علوم مهندسی برق و الکترونیک

تولید نیروگاه بادی

tolid-niroogah

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
انرژی باد مانند سایر منابع انرژی تجدید پذیر از نظر چغرافیایی گسترده و در عین حال به صورت پراکنده تقریبا همیشه در دسترس میباشد.هزاران سا ل است که انسان هاب ااستفاده از اسیاب های بادی تنها جزع بسیار کوچکی از ان را استفاده میکنند .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
726 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تولید نیروگاه بادی”

تولید نیروگاه بادی

اسلاید 1: [عنوان ارائه : تولید نیرو گاه بادی

اسلاید 2: تولید نیروگاه بادی

اسلاید 3: . مقدمه. تاریخچه . منشاء. توزیع باد . مزایای بهره برداری و معایب آن. انرژِی باد و توربین های بادی . انواع توربین های بادی. چگونگی کار توربین ها . اجزای اصلی توربین ها . کار برد های آن . انرژی باد و محیط زیست

اسلاید 4: مقدمهانرژی باد مانند سایر منابع انرژی تجدید پذیر از نظر چغرافیایی گسترده و در عین حال به صورت پراکنده تقریبا همیشه در دسترس میباشد.هزاران سا ل است که انسان هاب ااستفاده از اسیاب های بادی تنها جزع بسیار کوچکی از ان را استفاده میکنند .این انرژی تا پیش از انقلاب صنعتی به عنوان یک منبع انرژی به طور گسترده مورد بهره برداری قرار میگرفت ولی در دوران انقلاب صنعتی استفاده از سوخت های فسیلی به دلیل ارزانی و قابل اطمینان بالا جایگزین انرژی باد شد .تا این که در سالهای 1973 و 1978 دو شوک بزرگ نفتی ضربه بزرگی به اقتصاد انرژی های حاصل از نفت و گاز وارد کرد به طوری که باعث ایجاد تمایلات جدیدی در زمینه کاربرد تکنولوژی باد جهت تولید برق متصل به شبکه پمپاژ اب و تامین انرژی الکتریکی نواحی دور افتاده شد .

اسلاید 5: همچنین در سالهای اخیر مشکلات زیست محیطی و مسائل مربوط به تغییرات اب و هوای کره زمین به علت استفاده از منابع انرژی فسیلی بر شدت این تمایلات افزوده است .در سال 1980اولین توربین برق بادی متصل به شبکه سراسری نصب گردید . بعد از مدت کوتاهی اولین مزرعه برق بادی چند مگاواتی در امریکا نصب و به بهره برداری رسید . در پایان سال 1990 ضرفیت توربین های برق بادی متصل به شبکه در جهان به 200 MW رسید که توانایی تولید سالانه 3200 GW/H برق را داشته ک تقریبا تمام این تولید مربوط به ایالت کالیفورنیا و کشور دانمارک بود .امروزه کشور های مبتکر نظیر بریتانیا ،ایتالیا،و هندوستان برنامه های ملی ویژه ای را در این راستا اغاز کرده اند به طوری که المان با تولید بیش از 18000 مگا وات برق سعی دارد بیشترین استفاده را از این انرژی تجدید پذیر ببرد .ادامه مقدمه

اسلاید 6: انرژی بادی به انگلیسی: (Wind power) تبدیل انرژی باد به نوعی مفید از انرژی مانند انرژی الکتریکی با استفاده از توربین‌های بادی، انرژی مکانیکی مثلاً در آسیاب‌های بادی یا پمپ‌های بادی) یا پیش‌رانش قایق‌ها و کشتی‌ها (مثلاً در قایق‌های بادبانی) است. در آسیاب‌های بادی از انرژی باد مستقیماً برای خرد کردن دانه‌ها یا پمپ کردن آب استفاده می‌شود.در پایان سال ۲۰۱۰، میزان ظرفیت نامی تولید برق بادی در سراسر جهان برابر ۱۹۷ گیگاوات بود.امروزه توان بادی در دنیا ظرفیت تولید سالانه ۴۳۰ تراوات ساعت انرژی الکتریکی را دارد که این میزان، ۲٫۵٪ مصرف برق دنیاست.به عبارت دیگر

اسلاید 7: نخستین استفاده از انرژی باد توسط ایرانیان باستان برای آبیاری مزارع بود. آن‌ها از توان باد برای به حرکت درآوردن چرخ‌هایی استفاده می‌کردند تا آب را به سطح زمین و مزارعشان بیاورند.آز آنجایی که منابع فسیلی مانند نفت و گاز تجدید ناپذیر بوده و روزی به پایان می‌رسند، باد به عنوان یک منبع انرژی پاک محسوب شده و هزینه تولید برق به وسیله آن کمتر از تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی است و همچنین آلودگی و گاز گلخانه ای کمتری تولید می‌کند.معایبی هم برای این نوع انرژی ذکر شده‌است. جلوه بد و همچنین صدای بلند که برای حیوانات و بخصوص پرندگان آزار دهنده است، از معایب انرژی بادی می‌باشد.نیروگاه‌های بادی به دلیل متغیر بودن وزش باد به صورت مداوم قادر به تولید برق نیستند.برای استفاده از انرژی بادی و تولید برق، از توربین استفاده می‌شود. توربین سه پره ای مرسوم‌ترین توربین بادی می‌باشد. بسیار از کشورها به این انرژی روی آورده‌اند. کشور آمریکا رتبه نخست استفاده از انرژی باد و تبدیل آن به برق را در اختیار دارد.

اسلاید 8: نکات افزوده انرژی بادی در مقادیر زیاد در مزارع بادی تولید و به شبکه الکتریکی متصل می‌شود. از توربین‌ها در تعداد کم معمولاً فقط برای تأمین برق در مناطق دور افتاده استفاده می‌شود.باد یکی از شاخصه‌های اصلی انرژی خورشیدی و هوای متحرک است و جزء کوچکی از خورشید که از تابش خورشید که از خارج به اتمسفر می‌رسد به انرژی بادتبدیل می‌شود.اما از جمله دلایل تمایل کشورها برای افزایش ظرفیت تولید برق بادی مزایا بسیار زیاد این روش تولید انرژی الکتریکی است چراکه انرژی بادی فراوان، تجدیدپذیر و پاک است، در همه جای دنیا وجود دارد و همچنین در مقایسه با استفاده از انرژی سوخت‌های فسیلی میزان کمتری گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کند.

اسلاید 9: نکات افزوده سال هاي زيادي است که از توربين هاي کوچک براي تامين انرژي مورد نياز خانه ها و مغازه هاي کوچک و روستاها و کلبه ها و راحتي ارتباط اماکن دوردست که از شبکه اصلي فاصله دارند استفاده مي شود.توربين هاي بادي کوچک براي سرعت 5/2 تا 10 متر بر ثانيه باد که در اثر مناطق قابل دسترسي است، طراحي مي شوند. با بالا رفتن قيمت سوخت و آلودگي هاي محيط زيست در سال هاي اخير سازندگان به اين تدبير که منابع ديگر انرژي را گسترش دهند، افتادند. توربين هاي بادي کوچک به عنوان منبع مهم توليد انرژي، قابليت گسترش در صنايع ژنراتورهاي ديزلي را دارند.محل نصب توربين نقش مهمي در دستيابي به حداکثر استفاده از نيروي باد دارد. مطالعات نشان مي دهد با افزايش سرعت و کاهش تلاطم با ارتفاع امکان نصب توربين در بالاترين نقطه برج که معمولا 80 متر است، فراهم مي شود. قدرت خروجي توربين مستقيما با توان سوم سرعت گردش با در بالاي برج تناسب دارد.

اسلاید 10: تا ریخچهدر زمان های بسیار دور نیز از انرژی باد استفاده می کردنند. به نحوی که برای کشیدن آب از چاه از وسیله ای به نام دولاب استفاده می کردند.در مصر و چین نیز برای آبیاری و قایقرانی از انرژی باد استفاده می کردنند .در سال های بعد توربین های بادی با محور قائم در خاورمیانه رایج شد. سربازان صلیبی این توربین ها را به در اوایل قرن سیزدهم به اروپا بردند و در اواسط قرن نوزدهم هلندی ها بیش از نه هزارماشین بادی برای استفاده در موارد مختلف مورد استفاده قرار می دادند.بدین‌ترتیب در دهه‌های اول قرن بیستم، اغلب توربین های بادی، در انواع مختلف با به کارگیری قوانین آیرودینامیک و تکنولوژی جدید ساخته شدند.

اسلاید 11: باد برای سال های زیادی برای کشتی های بادبانی برقی استفاده شده است و در واقع تا قرن هیجدهم، (زمانی که جیمز وات، موتور بخار را اختراع کرد)، آن منبع اصلی برق برای این کشتی ها بود که به طور حتم در کل جهان کشف شده بود. در واقع تاریخ ثبت سابقه آن به قرن هفدهم پیش از میلاد بر می گردد، زمانی که امپراطور بابلی هامورابی استفاده از آسیاب های بادی را برای اهداف آبیاری برنامه ریزی کرد. ماشین با محور عمودی با تعدادی بادبان های نصب شده شعاعی نیز (در ثبت سابقه ای قرار دارد که توسط ایرانی ها) در سطح وسیعی تا اواسط قرن هفدهم بعد از میلاد، استفاده شده است.گرچه ماشین ها خیلی غیر کارامد و ابتدایی بودند، آنها بسوی اثبات پتانسیل عظیم و چند منظوره برق از باد پیش می روند. به هر حال قرن بیستم ظهور دوباره نیروی باد را به عنوان منبع اساسی مشاهده کرد که به عنوان منبع انرژی دیگری استفاده شده است. تحت عنوانی که دنیا با چالش کاهش ذخایر سوخت فسیلی روبرو می شود و به طور مشابه از لحاظ محیطی به علت تغییر آب و هوا هوشیارتر می شود. این چالش های اصلی، جو درستی را برای تحقیقات بیشتر ایجاد کرده است که منجر به توسعه دستگاه های کارامدتر در مهار برق ار باد شده است.

اسلاید 12: برای نخستین بار، ایرانیان موفق شدند با استفاده از نیروی باد، دلو (دولاب) یا چرخ چاه را به گردش درآورده وآب را از چاه‌ها به سطح مزارع برسانند.نخستین ماشینی که با استفاده از نیروی باد به حرکت درآمد، چرخ بادی هرون بود؛ ولی نخستین آسیاب بادیعملی، در سده۷ میلادی در سیستان ساخته شد. پیدایش آسیاب‌های بادی در اروپا مربوط به سده‌های میانهاست. نخستین مورد ثبت‌شده در مورد استفاده از آسیاب‌هاب بادی در انگلستان مربوط به سده‌های ۱۱ و ۱۲میلادی است.نخستین توربین بادی با کاربرد تولید برق، یک ماشین شارژ باتری بود که در ژوئیه ۱۸۸۷ توسط یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز بلایث ساخته شد. چند ماه بعد، مخترع آمریکایی چارلز فرانسیس براش نخستین توربین باد خودکار را برای تولید برق در کلیولند در اوهایو ساخت.در سال ۱۹۰۸، ۷۲ توربین بادی با کاربرد.تولید برق (بین ۵ تا ۲۵ کیلووات) در آمریکا فعال بودند.در دهه ۱۹۳۰، توربین‌های بادی کوچک برای تولید برق مورد نیاز مزارع در آمریکا، که هنوز سامانه سراسری توزیع برق راه‌اندازی نشده بود، بسیار متداول بودند. در پاییزسال ۱۹۴۱، نخستین توربین بادی در کلاس مگاوات در ورمونت راه‌اندازی شد. نخستین توربین بادی متصل به شبکه برق در بریتانیا در سال ۱۹۵۱ در جزایر اورکنی ساخته شد.منشاء

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید