علوم مهندسی معماری و عمران

جایگذاری بتن بدون قالب بندی

Beton_bedoone_ghalebbandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جایگذاری بتن بدون قالب بندی”

جایگذاری بتن بدون قالب بندی

اسلاید 1: بنام يزدان پاك

اسلاید 2: معرفی و ارزیابی جایگذاری بتن بدون قالب بندی جهت ترمیم و بهسازی سازه هاWet & dry mix shotcrete(WMS & DMS)

اسلاید 3: شاتکریت یکی از مهمترین روشهایی تعمیر سد ها و آسیب دیدگی ناشی از سیکلهای اتجماد و ذوب یخ می باشد.

اسلاید 4: برای انجام یک کار تعمیراتی نیازمند 1. درک خواص مواد تعمیراتی، 2.آماده سازی زیر کار 3. و روشهای مناسب هستیم.شاتکریت یکی از این روشهاست که در آن بتن با ماشین آلات خاصی و با استفاده از فشار هوا در محل خود مستقر می شود.

اسلاید 5: تاریخچه شاتکریتتاریخچه شاتکریت به سال 1910 بر میگردد.در این سال کارل اکلی دستگاهی برای پاشیدن مخلوط ماسه و سیمان ساخت و آنرا گانایت نامید. و بعد نامهای چون گان گریت ،پنو کریت،بلاست کریت و جت کریت بکار برده شده است........اما در سال 1930واژه شاتکریت از طرف انجمن مهندسین راه آمریکا بکار برده شد.وتا کنون مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 6: (ACI) تعریف شاتکریت از نظر موسسه بین المللیشاتکریت عبارتست از ملات یا بتنی که با فشار و سرعت بالا به سطح مورد نظر پاشیده شود.

اسلاید 7:

اسلاید 8: شاتکریت هم اکنون در جهان به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد:Dry Mix Shotcrete 1.مخلوط خشک Wet Mix Shotcrete 2. مخلوط تر

اسلاید 9: (DMS) 1.مخلوط خشک آب مورد نیاز در حین خروج از سر نازل(nozzle) اضافه می شود.از این روش برای کارهای تعمیراتی،روکش و تعمیرات به ضخامت کمتر از cm10 استفاده میشود واز طرفی بدلیل فقدان مصالح سنگی درشت دانه، از این روش برای کارهایی که مقاومت مکانیکی مطرح نباشد استفاده می شود.

اسلاید 10: معایب روش (DMS)ممکن است به همه دانه ها آب نرسد و هیدراته نشده باقی بمانند.در محل کارگاه گرد و غبار ناشی از پراکنده شدن دانه سیمان زیاد است.بدلیل نچسبیدن ملات(بدلیل هیدراته نشدن) ،پرت کار زیاد است.

اسلاید 11: (WMS) 2.مخلوط تر بتن آماده به داخل پمپ شاتکریت ریخته میشود و پس از عبور لوله انتقال به سر نازل رسیده و از آنجا به سطح کار پاشیده میشود.

اسلاید 12: مزایا: از(WMS) در مکانهائی که مقاومت فشاری مورد نظر است ،استفاده می شود.و از طرفی در این روش امکان اجرای دیوار بتنی با ضخامت cm 50 و cm 20 برای سقف در یک مرحله امکان پذیر است.

اسلاید 13:

اسلاید 14: 1.مزایای اجرایی1. 1 در اغلب موارد نیاز به قالب بندی ندارد و در موارد خاص استفاده از یک سپر چوبی برای استقرار بتن کافی است.و همین مورد هزینه های کلان قا لب بندی و تجهیزات نیروی انسانی را کاهش میدهد.

اسلاید 15:

اسلاید 16: 2. 1 امکان اجرای سازه های بتنی با اشکال منحنی،مدور و غیر منظم (مثل استخر و آبگیر)

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: 3 .1 تثبیت کوه ها و صخره ها با پوشاندن آنها با یک شبکه مش و پاشیدن بتن روی آنها

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: 4. 1 روکش کردن پایه پلها و لا ینینگ تونلها

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: 5 .1 افزایش ضخامت لوله های بتنی در محیط های خورنده و خطر ناک در مقابل آتش

اسلاید 32:

اسلاید 33: 1.1 مقاومتهای مکانیکیمیزان نسبت آب به سیمان(w/c) در شاتکریت مخلوط خشک بین 0.5-0.3 و در مخلوط تر بین 0.4-0.55 می باشد.مقاومت فشاری در محدودهای بین 250-480 (kg/cm2) که با افزایش میکرو سیلیکا به بیش از 550(kg/cm2) هم می رسد.

اسلاید 34: استفاده از هوای فشرده سبب قفل شدن مصالح سنگی درهم و در نتیجه افزایش وزن مخصوص در محدودهای بین 2290-2230 ( kg/m2) می شود . و همین هوای فشرده سبب چسبیده شدن ملات به زیر کار و عدم ورقه ورقه شدن در آینده می گردد.

اسلاید 35: 2. چسبندگی بین بتن و میلگردعدم استفاده از قالب سبب می شود nozzleman بتواند فضای کار را دیده و بتن را به شکل مناسبی بین میلگردها جای دهد.

اسلاید 36: 3. کاهش نفوذ پذیری یکی از کار برد های وسیع (WMS) و شاید راحت ترین آن که نیاز به تخصص نازلمن (nozzleman) ندارد ،احداث استخر ها و آبگیر است، که به خوبی با فشار بالای هوا ،آب بندی انجام میشود و نفوذ پذیری بسیار اندک می گردد.

اسلاید 37: مزایای زمانی

اسلاید 38: حذف سیستم قالب بندی خود باعث از بین رفتن زمان تهیه، ساخت قالب، قالب بندی و باز کردن می گردد.بخصوص در جاها یی که قالب فقط یکبار مصرف است، یعنی در جای دیگر کاربرد ندارد،مثل سازه های منحنی و لاینینگ تونلها و.....

اسلاید 39: کاربرد WMS در تعمیرات سد هاشامل: اجرای سر ریزها لاینینگ تونلهای انحراف روکش کردن بدنه سد (به منظور تقویت سازه ای ) تثبیت دیوار های حایل و کوه های اطراف

اسلاید 40: توصیه های مهم در تعمیرات سد در شاتکریت:1. لایه لایه شدن2. درز انقباض و انبساط3. آب بندی سطوح زیر کار4. آماده سازی سطوح زیر کار

اسلاید 41: 1. لایه لایه شدن یکی از مسایل مهم در تعمیرات با شاتکریت، چسبندگی به لایه زیر کار است.به خوبی آب بندی نشدن زیر کار و سیکل های ذوب و انجماد داخل ترکها، باعث لایه لایه شدن می گردد.

اسلاید 42: 2.درز انقباض و انبساط شاتکریت نیز مانند هر بتن دیگر نیازمند درز انقباض و انبساط است،که این فاصله ها متغیر است و در محدوده بين 5 تا 10 سانتيمتر می باشد.

اسلاید 43: 3. آب بندی سطوح زیر کار در صورتی که آب بندی بخوبی صورت نگیرد،ترکها وشکافها با جذب رطوبت کاملاً از آب اشباع شده و پس از اجرای شاتکریت در اثر سرما رطوبت داخل این ترکها،به یخ تبدیل شده و موجب از بین رفتن لایه شاتکریت می گردد.

اسلاید 44: منبع : سايت تخصصي ايران سازه

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید