jomhoori_khalghe-chin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جمهوری خلق چین”

جمهوری خلق چین

اسلاید 1: 1جمهوری خلق چین گردآورندگان : محبوبه تقي زاده بهبهاني 8751901عاطفه صفي خاني نسيم 8752816

اسلاید 2: 2اطلاعات عمومی چین

اسلاید 3: 3مختصری از چینجمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشكیل شده  و با جمعیت بیش از یك میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای كشاورزی، از اواخر دهه 70 ، سعی در زدودن  آثار منفی انقلاب كمونیستی و انقلاب فرهنگی نموده، و به  سمت رونق اقتصادی گام برمی دارد. اكثر مردم چین در  شرق كشور زندگی می کنند. 30 درصد برنج جهان در چین  تولید شده و همچنین گندم، ذرت، نیشكر، سویا و دانه های روغنی كشت می شود وپرورش خوك و گوسفند و ماهی نیز بسیار متداول است. ذخایر معدنی چین، بسیار عظیم و غنی می باشد. به طوری كه در فلات «یونان» در قسمت جنوب شرقی، منابع بزرگی از قلع، مس و روی كشف شده است. ذخایرنفت در دریای زرد، نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست .مراكز عمده صنعتی، درحوالی منابع طبیعی، احداث شده است. اقتصاد چین كه مبنای خود را بر این تولیدات و صنایع غذایی، بنا نهاده است، همچنان، حركت رو به رشد خود را ادامه می دهد.  

اسلاید 4: 4آب و هوا چینآب و هوای آن بسیار متنوع است و از مناطق گرمسیر و بارانی در جنوب تا بسیار سردسیر تا شمال را شامل می شود. طوفان‌های گاه به گاه(در حدود ۵ مورد در سال) در امتدادسواحل جنوبی و شرقی، سیل‌های مخرب، سونامی، زلزله، جابه جاشدن (حرکت) زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند.

اسلاید 5: 5مردم چین کشور چین بیش از یک میلیارد و سیصد و سی میلیون نفر جمعیت دارد. بیشینه مردم چین از نژاد زرد هستند و به زبان ماندارین سخن می‌گویند. جز چینی‌ها تیره‌های دیگری نیز در این سرزمین پهناور زندگی می کنند. چون مغولها، تبتیها و... شماری از تاجیکان نیز در بخش سین کیانگ چین زندگی می کنند. دین هایی که در این کشور رواج دارند شامل:کنفسیوس، بوداگرایی، تائوئیسم، اسلام و آیین ترسایی.

اسلاید 6: 6معادن چینچین معادن فراوانی دارد.میزان ذخایر کشف شده معادن چین 12 در صد ذخایر جهان را تشکیل می دهد و در مقام سوم جهان قرار دارد. وضعیت پوشش ذخایر معادن چین به شرح ذیل است:نفت و گاز طبیعی در شمال شرق،شمال و شمال غرب،ذغال سنگ در شمال و شمال غرب،آهن در شمال شرق،شمال و جنوب غرب،مس در جنوب غرب،شمال غرب و شرق،سرب و روی در سراسر چین وجود دارد.تنگستن،قلع،مولیبدن،آنتیمون و تولیوم در جنوب و شمال چین وجود دارد.معادن طلا در سراسر چین و فسفر در جنوب چین وجود دارد.

اسلاید 7: 7ذغال سنگچین بزرگترین دارنده منابع ذغال سنگ جهان است. ذخایر کشف شده چین به 1000 میلیارد تن می رسد و عمدتاً در شمال و شمال غرب چین وجود دارد.ذخایر ذغال سنگ در استان های شان سی،شیان سیو منطقه خودمختار مغولستانی داخلی بیشتر از مناطق دیگر است.

اسلاید 8: 8نفت و گاز میدان های نفت و گاز چین عمدتاً در شمال غرب چین وجود دارد.همچنین،شمال شرق،شمال و فلات قاره در آب های جنوب شرقی چین نیز ذخایر فراوان نفت و گاز دارد.تا پایان سال 1998، 509 میدان نفت و 163 میدان گاز طبیعی در چین شناسائی شد که میزان ذخایر آنها به ترتیب به 19.85 میلیارد تن و 1950 میلیارد متر مکعب می رسد و در مقام های نهم و بیستم جهان قرار دارد.اکنون چین شش میدان نفت و گاز دارد ،از جمله ی این میدان هالیائو سونگ،بو های ون،طاریم،جونگر-تورفان،سی چوانوشان گان نینگ.

اسلاید 9: 9معادن فلزات انواع فلزات سیاه عمده چین شامل: آهن،منگنز،وانادیم و تیتیان می شود که از میان آنها،ذخایر معادن آهن به 50 میلیارد تن می رسد و عمدتاً در استان های لیائو نینگ،هه بی،شان سیوسی چوانوجود دارد. چین انواع فلزات رنگی شناسائی شده در جهان را در اختیار دارد.چین 80 در صد معادن تولیوم و40 در صد معادن آنتیمون جهان را دارد و میزان تنگستن آن چهار برابر مجموع این نوع معادن در کشورهای دیگر است.

اسلاید 10: 10جلوه هایی از چگونگی مصرف مامصرف سرانه انرژی الکتريکی (2005) – KWH *

اسلاید 11: 11جلوه هایی از چگونگی مصرف ما مصرف محصولات نفتی (2008) –1,000 متر مکعب*

اسلاید 12: 12جلوه هایی از چگونگی مصرف مامصرف گاز طبیعی (2008) – میلیون متر مکعب

اسلاید 13: 13جلوه هایی از چگونگی مصرف مامنابع انسانی با ارزش ترین سرمایه ملیامتیاز بهره وری نیروی انسانی (2005)

اسلاید 14: 14دانشگاههای چیندانشگاههای کشور چین در سالهای 2007 تا 2009 رشد قابل توجهی داشته اند و 13 دانشگاه این کشور در جمع 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. 112 دانشگاه در گروه ممتاز، 67 دانشگاه در گروه خوب ، 68 دانشگاه نیز در گروهی که تنها تا سطح کارشناسی ارزیابی می شوند در بررسی های وزارت علوم مورد قبول قراردارند.دانشگاه tsinghua برترین دانشگاه چین در این رتبه بندی با رتبه 49 در میان 500 دانشگاه دنیا در سال 2009 قرار دارد و پس از آن دانشگاه peking با رتبه 52 دانشگاه fudan با رتبه 103 دانشگاه shanghai jiao tong با رتبه 153دانشگاه science and technology با رتبه 154 دانشگاه nanjing با رتبه 168 و دانشگاه zhejiang با رتبه 247 در دوره های بعدی قرار دارند.دیگر دانشگاههای این کشور که در رتبه بندی حضور دارند رتبه هایی میان 400 تا 600 دانشگاههای برتر دنیا را به خود اختصاص داده اند.

اسلاید 15: 15اقتصاد چینمهم ترین عامل که چین را در سر تا سر دنیا مطرح کرده اقتصاد این کشور است تا جایی که کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا در مورد اقتصاد چین و جهان می گوید ( وقتی چین عطسه می کند ، جهان شروع به سرفه کردن می کند.) عوامل زیادی در این موقعیت دخیل بوده از جمله منابع، معادن ، مناطق آزاد ، تولیدات ، سیاست های مالی و....

اسلاید 16: 16اقتصاد و بانک چین جمهوری خلق چین دومین اقتصاد جهان پس از آمریکاست. گرچه در آمارهای دیگر به عنوان سومین کشور اقتصادی پس از آمریکا و ژاپن شناخته شده است.پس از اصلاحات تجارت آزاد 1978 GDP به طور متوسط 9.9 درصد افزایش یافته است. این اصلاحات در اواخر دهه ی 1970 و اوایل 1980 به تغییر سیستم کشاورزی اشتراکی به سیستم مسئولیت خانگی منجر شد. و سپس با تمرکز زدایی مالی و خود مختاری نهادهای تجاری و قدرت دادن به مسئولان محلی باز کردن اقتصاد در جهت تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی ایجاد سیستم های بانکی متنوع توسعه ی بازار سهام و توسعه دادن سیستم اقتصاد خصوصی در بخش خدمات و کارخانجات سبک نقش اقتصاد چین در جهان شدت یافت و اقتصاد چین بر تجارت خارجی تمرکز بیشتری یافت.

اسلاید 17: 17بخشهای مهم اقتصاد چین دو بخش مهم اقتصاد چین عبارتند از بخش کشاورزی و صنعت که با همدیگر بیش از ۷۰ درصد نیروی کار را مشغول می کنند.صنعت نسبت به کشاورزی پیشرفت بیشتری داشته است.کشاورزی به شدت تحت تاثیر آب و هواست ولی صنعت بیشتر تحت اختیار دولت است.چین بزرگترین تولید کننده برنج در دنیاست و محصولات دیگری چون گندم ،ذرت ،تنباکو ،سویا، نخود و کتان نیز تولید می کنند.این کشور یکی ازبزرگترین تولید کننده های اقلام صنعتی و معدنی مانند آنتیموان و تنگستن نیز هست.از تولیدکنندگان مهم ذغال سنگ و نفت خام به شمار می رود. وسیله اصلی کنترل مالی در چین بانک خلق چین است که جانشین بانک مرکزی چین شده است و کنترل بانکهای خصوصی دیگررا به عهده گرفته است. این بانک جریان پول را کنترل می کند مسئول تجارت بین المللی است و شعبه های مختلف در کشورهای گوناگون دارد. نهادهای مالی دیگر در چین عبارت است از:

اسلاید 18: 18بانک توسعه چین ،بانک کشاورزی چین ،بانک مسکن چین. چین وام هایی از بانک جهانی و تعدادی از برنامه های سازمان ملل دریافت کرده است.هنگ کنگ نقش مهمی در تجارت جهانی چین دارد.دو بازار سهام در شانگهای و شن زن وجود دارد.رن مین بی(واحد پول ) توسط بانک خلق چین در چین توزیع می شود.بانک خلق چین قدرت کنترل سیاست پول و تنظیم نهادهای مالی را به عهده دارد.رییس این بانک توسط رییس جمهور انتخاب و توسط کنگره ملی خلق تایید می گردد و جزو مجمع حکومتی است.

اسلاید 19: 19رشد اقتصادی کشورهای مختلف:رتبه نام کشور رشد تولید ناخالص داخلی(درصد) 1 آنگولا 21.1 2 آذربایجان 17.4 3 گینه اکوریتال 11.1 4 چین 10.15  قطر 9.56 قزاقستان 9.27 امارات متحده عربی 8.68 گرجستان 8.59 پاناما 8.510 ویتنام 8.111 ارمنستان 8

اسلاید 20: 20ارزش تجارت خارجی چین از مرز دو هزار و 600 میلیارد دلار فراتر رفت.پکن- تازه ترین آمار نشان می دهد ارزش تجارت خارجی چین در یازده ماه سال جاری میلادی به دو هزار و 680 میلیارد دلار رسیده است روزنامه ی جوانان پکن نوشت این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نزدیک به 36 درصد رشد نشان می دهد اتحادیه ی اروپا اولین شریک تجاری چین با میزان تبادلات 433 میلیارد و 880 میلیون دلار است که در این زمینه نیز ارزش صادرات و واردات طرفین 33 درصد بیشتر شده است.صادرات چین در ماه نوامبر امسال با رشد نزدیک به 35 درصدی به 135 میلیارد و 330 میلیون دلار و واردات آن با 37.7 درصد رشد به 130 میلیارد و 430 میلیون دلار رسید.

اسلاید 21: 21چین در صدر شرکای صادراتیدر پنج ماهه نخست سال‌جاري چين با واردات يك ميليارد و 808 ميليون و 870 هزار دلار انواع كالاي ايراني، عمده‌‌ترين واردكننده كالا از ايران بود و چین در اين مدت مقصد 17.91 درصد از كل صادرات غيرنفتي كشورمان بود. چين همچنین با دو ميليارد و 46 ميليون دلار و8.44 درصد سهم ارزشي رتبه دوم را در میان کشورهای صادرکننده کالا به ایران به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت بازرگاني چين، ارزش صادرات آن کشور به ايران در نيمه نخست سال 2010 ميلادي به 5.44 ميليارد دلار رسيده است. بر اساس اين گزارش، صادرات چين به ايران طي اين مدت با رشد 48.6درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و ايران سومين مقصد صادراتي چين در ميان كشورهاي جنوب و غرب آسيا در نيمه نخست سال 2010 شناخته شده است. بر اساس اعلام روابط‌ عمومي گمرك ايران، عراق با خريد يك ميليارد و 614 ميليون و650 هزار دلار انواع كالاي ايراني، دومين كشور بزرگ واردكننده كالا از ايران بود. سهم عراق از كل صادرات غيرنفتي ايران در اين مدت به 15.99درصد رسيد. امارات‌متحده عربي با يك ميليارد و 454 ميليون و 220 هزار دلار در جايگاه سوم قرار گرفت و 40.14 درصد از كل صادرات غيرنفتي كشورمان به اين كشور اختصاص يافت. براساس اين گزارش، هند با 712ميليون و 640 هزار دلار و افغانستان با 472 ميليون و 530 هزار دلار رتبه‌هاي چهارم و پنجم را در میان شرکای صادراتی ایران داشته اند.

اسلاید 22: 22رشد اقتصادی چین چگونه آغاز گردید؟پس از انقلاب 1949 و حاکمیت کمونیستها بر این کشور و با عبور از سالهای نخستین انقلاب همواره دو جناح قدرت در حزب کمونیست چین ظرفیتهای ملی را به صورت مشارکتی اداره کرد و در رهبریت این کشور به بحثهای جدی پرداخته اند.ماجرا از دهه 80 و با قدرت گیری بیشتر جناح عملگرا و اصلاح طلب خسته از انقلاب فرهنگی (66-76) وارد مدار جدیدی شد و تفکر عملگرایانه به جای تفكر ايدئولوژيك و جهان ستيز، گفتمان غالب جامعه گرديد. دراين مرحله ، شعارهاو گفتمان دوران دگرديسي تبديل سياستهاي آرماني به سياستهاي ملي بود و تغييرات ساختاري و جوهري آغاز شد.

اسلاید 23: طی بیست و پنج سال گذشته اقتصاد کشور چین تحولات زیادی را تجربه کرد. در آن سالها اقتصاد کشور چین اقتصادی کاملا متمرکز بود که درهای خود را به روی تجارت بین المللی بسته بود. اما به تدریج وضعیت اقتصادی این کشور تغییر کرد و هم اکنون اقتصاد چین اقتصادی کاملا بازار محور است و همین مساله سبب شده است تا اقتصاد کشور با سرعتی بیشتر از سالهای قبل رشد کند. 23

اسلاید 24: اصلاحات اقتصادی در چین از سال 1970 میلادی آغاز شد و در سالهای اول قرن بیست و یک میلادی به نتیجه رسید. در سال 2007 میلادی تولید ناخالص داخلی چین 3.249هزار میلیارد دلار آمریکا و تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید معادل 7.043هزار میلیارد دلار بود. در این سال سرانه تولید ناخالص داخلی چین 5300 دلار اعلام شد و نرخ رشد اقتصاد ای کشور 11.4درصد بود. 24

اسلاید 25: برآوردهای اکونومیست در مود اقتصاد چین در سال 2008 میلادی به قرار زیر است: 25

اسلاید 26: بررسی جریانهای تجاری منطقه ای ارزش صادرات و واردات آسیا در سه ماهه دوم سال 2010 در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 2009 بیش از 35 درصد افزایش یافته است. همچنین به دلیل افزایش تقاضا در آسیا و ایالات متحده آمریکا و افزایش قیمتها، ارزش صادرات  آفریقا و آسیای شرقی نیز 35 درصد بیشتر از مدت مشابه آن در سال 2009 بوده است. کشورهای مستقل مشترک المنافع، رشد 44 درصدی را در صادرات خود طی این دوره تجربه کرده اند. آمارها نشان می دهد که تجارت خارج از اتحادیه اروپا نیز به نحو مشابهی پویاتر از تجارت درون اتحادیه اروپا بوده است (جدول شماره 1) نرخ رشد صادرات و واردات کالایی جهان را بر حسب مناطق و برخی از اقتصادهای منتخب در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نشان میدهد. جدول (1): تجارت کالایی جهان به تفکیک منطقه و اقتصادهای منتخب رشد سه ماهه و سالانه منتهی به ژوئن 2010 ، ارقام به درصد26

اسلاید 27: 27صادراتصادراتوارداتوارداتمناطقسالانهسه ماههسالانهسه ماههجهان267256آمریکای شمالی2873212ایالات متحده2563212کانادا2673010آمریکای جنوبی و مرکزی24163613برزيل29275612اروپا130150اتحاديه اروپا 27 كشور 130140داخل اتحاديه اروپا112-112-خارج اتحاديه اروپا175213كشور هاي مستقل مشترك المنافع44102726روسيه4363328آفريقا و خاورميانه351101آسيا37153810چين41234415هند321-333ژاپن415355شش كشور تجاري آسياي شرقي3712439

اسلاید 28: 2010 رشد 13.5 درصد تجارت جهانی در سالاقتصاددانان سازمان جهانی تجارت با توجه به بهبود سریعتر از انتظار جریانهای تجاری جهان در سال 2010 پیش بینی می کنند که این رشد به بیش از 13.5 درصد در سال 2010 برسد. همچنین براساس پیش بینی این سازمان، صادرات کالایی اقتصادهای توسعه یافته تا 11.5 درصد افزایش می یابد و این در حالی است که انتظار می رود صادرات سایر کشورها (از جمله اقتصادهای در حال توسعه و کشورهای مستقل متشرک المنافع) رشد 16.5 درصدی در سال را تجربه نمایند. 28

اسلاید 29: 29

اسلاید 30: جدول شماره (2) پیش بینی رشد سالانه صادرات کالایی جهان و رشد اقتصادی(تولید ناخالص داخلی) را در سال 2010 و طی سالهای 2007 الی 2009 برحسب گروه کشورها نشان می دهد. جدول (2): نرخ رشد صادرات و تولید ناخالص داخلی برحسب گروه کشورها طی دوره ( 2010 – 2007 (درصد تغییر سالانه به درصد30

اسلاید 31: منبع: دبیرخانه سازمان جهانی تجارترشد جریانهای تجاری در سال 2010 حتی از رشد تجاری گزارش شده در سال 1950 نیز پیشی گرفته است. چنین نرخ رشد بزرگی را باید در فضای راکد شدید تجاری سال 2009 که صادرات جهانی تا 12.2درصد کاهش یافت، مورد توجه قرار داد. پس از آن بالاترین میزان رشد تجاری جهان مربوط به رشد 11.8درصدی سال 1976 یعنی درست یک سال پس از تجربه کاهش 7.3درصدی رشد تجاری جهان در سال 1975 بوده است. پاسکال لامی، دبیر کل سازمان جهانی تجارت معتقد است که بهبود شدید علائم تجاری باعث پیشرفت فعالیتهای اقتصادی در سرتاسر جهان می شود، لذا تغییر در جریانهای تجاری  می تواند ابزاری برای رهایی از بحران اقتصادی شدید اخیر محسوب شود و به بازگشت افراد به سرکارهایشان کمک خواهد کرد. تجارت کالایی جهان در شش ماهه اول سال 2010 به دلیل بهبود شاخص تولید ناخالص داخلی در هر دو دسته از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، رشد قابل توجهی داشته است. اغلب اقتصاددانان پیش بینی می کنند که به دلیل پایان مهلت اقدامات محرک مالی و کاهش دوره گردش موجودی، رشد تولید در نیمه دوم سال 2010 رو به کاهش خواهد گذاشت31

اسلاید 32: 32سیاست خارجی چین: چين بر صلح و ثبات منطقه‌اي و جهانی،پرهیز از هرگونه تنش با همسایگان و قدرتهای مهم و اصرار بر حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و اجتناب از هرگونه رقابت و مسابقه برای تعریف حوزه نفوذ و قدرت روی آورد چین در دو دهه ی گذشته با بهره گیری مناسب از فضای جنگ سرد و رقابت ابر قدرتهای آن دوران امکانات بین المللی را در اختیار اقتصاد فرسوده خود قرار داد و با استفاده از کاتالیزوری مناسب به نام چینی ماورا – بحار استراتژی توسعه اقتصادی و ارتقاء موقعیت بین المللی خود را پی گرفت.در این راستا حزب کمونیست با کنار گذاردن آرمانگرایی مبتنی بر تفکرات حزبی و سوسیالیستی در روابط بین المللی تمرکز بر تامین منافع ملی و پرهیز از مواضع پر هزینه را برگزید.

اسلاید 33: 33اتخاذ این سیاستها حاصل ارزیابی واقعگرایانه از توان و قدرت پکن اجتناب از سیاستهای شتاب زده سریع الوصول و زود بازده بود. بنابراین روشن است که برگزیدن سیاستهای هدفمند و برنامه ریزی شده در حوزه های علوم- فناوری تحقیقات و تجارت شرایط رو به رشد و پیشرفت چین را فراهم ساخته است و شاید بتوانن گفت برگزاری المپیک2008 پکن نقطه عطف دیگری در گذار چین از دوران سنتی به دوران مدرن و صنعتی نوین بود.واقع گرایی حزب کمونیست چین ، خطر پذیری و بی باکی دنگ شیائونیگ و فشارهای اقتصادی 3 عامل اصلی برای گذار چین از قطعه ی (49-79) بود که به دوره ی اول چین مشهور است و الگوی توسعه ی چین در آن دوران اتحاد جماهیر شوروی بود.ژانویه 1979 در تاریخ چین نقطه عطفی تاریخ ساز محسوب میشود و سفر دنگ به ایالات متحده و انعقاد قراردادهای همکاری علمی و فنی دو جانبه پیوندهای نوینی برای انتقال تجارب علمی جهان به چین فراهم کرد. در این مرحله صدها هزار چین در قالب تیمهای آموزشی و کاری و تحصیلی به خارج رفتند و سلسله ای از دانشمندان و مدیران و مهندسان نو اندیش چینی پدیدار شد.از نظر اجرایی در فاصله سالهای 84 تا 95 میلادی مناطق ویژه ی اقتصادی به اجرا گذارده شد این اقدامات در قالب مدل توسعه ی چینی شکل گرفت.

اسلاید 34: 34مدل و الگوی توسعه ی چینیرشد اقتصادی و رفاه عمومی بر مدار اقتدار سیاسی و امنیتی همراه با گشایشهای تدریجی اجتماعی این الگو جهت دهنده تمامی برنامه ها و موتور حرکت اقتصاد چین قرار گرفت در اصل مدل توسعه چین ترکیبی از عقلانیت و نظم عقلایی و سود محور غربی همراه با ویژگی های بومی چینی است. در این مسیر اصلاحات نهادی و قانونی در بخشهای مختلف دولتی به شکلی وسیع و همه جانبه صورت گرفت و این اصلاحات همچنان ادامه دارد.در یک جمع بندی کلی می توان گفت که آنچه امروز چین را به کارخانه دنیا تبدیل کرده و به توسعه سریع علوم و فناوری و جهانی شدن این اقتصاد انجامیده است شناخت همه جانبه و دقیق تحولات اقتصادی دنیا و بهره گیری مناسب و بهنگام از امکانات جهانی و اقتصاد بین المللی است.

اسلاید 35: 35دلایل رشد اقتصاد چینثبات و آرامش در همسایگی و محیط بین المللی .کسب منافع بیشتر اقتصادی با تحکیم روابط با کشورهای توسعه یافته و جهان سوم .همسو شدن اقتصاد این کشور با اقتصاد بین المللی .جمعیت بالا و وسعت زیاد کشور .ایجاد حدود 2000 منطقه آزاد تجاری .واقع شدن بین دو کشور استراتژیک هند و روسیه .واقع شدن بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند .داشتن تکنولوژی های برتر نسبت به سایر کشورها .اتخاذ رویکرد کم خطر برای مواجه با مسایل بین المللی .کشف معادن بسیار فلزات .بزرگترین تولید کننده و دارنده طلای جهان .داشتن بیشترین ذخایر ارزی دنیا.افزایش حجم صادرات و واردات به نسبت در هر سال .تولید و صادرات ملزومات در همه نرخ ها به خصوص ارزان قیمت که در دوران رکود اقتصادی تحت تاثیر منفی بازار قرار نگرفته .ارزان بودن نیروی کار .

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید