علوم مهندسی برق و الکترونیک

توضیح هات در مورد مدل شبکه و توپولوژی و انواع ان و طریقه ساخت کابلcross

topoloji

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. mahdimhmadi090856

    عالی بود

نظر خود را بنویسید

توضیح هات در مورد مدل شبکه و توپولوژی و انواع ان و طریقه ساخت کابلcross

اسلاید 1: توضیح هات در مورد مدل شبکه و توپولوژی و انواع ان و طریقه ساخت کابل cross

اسلاید 2: مدل شبکه Peer to Peer:در این شبکه ایستگاه ویژه‌ای جهت نگهداری فایل‌های اشتراکی و سیستم عامل شبکه  وجود ندارد. هر ایستگاه می‌تواند به منابع سایر ایستگاه ها در شبکه دسترسی پیدا کند. هر ایستگاه خاص می تواند هم به‌عنوان Server و هم به‌عنوان Client عمل کند. در این مدل هر کاربر، خود مسؤلیت مدیریت و ارتقا دادن نرم‌افزارهای ایستگاه خود را به‌عهده دارد. از آنجایی که یک ایستگاه مرکزی برای مدیریت عملیات شبکه وجود ندارد ، این مدل برای شبکه ای با کمتر از 10 ایستگاه به‌کار می‌رود . مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده (Server- Based)در این مدل شبکه، یک کامپیوتر به‌عنوان سرویس دهنده، کلیه فایل ها ونرم‌افزارهای اشتراکی نظیر واژه پردازها، کامپایلرها ، بانک‌های اطلاعاتی و سیستم عامل شبکه را در خود نگهداری می‌کند. یک کاربر می تواند به سرویس دهنده، دسترسی پیدا کرده وفایل های اشتراکی را از روی آن به ایستگاه خود منتقل کند. مدل سرویس دهنده / سرویس گیرنده (Client Server):در این مدل، یک ایستگاه درخواست انجام کارش را به سرویس‌دهنده(Server)  ارائه می‌دهد و سرویس دهنده(Server)، پس از اجرای وظیفه‌ي محوله ، نتایج حاصل را به ایستگاه در خواست‌کننده برگشت می‌دهد. در این مدل، حجم اطلاعات مبادله شده شبکه ، در مقایسه با مدل مبتنی بر سرویس‌دهنده(Server Based) کمتر است و دارای کارایی بالاتری نيز می‌باشد. 

اسلاید 3: توپولوژی و انواع ان:نحوه چیدمان و ارایش اجزای شبکه و پیکربندی انها را توپولوژی میگویند. توپولوژی شبکه در انواع ستاره ای یا استار(star) ,گذرگاه (bus) , حلقه ای یا رینگ(ring) , توری یا مش(mesh) , توپولوژی ترکیبی (HY brid) وجود دارد.

اسلاید 4: توضیحات انواع توپولوژی ها:توپولوژی حلقه ای یا RING TOPOLOGY چیست؟ این توپولوژی با توجه به شکل آن توپولوژی حلقه‌ای نام گذاری شده است زیرا دستگاه ها و کامپیوتر ها به صورت حلقه بهم متصل شده و هر کامپیوتر به کامپیوتر کناری‌ وصل است. توپولوژی ستاره ای یا STAR TOPOLOGY چیست؟ در این نوع توپولوژی تمامی کامپیوترها از طریق کابل به یک HUB در مرکز کامپیوتر‌ها وصل می‌شوند. HUB یک دستگاه مرکزی در شبکه شناخته می‌شود که تمامی دستگاه‌های موجود در شبکه به طور جداگانه به آن متصل می‌شوند. توپولوژی مش MESH TOPOLOGY چیست؟ این توپولوژی به صورت نقطه‌ای دستگاه‌ها را به هم متصل می‌کند. در این نوع شبکه تمامی دستگاه‌ها و کامپیوتر‌ها بهم وصل می‌شوند.

اسلاید 5: توضیحات انواع توپولوژی ها:توپولوژی درخت TREE TOPOLOGY چگونه است؟ این توپولوژی نیز یک دستگاه ریشه یا مرکزی دارد و تمام دستگاه‌های دیگر به آن مرکز به صورت سلسله مراتبی متصل می شوند. این توپولوژی حداقل باید سه سطح به صورت سلسله مراتب داشته باشد. توپولوژی ترکیبی HYBRID TOPOLOGY چیست؟ این توپولوژی یک نوع ترکیبی از چند توپولوژی است. بطور مثال اگر در یک دفتر بزرگ از توپولوژی ستاره‌ای و توپولوژی درختی به طور همزمان استفاده شود، یک Topology ترکیبی به وجود می‌آید.

11,100 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید