علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

جنگلهای مناطق استوایی(حاره ای)

jangal-haye-manategh-garm-va-martoob-2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
جنگلهاي مناطق استوايي(حاره اي) فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی در 90 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس و.....میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: مقدمه بیوم ها و پراکندگی آنها پراكندگي مراكز فشار و شكل گيري جريانات هوايي در عر ض هاي مختلف جغرافيايي بادهاي آليزه (تجارتي) قلمرو وجهت وزش بادهاي آليزه پراكندگي مراكز فشاروجهت وزش بادها در سطح زمين بيوم مناطق گرم و مرطوب (استوایی) جنگلهاي باراني در مناطق استوايي زاويه تابشي خورشيد به منطقه استوايي حوضه آمازون رودخانه آمازون ویژگیهای اقليم جنگلهاي باراني عوامل موثر در افزايش دما مشخصات زندگي گياهي رنگ هاي پاييز ساختا ر و لايه بندی طبقاتي لايه بندي رويشي در جنگلهاي باراني زندگي جانوري جنگل زدایی نقطه بحران فرسايش خاک و....
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1258 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جنگلهای مناطق استوایی(حاره ای)”

جنگلهای مناطق استوایی(حاره ای)

اسلاید 1: Course: EDD5161 Educational Communications and TechnologyLecturer: Dr. Lee Fong LokProject Members:Ng Tung Hung(98044850)Lam Wai Ping(98044770)بنام يكتانگارنده جهانموضوع:جنگلهاي مناطق استوايي(حاره اي)

اسلاید 2: موارد مهم در استفاده از اين مجموعه

اسلاید 3: اهداف

اسلاید 4: زمین می تواند مانند یک سیستم غول پیکر از چرخه های فعال تصور شود. در هر چرخه، ماده و انرژی از جایی به جایی دیگر منتقل شده و ممکن است که تغییر شکل نیز بدهد. در نهایت ماده و انرژی به جای نخستین خود بازگشته و چرخه از اول آغاز می شود.این چرخه ها بر همه ا شکال مختلف , پدیده های این سیاره تاثیر می گذارند از وضعیت آب و هوا تا شکل مناظردر پدیده های انسانی و طبیعی . چرخه های گوناگونی روی زمین و درون آن وجود دارند: تعدادی از مهمترین آنها عبارتند از :۱) گردش جهانی جو ۲) جریانهای اقیانوسی ۳) انتقال حرارت سراسری ۴) چرخه آب ۵) چرخه سنگ ها و....... مقدمه

اسلاید 5: بیو م ها و پراکندگی آنهاجنگلهای بارانی

اسلاید 6: هوای گرم شده توسط خورشید نزدیک استوا، بالا آمده و به سمت قطبهای زمین حرکت می کند و دوباره به سطح زمین برگشته و به سمت استوا جریان پیدا می کند. این حرکت، به همراه حرکت وضعی زمین، گرما و رطوبت را در سرتاسر سیاره به حرکت در آورده و منجربه ایجاد بادها و الگوهای مختلف آب و هوایی می شود.وزش بادهاي آليزه يا بادهاي تجارتي در حوالي مدار استوا نمونه ای از اينگونه جريانهاي جوي مي باشد كه موجب شكل گيري سيستم هاي باران زايي در اين مناطق گرديده است . جنگلهاي استوايي تعاملي از گردش جوي و زمين

اسلاید 7: صعود هوای گرم شده در استوا

اسلاید 8: پراكندگي مراكز فشار و شكل گيري جريانات هوايي در عر ض هاي مختلف جغرافياييشكل گيري بادهاي آليزهبادهاي غربي

اسلاید 9: اين بادها در نيمكره‌هاي شمالي و جنوبي به ترتيب از شمال‌شرقي به جنوب‌غربي و از جنوب‌شرقي به شمال‌غربي در حال وزشند واين بادهارا بادهاي تجارتي يا آليزه مي نامند. اين باد ها در (منطقه پرفشار جنب حاره و همگرايي ميان حاره‌ايي) در بخش اعظمي از اين مناطق در تمام طول سال مي‌وزند. و ازبا ثبات‌ترين بادهاي كره زمين مي‌باشند. در نيمكره‌ جنوبي به علت مداومت فشار زياد جنب حاره، بادهاي تجارتي به طور منظمي وزيده و طوقه‌ايي را تشكيل مي‌دهد. از اينرو تجارتي‌هاي سطحي در نيمكره شمالي حالات منظم‌تر و قويتري دارند. وسعت نفوذ كمربند تجارتي‌ها در نيمكره شمالي در حدود 2500 كيلومتر و در نيمكره جنوبي در حدود 3000 كيلومتر است. در سطح فوقاني كمربند حاره در حدود 10 كيلومتري از سطح زمين، بادهايي با جهت مخالف تجارتي‌ها مي وزند، كه آنها را آنتي‌تريد (ضد تجارتي) مي‌گويند. بادهاي آليزه (تجارتي) :

اسلاید 10: قلمرو وجهت وزش بادهاي آليزه

اسلاید 11: پراكندگي مراكز فشاروجهت وزش بادها در سطح زمينبادهاي آليزهبادهای غربی

اسلاید 12: بيوم جنگلهاي باراني حاره اي (وبه عبارتي استوايي)  يكي از پيچيده ترين بيومها، هم از نظر ساختار و هم از نظر تنوع گونه اي بر روي كره زمين ميباشند. اين بيوم بين عرضهاي جغرافيايي 10 درجه شمالي و 10 درجه جنوبي قرار دارد. جنگلهاي باراني حاره اي، حدود 7-6 درصد مساحت زمين را اشغال مي كنند، اما زيستگاه بيش از نيمي از گياهان و جانوران جهان مي باشند و 40 درصد اكسيژن زمين را توليد مي كنند. اين جنگلها در منطقه حاره اي واقعند: جايي كه تابش آفتاب به صورت 90 درجه است، 12 ساعت تابش شديد آفتاب كه منجر به ايجاد انرژي فوق العاده اي جهت نيرو بخشيدن به جنگلهاي انبوه براي پيشبرد اعمال فيزيولوژيكي گياهان مي شود. به خاطر همين انرژي بي نظير اين جنگلها معمولا گرم هستند و رطوبت متوسط بين 88-77 درصد استموقعيت جغرافياييبيوم مناطق گرم و مرطوب (استوایی)

اسلاید 13: در يك جنگل باراني حاره اي دمابه ندرت از 34 درجه فراتر رفته يا پايين تر از 20 درجه مي شود. در اين بيوم، زمستاني وجود ندارد، فصل رويش در تمام مدت سال جاري است و هر گونه گياهي ، موسم گلدهي و ميوه دهي خاص خود را دارد. ويژگي بسيار بارز ديگر اين بيوم، وجود بارشهاي فراوان (بيش از 2000 ميلي متر) است كه اين بارش فراوان در طول ساليان دراز بر روي خاك تاثير نامطلوب مي گذارد: به گونه اي كه عليرغم پوشش گياهي انبوه و بالنتيجه غناي خاك، به واقع، خاك از نظر مواد .غذايي فقير است بيوم مناطق گرم و مرطوب (استوایی)

اسلاید 14: جنگل هاي باراني استوایی، جنگل هاي مرطوب ،گرم و خيلي متراكمي هستندكه در شمال و جنوب مدار استوا مي رويند. اين جنگلها ، پناهگاه گو نه هاي بيشماري از گياهان و جانوران بوده،وازنظر كثرت تنوع موجودات زنده و ويژگيهاي بوم شناختي حائز اهميت فراواني بوده و مهمتر اينكه ، بواسطه اينكه ،اين گياهان بيشترين اكسيژن زمين را توليد ميكنند، به ريه هاي زمين معروف مي باشند . همچنين ازاين گياهان در ساختن داروها ي مختلف وديگر صنايع استفاده مي شود . بيوم مناطق گرم و مرطوب (استوایی)

اسلاید 15: 80 درصد اين محصولات از جنگلهاي حاره اي بدست مي آيد

اسلاید 16: جنگلهاي باراني در مناطق استوايي

اسلاید 17: South-east AsiaCongo BasinAmazon Basinمدار استواحوضه آمازونحوضه كنگوحوضه جنوب شرق آسياهندمو قعيت جغرافيايي

اسلاید 18: در جنگلهای بارانی استوایی بیشتر از هر جنگل دیگری مواد خام، چرخه تجزیه را سریعتر طی می‌کنند. درختان و برگها بر روی زمین سقوط کرده و سریعا تجزیه می‌شوند و مواد غذایی آنها توسط ریشه درختان زنده جذب می‌شود. خاک این نواحی خیلی نازک بوده و مقدار خیلی کمی از مواد غذایی را در خود دارد. در صورت قطع درختان ، خاک این منطقه به سرعت از بین می‌رود و زمین باقیمانده فقط می‌تواند حیات تعداد معدودی از گیاهان و حیوانات را تضمین کند.

اسلاید 19: زاويه تابشي خورشيد به منطقه استوايي

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید