علوم پایه جغرافیا و نجوم

جغرافیا سال سوم راهنمایی

joghrafiye_sevome_rahnamaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جغرافیا سال سوم راهنمایی”

جغرافیا سال سوم راهنمایی

اسلاید 1: جغرافیا سال سوم راهنمایی درس دهم ویژگی های اقیانوسها و دریاها

اسلاید 2:  29 درصد سطح زمین را خشکی ها در بر گرفته اند. چند درصد دیگر را آب های اقیانوس و دریاها پوشانده اند؟   اقیانوس های جهان عبارتند از : اقیانوس آرام ، اطلس ، هند ، منجمد شمالی ، منجمد جنوبی  - اقیانوس آرام بزرگترین اقیانوس روی زمین است که حدودیک سوم کره ی زمین را دربرمی گیرد.در درون آب دریاها و اقیانوس ها مواد مختلفی یافت می شود بعضی از این مواد توسط   رود ها از سطح خشکی به آب دریاها و اقیانوس ها آورده می شوند. و بعضی دیگر از طریق کوه های آتش فشانی داخل اقیانوس وارد آب اقیانوس ها می شود.  

اسلاید 3:  از مهم ترین مواد موجود در آب دریاها و اقیانوس ها که در زندگی جانوران و گیاهان اهمیت بسیاری دارند نمک طعام و گاز اکسیژن است.در بعضی از کشورهای مجاور دریاها و اقیانوس ها که مردم برای مصارف مختلف به مقدار کافی آب شیرین در اختیار ندارند آب شور دریا را با روش های مختلف سنتی یا با فناوری جدید شیرین و قابل مصرف می کنند.انسان از نمک های موجود در آب اقیانوس ها  و دریاها و نیز از منابع زیر بستر دریا به ویژه نفت و گاز استفاده می کنند .

اسلاید 4: جزر و مد تعریف: بالا آمدن آب اقیانوس  و دریا را مد و پایین آمدن آن را جزر گویند .علت جزر و مد: نیوتن در قرن هیجدهم ثابت کرد که جزر و مد در اثر نیروی جاذبه ی ماه اتفاق می افتند. به طور متوالی در هر شبانه روز و هر بار چرخش زمین به دور خود، دو مرتبه جزر و مد اتفاق می افتد

اسلاید 5: بالاترین حد جزر و مد پایین ترین حد جزر و مد

اسلاید 6: جریان های دریایی:تعریف: در اقیانوس ها هم مانند خشکی ها، رود هایی جریان دارند که به آن ها جریان های دریایی (اقیانوسی) می گویند.جریان های آب گرم از نواحی گرم استوایی به سمت قطب در حرکت اند و در مقابل جریان های آب سرد نیز از نواحی قطبی به سوی آب های گرم استوایی حرکت می کنند. و آب و هوای سواحل اطراف خود را تحت تأثیر قرار می دهند. امواج: آب دریاها و اقیانوس ها بر اثر اختلاف فشار هوا و وزش باد به شکل موج به جنبش در می آید. امواج در وسط دریا فقط در جای خود بالا و پایین می رود ولی در کنار سواحل باد پیوسته آب را به جلو می راند و قله ی موج به سمت ساحل منحرف می شود. ضربات امواج در تخریب و فرسایش سواحل نقش مهمی دارند.  

اسلاید 7: شکل ناهمواریهای کف اقیانوس ها:نتایج تحقیقات اقیانوس شناسان نشان می دهد که در بستر و کف اقیانوس ها اشکال گوناگونی ازناهمواری ها وجود دارد به این تصویر نگاه کنید .   

اسلاید 8: ایوان خشکی (دشتاب) :کم عمق ترین بخش اقیانوس است و با شیبی ملایم از نزدیکی ساحل اقیانوس تا عمق 200 متری ادامه می یابد. شیب قاره: قسمت شیبداری که بعد از دشتاب قرار گرفته و تا عمق حدود 2000 تا 5000 متر ادامه   می یابد.  گودال اقیانوس: در کف اقیانوس ها دره ها و شکاف های طولانی و باریکی به نام گودال وجود دارد که ژرفای آن بسیار زیاد است.

اسلاید 9: تهیه کننده : سارا رحیمیکلاس سوم 5مدرسه ی راهنمایی سعدی با سپاس از سرکار خانم فرقانیانسال تحصیلی : 91-92

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید