پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تولید پاک و مدیریت پسماندها

modirit-pasmaand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تولید پاک و مدیریت پسماندها”

تولید پاک و مدیریت پسماندها

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : نقش مردم – مسئولین – در (تولید پاک و مدیریت پسماندها )

اسلاید 2: شاید بهتر باشه در وحله ی اول واژه پسماند رو تعریف کنیم: پسماند همون زباله و در کل به مواد جامد، مایع و گاز (غیر از فاضلاب) گفته می شه که پس از مصرف یا استفاده، دیگه کارآیی ندارن و دور ریخته می شن. پسماندها در تعاریف علمی به شش گروه شهری، صنعتی، خطرناک، بیمارستانی، الکترونیکی وفضایی تقسیم بندی می شن. در گذشته با توجه به ساده بودن زندگی ها، نزدیک بودن انسان به طبیعت و مصرف همگن با طبیعت، پسماندهای تولید شده به راحتی در محیط زیست قابل برگشت بودن. با افزایش جمعیت، صنعتی شدن جوامع و تغییر الگوهای مصرف، این پسماندها به مرور باعث بروز مشکلات پیچیده ی زیست محیطی شدن؛ تا جایی که از صد سال پیش کشورهای پیشرفته صنعتی به فکر چاره افتادن و اولین گام های مدیریت پسماند با سوزوندن زباله و تولید انرژی از اون ها آغاز شد.مقدمه :

اسلاید 3: یکی از بخش های اصلی مدیریت شهری ، مدیریت پسماند شهری می باشد. در کلیه مراحل مدیریت پسماند یکی از کلید های موفقیت ،آگاهی و مشارکت مردمی می باشد. از آن جا که کنترل شهروندی ، عالی ترین سطح مشارکت است و مردم را در تصمیم گیری دخالت می دهد می توان با شناخت چنین مشارکتی موفقیت مسئولین را در فرهنگ سازی مردم در اجرای طرح مدیریت پسماند ارزیابی کرد. رشد فزاینده جمعیت، الگوی نامناسب مصرف، شرایط خاص تولید، بالارفتن هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید، همگی از جمله عواملی هستند که توجه به بازیافت را تشدید نموده‌اند.

اسلاید 4: با توجه به تحقیقات انجام گرفته در کشور بیش از 90درصد از پسماندهای خانگی قابل بازیافت می‌باشند که از این میان حدود 60 تا 70 درصد آن را مواد آلی تشکیل می‌دهند. نکته بسیار مهم در این خصوص آینده‌ نگری و برنامه‌ریزی در مورد دفع مطلوب و نیز استفاده از مقادیر زیاد مواد زائد خانه هاست. از این رو کنترل، جمع‌آوری و فرآوری مواد آلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش‌بینی بودجه لازم، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و درازمدت و همچنین فرهنگ‌سازی و قانونمند کردن پسماندهای آلی در برنامه‌های آموزشی برای توانمند سازی نیروی انسانی لازم و ضروری است. با استفاده صحیح از امکانات ساده و با یک برنامه مدون آموزشی، فرایند بازیافت پسماندهای خانگی و تبدیل آنها به کمپوست را ترویج کرد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید