صفحه 1:
صفحه 2:
تكاليف ادارى و عمومى مستخدمين دولت
صفحه 3:
اهم مطالب
Teentaal ارت
صفحه 4:
Roe MCS CNRS) كت
چیزی از کسی خواستن که در آن رنج بود. کار دشوار بعهده کسی
تا ریت ر نی که ی ات رالد ام سیر
[0
كن پرمشقت و رنج افتاده . کسی که وظیفه و امری را عهده دار شده
: كنك كه مأمور أنجام دان كارى اشده ؛ كنشى كه شرعاً بان امرى را بجا
بياورد .
re 7) ا 0 ا 35 لزن
صفحه 5:
Rn ne PRY ee SS
ماده ۸۴
قبصوه یک : کارمندان دستگاههای اجرایی می توانند در طول مدت
خدمت خود با موافقت دستگاه ذیربط حداکثر سه سال از مرخصی بدون
حقوق استفاده نمايند و در صورتى كه كسب مرخصى براى ادامه
میات ی ی در رح سوت سل اسان باس ات
دو سال قابل افزایش خواهد بود.
صفحه 6:
فصل دوازدهم : حقوق و تكاليف كارمندان
Fra enya cag Cee ee OI fea PAINS CCOMRIEL, (AN T-1 7)
مصوب و آیین نامه ای که به تصویب هیأت وزیران می رسد ۰ کارمندان و
comeey ا ESRC ا ا ا 0 00
ob Suen clay د ورت cee UN رات براق كله
كارمندان دولت تحت يوشش بيمه هاى تكميلى قرار دهند .
Pip carom ل CCRT att)
0 se eae ee ere ne foe
عمل آورند.
صفحه 7:
ROR ne PRY ee SS Tn
POR Ror: DN eae ng FERN ROP RI CCC ITY, ATTY
مى باشد و ترتيب و تنظيم ساعات كار ادارات با ييشنهاد سازمان و تصويب
NRCS aS) ا ا ل se) هيات وزيران
رعایت سقف مذکور با دستگاه ذیربط می باشد. میزان ساعات تدریس
2000 EN oY a apart yoann ا ا
evn ا
تبكر : كلية دستكاقهاى اجراتى eee ye econ شاعات كار خوك را در
eS Se lel ne ed اك
م
صفحه 8:
ROR ne PRY ee SS Tn
تن
را 1
حقوقى رشوه دهنده به كارمندان دستكاههاى اجرايى را جهت
رسيدكى و صدور حكم قضايى به مراجع قضايى ارجاع نمايند.
at oe) ل 0 02
رشوه دهنده به كارمندان دستكاهاى اجرايى را جهت ممنوعيت عقد
كك ل لت د 0
صفحه 9:
PBT ESM ToC ee
مستخدم مکلف است در حدود قوانین و مقررات احکام و.
اوامر رؤساي مافوق خود را در امور اداري اطاعت نمايد .
0 ل ل لك eh Co eene esi)
مقررات تشخيص دهد مكلف است كتبا مغايرت دستور را با
0 nin
1 iets er Tere
دستور خود را تاكيد كريد مستخدم مكلف به اجراي دستور
0 0
صفحه 10:
ماده 00 قانون مدیریت خدمات كشوري
9 0 ۱ (7 BEEF COME RIES
و مقررات احكام و اوامر رؤساي مافوق خود را در امور
. اداري اطاعت نمايد
اكّر كارمندان حكم يا امر مقام مافوق را برخلاف قوانين و
مقررات تشخيص دهند مكلفند كتباً مغايرت دستور را با قوانين
و مقررات به مقام مافوق اطلاع دهند .
در صورتيكه بعد از اين اطلاع مقام مافوق كتبا اجراي دستور
خود را تاكيد كرد كارمندان مكلف به اجراي دستور صادره
ا ا ال SES سه
EES) ل لل 1ت
صفحه 11:
‘SO oa
رسيدگي به تقصیر و تخلف اداري و یا
قصور مستخدمين در انجام وظيفه و تعيين
مجازات آنها بعهده دادگاه اداري است.
تبصره :
Foe Eww الا ا ا م
ا ل( ال Ree ewe ۱
خواهد بود كه به وسيله سازمان امور اداري و استخدامي
CEES ال ال ا |
صفحه 12:
تحليلي بر ماده BEE Le
مقدمه :
pre ae entree COS Vr Cn eer epee ye ee |
eS ل ا eS تا Rye ete To
هنر و خلاقیت مي توان الفاظ و معاني را در هم آميخته و در اين
راه با بهره گيري از علم و هنر و خلاقیت و ظرافت خاص آنها را
به کار برد . به مثابه آن سنگتراشي که با مقداري سنگ جامد و
USE SCS en Os Se nee
سازد . سعي شده که ماده قانوني مذکور طبقه بندي و براي هر يك
از چراهاي آن با تفکر و تدبر پاسخي منطقي اراثه شود و انشاءله
0
صفحه 13:
سلسله مراتب اداري واطاعت از اوامر مافوق ALCS
دانشمندان علوم اداري
9۳9
ماکس وبر تاریخ نویس و حقوقدان آلماني عقیده دارد
قدرت ناشي از مقام ما فوق صرفا به اعتبار اینکه وي
شاغل مقام معيني است که قانون حدود اختیارات آنرا
تعيين نموده براي كارمندان زير دست لازم الاجرا است .
Te ا ا ل 1۱9
we Sler ene. |
BCD Peres ars Ur One eB neds
صفحه 14:
* اختیارات اداري ناشي از مقام است و صلاحیت و حدود اختیارات
هر مقام را قوانين موضوعه و مقررات اداري تعيين مي كند.
* سازمان اداري بر اساس سلسله مراقب رسمي قرار دارد و مادون
قانونا ملزم به رعایت دستورات مافوق است, 3
OY EO SE ee ل we
USE ere eS ew Poteet e]
طور صریح بداند و مجالسي براي تغبیر و تفسیر نگذارند.
۱ er ey ل rger sia
بر دستكاه حاكم است.
صفحه 15:
نظريه جستر بارنارد
جستر بازنارد نویسنده معروف آمريكايي عقیده دارد
۰ب 9
اينصورت اختيار دستور دهنده در مورد آن محرز
Ie rs <P) 2 ل 000
عملا ب از دستور دهنده سلب اختيار مي كند و لو
اينكه قانونا اختيار صدور آن 0س داشته باشد.
صفحه 16:
به نظر بارانارد براي اينکه دستوري مورد قبول مرنوسین قرار
Eten Teer Bre ere rey EeT
Es prie ا ا eC BS ی
باشد.
|
۱ eee nen ene a
مجري دستور بايد توانايي اجراي دستور را داشته باشد
صفحه 17:
ب ی
| ا ا OBEY ee ore
قانون ۱
Crvole Peete ms CT Ee رل ۱2
قانون مستخدمان را به رسمي و پيماني تفسیم و بعد در مورد 6
و© مستخدم رسمي و بيماني را تعريف نموده است.
صفحه 18:
۱ yee 0 r ewe
۱۳ و
2 ا 6 ل 2
ااا م ers Fe)
ات PRC Nae CWer een we)
صفحه 19:
ماده ۵ قانون استخدام کشوري
براي مدت معین وکار مشخص استخدام شود
صفحه 20:
و بر ۳
دک از ذكر كلمه مستخدم است ؟ يا اينكه
۳۳|
. و بالاخره انواع و اقسام مستخدمین را و لو اینکه ت
ERT pte rps Fer مي كردد ؟ در باد
ممکن است برخي از افراد که با تجزیه و تحلیل حقر eee
اشن رمقل يلش EA GE rR Beep
رن ارم را عمج Le PE FORE
شود و دلیل بیاورند اصلا ماده 66۴ در مجموعه قانون استخدام
wary أمده يس جكونه مي توان ديكران را مخاطب قرار دهد
صفحه 21:
۱
۳۲ نخواهد بود زيرا مستخدم مورد اشاره در اين
ee Ce) ۱ مي کند.
قانونكزار در مقام بيان تكاليف عمومي مستخدمین بوده است و
EE Tey wy CIA pie whew lycris hype Ope xB Ly
قرائن بیان مي نمود . مثلاً Yee re) ا Oe
قلون و در مقم رفع اشکال باب للاق را حمل نز عمومي نمود
eee wee CG mp Ire rare cc erry ene RE one]
قراردادي؛ خريد خدمت و .... را شامل مي شود.
صفحه 22:
PB ee cs Peeve a Ree
en eye eB wer) عمومي و
Rowe" et were re kr rece aren Paras REC IOPy
ا US
Pye SES ron Tes ern ri Ores
BSW Pre Cee Et yews IT ee)
كيفرهاي سخت تري در مقایسه با مجازاتهايي که برای
جرائم افراد عادي بيش بيني شده براي مستخدمان
دولت مقرر کرده است . ولي قوانین جزايي نیز. تعريفي
ان مستخدم به عمل نیاورده اند.
صفحه 23:
مشکلات عملي و اجرايي ماده قانون
۱9 oe eRe e ren wer Sorento ECE ey
هر مورد به ارزيابي اوامر و احکام مقام ما فوق خود بپردازد و مواد مغایرت
00 pice echt bp iron r Lei pIh ey
مشکلات عدیده اي مواجه خواهد شد از جمله اينکه هر چند رژساي مافوق
ey eS ite Poet er rae aren Cae)
0۳ Rr Str eye cen ke ES eee ere rey
از انحاء اعلام کنند و حاضر هم نیستند علامت قانوني شكني به ناصیه آنان
نصب گردد . از اینجاست که اختلاف سلیقه و تضاد دروني مقام مافوق و
مامور مادون شروع مي شود . مادوني که نيازهاي مادي و معنوي فراواني
دارد و تامین اين نیازهاً همیشه الزاما و قهراً از طرف قانونگزار انجام نمي
شود.
صفحه 24:
مشکلات عملي و اجرايي ماده قانون
* در پاره اي از موارد : تصویبنامه ؛ آیین نامه بخشنامه اداري به صورت
تسخيري تعیین تکلیف مي کند که در این مورد رزساي مافوق مي تواند از
اختیارات قانوني خود استفاده کرده و حقي را اعطاء و يا از اعطاي آن دربغ
ا ا Bee eee me Peers
امتيازات رفاهي اختياري است كه در قدرت رؤساي مافوق قرار دارد ؛ مادون
جكونه مي تواند نسبت به اين امتيازات بي تفاوت باشد و اقدام به امري نمايد كه
هر چند موجه و قانوني است کینه و نفرت رئیس یا رژساي مافوق خود را
ی ۱
er Se wer eens en oe rear
ل ا ۱
صفحه 25:
نتيجه ككيري
۶۱ اا eee eoe lm) WE er
FLOORS CAR ir FRC e Crm Ree ar rte eo
و
با او کار میکند ؛ آرزوي همه مستخدمان است تا میان زن و فرزند دوستان
۳0 ل eevee ie)
همه در يك زمان نمي توانند به پست با مقام رئیس دست یابند از این رو
كارمندان از راههاي نه كون كه ساده ترين أن فرمان يري مطلق و حتي
انجام دستورهاي غير قانوني رئيس ؛سريع انجام دادن كارهأي كساني كه
رئيس مي خواهد .
صفحه 26:
نتيجه گيري
BOE BORE CeCe
انگیزه اي ؛ اداره رفتار آنان را نمي پسندد ؛ از. اين قبیل
امور مي باشند.
ور ات
OTe vere te Loree SRS re Bey)
RD LE Cre rr pea ere gery
صفحه 27:
مت
" مستخدم مى تواند در مواردى كه حقوق استخدامى او تضييع
CRT ا ا ا ا Ba CUES CM
eater eID ANS a لدت ل ا اله
oy به شکایات. pet) oes ات 0172
د ل ar ا ل 222 ل
[ ا ا ا ل
iS ا
اين كاركنان دولت در صورت تضييع حقوق شاكى بودن از
ازمان متبوع خود مئى توانند به ديوان عدالت ادارى شكايت
نمايند.
نمونه فرم شكايت به ديوان عدالت ادارى
صفحه 28:
مستخرج از قانون دیوان عدالت اداري
ماده 09- .. کساني که مفرضانه دعواي بي اساس و
خلاف واقع علیه اشخاص اقامه نمایند در صورت ثبوت غرض و خلاف وأقع و بي
Wrie e arn Wocr ren) ا ل Aver
RRB Urea Perse ieee In nt eee eo
eee ES ke te we ete ie nie
Bee Sey ert eee vee eek BY eee eee
PRP RO ينات وابستد و Pe Surya Dae pee Tope Pag per
reed ۳ Eee) ۳
سوابق یا سشد مورد مطالبه را ارسل نماید و گر بطلي انجام آن مقدور نباشد جهات آن را
به دیران اعلام کند در غبر اینصورت متخلت به انفصال موقت تا يك سال محكوم خواهد
شد. همین مجازات مقرر است براي موردي که دیوان احتیاج به اخذ توضیح از نماینده
واحدهاي مذکور در بند آلف ماده 0 دارد و مسئول مربوط آز تعیین نماینده خودداري
دور
CS Soe hood ee eh ELIS trae tl ecto
دولتي و شهرداريها و تشكيلات و موسسات وابسته به آنهأ و نهادهاي انقلابي مكلفند احكام
Poe sole aye re) ل See ee eel
استتکاف مرتکب به حکم دیوان به انفصال از خدمت دولتي و قانوني محکوم مي شود.
ا ا ۱
صفحه 29:
آئین نامه هیات تخلفات اداري کارکنان
Tae ye en كت gala
كارمندان دولت
صفحه 30:
تخلف جمع تخلفات کمه عربي مصدر است از باب تفعل تخلف
يعني خلاف کردن» خلاف وعده کردن» خلاف گفته یا پیمان خود
عمل کردن» عقب ماندن .
* تخلف اداري عبارتسست از ارتکاب اعمال در رفتار نادرست
توسط مستخدم و عدم رعايت نظم و انظباط اداري كه منحصر به
موارد مذکور در قانون رسيدگي به تخلفات اداري مي باشد و به دو
pal dias ) 5 ۱
الف: قصور عبارتست از كوتاهي غیر عمدي در انجام وظایف
اداري محوله .
" ب: تقصير عبارتست از نقض عمدي قوانين و مقررات مربوطه.
صفحه 31:
مقررات حاكم بر دستكاههاي دولتي
".در قانون استخدام كشوري كه در تاريخ 50/9/0909
Ce nee ne Lie eke rere)
به تخلفات کارمندان را بعهده دادگاه اداري گذاشته بود كه
طبق آئین نامه مصوب هیات وزیران » میتو انستند نسبت
Wp neeWy Tar pee) ۱
صفحه 32:
"يس از ييروزي انقلاب اسلامي » بدليل لزوم سالم
سازي محيط ادارات از وجود عناصر كذشته » قوانين
ل ا ا
ل ا ل 2
كرديد . لكن با انقضاي مدت اعتبار قوانين مزبور
قانون رسيدكي به تخلفات اداري در تاريخ
genre ec le) (elle) 0 00
امور استخدامي و قضائي و حقوقي مجلس شوراي
اسلامي رسید و.
صفحه 33:
mn 5 قانون فعلي رسيدكي به تخلفات اداري در تاريخ
(\eole) ل 7 0 00 كم
رسیده جایکزین قانون قبلي شد این قانون نیز به تصویب
EBS TOR COW Oe ar eee 0
اسلامي رسیده و به مدت ينج سال قابلیت اجر ايي داشته
اصلاحاتي در تاریخ 2/۵/9۵ قانون رسيدگي به
تخلفات اداري به تصویب مجلس شوراي اسلامي رسید
صفحه 34:
تشکیلات و حدود وظایف هیأت ها :
" ماده قانون رسيدگي به تخلفات اداري
" به منظور رسيدكي به تخلفات.اداري در هر يكاز
دستكاههاي مشمول اين قانون هيأت هايي تحت عنوان هيأت
رسيدگي به تخلفات اداري کارمندان تشکیل خواهد شد هیأت
هاي مزبور شامل هیأت هاي بدوي و تجدید نظر مي
باشند
صفحه 35:
ساختار ۳2 به تخلفات اداري کارکنان ۳۳
مس م
ae
ee ene
صفحه 36:
تشكيلات و حدود وظايف هيأت ها
" ماده © قانون رسيدكي به تخلفات اداري
" هريك از هیأت هاي بدوي و تجدیدنظر اداري ننه عضو
اصلي و يك.يا دو عضو علي البدلي مي باشد كه با حكم
SE) ا ا ل ا ا ل 0 6
سایر دستگاههاي موضوع تبصره ماده يك برباي مدت سه
سال منصوب مي شوند و انتصاب مجدد آنان بلامانع است .
صفحه 37:
تشكيلات و حدود وظايف هيأت ها
ماده 09 : وزراء يا معاونان آنان در صوريت تفويض وزير »
رئیس مجلس شوراي اسلامي بالاترین مقام سازمانهاي
مستقل دولتي و سایر دستگاههاي موضوع تبصزه ) ماده 6
اين قانون » شهردار تهران ٠ استانداران و روساي
دانشگاهها و مراکز مستقل آموزش عالي و تحقيقاتي و
معاونان انان مي توانند كارمنداني را كه يرونده أنان به
هیأت هاي رسيدگي ارجاع شده يا مي شود را حداکثر به
مدت سه ماه آماده به خدمت نمایند .
صفحه 38:
فرایندها
PCD yee eee Cr renee ar Cort hp TOU ep ey)
DeBoer res per Orep RN Rt = re Pyar cca ees
. در اسرع وقت به مديريت منابع انساني ارسال نمايد
57 ا ES
تصوير آخرين حكم حقوقي
eee ee Deas ire) كم
مدیریت منابع انساني مدارك ارسالي را به جهت تصمیم گيري به
هيأت بدوي رسيدكي به تخلفات اداري كاركنان ارسال مي نمايد .
صفحه 39:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات کارکنان
ا ا 9
" )- طي ابلاغيه اي متهم مي خواهد تا براي دفاع از خود بصورت
و ویر lear ات
0 و
APs. Oper Se Wiener ewer ero ie reieg
* - آراء صادره از سوي هیأت بدوي به مدیریت منابع انساني
[ ۳ ۰
صفحه 40:
نم
KA
bute
حدتر رت 1۰ از ريت این برگ دی کب خود رب سم ار زم en نخان
ند جتب ساؤمان هلال احمر ساختدان مركزى دانشكاء علوم يزشكي طبقه هشتم دفتر هينات تجديدلظر
رسیدکی ha ls Id اه اد ای نت زرد
eae ای
جر سیک سا رد هت یا
م-صاوروسری ود
ده اعد وق ابعورت تايس رسال كرد
نایک له خی سا
تنك :جنل در ميت ملكور داع كب خود رليم a يق ماه ٠١ لین رش قلون رسيدكر به تلفت
ار سل وه کرد
صفحه 41:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات
كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد :
* 6 مدیریث منابع انساني طي ابلاغ رأي متکور را به محل خدمت
متهم ارسال میدارد . در صورتیکه رأي قطعي باشد قابل اجرا است
و کارگزین مکلف به اجراء حکم مي باشد . بندهاي ( الف » ب » ج »
و »ز » ازماده 6 ) و در مورد اجراي آراي قابل پژوهش ( ماده
LED Nees Freres rs obs ere rer on (~)
اعتراض خود را به همراه مدارك مستند به مدیریت منابع انساني
Perey i See SSE TEST oD mee aes)
مدارك را به هیأت ارجاع ندهد برابر بند 06۶ ماده 0 به مسئول
ا 0
ene Pre] ۱۳
صفحه 42:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات
كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد :
!5 )3< مدارك ارسالي در ارتباط با اعتراض به رأي صادره از طریق
مديريت منابع انساني به هيأت تجديد نظر رسيدكي به تخلفات اداري
کارکنان جهت اتخاذ تصمیم ارسال میگردد .
کت هیلت تجدیدنظر طي ابلاغبه اي که به واحدمتهم ارسال
ae een peer OU RB RTD) ۱ 00
PEON Dye BE ie mete ys re mer cere ee ISEB)
ارسال مدارك مستند در مهلت مقرر قانوني هیأت مذکور رأي نهايي
را صادر مي نماید .
صفحه 43:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات
كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد :
ا ل ل ا
Se exec) 0 7
تهم ارسال میدارد . اين رأي از تاریخ رویت قابل اجرا است و
ا 1
از رأي مذكور را جهت صدور حكم به مديريت منابع انساني ارسال
BREA Vee oY Sree er eee ws anton
تاریخ رویت به مدت یکماه به دیوان عدالت اداري شکایت نماید . در
صورتیکه رأي صادره از هیأت تجدید نظر از سوي دیران عدالت
اداري لغو كردد مديريت منابع انساني ملزم به اجراي رأي ديوان
مي باشد .
صفحه 44:
ماده 49 قانون رسيدگي به تخلفات اداري
۱ yr wee
اشخاص مدیران » سرپرستاران اداري یا بازرسان هیأت
. عالي نظارت شروع به رسيدكي مي كنند
صفحه 45:
پسمه تعالی
1 ۸
lash م
شماره رای ۰ تاريخ رأی
جلسه هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلف ات اداری کارمندان دانشگاه علوم پزسکی در
تاريخ با حضور سه نفر از اعضام جهت رسیدگی به اتهام
٠ . هتولد سمال شماره شناسنامه صادره از فرزئد tm
متأهل /مجرد که با مدرک تحصیلی داراى كروه با سال سابقه کار
در پست سازمانی در بخش شهرستان استان . خدمت
"هی تعاید و در زمان صدور رأی در حالت استخدامی برده که بر اساس ری
شماره هيأت بدوی به مجازات محک رم
گردیده است, تشکیل شد. با ملاحظه اسناد و صدارک موجود در پرونده و با توجه به
شرح كردش كار مذكور در ذيلء اتهام /اتهامات منقسب به متهم که منطبق است با بند
ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲/۹/۷ مجلس تسورای اسلامی
Some نگردید. لذا رأی به برائت عتهم داده می شود.
لين رأي قطعی است.
صفحه 46:
تخلفات اداري موضوع ماده 6 قانون رسيدگي به تخلفات
اداري عبارتند از :
" اعمال و رفتار خلاف شوون شغلي و اداري
* نقص قوانین و مقررات مربوطه
* ایجاد نارضايتي در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در
انجام امور قانوني نها بدون دلیل,
eee a ree
A
* اختلاس
صفحه 47:
* تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیر اداري در اجراي قوانین
و مقريرات نسبت به اشخاص
" ترك خدمت در خلال ساعات موظف اداري
* تكرار در تأخير ورود به محل خدمت يا تكرار خروج از آن
بدون كسب مجوز
7
م
59 انشاي اسرار و اسناد محرمانه اداري
OS ie ا ا
صفحه 48:
تخلفات اداري موضوع ماده 9 قانون رسيدگي به
تخلفات اداري عبارتند از *
سرپيچي از اجراي دستورهاي مقامهاي بالاتر در حدود وظایف اداري
۱ weeny ey
300 Yow vole eM NED ES Ce Kerr]
ارائه گواهي یا گزارش خلف واقع در امور اداري
كرفتن وجوهي غير از آنجه در قوانين و مقررات تعيين شده يا اخذ هركونه
دا
صفحه 49:
۱۳۳ ا ل ل cia
خودداري از تسليم مدارك به اشخاص كه حق دريافت آن را
دارند
" تعطيل خدمت در اوقات مقرر اداري
ا ا ee
اكات م
ا ل 0
Bow
" استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر
7
تحقيقاتي
صفحه 50:
تخلفات اداري موضوع ماده 0 قانون رسيدگي به تخلفات
اداري عبارتند ان :
PE See eS oe cee
۱ Te Teen Tier y
[Ve prone tye cy er ke CO I EE PCS PT eT
دادن نمره یا امتیاز برخلاف ضوایط
eer SS et ee tar
Pee Pry ns Pen Ee
توقيف ٠ اختفاء » بازرسي يا باز كردن باكتها و محصولات بستي يا معدوم كردن آنها و استراق سمع
بدون مجوز قاتوني
صفحه 51:
* كارشكني و شایعه پراكني» وادار ساختن يا تحريك ديكران به كارشكني يا
كم كاري و ايراد خسارت به اموال دولتي و اعمال فشارهاي فردي براي
تحصيل مقاضد غير قانوني
و 00
برپائي تحصن » اعتصاب و تظاهرات غیر قانوني و اعمال فشارهاي
ER LOL RA ARETE
RVD OACCE RAPS Min PCH NPE pe nretes .
اند
۱۳ ا ا ا ل econ
دادن گزارش ضد مردمي
* عضویت در سازمانهائي که مرامنامه يا اساسنامه آنها مبتني بر نفي ادیان
الهي است یا طرفداري و فعالیت به نفع آنها
00 ل Sy Leeper SB eet h ee
PERU oem ree
صفحه 52:
ماده © تتبیهات اداري به ترتیب عبارتند از :
eSB TIS Byer ewes Ge
ی oad cag ale
و aml cla peas
سوم از ماه تا يك سل
۱
ره NEE ی و 9
ا Ca gape OE
PEE مديريتي در دستگاههاي دولتي و دستگاههاي مشموا
ی a ae aL aa, adele وق
مدت
صفحه 53:
ماده © تنبيهات اداري به ترتيب عبارتند از :
ا ا ا ال 6
خدمت دولتي در مورد مستخدمين زن و كمتر از ©© سال سابقه
ل ا ال ا ال pod
روز حقوق مبناي مربوط در قبال هر سال خدمت به تشخيص هيأت
Bye genres
" ط) بازنشستكي در صورت داشتن بيش از بيست سال سابقه خدمت
دولتي براي مستخدمین زن و بیش از 06 سال سابقه خدمت دولتي
DT ene ee ene eee etre)
(tt
" ي ) اخراج از دستكاه متبوع
Pet Qe ا ا ا ل 0 ا
صفحه 54:
فصل چهارم - سایر مقررات
Pe TUR Por tee R Dc RO EAR) Poa aes ei
به كارمند ابلاغ و ان تاريخ ابلاغ 00 روز براي دفاع آنها
. منظور نمایند
" كارمند متهم يا نماينده وي مي تواند به منظور ارائه دفاعيه
RES ا ۱
مورد اتخاذ تصميم با هيأت است در هر حال مدت تمديد از
ie) ل م
صفحه 55:
فصل چهارم - سایر مقررات
" دفاعيه بايد به زبان فارسي نوشته شود و حاوي نكات زير
باشد :
" الف ) نام و نام خانوادكي
* ب ) آخرین اقامتگاه شخصي
0 50
مب ور ور :
* د ) تصاویر مدارك مورد استناد
* ه ) امضاء
صفحه 56:
فصل چهارم - سایر مقررات
can ee Te eee S EW se PSE i
هاي رسيدگي به تخلفات اداري اعتراض داشته باشد
تواند حداکثر تا يك ماه پس از ابلاغ رأي به دیوان عدالت
205 0 ere ror wre Bh
. در دیوان نخواهد بود
© -ط دي -ك - ماده 0 il
۳
Ne Stree rene er bys ee ee ere ere es a
است .
صفحه 57:
مت
" مستخدم مى تواند در مواردى كه حقوق استخدامى او تضييع
CRT ا ا ا ا Ba CUES CM
eater eID ANS a لدت ل ا اله
oy به شکایات. pet) oes ات 0172
د ل ar ا ل 222 ل
[ ا ا ا ل
iS ا
اين كاركنان دولت در صورت تضييع حقوق شاكى بودن از
ازمان متبوع خود مئى توانند به ديوان عدالت ادارى شكايت
نمايند.
نمونه فرم شكايت به ديوان عدالت ادارى