صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم
0
مبلاد عالمی
1397
صفحه 2:
مرور تکالیف
0 0 ا ا ERE res eer eS lCeBy ee Poesy
od Se Ses Te BES ata Shore SECM eae eer ADy
Me BREESE OLS SS eee eat cat StS ean tey eT CES
دوم درمانگر فرصت تصحیح اشتباهاتی مثل پاسخدهی نامناسب بیماران به افکار خودآیندشان را
kot een eB ne ie Sein Shee BSS Sener BI
0
0
صفحه 3:
So ا re aS a Ee ee ال ee
. کاری انجام نداده است؛ چه درس هایی آموخته و چه نتایجی می توان به دست آورد
ا ل ital re nas Ce See Lec
۱
می توانم از پس بقیه موارد هم برآیم). یک مسئله متداول» عدم پذیرش تکلیف است. پرسونز (۱۹۸۹) اين طور
De TL SD Reet RCM NSS ee ae aba rele nena ne ied
a Te) Roe Ie CO REC ese OS Tc ne
SEES eB Nee Re SOS IES at odd Cle Sea eT Sad
BCet te eNO ies iE ter ade st wer lol ste ae else)
صفحه 4:
۱ GES oto Mee Creede eh er er rae)
BONAR Roce C Cee Re Cee tke one Dane eno
اشاره به اين نكته كه ناكامى يك فرايند استء در حالى كه شكست يك ييامد استء بنابراين يك فرد
ا ا ل ا ا ل ل
م ا ات
Seo ا ل ا ا ا ا rear]
است که مراجع را ترغیب کنیم تا واکنش واقعی خود به تکالیف را حس کرده و به خود بگوید که این
۱ب
صفحه 5:
eae ee ey eee Dee eee en es ie ORE eT ete Oe TST Snes سا
ree See ed ا ا ا ا م
ee Soe ا ا ا ا ا ال ال 00
بحث هاى بى بايان بيرامون عدم انجام تكاليف استحاله خواهد شد - «من باز هم تكاليفم را انجام ندادم» - به اين ترتيب» مسئله به تأخير
ی
مسئله بايد در دستور جلسه قرار بكيرد. كاهى اوقات» مرور تكاليف كل وقت يك جلسه را مى كيرد. بادسكى و كرين 000 ب
1 م oe reer Ree nee ea)
(«خب. بگذارید ببینیم» می توانیم راه حلی برای این مسئله پیدا کنیم») : تلاش برای شکستن مقاومت منجر به مشاجره و بحث
(۱ ااا Ptr OSCR ET
صفحه 6:
پا 1 نظارت داشته باشند, مثل احساس خشم به دلیل اينکه مراجع ادر
"یا احساس اضطراب به دلیل اینکه مراجع کماکان تکالیفش را نیمه تمام می گذارد و این بی کفایتی را نشان می دهد -
رخوره با ابن له بدا ...از طريق نظارت وياير كردن فرم هاى ثبت روزلنه افكار درمانكر مى تواند برلى
افکار خودآیند خودش, پاسخ های ساز گارانه ای ازاين قبیل ارائه دهد:
1 er are Reelin Sete Papa cone el Cee عدم متابعت مراجعء دليل ديكر cal cp
, باشم تا بتوانم روى آنها كار كنم»
COLORS Ay cer DPE eee es OI con Be Sean perv bese Lee Pee Pes eae hee Sen ea]
۳
یک مراجع خاص نیست 4
۱ ae ee SED Te LO Siete an tees
0
صفحه 7:
ke] Pes) red arpa
تشخیص و آزمون قواعد و فرض های زیربنایی وقتی رخ می دهد که مراجعین دربه کاربردن مدل شناختی از
۳ |
به نفس پیدا کرده اند (کارکردن روی افکار خودآیند منفیء به تدریج باورهای زیربنایی را رو می کند). برای
مواجهه با لین باورها قبل از ره
Pore TIO Sipe ee ners pon ا en)
یا مقاومت داشته باشند که منجر به پابان زودتر از موعد درمان شود.
صفحه 8:
یک راه اصلی برای تشخیص فرض های زیربنابی- ناکارآمد» لین است که درمانگر نسبت به عبارات (اگر ۳
۱
(البته فرض ها ممكن است در قالب عبارات «كرنه ...
انكاه) نيز بيان مى شوند مثل «اكر هميشه در همه موارد بهترین نباشم»
زند كى ام تماما به هم خواهد ريخت»)). شروط فرض ها در قالب «اكر / اكرنه ...) بيانى مى شوند؛ «آنكاه ...) عقوبتى است
که این شرایط محقق نشوند, اتفاق می افتد. فنل به این نکته اشاره می کند که «گاهی اوقات) (اگر ... / اگر نه ...» آنگاه ...4
بلافاصله قابل رزیت نیست. اما اگر با دقت نگاه کنید, آن را خواهید دید (۱3۰:۱۹۹۹). بهعنوان مثل» مراجمی می کر
و ۱
Stes eee) ا Ree et ee eS cee ۱
م م eee ee hoe Eee lee eee tae a eines 0
«۶
صفحه 9:
اا nee Se ل
مراجع جرا هميشه آماده شدن من برای سخنرانی خیلی زیاد طول می کشد؟ چرا نمی توانم یک آماد گی معقول و منطقی را بپذیرم؟
|
A
0 راازدست مى دهم
درمانگر: اگر فقط به اندازه معفول و منطقی برای آماده شدن زحمت
مراجع: آنكاه ممكن است ۱
ren SSS Canalo ا الملل ا
صفحه 10:
0 CT RO BEEP IC pe peta eed ea
کنیم اما این فرض های ناکارآمد به شکل های مختلف بیان می شوند مثل (به خاطر
ا ren ا لل م al کاری که
| ا ل SE
صفحه 11:
۳۹ evil eerie
عبارات آمرانه ای وجود دارد که رفتار مراجع را هدایت می کند, مثل من هميشه باید کارهایم رابه بهترین شکل
Serer ces هيجوقت دوستانم را ناديده بككيرم». لين قواعد, ناكارآمد 0
خطا کردن به انسان نمی دهند. عباراتی که «باید» در آنها به کار رفته (معمولا کی اوگرنهای پنهان همراه خود
دارند) (فتل» ۱۹۹۹ :۱۹7 ) که درمانگر با پرسیدن سوال آن را آشکار می کند؛ ایا یک «وگرنه» همواه این عبار
۱۱|
eee et te ere SEY eae y ele Beet aero) ۱۳
Petrie seed parrots pe Tepes
صفحه 12:
۱ SRT a ee Teen sl end eee aca
0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 121 1 1 1 00000
۱ ا ا
0 ا ا م ا ا ل ng
000000000 ey
درمانكرء كلمه «بايد» همانند يك صاحب برده به شما تحميل مى كند كه جه كارى بايد انجام دهيد و جه كارى نبايد انجام دهيد .آيا اين مسئله جيزى رابه
یاد شمانمی آورد؟
مراجع: ]به علامت تأييد سر خود را تكان مى دهد[ درست است. من خيلى به خودم سخت مى كيرم. كاهى اوقات سرم مثل يك ديك زودبز مى شود.
من ازاين وازه زياد استفاده مى كنم.
صفحه 13:
درمانگر: دوست داری طی هفته آینده» یادداشتی تهیه کنی که به واسطه آن تشخیص بدهی چندبار
از واژه «باید» در تفکراتت استفاده کردی؟
Bere ا
ت «وكرنهاى مراجع به اين فكر او كه ااوقتى به او ]مادرم[ كفتم زنك ميزنم بايد تلفن بزتم»
Petes ne eae Op ene eee een cee eon ae]
درمانگر می تواند اندکی شوخی و مزاح نیز چاشنی این کار کند و از او بپرسد: ایا طی هفته
گذشته باز هم در گیر اب ) ها بودید؟»
صفحه 14:
تس مین (Cll dius) م
درمانگر می تاد گت رون افکر (8 20 راجعش را در طیفی از مقمیت های سخلف» هما بر
se م ا ا ا ۱
آكاه مى شود. به عنوان مثال» نمونه اى از افكار ثبت شده يك مراجع در خانه, محل كار و موقعيت هاى
اجتماعى حنين است اهمه جيز حتما بايد درست باشد), ابايد مطمئن شوم همكارانم مرا به شكلى
خواهند ديد كه من دوست دارم ببينند) و ابدون حضور افراد درست در اطرافم, نمى توائم لذت ببرم».
es ne Tab se Sse) ا ل ا 20010
یا فرض خاصی که زیربنای آنهاست را استنباط نماید:
صفحه 15:
مراجع: دقيقا نمى دانم منظور شما جيست؟
درمانگر: موقع انجام تمرین با سایر مراجعین, به مضامینی مثل طرد شد گی» شکست یا تأیید رسد
مراجع: هنوز دقیقا مطمئن نیستم.
درمانگر: خب» با مرور دوبارهاينفرم هءبهنظر می رسد نیازبه کنتول در زند گی شما وجود دارد آیا اینطور نیست؟
مراجع: بله همینطور است. من دوست دارم همه چیز همان طوری باشد که می خواهم.
درمانكر: واكر همه جيز آنطور كه شما مى خواهيد نباشد
مراجع: آنگاه احساس می کنم زند گی از کنترلم خارج شده است. ]فرض مراجع آشکار می شود[
صفحه 16:
تور را سا ار
02001 TY. See Romp p ا ا ا ا ال ا ا ل Brera ey
نشان دهنده تخلف ازلین شرلیط ا اليل
SOS DES tet Cre eR ie Cnet ie ieee Ol
تا اطلاعات مهمی درباره فرض ها و قواعد افکار خود به دست آ
در مره سس سای ات تس ری ام بت
Reel aaa ca ad aS رز
Ree OLSEN) Lote cee sche s tees: Ere olege pte Orta Ferre ete Onno
مثال» مراجعی عنوان می کند که خیلی خوشحال شدم» وقتی رنیسم برای انجام کامل و به موقع پروژه به من «تشویقی) داد <
#تمام مدت روی ابرهاپروازمی کردم».مراجع به دنبال یفتن علت خلق بالای مراجع بود:
صفحه 17:
eS ۱ BIS Rota Leto ce CY aes oer tee cea مراجع
چه کسی دوست ندارد؟
Sed cae ke eee eee kl ERE Lay
0 eae ROE) Se et Le ae
درمانگر: چه کاری باید انجام دهید یا چگونه باشید که دوستتان بدارند یا ارزشمند محسوب شوید؟
مراجع: باید نهایت تلاشم را بکنم تادیگران را خشنود سازم.
500000
راشاد کنم» آنها مراادوست ا 0
و
0ن
صفحه 18:
خلق بالای او زیاد دوام نداشت» چون چند روز بعد به لین دلیل که دیر به جلسه رسیده بود. مورد
For We Fe Pe ee ee OY I mR 0
نم دیگران را شاد
ا ا ل ۱
روی دیگر فرض مثبت بود» منجر به حلق افسرده در مراجع گردید: لك
1 IN eee PLO SBE es Ten eve see eer
صفحه 19:
eae