مدیریت و رهبری

تکنیک DO IT

DO-IT

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک DO IT”

تکنیک DO IT

اسلاید 1: تکنیک DOITDO IT

اسلاید 2: عنوانتکنیک DOITنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: تکنیک DO IT، این ابزارها را یکپارچه کرده و یک روش نظاممند برای تعریف و ارزیابی مسأله ارائه می کند. با این کار میتوانید بهترین کاربرد ممکن را از ابزارهای خلاقیت داشته باشید. تکنیک حاضر که توسط رابرت اولسن و در کتاب هنر تفکر خلاق معرفی شد، مخفف عبارات زیر است:•تعریف مسأله •باز کردن ذهن و به‌کارگیری ابزارهای مبتنی بر خلاقیت •شناسایی بهترین راه حل •تبدیل نحوه استفاده از ابزاربرای استفاده از این ابزار، به ترتیب عبارات بالا، گام های زیر را انجام دهید:گام نخست؛ تعریف مسألهاین کار با هدف تجزیه وتحلیل دقیق مسأله انجام می شود تا مطمئن شوید که سؤالات درستی پرسیده می‌شود. در این مرحله، کارهای زیر را انجام دهید:اطمینان یابید که در حال مقابله با خود مسأله هستید نه علائم آن. برای این کار از خود بپرسید: چرا این مسأله وجود دارد؟. آنقدر این سؤال را تکرار کنید تا به ریشه اصلی برسید.موقعیت مسأله را روشن کنید. برای این کار، اهدافی را که باید به آن ها دست یابید مشخص کنید و محدودیت هایی که براساس آن ها فعالیت میکنید در نظر بگیرید.در صورت بزرگ بودن مسأله، آن‌را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید که هر بخش به خودی خود قابل دست یابی باشد، یا بتوانید توضیح دقیقی برای آن ارائه کنید. ابزارهای شکست مسأله در این مرحله کاربرد زیادی خواهند داشت.مسأله را در بهترین حالت ممکن خلاصه کنید. رابرت اولسن پیشنهاد می کند که برای این کار، تعدادی عبارت متشکل از 2 واژه، بنویسید که وضعیت مسأله را بازگو کنند؛ سپس بهترین را از میان آن ها انتخاب کنید.

اسلاید 4: گام دوم؛ ذهن خود را باز نموده و از ابزارهای مبتنی بر خلاقیت استفاده کنید.پس از ایجاد درک درست از مسأله، برای ارائه راه حل های احتمالی آماده شده اید. در این شرایط، پذیرش اولین و ساده ترین راه خیلی وسوسه انگیز خواهد بود ولی به یاد داشته باشید که اگر این کار را بکنید، بسیاری از راه حل های بهتر و کارآمدتر را از دست می دهید.در این مرحله، به‌دنبال ارزیابی ایده ها نباشید. تنها سعی کنید ایده های زیادی خلق کنید. مهم نیست که ایده بد یا غیرعملی باشد؛ گاهی یک ایده بد، بذری است برای پرورش یک ایده خوب. برای جستجوی راه حل های احتمالی می توانید از تمامی ابزارهایی که تاکنون معرفی شده اند، استفاده کنید. هر کدام از این ابزارها، بسته به شرایط و نوع مسأله ای که با آن روبرو هستید، نقاط قوت و مزایای خاص خودشان را دارند. در این فرآیند همیشه توجه داشته باشید که هر فردی نظرات و اید های خاص خود را دارد؛ پس همواره برای جذب ایده های جدید و متفاوت، نظرات دیگران را جویا شوید.گام سوم؛ شناسایی بهترین راه حلتنها در این مرحله است که باید با ارزیابی دقیق ایده ها، بهترین را شناسایی کنید. البته گاهی بهترین ایده، به‌راحتی مشخص می شود و گاهی نیاز به بررسی دقیق ایده ها و یا حتی توسعه ایده های اولیه خواهید داشت.ابزارهایی که در فصل تصمیم گیری معرفی شد، تکنیک های خوبی را برای استفاده در این مرحله از فرآیند DO IT ارائه می دهند. ابزارهای درخت تصمیم و تجزیه وتحلیل میدان های نیرو در این بخش، کاربرد زیادی دارند و به شما کمک می کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به هنگام انتخاب راه‌حل، همواره هدف خود یا سازمانتان را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.گام چهارم؛ تبدیلآخرین گام، اجرای راه حل منتخب و مسأله شناسایی‌شده است. این کار تنها به توسعه محصول قابل قبولی که بر اساس ایده شما باشد، محدود نمی شود. بلکه بایستی تمام حوزه های کسب وکار را پوشش دهد. بنابراین به زمان و انرژی زیادی نیاز خواهید داشت.بسیاری از افراد خلاق در این مرحله با شکست روبرو می شوند. آن ها از خلق یک محصول یا خدمت کاملاً جدید که ممکن است سال ها از ظرفیت بازار کنونی جلوتر باشد؛ لذت می برند. اما به هنگام توسعه آن شکست می خورند و با ناامیدی مشاهده می کنند که چند سال بعد، فردی با توسعه همین ایده، به ثروت زیادی دست پیدا می کند.پس اولین و مهم‌ترین گام در تبدیل یک ایده؛ طراحی یک نقشه عملیاتی است. این کار احتمالاً به ایجاد یک طرح بازاریابی یا طرح کسب وکار منتهی خواهد شد. در واقع پس از انجام این کارهاست که مرحله تبدیل آغاز می شود.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطارزیابی خلاقیت Creativity Assessmentمزایاروش نظاممند برای تعریف و ارزیابی مسأله ارائه می کند.کاربردهاتکنیک DO IT، یک فرآیند ساختاریافته برای خلاقیت است. با استفاده از این ابزار، مطمئن می شوید که تمامی بنیان های لازم برای توسعه خلاقیت را به‌کارگرفته اید. معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان