کسب و کار مدیریت و رهبری

جلوگیری از مدیریت خرد Avoiding Micromanagement

Avoiding-Micromanagement

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جلوگیری از مدیریت خرد Avoiding Micromanagement”

جلوگیری از مدیریت خرد Avoiding Micromanagement

اسلاید 1: جلوگیری از مدیریت خردAvoiding Micromanagement

اسلاید 2: عنوانجلوگیری از مدیریت خردنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجرا / بازنگریموضوعارتباطات و مهارت ها / رهبری و مدیریتسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: کمک به اعضای تیم برای اتکا به خودشما یک کار مهم را به یک از کارکنان ماهر و متخصص تخصیص می‌دهید و برای او مهلتی تعیین می‌کنید. حال آیا اجازه می‌دهید خودش کارش را انجام دهد و از یک روش ارتباطی ساده با زمانهای از قبل تعیین شده برای تعامل با او استفاده می‌کنید یا کنار میزش می‌ایستید و برای ایمیل می‌زنید تا پیشرفت او را مرتب ارزیابی نمایید؟اگر کار دوم را انجام می‌دهید شما باید یک مدیر جزئی‌نگر باشید. یا اگر شما کارمندی کلافه با مدیری که مدام بالای سر شما پرسه‌ می‌زند، هستید که تلاش می‌کنید کار را تا مهلت مقرر انجام دهید، شما باید مدیری جزئی‌نگر داشته باشید؛ کسی که کارش فقط این است که اجازه ندهد جزئیات کوچک جلو بروند.مدیران جزئی‌نگر ویژگیهای کاملا مثبتی را به صورت افراطی دارند؛ دستی بر جزئیات دارند و دستی بر رویکردها دارند. این ویژگی یا به دلیل وسواس در کنترل و نظارت در آنهاست یا به دلیل اینکه آنها احساس می‌کنند باید همه افراد را به سمت موفقیت هل دهند. خطر مدیران جزئی‌نگر کاهش توانمندی همکارانشان است. آنها اعتماد به نفس همکارانشان را از بین می‌برند، به عملکرد آنها ضربه می‌زنند و آنها را ناامید کرده و به نقطه جدا شدن از گروه می‌رسانند.خوشبختانه، راه‌هایی برای شناخت تمایل به این وسواس و تعصب در خودتان وجود دارد و شما می‌توانید بر این خصلتها قبل از اینکه خسارت بیشتری به‌جا بگذارند مسلط شوید. و اگر برای یک مدیر جزئی‌نگر کار می‌کنید راهبردهایی وجود دارد که بوسیله آنها شما می‌توانید از آنها در جهت متقاعد کردن او برای به رسمیت شناختن استقلال‌تان استفاده کنید.ابتدا اینکه شما چگونه نشانه‌های یک مدیر جزئی‌نگر را تشخیص می‌دهید؟ مرز بین مدیری مطلع بودن با مدیری که بیش‌از حد اطلاع دارد و دیوانه‌وار تیم را هدایت می‌کند کجاست؟نشانه‌های یک مدیر جزءنگردر ادامه نشانه‌هایی که شما را به مدیری جزئی نگر تبدیل می‌کند، آمده است. به طور کلی مدیران جزئی‌نگر:•در مقابل تفویض مقاومت می‌کنند.•خود را در نظارت بر پروژه دیگران دخیل می‌کنند.•به‌جای نگاه به تصویر کلان با اصلاح جزئیات کوچک شروع می‌کنند.•مسئولیت کارهای تفویض شده را در صورت مشاهده‌ خطایی در آن پس می‌گیرند.•افراد را با تصمیم‌گیری بدون مشورت با آنها دلسرد می‌کنند.

اسلاید 4: چه چیزی بوسیله مدیران جزئی‌نگر اشتباه انجام می‌شود؟اگر شما با مدیریت جزءنگر و دخالت در کار دیگران به نتیجه رسیده‌اید چرا این کار را انجام ندهید؟مدیران جزئی‌نگر رویکرد خود را با آزمایشی ساده اثبات می‌کنند که از این قرار است. آنها یک وظیفه به یک کارمند می‌دهند و تا فرا رسیدن مهلت انجام آن ناپدید می‌شوند. آیا این کارمند در مجال و آزادی که به او داده شده به خود تکیه می‌کند؟شاید البته اگر این کارمند اطمینانی فوق‌العاده به توانمندیهای خودش داشته باشد. هرچند که تحت مدیریت جزئی‌نگر اغلب کارکنان ترسو و نامطمئن می‌شوند و حتی ممکن است کاملا فلج و ناتوان گردند. مهم نیست من چه کاری انجام می‌دهم، به عنوان یک کارمند که به خودم فکر می‌کنم این شرایط چندان خوب نیست. بنا بر این یکی از این دو حالت ممکن است اتفاق بیفتد: ممکن است قبل از پایان مهلت انجام کار کارمند از مدیر خود راهنمایی بخواهد یا همینطور پیش برود و نتایجی ناقص ارائه نماید.در هر دو صورت مدیر جزئی‌نگر نتایج حاصل از آزمایش خود را در جهت اثبات نظر خود چنین تفسیر می‌کند که بدون مداخله دائم او افراد یا در گل گیر می‌کنند یا شکست می‌خورند.اما آیا این نتایج ارزش مدیریت جزئی‌نگر را نشان می‌دهند یا آن را رد و محکوم می‌کنند؟ یک مدیر اثربخش واقعی افراد را دور خود سازماندهی می‌کند تا به موفقیت برسند. در طرف مقابل مدیر جزئی‌نگر از تصمیم‌گیری و پاسخ‌گو بودن افراد در قبال تصمیماتشان جلوگیری می‌کند. اما مدیر اثربخش فرایند دقیقی برای تصمیم‌گیری دارد و با نتایج آنها زندگی می‌کند که باعث می‌شوند افراد رشد کرده و بهبود پیدا کنند.مدیران خوب کارمندان خود را برای انجام کار خوب یا ارائه فرصتهایی برای اتکا به خودشان تقویت می‌کنند. مدیران بد با جمع کردن این موقعیتها نیروهایشان را تضعیف می‌کنند. نیروی تضعیف شده کم‌اثرترین نیرواست که به وقت و انرژی زیادی از طرف سرپرست خود نیاز دارد.این زمان و انرژی جمع شده از کل تیم متشکل از کارکنان ترسو و تضعیف ‌روحیه شده به مقداری قابل ملاحظه و شکننده روی زمان مدیر تخلیه می‌شود. این واقعا مشکل است؛ اگر نگوییم غیر ممکن است، که شما وقتی در حال دسته‌پنجه نرم کردن با جزئیات گزارش فروش بعدی هستید، تحلیل، برنامه‌ریزی، ارتباط با دیگران و سایر کارهای مدیریتی که در تصویر کلان شما وجود دارد را حفظ کرده و به آنها برسید.جلوگیری از مدیریت جزئی‌نگردر حال حاضر شما نشانه‌های مدیریت جزئی‌نگر را شناختید و فهمیدید چرا این موضوع بد است. حال اگر شما رفتارهایی مشابه را در خود مشاهده کردید یا از سوی سرپرست و مدیر بالادست خود با آن مواجه شدید، چه می‌توانید بکنید؟

اسلاید 5: در جایگاه یک مدیر جزئی‌نگر بهترین روش برای ایجاد ارتباطات بهتر با کارکنان ارتباط مستقیم است، پس با آنها صحبت کنید.ممکن است صحبتهای متعددی لازم باشد تا آنها متقاعد شوند که شما در مورد ایجاد تغییر جدی هستید. دریافت بازخوردهای رک و صریح از طرف کارمندان سخت است اما باید به آن تن دهید. بعد از اینکه شما این کار را انجام دادید، به عنوان یک راهبر عملیاتی، مارشال گلد اسمیت توصیه ای برای شما دارد که در کتاب «چیزی که شما را به اینجا کشانده شما را به آنجا نمی‌برد» گفته است، زمان آن است که عذرخواهی کنید و تغییر نمایید. این بدان معنی است که به کارمندان خود مهلت و دلگرمی دهید تا به موفقیت برسند. ابتدا بر افرادی که توانمندیهای بالاتری دارند تمرکز کنید و یادبگیرید که کار را به آنها تفویض نمایید. به این منظور بخش مربوط به تفویض را مطالعه کنید.و اگر نمی‌دانید با وقت آزادی که با تفویض کارها انجام می‌دهید چه باید بکنید، بعد از متوقف کردن مدیریت جزئی‌نگر بخش مربوط به مهارتهای مدیریت تیم را مطالعه کنید.نکته:بخشی از یک مدیر خوب، که در بین جزئیات متعدد گم می‌شود، گوش کردن است. مدیران وقتی فراموش می‌کند که کارمندانشان نگرشهای مهمی دارند، گوش کردن را از دست می‌دهند و کسی که گوش نمی‌کند از تیم جدا خواهد شد.برای کسانی که تحت مدیریت جزئی‌نگر هستند اوضاع کمی پیچیده‌تر است. چرا که احتمالا شما از ارتقاء حرفه‌ای باز می‌مانید و اگر از استقلال در محیط کار لذت می‌برید، شاید نتوانید پیشرفتی را که می‌توانید در کار خود به دست آورید را داشته باشید.اما راه‌های قابل اتکایی نیز وجود دارد که شما می‌توانید این وضعیت را بهبود بخشید. آنها عبارتند از:•با تشویق رئیستان به اینکه همه اطلاعات لازمی را که شما برای ادامه راه به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهید و تنظیم فواصلی مشخص در طول مسیر برای بازبینی و نظارت بر کار به او کمک کنید تا بتواند به نحوی اثربخش‌تر کارها را به شما تفویض کند.•داوطلب انجام کارهایی شوید که مطمئنید به خوبی از پس آنها بر می‌آیید. این نقطه شروعی برای افزایش اعتماد او به شما و ارتقاء مهارتهای تفویض خود او است.•در یک ارتباط مستمر وضعیت پیشرفت کار را با رئیس در میان بگذارید تا او را از سرکشی در کار فقط به این دلیل که اطلاعی از آن ندارد منصرف نمایید.•برای کم به رئیستان در جهت تغییر رفتارهای جزئی‌نگرش مصمم باشید. به خاطر داشته باشید که او هم یک انسان است و می‌تواند اشتباه کند!•بخش مربوط به کار با افراد قدرتمند را بخوانید تا بیشتر در مورد مدیریت از پایین به بالا بدانید.

اسلاید 6: نکات کلیدیمدیریت جزئی نگر توانمندیها و رشد افراد تحت این نوع مدیریت را محدود می‌کند، ضمنا آنچه تیم تحت مدیریت یک مدیر جزئی‌نگر به آن دست می‌یابند را نیز کاهش می‌دهد. چرا که همه چیز باید از کانال مدیر انجام گیرد.وقتی مدیری به تفویض امور رغبت ندارد، به جای تمرکز بر تصویر کلان کار به جزئیات پیش رو توجه می‌کند و باعث دلسردی کارکنان و عدم خلاقیت آنها می‌شود. موقعیتهایی وجود دارد که او را به سمت مدیریت جزئی‌نگر سوق می‌دهد.اولین قدم برای پیش‌گیری از افتادن در دام مدیریت جزئی‌نگر (یا بیرون آمدن از آن در صورتی که در آن افتاده‌اید) شناختن نشانه‌های آن در صحبت با کارمندان یا رئیستان است. اگر شما تحت مدیریت جزئی‌نگر قرار دارید، به رئیستان کمک کنید که بفهمد راه بهتری نیز برای کارکردن وجود دارد. اگر خودتان مدیری جزئی‌نگر هستید، بر روی مهارتهای تفویض خودتا شدیدا کار کنید و اعتماد به کارکنان در توسعه و تحویل کارها را یاد بگیرید.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطهفت رابطه عرضی Seven Lateral Relationships تفویض موفق Successful Delegationپروفایل مدیریت تیمManagement Profile Margerison Mccann Team مزایایک مدیر اثربخش واقعی افراد را دور خود سازماندهی می‌کند تا به موفقیت برسند. در طرف مقابل مدیر جزئی‌نگر از تصمیم‌گیری و پاسخ‌گو بودن افراد در قبال تصمیماتشان جلوگیری می‌کند. اما مدیر اثربخش فرایند دقیقی برای تصمیم‌گیری دارد و با نتایج آنها زندگی می‌کند که باعث می‌شوند افراد رشد کرده و بهبود پیدا کنند.کاربردهااین ابزار به مدیران جزئی‌نگر یا کارمندانی که تحت مدیریت مدیران جزئی‌نگر قرار دارند، کمک می‌کند که ابتدا نشانه‌های جزئی‌نگری را شناخته و سپس با پی‌بردن به دلایل مناسب نبودن این نوع مدیریت، توصیه‌هایی برای رفع آن ارائه می‌دهد.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان