پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تومورهای خوش خیم پوست

tomorhaye-khoshkhim-poost

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تومورهای خوش خیم پوست”

تومورهای خوش خیم پوست

اسلاید 1: تومورهای خوش خیم پوست

اسلاید 2: کراتوز سبورئیک(sk):بروز قبل از 30 سالگی غیر معمول است. در هر محلی بجز لب ها کف دست ها و کف پاها ایجاد میشود و ممکن است محدود به ارئول پستان باشد. ضایعات حدود کاملا واضحی دارند بیضوی بوده و اغلب در امتداد خطوط طبیعی پوست هستند. ضایعات انگار به پوست چسبانده شدند (نمایstuck_on) وقوام مو مانند دارند.

اسلاید 3: شایعترین تومور های پوستی خوش خیم هستند.ضایعاتی برجسته ولی مسطح در قله ی ان بیضوی تا مدور با سطح گرانولر یا نامنظم هستند و کندن ان ها باعث متلاشی شدن این ضایعه میشود.کراتوز سبورئیک با سطح ناهموار(rough):

اسلاید 4: تومور های گنبدی شکل با سطح صاف مرواریدهای سفید یا سیاه رنگی از جنس کراتین دارند که این مروارید های شاخی فقط در کراتوز سبورئیک یافت شده و در ملانوم دیده نمیشود.کراتوز های با سطح صاف:

اسلاید 5: پاپول های کراتوتیک به رنگ قهوه ای تیره در اطراف چشم ها و بالای گونه ها که در سیاه پوستان امریکا شایعتر است.درماتوز پاپولی سیاه(nigra):

اسلاید 6: ضایعات پاپولی سفیدرنگ و زگیل مانند مدور بسیار خشک و دارای نمای چسبیده روی پوست (stuck_on) که روی قسمت های پایین ساق پا خصوصا اطراف اشیل و پشت پاهای افراد سفید پوست مسن دیده میشود. پوسته ی خشک به سادگی و بدون پاره شدن از سطح پوست کنده میشود و سبب خونریزی نمیشود ولی مجددا عود میکنند بهترین روش درمان کورتاژ تک تک ضایعات است.کراتوز های گچی(stucco):

اسلاید 7: اکانتوز هیپرکراتوز و پاپیلوماتوز از ویژگی های همیشگی اند. کیست های شاخی یا کراتینی و شاخی کاذب معمولا وجود دارند.مقدار رنگدانه ملانین: از صفر (کراتوز گچی) تا بسیار زیاد (ملانو اکانتوم) متغیر است. یافته های ازمایشگاهی:

اسلاید 8:

اسلاید 9: بعد از 30 سالگی و در زنان و افراد چاق (اضافه وزن) شایعتر است. به شکل زواید ظریف و کوچک قهوه ای یا به رنگ پوست و به شکل بیضی تظاهر می کنند که با ساقه ی کوتاه و به تدریج باریک شونده ای به پوست متصل شده اند.شایعترین محل بروز این ضایعات زیر بغل و پس از ان گردن است.بهترین روش درمان در موارد علامت دار اکسزیون به وسیله قیچی است در موارد بدون علامت نیاز به درمان ندارد.زواید پوستی (skin tag)یا اکروکوردون ها:

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید