technikhaye_aramsazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک های آرام سازی”

تکنیک های آرام سازی

اسلاید 1: p

اسلاید 2: تکنیک های آرام سازی

اسلاید 3: آرامش یک نوع آسودگی ذهنی، به همراه کاهش فشار خون،کند شدن میزان ضربان قلب و تنفس و همچنین شل شدن عضلات بدن است.

اسلاید 4: راههای کسب آرامش1- جلوی گریه خود را نگیرید.2- افراد آرام دائم به خود می گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی توان انجام داد پس باید از ادامه زندگی لذت برد.3- حداقل روزی 15 دقیقه را سکوت کامل بگذرانید و به آنچه که می خواهید در زندگی به دست آورید فکر کنید.4-هنگامی که احساس می کنید ذهنتان پر از افکار گوناگون است و هیچ جای خالی در ان وجود ندارد با قدم زدن سعی کنید ذهن خودتان را خالی کنید.

اسلاید 5:

اسلاید 6: 5- به کودکان نگاه کنید و ببنید چگونه از زندگی لذت می برند. زندگی با آرامش را از کودکان یاد بگیرید.6- سعی کنید به داشته های خود قناعت کنید و در این صورت احساس رضایت بیشتری از زندگی خواهید کرد.7- اکسیژن باعث می شود مغز شما بهتر فعالیت کند.پس در محل زندگی و کار خود گیاه نگاه دارید.8-این همه عجله برای چیست؟ به یاد داشته باشید سرعت حرکت شما با احساس شما رابطه مستقیمی دارد و پس سعی کنید عجول و شتابزده نباشید

اسلاید 7: 9- شوخی روش خوبی برای رسیدن به آرامش است.پس شوخ طبع باشید.10-لحظات زیبای زندگیتان را بایگانی کنید،سعی کنید از این لحظات فیلم و عکس تهیه کنید و در لحظات ناراحتی به آن نگاه کنید تا به یاد بیاورید زندگی همیشه برای شما تلخ و دشوار نبوده است.11-آرام سخن گفتن باعث می شود ضربان قلب و تنفس شما کم شود و این پایین آمدن ضربان قلب آراش بیشتری به شما می دهد.12-شاد کردن دیگران باعث می شود احساس و انرژی مثبتی به شما می دهد.

اسلاید 8: 13-هر چند وقت یک بار ساعتتان را باز کنید و اجازه بدهید از شر فشار زمان نجات پیدا کنید.14- مسافرت به شما کمک خواهد کرد تا برای مدتی فکر شما باز باشد و اثرات مسافرت پس ز برگشت به خوبی در زندگی روزمره شما نمایان خواهد شد.15- دیگران را ببخشید.زیرا بخشش و شاد کردن دیگران یکی از مسائل زندگی بخش است.16- سعی کنید در هنگام عصبانیت خود را به گونه ای تخلیه کنید.مثلاً بالای پشت بام برویدو فریاد بکشید.17-لباسهای راحت و گشاد باعث آرامش می شوند.

اسلاید 9: 18-سعی کنید به موقع غذا بخورید و از غذا خوردن لذت ببرید.زیرا غذا خوردن باعث آرامش سیستم عصبی می شود.19-زمانی را برای تمدد اعصاب در نظر بگیرید.(جلوگیری از حمله قلبی،اضطراب و خستگی مفرط).20- همیشه یک دفتر یادداشت کوچک همراه خود داشته باشید.هر زمان کاری به نظرتان رسیدکه باید آن را انجام دهید فوراً یادداشت کنید،هراز گاهی لیست را چک کنید،کارهای غیر ضروری را خط بزنید و با این کار حجم حجم کارتان را سبک کنید.21-راحت بخوابید.خواندن کتاب،رایحه گل مورد علاقه یا سوزاندن شمع یا عودی که بوی سنبل می دهد،درجه حرارت وسایل گرمایشی را کاهش دهید.

اسلاید 10: 22- بعد از کار چند دقیقه ای استراحت کنید،از بچه ها و همسرتان بخواهید که این وقت را به شما بدهندبه پشت بخوابید، زانوهایتان بالا ببریدسپس به آرامی سعی کنید با چشمن باز تمرکز کنید.به آرامی بدون این که خیره شوید به شعله یک شمع نگاه کنید،چراغ ها را خاموش کنید و به شعله آن بنگرید، هدف تمرکز شماست.23- دوش بگیرید به حمام بروید،در وان بخوابید چشمانتان را ببندید و درآرامش به موسیقی گوش بدهید.24-کارهای که دوست دارید انجام دهید زندگیتان را بدون دنبال کردن رؤیاهایتان پیش نبرید.انجام دادن کارهایی که دوست دارید به خودی خود نوعی احساس آرامش به همره دارد.

اسلاید 11: 25-سعی کنید مقداری از وقتتان را با دوستان و خانواده بگذرانید.هیچگاه کارتان را به اشخاصی که دوستشان دارید ترجیح ندهید.همیشه برای کسانی که دوستشان دارید وقت بگذارید و سعی کنید بدون پشیمانی زندگی کنید.26-در مورد مشکلات خود صحبت کنید.27- آرامش هنگام فعالیت، برای رسیدن به آرامش در خلال انجام کارهای روزانه مثلاً راه بروید یا موسیقی زمزمه کنید و یا به یاد آوردن جمله ای که باعث آرامش تان می شود.28- تمرکز فکر،یک عبارت یا دعای کوتاه را که یادآوری آن به شما آرامش می دهد و در اعتقادات مذهبی تان ریشه دارد به خاطر داشته باشید با هر بازدم کلمه یا عبارتی که باعث آرامش تان می شود را از ذهن بگذرانید.

اسلاید 12: 29- به افکار و باورهای خود سروسامان دهید،مبارزه با افکار منفی.افکار مزاحم و منفی خود را شناسایی کنید،آنها را آشکار کنید از بین ببرید و افکار مفیدتری را جایگزین آنها کنید،افکار مثبت به شما آرامش،انرژی وقدرت می بخشد.از یادداشت کردن و پی گیری افکارتان استفاده کنید(شناخت درمانی) افکار مثبت جایگزین برای هر یک از افکار منفی پیدا کنید.30- تمرین آرام سازی یا ریلکسیشن: به حفظ آرامش شما در تمام لحظات بعدی کمک می کند(واکسینه)

اسلاید 13: 31-تنفس خود را تنظیم کنید.چشمهای خود را ببندید یک دست خود را روی شکم خود قرار دهیدو دست دیگر را روی سینه،طوری نفس بکشید که حرکت شکم شما بیشتر از حرکت سینه باشد به عبارتی دستی که روی شکم گذاشته اید بیشتر از دست روی سینه بالا بیاید.با حرکت شکم تنفس کنید نه با حرکت سینه.32-فوت کردن داخل یک پاکت. 33-خودگویی های مثبت خود را افزایش دهید.34- بر توانایی ها و تکالیف کامل شده خود تمرکز کنید.35-از رقابت غیر ضروری بپرهیزید.36-بطور منظم ورزش کنید.

اسلاید 14: 37- برای آینده طرح داشته باشید.38- اولویت های کاری خود را بشناسید.39- از بگو مگو اجتناب کنید.40- کنترل تغییر،هنگامی که یک تغییر مثبت یا منفی در زندگیتان روی می دهد کاری کنید که تغییرات دیگر محدود شوند.41- ماساژ :ماساژهنر شفا بخش است که سرزندگی و آرامش شادابی و رفع خستگی به همراه دارد. شما با این عمل می توانید باعث شادابیو تقویت جسم و حتی روح خود شوید.در این زمان ماساژ گیرنده به وضع جسمی- روانی خاص می رسد.42- در دو طرف استخوان بینی نقطه ای وجود دارد که به نقطه آرامش معروف است آن نقطه ها و دور چشمان خود را به آرامی بمالید و ببینید که فشار روانی چگونه از بین می رود.43- هر کار خلاق، خواه نقاشی باشد یا نمایش، مجسمه سازی،آشپزی، و... به همان اندازه که مکمل کارهای دیگر است،آرام بخش نیز هست.

اسلاید 15: استرس احساس تنش بر روی اعضای بدن یا نیروی ذهنی است.

اسلاید 16: روش های موثر برای کاهش استرستنفس عمیق : باعث بیدار شدن مغز،شل کردن عضلات و آرام کردن فعالیت های ذهنی می گردد. مدیتیشن : بر پایه تنفس عمیق استوار است .ذهن را از کار کردن زیاد و بالا بردن سطح استرس باز میدارد. تصویر سازی ذهنی : روش عالی برای رها شدن از استرس و آرامش بخشیدن به بدن است.تجسم : بر پایه تصویر سازی ذهنی ،خود را در شرایط دستیابی به هدف های بهتر تجسم کردن می باشد. خود هیپنوتیزم : برخی از جنبه های تصویر سازی ذهنی و تجسم را به خدمت می گیرد.

اسلاید 17: ورزش : روشی برای انحراف ذهن از شرایط پر استرس و راه فراری از ناکامی هاست.ریلکسیشن : تکنیکی برای آرام سازی عضلات بدن وذهن.رابطه جنسی : روش موثری برای فرو نشاندن تنش و استرس است.موسیقی : موسیقی مناسب میتواند فشار خون را پایین بیاورد،بدن را آرامش بخشد و ذهن را آرام سازد.یوگا : چند تکنیک مدیریت استرس نظیر تنفس عمیق،مدیتیشن و تصویر سازی ذهنی ترکیب شده .نیروهای درونی انسان اعم از جسمی،روانی و روحی پروش می یابند و پس از شکوفایی بین آنها توازن و تعادل برقرار می شود.شوخی : شوخی در مقابله با استرس نقش مراقبتی ایفا می کند و موجب کاهش تهدید و آسیب استرس می شود.

اسلاید 18: نتایج تنفس صحیحافزایش تمرکز حداکثر تباین اکسیژنآرامش ذهن در پی آرامش جسم

اسلاید 19: انواع تنفستنفس ترقوه ایتنفس بخش فوقانی شش(ناحیه قفسه سینه)تنفس بخش تحتانی شش(ناحیه شکمی)

اسلاید 20: اشکال ریلکسیشن(تن آرامی) آرام سازی بدون ایجاد تنشآرام سازی پس از ایجاد تنش ریلکس پیشرونده یا تجسمی

اسلاید 21: اساس ریلکسیشن :آرام سازی عضلات با قصد ایجاد آرامش و خلا ذهنی

اسلاید 22:

اسلاید 23: بودا”هیچ چیز سرکش تر از ذهن بی نظم و هیچ چیز فرمانبردارتر از ذهن نظم یافته نیست“

اسلاید 24: تمرکز توانایی توجه اختیاری،با ثبات،کامل و قوی بر یک موضوع و ندیده گرفتن مطالب نا مربوط است .

اسلاید 25: امواج مغزیدلتا : خواب عمیق،خواب شغاف،افزایش عملکرد سیستم ایمنی،هیپنوتیزمتتا : آرامش عمیق،مدیتیشن،افزایش تمرکز حافظه ای،خلاقیت،رویابینی شفاف،هیپنوتیزمآلفا : آرامش ملایم،آموزش برتر،تفکرات مثبت،هیپنوتیزم،مدیتیشن بتای پایین : آرامش متمرکز،افزایش تواناییهای توجهبتای متوسط : افزایش و تواناییهای ذهنی،تمرکز هوشیاری،هوشبتای بالا : کاملا بیدار،حالات نرمال هوشیاری،استرس و اضطرابگاما : در ارتباط با اطلاعات،اشتغال فرآیند مهارتی غنی

اسلاید 26: تکنیکهای رایج مدیتیشنمراقبهمدیتیشن تنفسیمدیتیشن تمرکزی

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید