علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

تکنیک‌های تبادل و الگوهای انتشار اطلاعات با توجه به پروتکل­‌های مسیریابی در شبکه‌های خودرویی

technichaaha-tabadol-shabakehaye-khodroei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک‌های تبادل و الگوهای انتشار اطلاعات با توجه به پروتکل­‌های مسیریابی در شبکه‌های خودرویی”

تکنیک‌های تبادل و الگوهای انتشار اطلاعات با توجه به پروتکل­‌های مسیریابی در شبکه‌های خودرویی

اسلاید 1: آموزشکده فنی شهید چمران اهرگروه:کامپیوترعنوان:تکنیک­های تبادل و الگوهای انتشار اطلاعات با توجه به پروتکل­های مسیریابی در شبکه­های خودرویی استاد راهنما : مهندس امین جلیل زاده  نگارش:Cyber man بهار 1397 

اسلاید 2: مقدمهشبکه های سیارموردی نوع خاص ازشبکه های کامپیوتری هستند.یک شبکه سیار موردی شامل مجموعه ای ازگره های توزیع شده است دراین نوع شبکه ها گره هامی توانندآزادانه به هر جهت حرکت کنندوهمچنین گره هامی توانند به طور مستقیم ارتباط برقرارکنندومی توانندبه عنوان مسیریاب ویامیزبان عمل کنند.وهمچنین گره هاشامل مسیریاب هاومیزبان های متحرک می باشندشبکه موردی دروسایل نقلیه هم کاربرد داردکه برای ارتباط میان وسیله نقلیه وتجهیزات کنارجاده ای به کارمی رود.می باشد.هدف اصلی شبکه های خودرویی افزایش ایمنی جاده وبهره بری حمل ونقل وکاهش تأثیرGPSدرواقع یک نوع وسیله خودرویی محاسباتی بی سیم مانندحمل ونقل برروی محیط است.درشبکه های موردی بین خودرویی هر خودرومجهزبه فناوری است که به رانندگان این امکان رامی دهدتابایکدیگر وزیر ساخت جادهارتباط برقرارکنندبه عنوان مثال درزمان وقوع یک تصادف رانندگی اقدام به ترمزناگهانی می نماید.جذابیت این شبکه هادرعدم نیازبه یک سازمان متمرکزپردازش داده های ترافیکی است وسیستم به راحتی قابل گسترش به تمام مناطق است.دراین شبکه هااز قابلیت های مخابراتی بین خودرویی در جهت ایجادسامانه کنترل ترافیک استفاده می شوددریک سامانه کنترل ترافیک سنتی بااستفاده ازحسگرهای عمل پایش ترافیک انجام می شود.شبکه بین خودرویی کاربردخاصی از شبکه های موردیمی باشندکه در آن داده ها بین خودروهاپخش ومعاوضه می شوند.به دلیل سرعت بالا وارتباط غیرپایداربین گره هاباید یک روش موئثرباکمترین تأخیربرای انقال داده هامورداستفاده قرارگیرند.12/1

اسلاید 3: اهداف پروژهشبکه های بین خودرویی فناوری جدیدی هستندکه هدفشان یک پارچه کردن توانایی وامکانات نسل جدیدشبکه های بیسیم خودروهااست.انتظارمی رودکه شبکه هایبین خودرویی درآینده ازجایگاه وسیع تریبرخوردارشده وموردتوجه بسیاری قرارگیرند.دراین پروژه درادامه فصل دوم مفاهیم پایه ای شبکه های بین خودرویی ومطالب مربوط به معرفی ، مزایاوویژگی های آن رابررسی می کنیم درفصل سوم پروتکل هایمسیریابی درشبکه های بین خودرویی، طبقه بندی هریک ازآنها وتکنیک های تبادل وانتشاراطلاعات درشبکه های بین خودرویی بررسی میشود ودرآخراین پروژه نتیجهگیری میشود.12/2

اسلاید 4: ویژگی های منحصربه فردشبکه بین خودروییشبکه­های بین­خودرویی علاوه بر دارا بودن خصوصیات شبکه­های سیار موردی دارای خصوصیت­های منحصربه‌فرد دیگری نیز است ،که در ده بخش در ادامه مطرح و توضیح داده می­شود.2-2-1-1تحرک بالامحیط شبکه های بین خودرویی بسیارپویا عمل می‌کند و همچنین شامل پیکربندی‌های بی‌نهایت است. در بزرگراه‌ها، سرعت نسبی به میزان 25 متر بر ثانیه می‌رسد درحالی­که تراکم گره­ها در جاده­ها نسبتاً خلوت ممکن است یک الی دو خودرو در هر کیلومتر باشد. بدین دلیل اتصال و ارتباط میان گره­ها می­تواند فقط چند ثانیه طول بکشد و ارتباط مجدد آن­ها شکست بخورد. به دلیل تحرک بسیار بالایی که در چنین شبکه‌هایی وجود دارد، همسایگان هر خودرو ثابت نیستند.2-1-2-2شبکه جزء بندی شدهشبکه‌های بین­خودرویی بارها جزء بندی می‌شوند. طبیعت پویای ترافیک ممکن است چنین شکافت‌های بزرگ بین­خودرویی را ایجاد کند و حاصل خوشه­بندی­هایی از گره­ها خواهد بود که از هم جدا هستند.3-1-2-2توپولوژی جغرافیایی محدودشدهبرخلاف شبکه‌های سیار موردی که در آن­ها پیش­گویی تحرک گره­ها سخت است، گره­ها به‌طور نرمال با توپولوژی ثابت در سراسر جاده حرکت می­کنند. با داشتن سرعت متوسط، سرعت جاری و خط سیر جاده، مکان آینده خودروها را می­توان پیش­گویی کرد و رفتار راننده را نیز می­توان شبیه‌سازی کرد. به‌عبارت‌دیگر پیش­گویی حرکت گره­ها در شبکه­ی سیار موردی سخت است درصورتی‌که در شبکه­های بین­خودرویی این کار با آسانی انجام می‌شود.12/3

اسلاید 5: 2-3پروتکلهای مسیریابی درشیکه های بین خودروییهمان­طور که در شکل (2-2) مشاهده می­شود پروتکل­های مسیریابی در شبکه­های بین­خودرویی طبق [19] در حالت کلی به دودسته اصلی تقسیم­بندی شده‌اند که برخی از آن­ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.شکل 2-2 طبقه‌بندی پروتکل­های شبکه­های خودروییمبتنی بر توپولوژیمسیریابی مبتنی بر توپولوژی از اطلاعات لینک­هايي که در شبکه موجود هستند برای ارسال بسته­ها به سمت مقصد استفاده می­کند. در این پروتکل­ها، بسته­های کنترلی دائماً به‌صورت همه پخشی بین گره­ها توزیع می­شوند. این کار به‌منظور نگهداری مسیر انجام می­شود ولی ممکن است مسیری در طول حیات شبکه اصلاً مورداستفاده قرار نگیرد. ازآنجاکه شبکه­های بین­خودرویی بیش‌ترین تحرک و پویایی را در بین شبکه­ها دارند ازاین‌رو استفاده از این پروتکل­ها برای شبکه­های بین­خودرویی عملاً ممکن نخواهد بود و برای مسیریابی در این شبکه­ها باید از الگوریتم­های مبتنی بر مکان استفاده کنیم.12/4

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید