صفحه 1:

صفحه 2:
الف) می دانیم که انسان مدنی الطبع است»؛ يعنى ذاتاً نيازمند زندكى اجتماعى است. ب از سويى زندكى جمعى نيازمند قانون است.

صفحه 3:
سوال: چه کسی قانون را وضع کند؟ چه کسی قانون را اجرا کند؟

صفحه 4:
| «و إِذْ قال رَيْكَ للْمَلائِكة: و هنكامى كه بروردكارت به فرشتکان گفت: | / | چی گفت؟ | ‎ai 4 ۱‏ 22 5 ۱ ‎eel» | |‏ جاعِلٌ ‎Gd‏ خَلِيفَةٌ»من برآنم كه در زمين جانشينى قرار دهم. | ‏اج ۱ ۵ ۰ ۱۳ ۱ ۰۱۳ ۱۱ 2 | ‏]| فرشتگان فسادکنندگی و خونریز بودن انسان را از کجا فهمیدند؟ ‏«أ تَجْعَلُ فيها من یم فیها و نك المام»: يا کسی را در زمین ‏أرقرار مندهى که در آن فساد کند و خونها بریزد؟ ‎i‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
مثال: فرض کنید یک ماشین عجیب و غریبی از یک جای ناشناخته ای برای انسان ها فرستاده شود که ما در خیابان ها با آن رفت و آمد کنیم. ما قبل از روشن کردن و استفاده کردن از آن» ماشین را بررسی می کنیم. کیلومتر شمارش را نگاه می کنیم» فرض کنید اولین درجه کیلومترش 0000 کیلومتر | | | را نشان می دهد و آخرینش ‎(DOOD‏ راء فوراً می فهمیم که کمترین سرعتش 06060 کیلومتر در ساعت است. با دیدن اين ماشین و کیلومترشارش چه نتیجه ای می گیریم؟ قطعا می گویم اين ماشین به درد اين دنیا نمی خورد زیرا امکاناتش نسبت به امکاناتی که در اختیار ما است بالاتر است و امکان استفاده از این ماشین در اين دنیا فراهم نمی باشد.

صفحه 6:
وسررسوال اين الك كم ) | (ملائكه از كجا فهميدند كه آدم -ءيه سم در روى زمين فساد و خونریزی می کند؟ آدم عیه.سد, که هنوز خلق نشده بود» اين گفتگو ۱ قبل از خلقت آدم -ميه سدم بين خداوند و فرشتكان صورت كرفته.) ‏ | اصلاً آيا ملائكه معناى كلام خداوند را درک نمودند یا نه؟ ۰ ۱۱ || اگر نمی فهمیدنده چرا خداوند تصمیم خود را با آنها مطرح مى نمايد؟ .)|| و اگر معنای کلام خداوند را فهمیدند» که فهمیدند» خُب» از کجای کلام خدا فهمیدند که آدم فساد می کند؟

صفحه 7:
پاسخ دقیقی که دادند فیمیده می شود» پاسخی که آن را در نهایت ادب و در قالب یک سوال و درخواست بیان نمودند. «نحن نسبّحُ بحميك و تُقَدْنَ لى» ل ا اين از ب ثانیاًآنچه را که فهمیدند» ‎of‏ همین یک جمله: «إني جایلٌ في ‎«ga val‏ فهميدند و نه از جاى ديكرى. 8 3 خب» چگونه فهميدند؟

صفحه 8:
خلیفه یا جانشین برای چه کسی؟ برای خداوند» || اولاً جانشین خداست ثانياً در روى زمين است. اين دو كلمه ‏ | ۱ جانشين و زمين نظر ملائكه را به خود جلب نموده. و از همين ا دو کلمه فساد و خونریزی انسان را نتیجه گرفتند. ۱

صفحه 9:
آیا ملائکه خدا را می شناختند یا نه؟ اگر خدا را می شناختند» که قطعاً می شناختند» آیا خداوند را موجودی محدود می شناختند یا او را موجودی نامحدود و دارای ذات و صفاتی نامحدود می دانستند؟ | آیا قدرت خدا را محدود می دانستند یا نامحدود؟ | ‎i‏ ثروت» ‎sale‏ حکمت» حیات» رحمت» فیضء لطف و دیگر فات خداوند را محدود می دانستند یا نامحدود؟ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
| اکنون آیا ویژگی های جانشین خدا در زمین را می دانستند يا نه؟ "| | خلیفه و جانشین خدا در زمین را چگونه موجودی تصور می کردند؟ آیا او را موجودی ضعیف» محدود ناتوان و... تصور می کردند؟ یا او را در برخی صفات همانند خداوند نامحدود می دانستند؟ بس ملائكه انسان را موجود دارای اختیار» قدرتمند» توانمند» ثروتمند و دارای صفات بینهایت که قرار است جانشین خداوند در زمین باشد می شناختند. چون جانشین خداست» پس بايد برخی صفات خداوند را داشته باشد.

صفحه 11:
از کجای اين مطلب فساد فهمیده می شود؟ > اينکه یک موجودی جانشین خداوند باشد که فساد و خونریزی ندارید» پس ملائکه فساد را از کجا فهمیدند که درست هم فهمیدند؟

صفحه 12:
آیا ملائکه زمین را می شناختند یا نه؟ آیا ویژگی های زمین را می دانستند یا نه؟ آیا می دانستند که ماده محدود است و درعالم ماده تزاحم و تعارض وجود دارد؟ یعنی نمی شود که یک | موجود مادی در یک زمان واحد در دو مکان جداگانه || / باشد.

صفحه 13:
اگر بخواهید یک حوض آب را در یک لیوان شيشه ای بریزید ایجاد فساد می کند و همه جا را خیس می کند. اگر بخواهیم یک حوض آب را در یک لیوان کوچک بریزیم و سر ریز نکند و فساد نکند نیاز به چه چیزی داریم؟ نیاز به قانون داریم. قانون یعنی اندازه گیری» یعنی یک حوض آب هزیار لیوان یک لیتری می شود.

صفحه 14:
اگر. موجودی که خواسته هایش بی نهایت است را در جایی قرار دهید که محدود باشد و او نتواند به خواسته هایش برسدء به طور طبیعی طغیان و سرکشی و فساد می کند. ‎١‏ أ يس در نتيجه از همين دو مطلب يعنى محدود بودن زمين و بى نهايت بودن خواسته هاى خليفه و جانشين؛ فهميدند كه اين جانشينى كه خداوند مى خواهد در روى زمين قرار بدهد» دست به خونريزى و فساد خواهد زد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
پس در نتیجه, زندگی خلیفه بی نهایت خواه و نامحدود در روی زمین محدود نیاز به قانون دارد. اکنون سوال اين است كه جه كسى بايد اين قانون ريا بنويسد و ابلاغ كند؟ !| | قانون بايد الهى باشد يا بايد بشرى باشد؟ | الهی باشد کاملتر است یا بشری باشد؟ | چون خداوند انسان را خلق کرده» علم به تمام خصوصیات او دارد؛ قطعا قانونی که او وضع می کند همه خواسته های بشر را در نظر می گیرد» بس کامل تر. است.

صفحه 16:
۲ اما انسان ها علاوه بر اينکه علم به تمام خصوصیّات ۳| بشر ندارند» حتی اغراض و سلیقه های شخصی خود را تیز در وضع قانون دخالت می دهند. اغراض شخصی ندارد لذا قانون خدا کاملتر است و قانون بشر بخاطر محدودیتش در شناخت خود ناقص است. پس قانونگذار خداست. ۱ اب قاس سکس سس مه لس ان مش ۱

صفحه 17:
اکنون که متوجه شدیم قانونی که منشاء الهی دارد کاملتر است. اين سوال بيش مى آيد كه آيا قانون به تنهایی کافی است يا نياز به مجرى دارد؟ مجرى قانون را جه كسى تعيين كند؟ جون قانون الهى است قطعا مجرى آن بايد الهى باشد. جكونه می شود خداوند قانون را وضع کند و روش اجراء و مجربى آن را تعین و معرفی نکند؟

صفحه 18:
‎ale! ally‏ حیث یجعل رسالاته» خداوند آگاه است که چه کسی قابلیت دارد تا این وظیفه را بر عهده اش قرارب دهد. ‎ad ۱‏ اين مجری کیست؟ ‏مجری قانون یا بشر است به انتخاب خداوند و یا بشر است به انتخاب بشر. ‏| آیا گزینه دیگری وجود دارد؟ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 19:
یک گزینه دیگری وجود دارد که معمولا در زمان ما به آن اشاره نمی شود و بیشتر در آیات قرآنی است, بیشترین اشکالی که کفار و منافقین به پیامبران داشتند این بود که می گفتند: این چه پیامبری است که مثل ما می خورد و می آشامد و مثل ما می خوابد؟!! فکر می کردند که خداوند بايد مجرى قانون را از میان فرشتگان انتخاب کند. خُبء جه اشكالى وجود دارد كه فرشتكان نمى توانند مجرى قانون براى بشر باشند؟!

صفحه 20:
جواب این است که فرشتگان بعضی از. صفات انسانها را ندارند. | مثل قوه شهوت» خشم غضب و ... | پس وقتی نمی دانند انسان درحال عصبانیت و خشم چه وضعیتی دارد» در حالت شهوت چگونه است. انسان را چگونه راهنمایی و نصیحت کنند که وقتی خشمگین شدی خشمت را برای رضای خدا فرو كش كنء در حالی که اگر از او سوال کنی که خشم چیست؟ چون برایش به وجود نیامده قطعا نمی تواند جواب شما را بدهد. پس از اين جهت که ملانکه نمی توانند الگو برای انسان باشند و حجت را بر انسان ها تمام کنند مجری قانون الهی هم نمی توانند باشند. ‎a‏

صفحه 21:
1 و دقيقا انسان است كه مى تواند از هم نوعش الكو بيذيرد بس مجرى قانون بايد از ميان خود انسان ها باشد. «انما انا بشر مثلكم يوحى اليه» بيامبران از جنس ما هستند با اين تفاوت كه به آن ها وحى مى شود بس آن ها هستند كه مى توانند مجرى قانون الهى واقع شوند و ملائكه از بحث خارج مى شوند. حال جه انسانى بايد مجرى واقع شود؟ انسانى كه به انتخاب خداوند است يا انسانى كه به انتخاب انسانها است؟

صفحه 22:
عده ای قائلند که مجری به انتخاب انسان است» یعنی «حسبنا کتاب الّه» کتاب خدا برای ما کافی است» پس کسی را که خودمان انتخاب می کنیم مجری قانون است. ولی شیعه معتقد است: فردی که خداوند انتخاب کرده مجری قانون است و قانون الهی نیاز به مجری الهی دارد.

صفحه 23:
۱ 00 | بله مجری قانون به نصب خاص خداوند پیامبران و اهل ‎١‏ حال اين سوال بيش مى آيد كه بعد از پیامبران و اهل ]| بیت چه کسی وظیفه اجرای قانون را دارد؟ ‏| بيت عليه السلام- هستند ‏ | ا | ‎i |‏ | | آيا مردم بايد يك نفر را انتخاب کنند؟ 1 | یا روش دیگری وجود دارد؟ ‎i‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
حالا اگر آن شخص را پیدا نکرد» آیا دنبال کسی می رود که پنجاه درجه از متخصص ول پایین تر است ‎١‏ ‏یا نزد کسی می رود که یک درجه از شخص اول پایین ؛

صفحه 25:
عفل حکم.می كلد بيش كسى برود اكه قسنت ابه آشخصن اول یک درجه پایین تر است. در مثال ماء معصومين عليهم السلام همان اشخاصی هستنند که صد درصد در کارشان خطا نیست» پس بعد از معصومین علیهم لسلام باید به اشخاصی رجوع شود که از نظر خصوصیّات نزدیک ترین افراد به معصومين (ع) باشندء ‎Te ee onal nated‏ || خويش باشندء آگاه به مسائل زمانه باشند و ....

صفحه 26:
a ۱ پس عقل حکم می کند که بعد از معصوم (ع) کسی را || انتخاب کنیم که بیشترین شباهت را به معصوم (ع) ||/ داشته باشد. او کیست؟ 9 او همان ولى فقيه است.

صفحه 27:

صفحه 28:
دنس یی 0) اول خاکبرداری می کنند. | ©) بعد شن ريزى مى كنند. | 9) سپس پل های لازم را می ند 5 5 ۳ ‎ce‏ ‏۴۴ تزباره شن ریزی می کننده با قلتک می ©) و بعد آسفالت مى كنند. | ) درانتها تابلوهای لازم را نصب مى كنند

صفحه 29:
جاده هدایت یا روش اجرای قانون: 8 الف) ساختن جاده با تشکیل یک نمونه حکومت : بر اساس قرآن (حکومت نبوی در مدینه) إب) تابلو گذاری جاده به وسیله ائمه عبیم‌سد.

صفحه 30:
لف) فقط ماشین های راه سازیی جه كسى روى جاده رانندگی می کند؟ اجواب: مردم رانندكى مى كنند. |||

صفحه 31:
ساختن جاده و مسیر هدایت بر اساس آیات قران برای تمام بشر و برای تمام زمانها بصورت ساختن جامعه اسلامی و نظام ولایی (امام و امت). رسالت و نقش پیامبر خالم سرت ‎E vate‏ یعنی یا آیه قران نازل می شد و پیامبر طبق آن اقدام می نمود و یا } ۱ اينكه بيامبرء اطرافیان» کارگزاران» مسلمانان و یا منافقان و مخالفان حکومت نبوی و... اقدامی انجام می دادند که بلافاصله پیرامون آن اقدام و رفتار از طرف خداوند حکیم موضع گیری و آي نازل می شد.

صفحه 32:
تشکیل حکومت اسلامی یا نظام ولایی بر اساس آیات قرآن به مدت 40 سال در مدینه

صفحه 33:
موانع موجود در مسیر جاده | . | اسلام برای تشکیل حکومت: _ .

صفحه 34:
الف) نابود كردن اسلام و از بين بردن قرآن. ‎rn‏ حكومتهاى طاغوتى و معرفى مدل تقلبى از اسلام. 2 ایجاد مانع در مسیر تحقق دستورات قرآن از طریق ۱ | جواب صحیح: خداوند تضمین کرده که قرآن و اسلام حفظ می شود پس گزینه (ب) صحیح است. ۱

صفحه 35:
تلاش اصلی شیطان و طاغوت ‎gla‏ آشکار و پنهانی که مخالف تشکیل نظام امام و امت یا نظام ولایی و توحیدی برگرفته از قرآن و دستورات الهى؛ اين بود که نسخه بدلی و تقلبی اسلام را به مردم ارانه» و بر آنان تحمیل می نمایند. | ؟ارچ‎ چون می دانستند که حذف و نابود کردن قرآن و حکومت توحیدی و ولایی که بر اساس:«اطیعوا اه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم ...» و شور و شعور انقلابی و تعهد و مسئولیت دینی امت و امام تشکیل شده باشد» امکان پذیر نیست. لُذا درسدد معرفی نسخه ی بدل و | [ نسخه تقلبی اسلام و نظام سیاسی برآمدند. خلافت اولی» دومی و سومی

صفحه 36:
ج) معرفی کردن طاغوت و مانع | | اجب سح ‎Beet‏

صفحه 37:
نقش اصلی ائمه و امامان معصوم .یم سدب شناسایی و معرفی نسخه های بدلی و اسلام تقلبی است که طاغوت و ابلیس به مردم قالب نموده است. یعنی موانعی که در مسیر تشکیل حکومت ولایی ممکن است بوجود بيايد را به تمام بشریت تا روز قیامت معرفی نمودند. اینکه هیچکدام از ائمه - عبیم اسلام- تقریباً بجز امي رالمومنين -عليه السلام - نتوانستند در طول حیات خود و علی رغم تلاش های زیاد» حکومت تشکیل بدهند در اصل دارند مانع سر راه حکومت ولایی را معرفی مى كنند.

صفحه 38:
يعنى من امام معصوم تا سرحد شهادت تلاش کردم که حکومت ولایی تشکیل بدهم ولی موانعی مثل طاغوت هایی که از مبان همین امت اسلام ایجاد شده بودند نگذاشتند که حکومت الهی تشکیل شود. من اگر هدفم فقط حکومت بود می توانستم تشکیل بدهم اما هدف من معرفی موانع بر سر راه تشکیل حکومت الهی است. لذا ما تلاش کردیم و اينکه نگذاشتند» یعنی مانع معرفی شد. آنکه نگذاشت او همان مانع سر راه تشکیل نظام ولایی است او طاغوت است. اکنون که شما می خواهید نظام ولایی( امت و امام) تشکیل بدهید حواستان باشد اگر با چنین مانعی برخورد نمودید» مانع را بشناسید و آن را به مردم معرفی کنیده مردم خوب می فهمند چون ما قباد چنین مانعی را به آنها معرفی نمودیم. زندگی سیاسی ما برای شما الگوست.

صفحه 39:
‎Gay‏ هرکدام از ائمه -علییم اسلام- یک یا چند مانع بر سر راه تشکیل نظام ولایی كه قرار است توسط انسانهای غیرمعصوم (ولی فقیه) تشکیل بشود را معرفی نمودند. ‏| الف) فقط تربیت افراد خوب است؟ ‏و امت خوب است؟ ‎ ‏جواب: بله» نتیجه و ثمره اسلام تربیت نظام امام و امت است ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
الف) اگر یک میلیارد انسان نماز خوان و روزه بگیر و بی آزار داشته باشیم که زیر سلطه یک طاغوت زندگی می کنند بهتر است پا؟ ب) پا یک روستای چند هزار نفره دارای جامعه و نظام امام و امت؟ ee

صفحه 41:
الف) نابود کردن و برداشتن ! موانع و نسخه های بدلی!!؟؟ ! ب) یا معرفی موانع و نسخه بدلى به تمام بشريت. | || پاسخ صحیح: معرفی موانع (خلفا و معاویه) )|

صفحه 42:
روزی حضرت علی -علیه اسلام- در مسجد کوفه مشغول تشویق مردم برای جنگ با معاویه بودند که شخصی سوال نمود؛ یا علی؛ مگر شما همان قهرمان خیبر و حنین و احد نیستید؟ چرا با قدارت خود معاویه را به رک واصل نمی کنید؟ راوی می گوید: حضرت پایشان را تکان دادند و فرمودند معاویه در ید قدرت من است» سپس تكيه ای موی بافته شده که نگینی به آن آویزان بود را جلوی آن شخص انداختند؛ بگیرید این از معاویه است. بعداً مورخین گفتند روزی معاویه بر روی تخت سلطنت غاصبانه نشسته بود که ناگهان عرشه به اندامش افتاد و از تخت بر زمین افتاد» او را بلند کردند؛ دیدند تکیه ای از موهای پلید او ناپدید شده» هرچه گشتند پیدا نکردند.

صفحه 43:
ihe الف) برداشتن و نابود کردن مانع و طاغوت؟ ب) يا معرفی مانع و معرفی خطر تبدیل شدن حکومت به سلطنت موروثی به تمام بشریت.

صفحه 44:
ب) يا معرفى يزيد و فساد حکومتی یزید؟ یا انجام امر به معروف و نهى از منكر و تعيين حدود آن» (با طاغوت بيعت نكن ولو به قيمت كشته شدن خود و فرزندان و اسارت خاندانت باشد.) 9

صفحه 45:
| نقش امام سچاد . دد. ۱ نقش اما صادق -طیه اسلام-. رز إنقش ديكر ائمه برد ؟؟

صفحه 46:
معرفی غایت و انتهای جاده ی هدایت. (حکومت جهانی)

صفحه 47:
سب آيا زمينه سازان حكومت جهانى امام 0 | زان لعج )جه كننادى اهستند؟ | امام زمان(عج) مى كويد: ۱ الف) بايستيد تامن ‎[Madar‏ ‏| ب) يا بياتيد تابه من برسيدء تلاش كنيد تابه | ) | حكومت جهانى برسيد.

صفحه 48:
حركت در جاده هدايتى اهل بيت با تشكيل نظام ولایی

صفحه 49:
‎٠‏ شناخت ولی» شناخت اندیشه های ولی و به حاکمیت رساندن ولی فقیه و امام امت. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 50:
ويذكى ‎oly as‏ فقيه و امام ‎cual‏ 1 1۳ ۳ ما | باید جاده را خوب بشناسد» یعنی نظام ولایی || که قرآن معرفی نموده یا حکومت نبویی ‎AS‏ ‏| پیامبر بر اساس قرآن در مدینه برقرار نموده. 37 | هبايد قوانين رانندكى در جاده هدايت يا تشكيل | حکومت ولایی را بشناسد» یعنی مانع را بشناسد و راه ۲ برخورد و معرفی مانع را بداند.

صفحه 51:
۰ باید تابلو هایی که ائمه نسب نمودند را خوب بشناسد؛ یعنی موانعی كه هرکدام از اهل بیت معرفی نموده اند را خوب بشناسد» پس یعنی زندگی سیاسی و تاریخ سیاسی ائمه را خوب بداند. طاغوت های زمان ائمه را خوب بشناسد» راهکار های ائمه در مواجهه با اين طاغوت ها را بشناسد. مجتهد بودن و قدرت استنباط احکام داشتن فقط یکی از شرایط ولی فقیه است. اجتهاد تابلویی است که امام باقر و امام صادق برای معرفی فرقه های فقهی طاغوتی و غير الهى بلند نمودند» اما تابلویی که امام جواد بلند نمود» تابلوی دیگری است» تابلوی امام هادی نیز فرق دارد» پس ولی فقیه بايد همه ی این تابلو ها را بشناسد.

صفحه 52:
‎oo)‏ امام خمينى(ره) موانع انقلاب را هه ‏به مردم و جهانیان معرفی کرد؟ ‏معرفی آمریکا به تمام دنیا به عنوان شیطان ‏بزرگ» معرفی شوری» معرفی بنی صدر» منتظری و .... ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 53:
0) جاده خیلی خوب می شناسد» حتی قبل از || اينکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت | امام خمینی به پپروز برسد. از کجا می گویید؟؟ ۱ ۲۸جلسه سخنرانی پیرامون «طرح کلی |

صفحه 54:
©) شناخت و تحليل دقیق زندگی سیاسی ائمه(ع) از كجا مى كوييد؟؟ كتاب «انسان 0000 ساله» که می فرمایند | اندیشه و فکر نوشتن اين کتاب از سال | در ذهن من بود

صفحه 55:
حا ی ‎es‏ | معزفی طاقویت هاى داخلى و خارجى يهادليا | اکنون قضاوت با شماست

صفحه 56:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان