پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

تکنولوژی گوش مرینگوتومی

ENT

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنولوژی گوش مرینگوتومی”

تکنولوژی گوش مرینگوتومی

اسلاید 1: تکنولوژی ENT مرینگوتومی

اسلاید 2: اهداف درس : 1 – آشنایی با آناتومی گوش2- تعریف مرینگوتومی 3 – اندیکاسیون های جراحی مرینگوتومی4 – آشنایی با ابزارهای جراحی مرینگوتومی5- مراحل عمل مرینگوتومی( آشنایی با وظایف فرد اسکراب )6- مراقبت های بعد از عمل

اسلاید 3: آناتومی گوش

اسلاید 4: آناتومی و پاتولوژیپرده تیمپان جدا کننده بین گوش خارجی و میانی است و از سه لایه تشکیل شده است:1 – لایه اپیتلیال خارجی 2 – لایه فیبروزه میانی 3 – لایه داخلی موکوسیپرده تیمپان شبیه یک دیسک مقعر مروارید وار بوده ، خاکستری رنگ مات است و ظاهری براق دارد. بخش فیبروزه مانند یک حلقه احاطه کننده دورتادور پرده تیمپان است. بخش زیادی از این پرده، از لایه فیبروزه است کهpars tensa نامیده می شود. بخش فوقانی pars flaccida نامیده می شود ، چرا که لایه میانی فیبروزه را ندارد. همچنین یک برآمدگی در پرده است که بیشترین تقارن را دارد.

اسلاید 5: آناتومی و پاتولوژییک شاخه از عصب facial که پیام های مربوط به مزه را از زبان به مغز منتقل می کند از طول سطح داخلی پرده عبور می کند.پرده تیمپان به راحتی پاره می شود. سوراخ شدگی می تواند به وسیله ترومای خارجی و یا فشار بالا از گوش داخلی ایجاد شود. التهاب گوش میانی ، یک التهاب حاد و رایج است. این التهاب معمولا با انسداد شیپور استاش به خاطر تخلیه غیر نرمال مایع انباشته شده در nasopharynx ایجاد می شود.نشانه اولیه اوتیت گوش میانی درد شدید است و نشانه اصلی آن التهاب پرده تیمپان است که با اتوسکوپ مشاهده می شود. عفونت ممکن است نیاز به مرینگوتومی برای تخلیه مایع انباشته شده و قراردادن لوله PE برای تخلیه ترشحات و برابرکردن فشار دو طرف پرده داشته باشد.

اسلاید 6: مرینگوتومی چیست ؟مرینگوتومی یا تیمپانوتومی عبارت است از ایجاد یک برش کوچک توسط چاقوی جراحی در نیمه قدامی- تحتانی پرده گوش می باشد به گونه ای که مایعات از گوش میانی خارج می شود.امروزه مرینگوتومی شایع ترین جراحی در کودکان می باشد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید