سایر تحقیق و پژوهش

جزوه روش تحقیق

jozveh-rovsh-tahghigh5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جزوه روش تحقیق”

جزوه روش تحقیق

اسلاید 1: روش تحقیق

اسلاید 2: تعریف تحقیق تحقیق یعنی به کنه مطلب رسیدن و واقع چیزی را به دست آوردن.عملی منظم و دقیق برای دست یازیدن به حقایق،‌ رسیدن به دانشی نو و ارتباط آن با کل زندگی.هدف اصلی تحقيق حل یک مساله، پاسخگویی به یک سوال یا دستیابی به تاثیر و تاثرات، روابط علت و معلولی یا همبستگی بین دو یا چند مفهوم یا عامل متغیر است.چگونه می‌توان به کنه مطالب دست یافت و به حقایق امور رسید؟ از راه تجربه با کمک صاحب نظران از طریق منطق به روش علمی

اسلاید 3: تجربهانسان به کمک تجربه قادراست بسیاری از مشکلات خود را حل کند. قسمت اعظم شناختی که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است حاصل تجربه می‌باشد. چنانچه انسان توانایی استفاده از تجربه‌های خود و دیگران را نداشت، پیشرفت امروزی او غیرممکن بود.توانایی یادگیری از طریق تجربه یکی از ویژگی های عمده رفتار هوشمندانه بشر است.تجربه از یک نقص کلی و عمده به نام محدودیت برخوردار است.

اسلاید 4: صاحب نظرانگاهی مسایلی وجود دارد که انسان از طریق تجربه قادر به پاسخگویی به آنها نیست. در چنین شرایطی دست نیاز به طرف کسانی که صاحب نظران لقب گرفته‌اند دراز می‌کند. اتکای به نظرات خبرگان و صاحبنظران در قرون وسطی، زمانی که نظر دانشمندانی نظیر افلاطون، ارسطو و اربابان کلیسا بر هرچیزی حتی مشاهده‌های مستقیم ارجحیت یافته بود به کار برده می شد.معايبافراد صاحب نظر ممکن است مرتکب اشتباه شوند. نظرهای آنها ممكن است براساس عقاید شخصی باشد و لزوماً واقعیت‌ها بیان نشود.همواره تعداد صاحبنظران در مسایل نو وجدید محدود و دانش آنها نسبت به آینده کامل نیست.

اسلاید 5: منطقعلم قواعد و قوانینی است که فکر را هدایت و ازخطا مصون مي دارد.علم حقیقت است زیرا تفاوت بين حقیقت و خطا را نشان می دهد.مطالعه و علم قوانین استدلالی است.چگونگی استدلال های فکری را بررسی و بیان می‌کند.از قواعد عقلانی درحل مسایل صحبت می‌کند. انواع استدلال الف ) استدلال قیاسیب ) استدلال استقرایی

اسلاید 6: استدلال قیاسیدر این نوع استدلال فکر از طریق معلومات کلی، مجهولات جزیی تری را کشف می کند، یا از طریق انطباق معلومات کلی و قوانین علمی با مصادیق و جزییات متعلق به آن به کشف مجهول می پردازد. در واقع استدلال قیاسی یک رابطه منطقی بین کبری، صغری و نتیجه برقرارمی‌کند.کبری عبارتست از فرض مسلمی که قبلاً براساس حقایق ماورالطبیعه و یا عقاید جزمی شناخته شده است و واقعیتی را نشان می‌دهد.صغری بیانگر رابطه کوچکتری است که حالت خاصی از کبری است.نتیجه حکمی است که ار مقایسه رابطه بین کبری و صغری در باره موضوع و پدیده مورد نظر داده می شود و غیر قابل اجتناب می نماید. مثال: همه انسان‌ها فانی هستند (کبری)، سقراط یک انسان است (صغری)، سقراط یک انسان است پس سقراط فانی است (نتیجه).همه پستانداران دستگاه تنفس دارند، همه خرگوش ها پستاندارند، درنتیجه همه خرگوش ها دستگاه تنفس دارند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید