تفکر سازمائی تجدید حات چارچوب شکنی ~ مرحله اجرای تفکر افزايش ميزان توليد افزایش میزان فروشٍ اجرای تفکر امن ماب یی میان سود افزایش میزان فاه کارکنان غلبه بر موائع افزایش میزان صادرات سرمایهگذاری مدل کارآفرینی سازمانی احمدپور داریانی ورودی تونیی فردی ویژگی های شخصیتی ویژگی های جمعیت شتاختى عوامل سازماتى توسعهبیتش مشترک تشويق توأورى شيوه هلى جدیدپااشس تفويض اختيار توسعه تیم های ‎eas‏ عوامل محیطی سیاست دولت وجود كمك هاى مالى و غيرمالى رقابت/ عدم رقابت يويايى اعدم يوباي Pea | ‏همكونى‎

صفحه 45:
/ گسترش بازار کنونی برای محصولات کنونی ؛ 0 شناسایی بازار جدید برای محصولات کنونی ؛ ارائه محصولات جديد و متنوع ؛ خریداری سازمانهای کوچکتر.

صفحه 46:
الزامات کار آفرینی سازمانی ۱- عزم و اراده بالای رهبر کارآفرین ۲- تیم مناسب کارآفرینانه ۲-۱- پیشگامی ۳- دگرگونی ساختارها ۲-۱- روابط مناسب ‎“TY‏ روشها ۴- دیدگاه مشترک ۵- فرهنگ کارآفرینانه ۵-۱- توانایی یادگیری ۵-۲- توانایی حل مشکلات ع- نظام چبران عملکرد

صفحه 47:

صفحه 48:
نيازهاى كار آفرينى سازماني_ مي ل ‎Ser‏ ‏زادي در انتخاب نقش خود در سازمان زادي در انتخاب همكاران و يرسنل خود رتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازمان زادي از زنجیره فرمان و سلسله مراتب سازما: زادي از كارهاي تكراري ؛ روزمره و یکنواخت رأدع عمل ور سوه انسام کارا راختیارداشتن"زمان آزاد" براي پيگيري ایده ها

صفحه 49:
فیازهای کار آفرینی سازمانی - نیازبه دراختیارداشتن "منابع آزاد" و بدون کنترل و پاسخگویی ؛ جهت استفاده در طرحها و لیده های نو شخصی - نیاز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مر تبط - نیاز به اخذ سریع نتیجه کار و عمل خود - نیاز به آموزش - نیاز به سرعت عمل ( عدم بوروکراسی ) - نیاز به کار مفرح ( ضمن شوخی )

صفحه 50:
۱- اعتقاد به سازمان: اگر سازمان خود را بهترین بدانید کافی نیست. باید اعتقاد راسخ داشته باشید که سازمانتان بهترین است. سازمانى اين جنين, همواره بر خود ميبالد و آرزوی کارکنانش آن است که سازمان مسیر رشد را ادامه دهد. سازمانهای کار آفرین, تنها درباره "موفقیت " و کیفیت محصول " حرف نمی زنند, بلكه همواره داراى اين ويزكى ها هستند .

صفحه 51:
۲- ترسیم چشم انداز: سازمان کارآفرینلنه توانسته است چشم اندازی از آینده خویش را در برابر دیدگان اعضای خود قرار دهد. احساس وجود یک آینده روشن همواره منشا پیشرفت خواهد بود و افرد را به تحقق رویای خود ترغیب می نمای. له هدفها باید قابل دستیابی و مشخص باشند زیرا اگر اعضای سازمان اهداف آتی را مهم يا دست نيافتنى بنانند ناكام مانده, سرانجام با شکست رو به رو خواهند شد.

صفحه 52:
۳- شناخت کافی از مشتری: در سازمان کارآفرینانه مشتری یک منبع ارزشمند اطلاعاتی است. در اين سازمان شکایت های مشتریان مورد استقبال قرار می گیرد. زیرا هدف, آموختن درسهای جدید و اقدامات اصلاحی در سایه اشتباهات كذشة ۳ ‎ae‏ ‏*- تجزيه و تحليل محيط: اكر سازمان تلاش نكند عوامل فعال در محيط خارجى خويش را درك كند, هر قدر به بازار جهانى نزديك مى شود با اين عوامل نا آ شنا تر مى گردد و در نهایت بهترین فرصتها را از دست خواهد داد.

صفحه 53:
۵- درک سازمان: سازمانهای موفق هرگز تصویری ايده كل و مقدس از خود ترسیم نمی کنند . درک سازمان به معنی شناسایی نقاط ضعف و اجرای سیاستهایی به منظور کاهش نقاط ضعف است. یکی از زمینه های آسیب پذیری سازمان در رابطه با امور جاری و روزمره است . در مورد امور عادی سازمان باید مقرراتی وجود داشته باشد تا اطمینان یابیم که سازمان درکارهای روزمره نیز مانند فعالیت های کارآفرینی از تعهد لازم برخوردار است.

صفحه 54:
#شامتخان سین زیت کته سازمان. کارآفزبتانه رسک :پذیسر استتولی گایبی ‎lp‏ ‏ريسك خواهد بود كه نقش و اثر عوامل داخلی و خارجی را محاسبه نموده و ضریب موقیت مود را چنتن آزرهزیسه:های موبوط باه شک ‎ines‏ ‏۷- تحمل شکست و آموختن درسهای جدید از آن: هر سازمانی که آماده ریسک پذیری است ممکن است روزی با تجربه ای تلخ مواخه شود و شکست بخورد. تلاش برای شناسایی علت شکست و تحلیل ّن؛ نه به منظور شناسایی فرد خطا کار و سرزنش وی بلکه برای جلو گیری از تکرار اشتباه, از ویّه گیهای سازمان کار آفرین است.

صفحه 55:
۸- ارزش قاثل شدن برای افراد و شاد نمودن محیط کار: ممکن است افزاد برای کسب پول به.سازمان بپیوندند. انا اگر سازمان برای این افراد و مهارت آنها احترام کافی قائل نشود و آنها از محیط کار خود لأت نبرند, وفاداری به سازمان و به تبع لن تولید کاهش می یابد.

صفحه 56:
ف- اهمیت کارهای روزانه و تقدیر از کسانی که این کارها را انجام می دهندد: کار کنان اداری که کارهای روزانه را انجام می دهند وظیفه دارند از قدامات دیگران (که حللت ابتکار و خلاقیت دارد) حمایت کنند. در عین حال که سازمان بايد تلاش کند کار همه افراد را مهم بشمارد و از این دیدگاه تلاشهای آنان را مورد تقدیر قرار دهد. ۰ - چه بازاری تا چه زمان سود آورتر است؟ سازمان های کارآفرینانه برای پاسخگویی به این پرسش از اطلاعات و تحلیل های کافی برخوردارند. فراموش نکنید که تنها با برداشتن این ۱۰ گام می توان استراتژی تهاجمی انخاذ نمود.

صفحه 57:
نقش های رهبری کار آفرینانه به عنوان رئيس مجموعه اى از وظايف مختلف و روتين را انجام مى دهد رئيس رهبری را با راهنمایی, هماهنگی و کنترل فعالیت کار کنان انجام می دهد رهبر شبکه های ناشی از ارتباطات بیرونی را بای توليد اطلاعات حفظ مى كند 0 رابط جمع آوری اطلاعات. کشف تغییرات. شناسایی مشکلات و فرصت های بالقوه. ناظر تولید دانش که توسط اطلاعات مهی که باید در سازمان منتشر شده باشد. فراهم می شود كردن اطلاعات بیرونی درون سازمان و تصمیم گیری در مورد انتشار اطلاعات درون سازمان به زیردستان انتقال اطلاعات به بیرون سازمان بر اساس سیاست هاء برنامه ها. فعاليت ها و سخنگو ننایج. جستجوی محیط برای کشف فرصت ها و تحریک افراد و پروژه ها برای آمادگی ‏ کارآفرین در بوابر تغييرات تصمیم گیری در موردفعالیت های اصلاح عمده و اغلب پیش بینی نشده درون سازمانی تصمیم گیری در مورد تخصیص منابع تخصیص دهنده نماینده سازمان در مذاکره با طرف های بیرونی مذاکره کننده . هنگام مواجهه با مشکلات ‏ حل مسئله

صفحه 58:
Macro Level Study

صفحه 59:
رئیس جمهور کارآفرین امروزه یکی از دغدغه های ایرانیانی که خواهان ایرانی آباد هستند. انتخاب رئیس جمهور سرنوشت ساز برای چهار سال آتی کشور است. سوالهای زیر موردتوجه است که از ابعاد مختلف می بایستی موردتوجه قرار گیرد. رئیس جمهور آینده باید از چه ویژگیهای (شخصیتی؛ مهارتی؛ توانایی) رهبری؛ مدیریتی برخوردار باشد؟ سابقه تاریخی و تجربه کشورهای دیگر (از قبیل مالزی - چین - ترکیه - کره) که مسیر موفقیت را جدید و سریع طی کرده اند چگونه بوده است: شرایط خاص ایران برای انتخاب رئیس جمهور آینده چه الزاماتی را فراهم می کند؟ ویژگیهای متمایز رسای قبلی جمهور و کاندیداهای فعلی باتوجه به مسئول اول چگونه است؟ ارائه برنامه ها و معرفی تیم آتی چگونه است؟

صفحه 60:
رئیس جمهور کارآفرین ويكيهاي شخصيتي (01,090:080180):103/110):_نوآوري و خلاق بودن نياز به توفيق داشتن» تحمل بالاء سخت كوشي - مخاطره يذير بودن - جسارت و شجاعت بالاء تحول گرا بودن - عامل تغيير بودن - رويك رد به تغيبر ازطريق جارجوب شكني به جاي باور در تغيير تدريجي. (QELOTEO EXCCRIWOOE) bes » 5) os 9 Chapa تحصيلات آكادميك يا حوزه اي؛ تجربه ايجاد يا اداره شركتها يا سازمانهاي بزرك و متنوع؛ تجربه سياستكذاري و تصميم كيري در شرايط بحراني (اقتصاديء سياسيء نظامي» فرهنگی)؛ تجربه مديريتي - سرپرستي و رهبري در دستگاههاي دولتي؛ داشتن تجربه ایجاد کسب و کار و دارابودن نگاه اقتصادي» مالي» و درك واقعي مفهوم هزینه - منفعت و اصول اقتصاد خرد و کلان. دارابودن تجربه اجتماعي - فرهنگي سياسي و درك واقع بینانه از مشکلات مردم,

صفحه 61:
- توانايي حل مسئله؛ - تسوانايي و دارا بودن ديد استراتزيك و جشم انداز عميق» بصیرت بالا؛ - توانايي بالا در تعامل بين المللي و دارابودن ديدكاه و نكاه جهاني؛ - توانايي ارتباط موثر با ديكران (تمامي ذينفع هاي مداخله كر در كشور)؛ - توانايي پذیرش نقد و انتقاد؛ - توانايي سازماندهي و رهبري» نظارت و استفاده موثر از دیگران؛ - توانايي فضاسازي و تصويرسازي موثر براي ايفاي نقش همه ایرانیان در توسعه کشور؛ - توانايي تعامل با حوزه هاي قدرت رسمي و غيررسمي در کشور,

صفحه 62:
2 e ‏رئيس جمهور کارافرین‎ ‏تجربه كشورهايى كه مسير موفقيت را سريع طى كرده اند: تغييرات و تحولات اخير كشورهايى از قبيل‎ ‏مالزى - ستكابور - كره - تركيه - جين و... همه حاكى از وجود نقطه مشسترك عامل اصلى تغيير‎ ‏یعنی وجود ریس جمهور کارآفرین در توفیق سریع کشورهای فوق است.‎ )071:)00100 0000( به عنوان نمونه هیچ کس د: دنگ شیائوپنگ در توسعه ای نقش ماهاتیر محمد در توسعه مالزی؛ تور گورت اوزال در توسعه ترکیه؛ ژنرال لی, کیم در توسعه کره جنوبی تردیدی نمی کند. نقطه مشترک همه مقامات پیش گفته, باور در تغییر رادیکال (071/0000 ,010001060) و چارچوب شکن به جای باور در بهبود و تغییر تدریجی بوده است. به بیان دیگر, وجود رئیس جمهور کارآفرین به عنوان عامل اصلی تغییر در این کشورها ایفای نقش می کند. و این جسارت شجاعت و سرعت در تصمیم گیری و باور نگاه جهانی و استفاده از فرصتهای جامعه اطلاعاتی به عنوان استراتژی های جدید این کشور در گرفتن سهم بازار جهانی بوده است که این کشورها را با فضاسازی و تصویرسازی مثبت به حرکتی روبه جلو رهنمون ساخته که نتیجه آن توسعه. ایجاد اشتغال رفاه اجتماعی بهتری نسبت به قبل بوده است.

صفحه 63:
رئيس جمهور کارآفرین شرایط خاص ایران:آنچه که واقعیت انتخاب رئیس جمهور آتی را رقم می زند حاکی از اختیارات نسبتبالای نامبرده به عنوان دومین فرد کشور و ضرورت هماهنگی با اهداف نظام. مقام معظم رهبری, قوه قضائیه. مجلس, مجلس خبرگان؛ حوزه های علمیه, احزاب و توانايى تعامل و ارتباط بسيار قوى با كليه اركان ساختار قدرت در ايران است.

صفحه 64:
رئیس جمهور کارآفرین ارائه برنامه ها و معرفی تیم کاری: مسلم است که وجود احزاب در کشورها باعث ایجاد نظامی جهت تعیین سیاستها و برنامه ها و تعبین سیستم کاری می گردد. متاسفانه به علت نهادینه نشدن احزاب در ایران نوعً مردم. کاندیداهای گوناگون را بدون لحاظ کردن برنامه ها و تیم کاری انتخاب می کنند. انتظار مردم از رئیس جمهسور آتی ارائهبرنمه های ذیل است: ۱ - برنامه های سیاسی, اقتصادی, امنیتی, اجتماعی, نظامی و فرهنگی, ۲ - ارانه استراتژی های خود باتوجه به برنامه های چهارم و اینکه می خواهند با چه سرعتی و چه نحوی برنامه ها را به اجرا درآورند؛ ۳ - اعلان اولویتهای خود؛ > - تحلیل جامع از نگاه خود به مسائل و معضلات مردم؛ ۵ - تبیین اولویتها بویژه اقتصادی؛ - معرفی تجربیات و عملکرد تیم کاری خود.

صفحه 65:
تجربیات کار آفرینی ‎lj‏

صفحه 66:
0- كارآفريني سازماني در دفاع مقدس ‎-O‏ کارآفريني سازماني در نهادها كارآفريني سازماني در صنایع <6- کارآفريني سازماني در بانکها ©- کار آفريني سازماني در دانشگاهها

صفحه 67:
ع مقدس | ۲+ کا رآفر بنی در دفا ‎ots"‏ باه ها

صفحه 68:
كارأفرينى در دفاع مقدس سطوح رهبری کارآفرینانه (فرماندهی تغییر)

صفحه 69:
iv دا جح ما هو الكوهاي نقشي همچون انبیا و ائمه (ع) و رهبران ديني. فرماندهان سپاهي و بسيجي و ارتشيء هنرمندان متعهدء قهرمانان ورزشيء مديران مجاهد از نظر مديريتي وجود الگوهايي نظیر شهید همت. شهید باكري و شهید خرازي چه القابي مي توان به آنها داد" بسيجي. سباهيء نظامي. ارتشيء مديرء رهبر سازماني. کارآفرین, نوآور. ‎Son‏ در مواجهه با وازه هايي همجون قهرمانء جسورء ماجراجو. جستجوكر. تحولكرا تاثير اين شهيدان در الكوي نقش قرار كرفتن جوانان جيست؟ در سبد أرزوهاي شغليارفتاري جوانان ما نقش اين شهيدان جكونه مي باشد؟

صفحه 70:
‎a‏ الگوي نقش جوانان از افراد موفق ‏قهرمانان ديني نظامي | اجتماعي | ورزشي | فرهنككي | سياست 5 خادم ‎ ‏پروفسور انبیا شهید همدانیان رضازاده شهید رجايي حسابي ‎١‏ زن 6 كاظمي ‎١‏ (خيريه) آويني دكتر كاظمي مهندس )0 ائمه شهید خيريه قائم هادي حانمي‌کیا ‏ باهنر (مرکز رویان) ‎ae‏ چمران علاء الديني ساعي زاده ترکان امام خلبان . خیریه الزهرا علي داي مجید . کلانتري بابابي ‎cole‏ مجيدي باكري محک تندگویان خرازي دهش يور همت کر رحمن ‏دادمان

صفحه 71:
ابعاد ويزگي های شخصیتی احمد کاظمی كح ‎SS ae‏ جبهه نثاره دانش بايه بودن رويا برداز خاكي بودن 2 برنامه ريزي . سبک رهبري عملیات فتح ‏ اهل تدبردر ‏ مهارتهاي فني خلاق ونوآور نترس بودن سازماندهي اقتدار العبین- ساخت قرآن قطعات ساخت حمام سيار عمليات بيت توسل به آئمه تجربه گرا فرصت گرا برخورد یکسان ‏ هماهنگي جنبه علي الخصوص جستحو گرا درارتباط با حضرت زهرا ماجراجو دیگران (س) كسب و کار عمل گرا ریسک پذیر هدالت فر رار ‎١‏ هنايت ابهت احمد لشکر بود عملیات بدر ‏ معامله با خدا ولفع گرا توانمندي حل نشست و تصمیم كير مسئله .. برخاست با همه عمليات كربلاي محصول او شها هوش وذكاوت 4- ساخت ‎١‏ دتفي سبيل بالا ‎a‏ طرح ريزي

صفحه 72:
پیام شهادت احمد- مسیر شهادت- مسیر خدمت که نه شناس , مسب ها مختلف خدمت ه شمادت مثال زهير در حضور امام حسين (ع). شهيد اعلمي. فكوري. يوركيان. جعقري. غيوراصلي اكثر شهداء همت. باكري. خرازي. جمران؛ بابابي. احمد كاظميء صياد شيرازي و. مانند بسياري از سربازان, بسیجیان, جهادگران و خادميني که بي نام و نشان و بدون چشمداشت فعالیت مي کردند و همچنان در کمین نوشیدن شربت شهادتند خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان آبادي و کونه شناسی 1- بعضي ها روزهاي ول شربت شهادت مي نوشیدند 2- بعضي ها جوهر وجودي عود را در جبهه هاسقل بان 3- بعضي ها شهادتشان دو مرحله اي بود. خيلي دوست داشتد شهید شوند. در میدان تولات و خودسازيبه دامن اه چسبیدند و راه شهادت را پیمودند 4- بعضي ها از فرصت شهادت در جبهه غافل ماندند اما دست تلاش براي خدمت در مسیر اسلام برنداشتند و راه تلاش علمي و گره گشايي از کار مردم و مساعدت به ايتام محرومان و خدمات اجتماعي, فرهنگي و سازندگي را پیش گرفتنو خود را وقف در راه خدا و خلق خدا مي دانند. بعضي ها نه تنها از فرصت شهادت و خدمت را در جنگ استفاده نکردند. راه انحراف خدمت بعد از جنگ و دنیاطلبی و عافیت طلبى و زراندوزي و شهوت را بيش كر

صفحه 73:
آبا آنها که شهید شدند انتخاب شده بودند؟ آیا نقش انسان در تعبین و دریدن پرده هاي بین خود و خدایش اكتسابي است؟ ‎١ 9‏ انجام تكليف مسیرخدمت- شهادت ‏ شهادت ‏احمد مسیر سبز شهادت تمهاداعانی را توام با خدمت صادقانه جهاد سازندگي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏وخستكي نايذيرو | احسلن يل لام وتران ایثارگرانه وآکاهانه خدمت خالصانه انتخاب كرد وقف خدمت- حل معضل مردم 5-2 11 لو رزوعال ‎wey Fe az) 9‏ ‎R472 $3 2‏ ۲ وا 333 3 ‎y za‏ ‎ ‎

صفحه 74:
از همرزمان جه ياد كر فتيم؟ ‎٠‏ امام (ره) فرمودند جنك نعمت بود. دانشكاه دفاع مقدس سراسر يادكيري بود ‎ ‏شجاعت وخستكي نايذيري ‏جسارت و دقت و عاطفه بوي شهید مي دهد ‏عزم و اراده بالا توام با توانابي رشد ظرقيتهاي متنوع ‏صداقت ‏جانشین سازي دستور پذیر و انجام تکلیف عظمت. غرش. یهت ‏صبور و شکیبا و اطاعت پذيري ‎ ‎ ‎ ‏خستگي ناپذيري شهید صیاد دور انديشي و سازماندهي بالا شفقت و رافت و ولايتي ‏آینده نگري و کشف استعداد ‎ ‏سخاوت و بخشش تحليلكري و تدبر رشيد رافت شهيد محلاتي ‎

صفحه 75:
نقش شهید سردار علی هاشمی در نوآوری

صفحه 76:
۷ a 05 ane نقش شهید سردار علی هاشمی در نوآوری دفاع مقدس همه این اقدامات مدیون تلاش نوآورانه سردار رشید اسلام علی هاشمی و هم رزمانشان بود که پدید آورنده دست آوردهای زیر بودند: * بايه گذاری اولین کارگاه تحقیق و توسعه (نمونه سازی تجهیزات دریایی) در منطقه هورالعظیم. *ساخت اولین نمونه قایقهای جدید. پل های نفر روء پل های خیبوی و ... *ساخت اولین تجهیزات تسلیحاتی قابل کاربرد درآب. *ساخت اولین بلدوزر دوزیست (قابلیت استفاده در آب و خاک) *رشد و توسعه صنعت فایبر گلاس که مدیون تقاضاهای فراوان برگرفته از اين منطقه عملیاتی است. *توانمندی دفاعی بخشی از نیروی دریایی سپاه. امیوزه مدیون حرکت های آغازین این شهید بزرگوار است.

صفحه 77:
معاونت لجستیک سپاه

صفحه 78:
بنیاد مستضعفان او ان الب الا

صفحه 79:

صفحه 80:
شهرداری تهران ۳ م 3 ‎og .‏

صفحه 81:

صفحه 82:
‎wlio‏ خودرو سازی ‏و بل ‎977047141

صفحه 83:
۰ بانکها - کشاورزی - پارسیان - باسا ركان ‎٠‏ دانشكاه - آزاه

صفحه 84:
با تشکر از توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان