jamee_shenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جامعه شناسی (۱)”

جامعه شناسی (۱)

اسلاید 1: گروه علوم اجتماعی استان قم

اسلاید 2:

اسلاید 3: هویت فردی افراد به اجتماعی مربوط است که در آن زندگی می کند و هویت اجتماعی جهان اجتماعی به فرهنگ و جهان بینی آن جامعه وابسته است. هویت اجتماعی افراد و هویت فرهنگی جهان اجتماعی دو پدیده در دو سطح هستند که از هم قابل تفکیک نیستند.

اسلاید 4: دو پدیده فرهنگ پذیری و جامعه پذیری را داریم. فرهنگ پذیری را انسان شناسان مطرح می کنند و به معنی پذیرش عقاید و ارزش ها است و جامعه پذیری را جامعه شناسان مطرح می کنند و به معنی پذیرش هنجارها و نمادهاست.هویت فرهنگی جهان اجتماعی، همان عقاید و باورها و ارزش های مردم آن جامعه است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: سالمندان در خانواده های امروزیسالمندان در خانواده های گذشته

اسلاید 7: مجموعه هویت های اجتماعی افراد جامعه، هویت فرهنگی جهان اجتماعی را می سازد.هویت خانوادگی افراد سازنده هویت خانواده و بالعکسهویت خانواده سازنده هویت نهاد خانواده و بالعکسهویت نهاد خانواده سازنده هویت فرهنگی جهان اجتماعی و بالعکسهویت فرهنگی جهان اجتماعی سازنده هویت افراد خانواده و بالعکس

اسلاید 8: دانش آموزان پاسخ می گویند و دبیر آنها را به این سمت راهنمایی می کند که با در عقاید و باورهای جامعه، تغییرات عمیق به وجود می آید که باعث تحول فرهنگی می شود یعنی فرهنگ یک جامعه به طور اساسی تغییر می کند.

اسلاید 9: مثل سرماخوردگی: آثار جسمانی (تب، درد، عطسه، سرفه)- آثار روحی (خستگی و کسالت)- آثار اجتماعی (غیبت از محل کار، دست ندادن، روبوسی نکردن، گرفتن جلوی دهان)خیردر طول زمانبرگشت پذیر و قابل کنترلخیر، همه تعارض های فرهنگی به تحول فرهنگی نمی انجامند. تحول فرهنگی ناگهانی رخ نمی دهد در طول زمان، تغییرات تدریجی در لایه های سطحی و عمیق جامعه، سرانجام به تحول فرهنگی منجر می شود ولی اگر تغییرات فقط در لایه های سطحی باقی بماند، هیچ وقت به تحول هویت فرهنگی منجر نمی شود. مثل تغییر در جمعیت یک جامعه، یا تغییر در لهجه های مختلف، تغییر در آداب و رسوم ازدواج

اسلاید 10: تحول فرهنگی در ایران، با پیروزی انقلاب اسلامی در ایرانیک سری علل از قبیل تعارض فرهنگی، تزلزل فرهنگی و بحران هویت، در طی زمان، فرایند تحولات فرهنگی را سبب می شوند.

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13: دریک جهان اجتماعیعقاید و ارزش ها، با شیوه زندگی مردم ناسازگار می شودوقتی تعارض فرهنگی دوام بیاوردتزلزل فرهنگی به وجود می آیدتزلزل فرهنگی یعنی نبود ثبات در اعتقادات و باورهای مردم که باعث بحران در هویت فرهنگی می شودتداوم تزلزل فرهنگی و بحران هویت فرهنگیباعث تحول فرهنگی می شودو جهان اجتماعی جدیدی را به وجود می آورددو فلش پایین که به سمت راست هستند، به معنی این است که تعارض، تزلزل و بحران هویت فرهنگی قابل بازگشت هستند.

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16: پاسخ

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: خیردر صورتی که بحران هویت، عقاید و ارزش های مشترک جامعه را فرا بگیرد.در صورتی عقاید و ارزش های مربوط به خانواده در کل جامعه دچار بحران شوند. مثلا طلاق در گذشته در کل خانواده ها امری زشت بود فقط برخی افراد آن را عادی می دانستند ولی الان بیشتر خانواده ها طلاق را امری عادی می دانند.

اسلاید 20:

اسلاید 21: تحول فرهنگی در این کتاب به معنی پسرفت فرهنگی تعبیر شده و نقطه مقابل پیشرفت فرهنگی محسوب شده است در حالی که معمولا تحول فرهنگی را به معنای پیشرفت فرهنگی تعریف می کنند یا حداقل به معنی دگرگونی فرهنگی که ممکن است در جهت مثبت یا منفی باشد.با توجه به این نکته، اگر ارتباط با جهان اجتماعی دیگر، هویت فرهنگی یک جامعه را از بین نبرد و با حفظ هویت، بخش های مثبت فرهنگ های دیگر پذیرفته شود، باعث پیشرفت می شود ولی اگر این ارتباط باعث شود که هویت فرهنگی یک جامعه کلا از بین برود باعث تحول فرهنگی می شود که اینجا پسرفت تعبیر شده است.درباره این قسمت همکاران صحبت کنند من گیج شدم.

اسلاید 22: ارتباط جهان های اجتماعی همچون ارتباط انسان ها با یکدیگر، از ضروریات است و بدون ارتباط، فرد یا جامعه ی تنها خواهد مرد و فراموش خواهد شد. اما ارتباط درست، ارتباط سازنده است و سازندگی ارتباط به این است که هر دو طرف از موقعیت قبلی به موقعیت کامل تری برسند و مسیر کمال را طی کنند. کمال در زمینه اخلاقی، فکری، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره. در غیر این صورت، ارتباط سازنده و مفید نیست.

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28: آگاهی، اعمال انسان را به کنش تبدیل می کند و ناآگاهی، کارهای انسان را در حد رفتارهایی در بعد حیوانی نگه می دارد که فقط به محرک های محیطی واکنش نشان می دهند. جوامع غیرغربی باید از فرهنگ و گذشته و از توانایی های خود به طور کامل آگاهی داشته باشند، هر چه سطح آگاهی افراد یک جامعه از خود و داشته هایشان بیشتر باشد، تعامل سالم تری با غرب خواهند داشت و کمتر دچار غرب زدگی و خودباختگی می شوند.

اسلاید 29: به معنای غریب و بیگانه بودن و ناآگاهی از فرهنگ و ریشه های فرهنگی کشور خود که دو معنا دارد: یا فرد از تاریخ و گذشته و فرهنگ کشور خود بیگانه هست یا از ذات الهی و فطری خود.

اسلاید 30: افزایش سن، سفر، تمرکز، تزکیه، تست های خودشناسی، کتاب های شخصیت شناسی و مطالعه و خداشناسی راههایی هستند که می توان بر دانش خود راجع به هستی حقیقی افزود. با افزایش شناخت انسان درباره خود و هستی اش، تواضعش هم بیشتر می شود. کسی که خود را نمی شناسد به سادگی تحت تاثیر محرک های درونی و بیرونی قرار می گیرد و مثل یک بطری توخالی با هر ماده ای پر خواهد شد و رنگ و بوی همان ماده را به خود خواهد گرفت.تحت تاثیر آگاهی های غلط که از رسانه های جمعی و آموزش های رسمی و غیررسمی در فرهنگ جامعه تزریق می شوند، یک ملت و جامعه ممکن است خود را فراموش کند. راه آن این است که درباره هر دانشی که از اطراف و رسانه ها می رسد تفکر و تعقل داشته باشیم.

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33: دور شدن از فطرت مثل زمینی است که به دنبال آب است.دنبال حقیقت فطری و توحیدی بودن

اسلاید 34: از خودبیگانگی تاریخی یعنی فراموش کردن و ندانستن ریشه های تاریخی کشور خود که نقطه مقابل آن خودشیفتگی تاریخی و برتر دانستن خود نسبت به جوامع دیگر فقط به خاطر داشتن تاریخ غنی تر. از خودبیگانگی حقیقی یعنی نشناختن ذات انسان و خدا و این که ندانیم از کجا آمده ایم و به کجا می رویم. ممکن است جامعه ای به خوبی تاریخ خود را بشناسد ولی از حقیقت انسانی و الهی خود بی خبر باشد. یا ممکن است فرد از حقیقت الهی خود به واسطه تعالیم دینی باخبر باشد ولی از تاریخ خود هیچ نداند.پس این دو لزوما به دیگری ختم نمی شوند.

اسلاید 35:

اسلاید 36: ایرانی در اولین مرحله خود را با جغرافیا و تاریخش می شناسد، مثل البرز و تخت جمشید. بعد آداب و رسومی مثل عید نوروز، چهارشنبه سوری و شب یلدا. بعد با بزرگان فرهنگ و علم و ادبیات مثل ابوعلی سینا، سعدی، رازی، خیام، خوارزمی. انجام مراسم دینی مثل مراسم محرم، خیرات این ماه، مذهب شیعه، عبادات دینی همچون روزه و نماز و قرائت قرآن و جملاتی مثل لااله الاالله و الله اکبر که جملات مشهور مسلمانان هستند، در هویت ایرانی ما نیز وارد شده اند و ما خود را به این صفات نیز می شناسیم.

اسلاید 37: مکان ایران، را به عنوان یک سرزمین پرابهت معرفی می کند.ایرانی ها را انسان هایی هنرمند و شجاع می شناساند.ایرانیان مردمی خداپرست و نیکوکار هستند.ایرانیان مردمی متحد و هماهنگ هستند.مردم ایران عاشق وطن هستند و در این راه خود را فدا می کنند.مردم ایران هرگز زیر بار ذلت نمی روند.مردمی آزاده هستند که فقط با آزادگی زندگی می کنند.

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42: غرب زدگی جلال آل احمدبازگشت به خویشتن علی شریعتیخدمات متقابل اسلام و ایران مرتضی مطهریدانش آموزان درباره این نویسندگان و کتاب هایشان تحقیق کنند.کتاب پاسخ این سوال را داده است.

اسلاید 43: انقلاب اسلامی ایران، تمام مسلمانان و آزادگان و ملت های مستضعف و محروم جهان را به بازگشت به خویشتن و مقاومت در مقابل استکبار و استعمار دعوت کرد. دعوت به تعالیم الهی و آسمان و گرایش به توحید و باور خویشتن، با انقلاب اسلامی جایگزین آرمان های غربی و مادی شد.کتاب در این زمینه توضیح داده است.

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47:

اسلاید 48: حجاب زنان ایرانی، پوششی است که هم ریشه اسلامی دارد و هم ایرانی. در محرابه های باستانی مجسمه هایی یافت شده اند که با پوششی شبیه چادر پوشیده شده اند به گونه ای که صورت پیدا نیست و مرد یا زن بودن مجسمه ها مشخص نیست. اسلام نیز زنان و مردان مسلمان را به پوشش اسلامی و داشتن عفت سفارش کرده است. اکنون حجاب یکی از مصادیق هویت ایرانی و اسلامی است و از آنجا دولت های غربی با ایران و اسلام مبارزه می کنند با تمام مصادیق ایرانی و اسلامی نیز به مبارزه می پردازند.

اسلاید 49: این عکس نقش جمعیت را در چرخ های اقتصادی نشان می دهد.

اسلاید 50: پاسخ مطلب بعدی، پاسخ این سوال هم هست.

اسلاید 51: ثروت: ثروت یک جامعه به فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری و کارآفرینی و همچنین فرهنگ صرفه جویی مردم آن جامعه بستگی دارد، نه صرفا به جغرافیای غنی آن. ژاپن جغرافیای ضعیفی دارد ولی ثروتمند است، ایران جغرافیای غنی ای دارد ولی مشکلات اقتصادی زیادی دارد.امنیت: امنیت هر جامعه ای بیش از هر چیزی به قدرت سیاسی کشور بر می گردد که بتواند شورش ها و مجرمان داخلی یا تهدیدهای خارجی را کنترل کند. افزایش جمعیت، اگر اختلافات داخلی داشته باشد، حفظ امنیت داخلی را مشکل می کند ولی جمعیت زیاد در مقابل تهدیدهای خارجی، یک نیروی دفاعی محسوب می شود.قدرت: در بخش قدرت زیادی جمعیت، قدرت بیشتری ایجاد می کند، مشروط بر این که این جمعیت حامی قدرت سیاسی باشند و در جهت ایدئولوژی خود متحد باشند. همچنین مخالفت با قدرت سیاسی در جمعیت های بزرگ جدی تر هست و دولت ها برای جلب رضایت جمعیت های بزرگ برنامه های دقیق تری لازم دارند.منزلت یک جامعه در گرو قابلیت ها و شایستگی ها و هنرهای مردم (جمعیت) آن جامعه است. یک جمعیت زیاد اما بدوی و بی سواد منزلتی در سطح جهانی ندارد، اما یک جمعیت فرهیخته و هنرمند دارای منزلت هست، لکن کم بودن جمعیت همیشه یک مسئله است. جمعیت زیاد یکی از عوامل مهم بازدارنده و دفاعی هر کشور است.خیرخیر

اسلاید 52: سیاست های افزایش جمعیت را دنبال می کنند، مثل تشویق خانواده ها به فرزندآوری، دادن امتیازات مالی بر اساس تولد هر فرزند، امتیازهای شغلی به کسانی که فرزندان بیشتری دارند.در حال پیر شدن و کاهش جمعیت است.

اسلاید 53:

اسلاید 54:

اسلاید 55:

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59:

اسلاید 60:

اسلاید 61: استفاده از جوانی و بالندگی جمعیت برای رشد کشورتشویق خانواده ها به افزایش جمعیت و فرزندآوریحذف بودجه ها و برنامه هایی که قبلا برای کاهش جمعیت استفاده می شد.رفع موانع ازدواج، تشویق ازدواج و تلاش برای کاهش سن ازدواجاختصاص تسهیلات ویژه برای مادران بخصوص در دوران بارداری و شیردهیحمایت از زوج های جوان و تحکیم بنیان خانوادهاحترام و تکریم خانواده

اسلاید 62: منظور از هویت اقتصادی ویژگی های مالی، دارایی و توان تولید، توزیع و نوع مصرف مردم یک کشور است همچنین وضعیت رفاه اقتصادی و شرایطی مثل امید به زندگی، آموزش و پرورش و سلامت جامعه به شرایط اقتصادی بر می گردد. صرفه جویی، اسراف، تجمل گرایی، پس انداز، گرایش به تولید، گرایش به توزیع، مدیریت اقتصادی، رشته های دانشگاهی مناسب و برنامه های اقتصادی دولت ها متغیرهایی هستند که در تقویت یا تضعیف اقتصاد دولت ها موثر هستند و ....

اسلاید 63: چرا، بعضی افراد به عنوان کم فروش، اختلاس کننده، محتکر، دلال، گران فروش و ... شناخته می شوند.اقتصاد ایران، اسلامی و دولتی است. به خاطر تک محصولی بودن شکننده است. مراکز مذهبی در تامین بودجه اقتصادی ایران سهم بزرگی دارند. ایران چهارمین تولیدکننده نفت در دنیاست و ...

اسلاید 64: فساد اقتصادی، آسیب دیدن اوضاع اقتصادی در مقابل نوسانات نفتی، وابستگی اقتصادی، بروز بحران های اقتصادی، رشد فقر، فساد دولتی

اسلاید 65: اولین تحریم علیه ایران را بریتانیا در زمان دولت مصدق در هنگام ملی شدن صنعت نفت انجام داد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بسته شدن سفارت آمریکا در ایران تحریم های آمریکا علیه ایران شروع شد و با شروع فعالیت های مربوط به انرژی اتمی، شدت گرفته اند.تحریم صادرات نفت، تحریم بانک مرکزی ایران، تحریم ورود مواد غذایی و دارو به ایران، ولی سیگاه تحریم نشده است، تحریم فروش هواپیما و قطعات آن به ایران، تحریم قراردادهای تجاری مهم با ایران و ...

اسلاید 66: هدف آمریکا از اجرای اصلاحات ارضی در ایران، نابودی کشاورزی سنتی و کاهش قدرت اربابان در مقابل قدرت شاه بود. با از بین رفتن کشاورزی، ایران از نظر کشاورزی به آمریکا وابسته شد و به یک کشور صنعتی ولی از نوع صنایع مونتاژ تبدیل شد. در کشاورزی سنتی احتمال پیوستن مردم به کمونیسم شوروی می رفت که سیاست جان اف کندی در آمریکا مبارزه با این امر بود.

اسلاید 67:

اسلاید 68:

اسلاید 69:

اسلاید 70:

اسلاید 71: اقتصاد مقاومتی یعنی بتوانیم در تمام بخش های اقتصادی کشور، رفتارهای اقتصادی مان را بهینه کنیم. یعنی باید هزینه های اضافی را حذف کنیم و مخارج را کاهش دهیم و در عوض تولید را افزایش دهیم.مردم باید یاد بگیرند به گونه ای خرج کنند که از اسراف و زیاده روی در امکانات عمومی و خصوصی بپرهیزند.مجلس باید تلاش کند قوانینی را که باعث هزینه های اضافی یا جلوگیری از تولید می شود، حذف کند.دولت باید از فساد اقتصادی و اختلاس ها جلوگیری کند تا اعتماد مردم را جلب کند.

اسلاید 72: پیشکش وجود مهربانت، معلم

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید