صفحه 1:
صفحه 2:
. (بقره/۲۱۷)
ادر اين آيه مقارنة زیبایی بین فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برقرار شده
است. این جنگ دائمی بسته به موقعیتهای زمانی و مکانی و شرایط
فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا میکند.
صفحه 3:
جنگها با توجه به معیارهای مختلف بهانواع متفاوتی تقسیم مىشوند. مثلاً بر اساس
توازن قواء به جنگ عادلانه و غیر عادلانه. بر اساس مقیاسهای ج
جنگهای محلی, منطقهای فرامنطقهای و جهانی, با توجه به نوع تاکتیک, به
منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی)؛ بر اساس نوع سلاح به هستهای و
غیرهستهای تقسیم میشوند.
#در یک تقسیم کلی و با توجه به ابزارهای به کار گرفته در جنگ و همچنین هدف
اصلی از col میتوان جنگها رابه سه نوع تقسیم کرد: جنگهای سخت (۲۱۵۲۵
(War جنكهاى نیمهسخت (۷۷۵۲ ۵۲۵ 6۳۱) و جنگهای نرم
(Soft War)
صفحه 4:
تحریک مزدوران
داخلی
رسانههای مکتوب
صوتی و تصویری؛
و هر چیزی غیر از
ادوات نظامی
انواع جنگ
]ههه
استعمار کهن
(۱۹۴۵-۱۵۰۰)
استعمار نو
(۹۴۵-۰۱۹۹۰)
استعمار فرا نو
(۱9۰- )
صفحه 5:
تعریف جنگ نرم
© پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶
قدرت نرم را به قدرت بر شکلدهی و تغییر ایدهها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد.
جوزف نای: قدرت نرم را به «نوانایی شکلدهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد.
جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای
جذب و اقناع» تعریف میکند.
«جنگ نرم. استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور
اصلی آن تاثیرگذاری بر عقایده احساسات تمایلات و رفتار دشمن, گروه بی طرف و یا
گروههای دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»
صفحه 6:
واژههای هم افق
ادر اطلاحات نظامی و سیاسی, اصطلاحانی از قلیل جنک روانی 4 «عملیات:
روانی» «انقلاب مخملی». «نقلاب رنگی» و «جنگ رسانهای» همگی از اشکال و
نواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشینهای به عنوان مرادف جنگ نرم به شمار
میروند. در همه لین موارد هدق اين است a اراده و خواست مهاجمان بدون استفادم
از ابزار و وسایل نظامی بر دیگران تحمیل شود.
صفحه 7:
۱ ۳ جنگ نرم
مب هزينة
yea ازری
اهمیت چنگ
aie ۳ نرم تابر
تأثير عميق قربانیانی
تأثير
مخفيانه بودن Spas
صفحه 8:
* مارک پالمر در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکاء رهیافت جدید» به
سیاستمداران غربی میگوید: «ایران به لحاظ وسعت سرزمینی» کمیت
جمعیت» کیفیت نیروی انسانی» امکانات نظامی» منابع طبیعی سرشاره و
موقعيت جغرافيايى ممتاز در منطقة خاورميانه و نظام بي نالملل؛ به ee
کمنظیر تبدیل شده است که دیگر نمیتوان با یورش نظامی, آن را سرنكون
کرد.» وی تأکید میکند تنها oly مبارزه با ایران» مبارزة نرم است. باید
دکترینهای جنگ نرم را علیه ایران به کار گرفت. وی در گزارش خود از
سه دکترین «مهار» «نبرد رسانهای» و «ساماندهی نافرمانیهای مدنی».
(موسوم به طرح دلتا) که علیه اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شد. ياد
میکند.
صفحه 9:
علت تقابل اسلام و غرب
*جورج شولتز (۱۹۲۰-), استراتزیست معروف آمریکایی که در
سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ وزیر دارایی و خزانهداری آمریکا در دولت
ریگان بو میگوید: «انقلاب اسللامی خطرناکترین دشمن
مشترک تمدن غرب در سراسر تاریخ آن است»
*ریچارد نیکسون (۱۹۹-۱۹۱۳). که از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴
رئيس جمهور آمريكا بودء در كتاب پیروزی بدون جنگ میگوید:
«اسلام خمينى و بنيادكرليى اسلامى براى ماء خطرناکنتر
از تهديد كمونيسم و شوروى است»
* سؤال: علت تقابل اسلام و غرب جيست؟ جرا دنياى غرب اين 7٠١
عليه اسلام و به ويزه تشيع و جمهورى اسلامى فعاليت مىكند؟
صفحه 10:
صفحه 11:
قي مسح lg gS ان مقالم گنضمور
© پاسخ اول: انقلاب اسلامی موجب شده است دست غربیها از alts
و ذخایر مادی و زیرزمینی کشور قطع شود.
این پاسخ در جای خود بخشی از حقيقت است. فرهنگ حاکم بر
مردم غرب فرهنگی منفعتطلبانه و سودگرایانه است؛ معیار آنها در
تعاملات و تقابلاتشان منافع خودشان است. آنان سالیان سال کنترل
کامل منابع و ذخایر نفتی و ملی کشور ما را در اختیار داشتند.
#اما حقيقت آن است كه لين ياسخ؛ پاسخی سطحی است. مشکل ما
و غرب مشكل جهارتا جاه نفت و ده تا معدن ذغالسنك و مس و
“FP ل 7
1۳
صفحه 12:
پاسخ دوم: جمهوری اسلامی با پیشرفتهای علمی و فناوری
خود اینده اقتصادی و سیاسی و نظامی غرب را تهدید میکند.
زیرا به وادیهایی گام نهاده است که در ن وادیها غرب یکه
تازی میکرده است. برخی از نمایندگان مجلس ششم
(۱۲۷نماینده) در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۱ و اعضای تیم مذاکره
کنندة هستهای جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی در
دوران اصلاحات واقعا و به طور جد چنین اعتقادی داشتند!
ررم
5
صفحه 13:
تهدید منافع و دوستان غرب
#پاسخ سوم: علت اصا
مخالفتهای غرب با جمهوری
ی
اسلامی» تهدید دوستان امریکا از سوی جمهوری اسلامی است:
چون جمهوری اسلامی از حزب الّه- و حماس دفاع میکند و
این گروهها با اسرائیل مخا
میکند. لين راهحل برخی از
لفاند پس غرب با ایران مخالفت
کاندیداهای ریاست جمهوری دورةٌ
دهم برای تنش زدایی با غرب بود!
جنك كهبود
راه که هست
)/(
صفحه 14:
تقابل دو نوع ايدئولوژي :
#پاسخ درست: مشکل ما و غرب» مشکل تقلبل دو نوع ایدئولوژی
و دو نوع جهانبینی است. نوع نگاه جمهوری اسلامی به جهان
و انسان و سیاست و امنیت و معنوبت و سعادت و اخلاق و
اقتصاد و رفاه و عدالت کاملاً با نوع نگاه غربیان متفاوت است.
#رابطة ایران اسلامی و آمریکا و اروپای لیبرال: رابطة گرگ و
ميش است. يعنى رابطة دو نظام با دو ماهيت كاملا متمايز و
متفاوت است. هركز آشتى نمىيذيرند.
#در اينجا به طور اجمال به مبانى فرهنك جديد غرب و مقايسه
آنها با مبانی اسلامی و مردمسالاری دینی اشاره میکنیم.
صفحه 15:
عملگرایی (پراگماتنیسم)
درستی و نادرستی هر چیزی را با توجه به سوددهی و سودمندی عملی ن تعریف
میکنند. کار درست کاری است که سودمندی عملی داشته باشد و کار نادرست کاری
است که زیان عملی داشته باشد. به همین ترتیب انديشة درست به اندیشهای گفته
میشود که سودمندی عملی داشته باشد در عمل مفید باشد.
لین اندیشه در اخلاق و دين وبه طور کلی در هم امور قدسی و ماورلیی نیز به همین
ترتیب قضاوت میکند. وبلیام جیمز میگوید باورهای دینی هر چند ممکن است در
واقع خرافی باشند و هیچ اصل و ریشهای واقعی نداشته باشند اما چون در عمل برای
افراد مفیدند پین موجهاند. سودگرانی اخلاقی محصول چنین آندیشهای است. اومانیسم
اخلاقی و دینی نیز محصول و معلول چنین انديشة معرفت شناختی است.
صفحه 16:
غير واق ع كرايى
© يكى ديكر از مهمترين مبلنى انديشهاى غرب جديدء غيرواقع كرليى است. كه خود. مادر
بسیاری از تصميمات ساس و اقتصاذی و فرهنگی و اختماعی آنان است:
© توضيح واق ع كرايى و غير واقعكرايى در عرصة زیباییشناسی؛
#غيرواقع كرليى ارزشى مدعى است كه ارزشهاى دينى و اخلاقى و حقوقى هيج منشأ و
Line واقحى ندارند بلكه برآهدة از اخساسات و أميال و عواطف فردى و اجتماعى و امفال
آنند. روشن است كه لين اصلء بسیاری از مسائل معرفتی و اخلاقی و سیاسی را در پی
دارد. در مقابل واقعگرایی در عرص ارزشها بدین معنا است که ارزشهاء ريشه در
واقعیت دارند.
صفحه 17:
fis نسبی گرایی
یکی دیگر از اصول بنيدین نظام ارزشی غرب که برآمده از همان اصل پیشین است.
پذیرش نسبیتگرایی است. نسبیتگرایی در عرصة معرفت فرهنگ, دین, اخلاق و
امثال آن. وقتی هیچ پایگاه و جایگاه واقعی و نفس الامریی برای ارزشها قلئل نشدیم»
چارهای جز تن دادن به نسبیگرایی نیز نخواهیم داشت.
بر این اساس. در یک جامعه ممکن است همچنسبازی به خواست و میلی عمومی
تبدیل شود و در جامعهایی دیگر مردم لُن را بد دانسته و میلی نسبت به ن نداشته
باشند. در آن صورت. بر اساس نسبیتگرایی ارزشی» همجنسبازی برای جامعة نخست
آمری خوب و ارزشمند است و براى جامعة دوم امری بد و ناپسند!
#در نظامهای لیبرال دموکراسی اصالت با خواست و ارادة انسانها است. در نتيجه همه
چیز ممکن است دستخوش تغییر شود.
صفحه 18:
#اینکه ميبينيم که حتی برخی از روحانیان, در دفاع از رفتار کسی که با دختران نیمه
عریان اجنبی دست داده. میگویند این رفتار مبنای دینی دارد و ما باید به آداب و رسوم
دیگران احترامبگذاريم, حاکی از یک نوع بینش نسبیتگراینةپنهان است.
#نكاهى كه فمينيستها به حقوق زن و جایگاه زنان در اجنماع دارنده برآمده از همین
نگاه نسبیت گرایانه است.
#اینکه بعضی از روشتفکران مدعی میشوند احکامی که در اسلام برای زنان گفته شده
است احکامی درستند اما مربوط به جامعة هزار و چهارصد سال پیش است و نه مربوط
به جوامع فعلی, لين سخن در حقيقت ريشه در يذيرش لين ايده دارد. احكام اسلامی را
احکامی نسبی و زمانمند میدانند.
صفحه 19:
۲989000
کثرتگرایی (پلورالیسم)
ine دیگر از اصول بنيادین تمدن و فرهنگ غرب. کثرتگرایی است. اینکه همه
اندیشهها به یک میزان از حقیقت بهرهمندند. اگر واقعگرایی معرفتشناختی را بپذیریم
دیگر جایی برای کثرتگرایی باقی نمیماند. فقط یک معرفت در واقع صادق است و آن
معرفتی است که مطلبق با واقع است. دیگر معرفتها کاذبلند و بیارزش. اما بر اساس
غیرواقع گرایی معرفتشناختی باید از کثرت گرایی معرفتی دفاع کرد.
#نظرية قرائتهاى مختلف و حقانيت قرائتهاى كوناكون از دين از همين مبناى
لیبرالیستی نشأت گرفته است.
صفحه 20:
#بر اساس نظام سرمایهداری غرب. معیار همه فعالیتها سود و لذت فردی یا جمعی
اینجهانی است؛ هر کاری که موجب سودآوری بیشتری شود. کاری مجاز و درست
است و هر کاری که موجب کاهش سود گردد» کاری نادرست و قبیح است؛ به همین
دلیل است که بخش زیادی از بازرگانی جهانی در حال حاضر از راه اموری همچون
تجارت فساد و فحشاء تجارت داروهای روان گردان» تجارت مواد مخدرء تجارت اسلحه,
تجارت مشروبات الکلی» و از راه قمار و سکس و قاچاق انسان و امثال آنن تأمین
ا
صفحه 21:
آومانیسم
#در انديشة اومانيستىء انسان محور همه چیز است. به جای خدا و دین» انسان محور
همه چیز دانسته میشود؛ آن هم نه عقلائیت انسانی بلکه غرلیز و امیال لجام گسیختة
انسان محور همه چیز است؛ محور سیاست و اقتصاد و معنویت و عدالت و حق.
# بر اساس اومانیسم غربی هر چند خالقیت خداوند تفی نمیشود اما ربوییت او و در
نتیجه نبوت و دین نفی میگردد. هدایتگری الهی نادیده انگاشته میشود. بود و نبود
خداوند در زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بشر یکسان است. خود انسان با تکید
بر قوانین خودساخته و تجربیات تاریخی باید هدایت زندگی خود را به دست ب
صفحه 22:
۲989000
سکولارپسم
#سکولاریسم خاستگاه و سرجشمة موج جدید دموکراسیخواهی است. به همین دلیل
است که اکر در جلیی: خواست اکفریت با سکولاریسم در تضاد باشد أن را مخطلف با
دموکراسی دانسته و حکومت دینی برخاسته از رأی اکثریت را غیر دموکراتیک مینامند.
صفحه 23:
ابزارهاي جنگ نرم
© شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنة
این مبارزه است. بدون شناخت دقیق امکانات و ابزارها و شگردهای دشمن هرگز
نمیتوان امیدی به مقابلاةٌ درست و نتیجهبخش با دشمن داشت.
* آنچه که مشهود است این است که در جنگ همه جانبة غرب علیه اسلام و
جمهوری اسلامی:
اولاً براى همة مخاطبان در همة سطوح سنی و لایههای اجتماعی برنامه دارن؛
ثانيا از همة شگردها و هنرهای تبليغى مدرن براى اين منظور استفاده میکنند
و daw HG امكانات و توانمندىهاى خود را در اين راستا به كار كرفتهاند.
صفحه 24:
صفحه 25:
رساهه درجگ نرم تا انا است که یسضی جنگ نرم را به جنگ رسانهای
(۷۷۵۲ ۲۲۱6۵012) تعریف کردهاند.
©ظيهور اینترنت. ماهوارههاء بنگههای بزرگ خبری. روزنامههاء شبکههای راد
تلویزیونی» ایمیل, موبايل زمينة ارتباط مستقيم تأثي ركذارء سريع و تقر
كنترل با عموم مخاطبان را فراهم كرده است. اين ابزار و ادوات اقتدارى به غربيان» به
ان و طراحان آنهاه داده است که افکار عمومی مردم در سراسر دنیا
: 3 ید نرمافزارها و سختافزارهای خاصی که
فنآوریهای بالای آنها را در اختیار دارند به راحتی میتوانند در نهانخانة افکار و
ارتباطات اجتماعی و نگاههای سیاسی تک تک افراد نفوذ کنند.
صفحه 26:
# بنكاههاى خبرى رویترز اسوشیتدپرس یونایتدپرس و فرانس پرس بیش از ۵۵ هزار
دقتر در سراسر جهان دارند و روزاته بیشن از ۵۵ ميليون کلسه ید ۱۸۲ کشور حهان
مخابره میکنند و بیش از ۸۵ درصد اطلاعات و اخباری که در دنیا پخش میشود
ساخته و پرداخته همین چهار غول خبری است. و بیش از دوازده هزار روزنامه و مجله
در سراسر دنیا از همین چهار غول خبری تغذیه میشوند.
#بخش برونمرزی بی. بی. سى در حال حاضر به ۳۸ زبان دنیا روزانه برنامه پخش
میکند. بخش برون مرزی صدای آمریکا نیز در ۱۷۵ کشور و به ۴۵ زیان دنیا برنامه
پخش میکند.
صفحه 27:
#در كزارش كميته خطر جاری: [برخی ۳ ار اوه : جروج زیر دولت ریگان)؛ جان
ليبرمن (سناتور دموكرات)؛ جان كين (سناتور جمهورى خواه)؛ جورج تنت (از مديران سیال!
جوزف بایدن؛ مایکل لدین؛ مادلین آلبرایت؛ مارک پالمر؛ کاندولیزا رایس
#«.باید شبکههای متعدد رادیویی و تلویزیونی برای ایرانیان تدارک دید و
پیامهای خود را با پیشرفته ترین تکنولویی روز دنیا به دست مردم Oly!
برسانيم.»
شبکههای رادیویی: الان حدود ۳۰ رادیوی فارسی زبان بیگانه بعضا به صورت ۲۴ ساعته
در حال پخش برنامه به زبان فارسی هستند. مثل رادیو آزادی» برابری» بیبیسی؛ دویچه وله,
صداى ايران» صداى زن» صداى زنان: فرداء قاصدى. همصدا و امثال آن. و 8 راديويى اينترنتى
به زبان فارسی و اکثرابه صورت ۲۴ ساعته در حال پخش برنامه هستند. به عنوان She رادیو
آفشا به ترویج الحاد و بیدینی میپردازد. رادیو زمانه به پخش انواع موسیقی و خبر میپردازد.
صفحه 28:
شبکههای تلویزیونی: در حال حاضر شبکههای تلویزیونی فارسی زبان فراونی از خارج از کشور (حدود ۱۱
شبکه) در حال پخش برنامه علیه جمهوری اسلامی هستند. شبکههای سیاسی مثل
NITV- Your TV- Simaye Azadi- Persian VOA- Pars TV- AZADI ®
... -tv- BBC Persian TV
AS تلویزیونی اینترنتی بیبی سی فارسی از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرد. لین شبکه در انتخابات اخیر به
حدی نقش آفرینی داشت که بعضی از صاحبنظران معتقدند اساسا فلسفهٌ وجودی و تأسیس آن همین مسأله
بوده است. لین شبکه از هفتهها قبل از برگزاری انتخابات به صورت ملایمی مسأله تقلب در انتخابات را مطرح
کرد و در اصل یک شبكة تمام عیار در اختیار غریگرایان شده بود. و بعد از انتخابات به صراحت به دفاع از
آشویگران پرداخت و اخبار این حوادت را به نحو گستردهای پوشش میداد.
# شبکههای متعددی (بیش از ۱۷ شبکه) که در قللب برنامههای سرگرمی و تجاری و تبلیغات بازرگلنی فعالیت
میکنند. عموما به تبلیغ وسایل بدنسازی, انجام بهتر عمل جنسی» کالاهای آرایشی؛ و ابزارهای زیبایی
میپردازند. و شبکههایی که به تبلیغات دینی میپردازند معل:
۴ ۱۱6۵1 -۲۷ ۳01۱۵01- که هر دو به تبلیغ مسیحیتمی ردازند
صفحه 29:
#در حال حاضر ايران با بيش از ۴۱ میلیون کاربر اینترنتی در صدر کشورهای خاورمیانه
از نظر تعداد و درصد استفاده از ایتترنت قراردارد.
#ايميل
#در اغتشاشات بعد از انتخابات نقش بیبدیل ایمیل در ساماندهی اغتشاشگران نمایان
شد. تنها راه جلوگیری از ایمیل قطع کامل اینترنت است. و الا در سرعتی چندثانیهای و
حداکثر چند دقیقهای میتوان یک مطلب و پیام را هر چند با حجم بالایی از مطالب
باشد» برای افراد زیادی ارسال کرد. هیچ یک از سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی نیز
نمیتوانند محتوای ایمیلها را کنترل نمایند. در اغتشاشات بعد از انتخابات گفته شد که
فردی مثل محسن سازگارا روزانه ایمیلهایی برای حدود ۵ میلیون کاربر ارسال میکند.
صفحه 30:
* ماهواره:
® استعمارگرانفنآوری ساخت ماهواره را در اختيار خود دارند وبا ترفندهای مختلفی از دستیابی سایر کشورها به این
فنآوری جلوگیری میکنند. در نتیجه عملاً هم سودآوری بسیار بالایی از این راه دارند و هم سیاستهای فرهنگی و
استعماری خود را بر کشورها تحمیل میکنند و به هيج وجه اجازة استفاده از این وسایل علیه غرب و فرهنگ غرب و
منافع غرب را نمیدهند.
* كنترل اطلاعلتى و ارتباطلتى جهان را در اختيار دارند. همانطور كه مىدانيم امروزه بسيارى از فعاليتهاى ارتباطلتى؛ تلفن
همراهتلویزیون, رادیو اینترنت و امثال آین, وابسته به ماهواره است. و عمدة ماهواردها نيز ماهوارههاى اجارهاى با
هزینههای یال است.
© در حال حاضر در کشور ما امکان دریافت حدود ۳۰۰۰ شبكة تلويزيونى ماهوارداى و جندين هزار شبكة راديويى
ماهوارداى وجود دارد. از آنجا که بخش عمدهای از استفادهكنندكان ماهواره در ایران به زبانهای خارجی تسلط تدارند.
بیش از ۷۰ درصد استفاده کنندگان به دتبال دیدن فیلمهای مستهجن و شوها و شبکههای ایانیان ضد انقلاب هستند.
در شهرهای بزرگ و شهرهای مرزی میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم از ماهواره استفاده مىكتند
تزدیک به ۲۰ درصد استفاده کنندگان توجونان (۱۲ تا ۱۸ ساله) هستند و ۵۵ درصد جواننان (۱۸ تا ۴۵ ساله) و از نظر
جنسیتی ۶۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان.
صفحه 31:
"بهرهبرداری از رسانههای داخلی:
#نویسندگان کتاب «ساخت شبکههای مسلمان میانهرو» در مقدم کتاب خود از تأسیس و حمایت از
رسانههای داخلی و بومی به جای استفاده بیشتر از رسانههای آمریکایی دفاع کرده و مینویسند:
«رادیو ساوا (581۷3) (از سال ۲۰۰۲ رااندازی شد) و شبكة تلویزیونی )0,50 (AL Hurra) )3
سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد) به عنوان نمایندگان دولت آمریکا تلقی میگردنده و با وجود هزینههای
زیادشان, در مثبت جلوه دادن برخوردها نسبت به آمریکا ناکام ماندهاند. ما معتقدیم که هزینههایی که
روی رادیو سوا و شبکه تلویزیونی ره مصرف میشود. بهتر است که در حمایت از خروجیهای
رسائه محلی و روزنامهنگارانی که به برنامههای کثرتگرایانه و دموکراتیک وفادار هستند خرج شود.»
#در سند تأملات راهبردی حزب مشارکت تأکید ویژهای بر بهرهگیری از رسانههای مجازی و سنتی و
دفاع از روزنامهنگاران و به کارگیری روزنامهها و مجلات محلی و استانی در جهت تقوبت تحزب و
ترویج اهداف حزب صورت گرفته است .
صفحه 32:
ادبيات مكتوب: داستان كوتاه و
رمان
* يكى از اثركذارترين قالبهاى ادبى داستانهاى كوتاه و رمان است. قرآن كريم نيز در بسيارى از موارد
برای انتقال معارف خود از قالب داستان استفاده كرده است. در ميان قالبهاى مختلف ادبی در ادبیات
منثور مىتوان كفت قللب «داستان كوتاه», «داستان بلند» و «رمان» از جملة بهترين قالبها براى اتتقال
مفاهیم ارزشی و اعتقادی و دینی است. كذشتكان ماجه لين خوزة توجه ويقّه داشتند. ذاستانهاى كوتاة.
مثنوى معنوى؛ داستانهاى كلستان سعدى؛ داستانهايى كه در كتابهاى حديثى و اخلاقى مورد توجه
بزرگان بوده است؛ داستان راستان شهید مطیهری, همگی از داستانهای کوتاه خیلی تأثیرگذار بودند.
اریاب فرهنك و هنر غرب در روزكار حاضر از اين ابزار نيز استفادة فراوان مىبرند؛ توليد رمان و
داستانهاى كودكان و نوجوانان متناسب با فرهنك مدرن غرب و در تقابل با فرهنك اسلامى. رمان
هریپاتره
هر چند امروزه تعداد مخاطبان رمان و به طور کلی کتاب نسبت به مخاطبان رسانههای صوتی و
تصویری ناچیز است اما نقش اجتماعی و فرهنگی رمانها را نباید نادیده گرفت. بسیاری از همان
برنامههای صوتی و تصویری بر اساس کتابها و رمانها تدوین و تولید میشوند.
انجام گرفته است نشان میدهد که یس از کتابهای درسی و کمک
» کنندگان به کتابخلنه رابه خود
صفحه 33:
ت عمومی در دکههای فروش نشریات نشان از استفادة بهينة فرهنگ
غربى از اين فضا در كشور دارد. متأسفانه حساسيت مسؤولان فرهنگی کشور بر
تقتریات: صرفً وبا در آغلب موارد حناسیتهای سیاسی و امتیتی است. حساسیت
فرهنگی و اجتماعی یا اصلا ندارند و یا بسیار نادر است. در سالهای اخیر طیف
وسیعی از نشریات در کشور تولید میشوند که رسالت خود را تبلیغ غرب و فرهنگ
غرب میدانند. بخش زیادی از آنها به آگهیهای تبلیغاتی آن هم از نوع تبلیغات لوازم
مصرفی و آرایشی و جراحیهای زیبایی و امثال آنن اختصاص دارد نشریاتی که
«خوب» را به «لذت و شادی و رفاه» تفسیر میکنند و سعادت را در لذت حداکثری
از مواهب > ارزش را با لذت و رفاه و شادی یکسان تلقی میکنند.
مصرفگرایی و تجمل را تبلیغ میکنند. و غریزة تنوع طلبی افراد را تحریک میکنند.
* نگاهی به ذ
صفحه 34:
فیلم و سینما
"با توجه به اینکه حدود هشتاد درصد اطلاعات ما از طریق بینلیی به دست میآید نقش
رسانههای تصوبری در فرهنگ جامعه به خوبی روشن میشود. از طرفی فقدان فرهنگ
مطالعه مخصوصا در کشور ما نقش و اثرگذاری رسانههای صوتی و تصویری را چند
پرابر کرده است.
هالیوود سالانه نزدیک به ۷۰۰ فیلم سینمایی تولید میکند که افزون بر درآمد هنگفت»
نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار سود خالص, VA درصد سینماها و تلویزیونهای دنیا را نیز
صفحه 35:
ope از ابزار رسانه تا جایی که توانسته است عليه جمهوری اسلامی استفاده کرده
است. به عنوان نمونه فیلمهایی مثل «بدون دخترم هرگز». «سربازان آیت الم
«مستند ترس مقدس»؛ «۳۰۰». «اسکندر» (۲۰۰۴؛ «پرسپولیس»؛ «سنگسار
ثریا(۲۰۰۸)
=
صفحه 36:
پویانمایی (انیمیشن سازی؛ کارتونسازی)
این هنر در میان کودکان و نوجوانان طرفداران فروانی دارد. از طریق کارتونها مفاهیم
بسیاری را به بچهها میتوان منتقل کرد. اينکه میبينيم بلافاصله بعد از پخش یک
کارتون که مورد توجه کودکان قرار میگیرد. تصوير آن در جاهای مختلف در لباسهاء
دفترهاء کیفهای مدرسه» و امتال آن حک میشود. نشان از جذابیت و الگودهی این
نوع فعالیتها است. یکی از مشهورترین شرکتهای سرگرمی و انیمیشن در آمریکا
cul (The Walt Disney Company) 2.09 cus oS 4 »
سال ۱۹۲۳ توسط دو برادر به نمهای وللت و روی او. ديسنى تأسيس شد و در سال
۲۶ ۱۳۷ هزار کارمند و ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. جالب
است بدانیم که پنتاگون از ده ننحاه به نعد ارتاط نندنک , با شب کت دیزن , دارد.
EI
صفحه 37:
غرب در جنگ نرم خود علیه کشورهای دیگر به ویّه علیه اسلام و تشیع از تکنولوٍی
بازیهای رایانهای استفادههای فراولنی میکند. از لین طریق میکوشند تا ذهن و فکر
کودکان و نوجوانان رابه سوی اهداف خود سوق دهند. و همراه و سازگار با اندیشههای
خود نمایند. ذاتقة ارزشی و فرهنگی آنان را همسو با اهداف استعماری خود کنند. و در
این عرصه بسیار هم موفق بودهاند. در بسیاری از بازیهای رایانهای وارداتی سبک
زندكى غير اسلامى و غير ايرلنى تبليغ میشود و از آنجا که این نوع بازیها میتوانند
مستقیما با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند» نقش تربیتی بسیار زیادی دارند.
دنیای غرب از این فضا نهایت استفاده را در جهت ترویج ارزشهای خود میبرد.
=
صفحه 38:
اسباب بازی
#اسباببازیهای تولید شده در کشورهای غربی اغلب مروج و مبلغ فرهنگ غرباند. و
سس میشود که كودكان از همان ستیر با ,واه و آداب فرهنگ عرب انب :
جالب است بدانیم که باربی از ابتدایی پیدایش خود (در سال *۱۹۵) تاکنون
۰ بار در نقشهای مختلف ظاهر شده است: ار افسر پلیس, معلم» پزشک»
جامپزشک: خوافندو نوزنده #یمنانست. خلیان: مهمانبار هواييما: بد در سال ۱۹۹۰ دز
طول جنك نخست عراق و آمريكا با پوشش یونیفورم نظامی آمریکایی ظاهر شد. پس
از ۱۱ سپتامبر یونیفورم نیروهای ضد تروریست را پوشید. تا به حال گفتهاند بیش از
یک میلیارد عرسک بارب, در کشورهای مختلف جهان به فروش رفته است.
ود 2° س
صفحه 39:
اا ا aS
عع nS
‘
عرصة ورزنين
#استفادة فراوان از فضاى عام ورزشکاران و تولید و ترویج ورزشهای همسو با
فرهنگ غرب: -—
صفحه 40:
به كار كيرى هنرمندانة نمادها و مدها
© يكى از ابزارهاى جنك نرم استفادة وسيع و هنرمندانه از نمادها است.
١ بسر
۳
6
صفحه 41:
استفاده از ظرفیت مراکز علمی (آموزشی و پژوهشی)
بسیاری از دانشكادهاى معتبر جهانى در اختيار استعماركران است. و به طور حسابشده و برنمه ریزی شده
اهداف آنان را ذنبال مىكتند. متون درسى و غير درسى ساير كشورهاء همگی یا قریب بهافاقآنها متونی
ترجمه شنده و معمولاً با فاصلة زملنى قلبل توجهى از دانشكامهاق غرب است. بسيارى از اشتادان و متحققان.
کشورهای جهان سوم. تحصي لكردههاى دانشكادهاى غرب هستند. و فرصتهاى مطالعلتى و سفرهاى علمى
بسيارى از آنها نيز در غرب و دانشكادهاى غرب سيرى مىشود.
© يكى از شكردهاى جنك نرم و نيرو سازى و كلار سازى براى اين جنى دعوت از فعالان داتشجويى و
دانشجویان فعال در عرصههای سیاسی برای شرکت در سمینارهای به ظاهر علمی در خارج از كشور و به
دامن انداختن آنها است.
# در طرح خاورميانة بزرگ آمریکا پر مسألة تربيت مدير و دورههاى آموزش مديريت در كشورهاى خاورميانه
مديريت در خاورميانه,
تأکید ویژهای شده است. در این طرح آمده است: «با توجه به ضرورت آموزش را
شورهای صنعتی جهان باید دورههای آموزشی یکساله برای دانشجویان این رشته تدارک ببینند.» [ایرنا؛ ۸۵
اسفند. ۱۳۸۲]
آموزش مربیان مهارتهای زندگی برای کودکان از سوی سازمان, یونیسف. در ایران.
تک
صفحه 42:
۶
مقررات بینالمللی
حقوق بشر؛ حقوق اقلیتهاء حقوق زنان و امثال آن
صفحه 43:
شكردهاى جنك نرم
#مقام معظم رهبرى فرمودند: «اين كه ما بتوانيم طرح كلى دشمن را در مورد خودمان
بدانیم» بخشى از توان دفاعى ماست؛ به اين مسأله توجه داشته باشيد. ندانستن اينكه
دشمن جه در سر دارد و جه مىخواهد بكندء غفلتى است كه ممكن است ما را از امكان
برخورد و دفاع محروم كند؛ ما بايد اين را كاملاً بدانيم.» IY IVY) ۱۳۸۲)
صفحه 44:
صفحه 45:
شگردهاي اجتماعي
صفحه 46:
eee
الگوسازیهای فرهنگی و اجتماعی
نقش الگوها در جهتدهی به زندگی فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان بر کسی
پوشیده نیست. یکی از شگردهای غربیان برای تسخیر ذهن و جان جوانان معرفی
الگوهای متناسب با فرهنگ غرب است. الگوی ورزشکاران, ورزشکاران غربی معرفی
میشود. الگوی هنرمندان, هنرمندان هالیوودی معرفی میشوند. با اين کار در حقیقت
ناخودآگاه آلیناسیون فرهنگی و ارزشی رخ میدهد. الگوی زندگی یک جوان مسلمان
شیعه, یک غربی لیبرال بی دین معرفی میشود و تمام آرزوی این جوان آن است که
مثل فلان هنرپيشة هالیوودی راه برود و حرف بزند و رفتار کند!
صفحه 47:
تغيبر در سبك زند گی
ale 5® جنگ نرم برای تغییر باورها و ارزشهای جامعه هدفه سعی كك از راه
دگرگون کردن شيوة زندگی افراد وارد شوند. تغییر در نوع پوشش, آرايش» (كرايش
عجیب به آرایشهای آشکار از سوی زنان در ایران نشان از تغییر در سبک زندگی
است) طرز خوراک و نوع معماری و مدها و مدلهای مختلف زمينة تغییر در باورها و
ارزشهای افراد را هم فراهم میکنند. هر چند پذیرش این نوع تغییرات خود به یک
معنی معلول تغییر در باورها و ارزشها و ذهنیتها هم هست. به تعبیر دقيقتر رابطة
تأثیر متقابل دارند.ابزارهای رسانهای و اطلاعرسانی و تبلیغی و ابزارهای مکتوب و
تصویری همگی برای تغییر در سبک. زندگی در خدمت گرفته میشوند. و به صورت
آرام و غیر مستقیم اهداف پشت پرده را عملیاتی میکنند.
=
صفحه 48:
حقوق زنان و اقلیتهای دینی
#[فصل پنجم] «مسلمانان میانهرو نسبت به زنان مسلمان نظر مساعد دارند و پذیرای
کثرتگرایی دینی و گفتوگوی بین دینی هستند. برای نمونه مسلمانان میانرو
استدلال میکنند که احکام تبعيض آميز در قرآن و سنت در مورد جايكاه زنان در جامعه
و خانواده (مثئل نصف بودن ارث دختران نسبت به يسران) بايد بر اين اساس تفسير
مجدد گردد که شرایط امروزه با شرلیط حاکم در زمان پیامبر یکسان نیست. مسلمانان
ميانهرو همجنين از حقوق زنان برای دسترسی به تحصیلات و خدمات بهداشتی و حتی
مشارکت کامل در فرایندهای سیاسی از جمله حق برخورداری از پستهای سیاسی
دفاع میکنند. به همین مسلمانان میانهرو از شهروندی برابر و حقوق قانونی
غیرمسلمانان طرفداری میکنند.»
دورة آموزشی «قدام محلی» تغیبر جهانی» در سالهای ۸۲-۷۹
سیم
صفحه 49:
ترویج قومیت گرایی
یب وحدت ملی و از بین بردن و یا تضعیف همبستگی اجتماعی از شگردهای
دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی است. و متأسفانه استعمار پیر در دوران
گذشته زمینهها و اسباب لازم برای اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی را فراهم
کرده است. استعمارگران از قبل کوشیدند تا جفرافیای سیاسی کشورهای خاورمیانه و
اسلامی را به گونهای تقسیم کنند که زمینههای بالقوة ناآرامی و نامنی به ویژه
ناآرامیهای قومی و نژادی و مذهبی را فراهم کنند. به عنوان مثال, كردها را بين
کشورهای سوریه. ترکیه. عراق و ایران تقسیم کردند. و يا در لبنان قدرت سیاسی را به
صورتی اهمگون میان اقوام و مذاهب مختلف تقسیم کردند که همواره زمينة
تفرقهافکنی و ایجاد اختلاف را داشته باشند. یکی از مسولین امنیتی آمریکا (للین) تأکید
میکند که مهمترین محور و مورد مصرف بودجة جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی باید
کمک به گسترش فدرالیسم قومی در ایران باشد.
صفحه 50:
بهرهبرداری از آسیبهای اجتماعی
یکی از مهمترین زمینههای موفقیت جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی,
برجسته کردن آسیبها و نقاط آسیبخیز جامعه است: وجود مشکلات اقتصادی,
سیاسی, اجتماعی, فرهنگی همگی بیشترین کمک را به دشمنان در جنگ نرم علیه
جمهوری اسلامی میکند. حتی سوء استفاده یک مقام مسوول از مقام خود و برخورد
نامناسب یک کارمند جزء با ارباب رجوع میتوانند به سهم و اندازهُ خود در خدمت
اهداف دشمنان نظام در جنگ نرم علیه کشور تلقی شوند. فسادهای اداری و مشکلات
شهری و ترافیکی و تأخیر در خدمترسانی به مردم و رشوه گرفتن یک مأمور دولتی
همگی زمینههای روحی و روانی برای فعالیتهای نرم دشمنان علیه کشور را فراهم
میکنند.
a
صفحه 51:
شگردهاي فرهنگي
CB aC
فرهنگي
صفحه 52:
۲989000
تخریب هدفمند فرهنگ و هویت اسلامی
#استعمارگران از ابتداى مواجههشان با عالم اسلام متوجه شدند تا زمانی که قرلن و
معارف قرآنی بر قلبهای مسلمانان حکومت کند. جلیی برای غرب و فرهنگ غرب در
عالم اسلام نیست. گروهی از کشیشهای مذهبی آمریکا که در سال ۱۸۳۵ میلادی
(۱۲۱۴ش)به رهبری شخصی به نام جان کینز به ایران آمدند در جملة پایلنی گزارش
مکتوبی که به عنوان حاصل مطالعات خود در ایران برای آمریکا فرستادند نوشتند:
«اید اسلام و محمدگرایی در ایران» با درخشش فزاینده فرهنگ و تمدن غرب به
آرامی و بدون خطر» کمرنگ و بیفروغ گردد» .
صفحه 53:
#یکی از شكردهاى جنك نرم اين است که هویت اسلامی و فرهنگ اسلامی ما را به
صورتی هنرمندانه و در بسیاری موارد نامحسوس, از میان بردارند. یا خرد و ناچیز جلوه
دهند. لن را عامل عقب ماندكى و ایزوله شدن معرفی کنند. مترقیترین تعالیم را به
عنوان تعالیمی ضد بشریت معرفی کنند!
#اگر جهان,بینی و نظام ارزشی یک جامعه دسخوش تحول و دگرگونی شود. در آن
ورت آداب و رسوم و اخلاقیات و شیوة زندگی آنها نیز دگرگون خواهد شد. خیلی
روشن است که با یک جهانبینی اومانیستی و لیبرالیستی و سکولاریستی نمیتوان
آداب و رسوم و شيوة زندگی اسلامی را حفظ کرد.
=
صفحه 54:
تي اسم لور
ره ۰ ۰
#یکی از شگردهای جنگ نرم این است که مهاجمان هرگز خود را مخالف قانون و
عدللت و مردم معرفى نمىكند. بلكه دائماً حاكمان وقت را متهم به بىقانهنى و ظلم و
مردمستیزی میکنند.آنان همواره از اصول متطلى انسانى دم میزنند. از ضلح واعدالت
و آزادی و امنیت سخن میگویند. شعارهلیی که همواره و همه جا خواسته همگان بوده
است. در حللی از قانونگرایی و امنیت و صلح و آزادی و عدللت سخن میگویند که
مرتکب بدترین قانونشکنیها میشوند. و در حللی خود را مدافع اصول اخلاقی معرفی
میکنند که خود بدترین بیاخلاقیها را مرتکب میشوند.
صفحه 55:
oy 1 * اوه
آموزنس و پرورنس مهرههای اثرگذار
یکی از شگردهای جنگ نرم آموزش و پرورش مزدورلنی است که منافع غرب و اهداف
آن را در جهان اسلام دنبال كنند. استعماركران مدرن در زمينة تربيت روزنامهنكار و
وبلاكنويس و نويسنده و هنرمند و فيلمساز و امثال آن» سرمایهگذاریهای هنگفتی در
جهان اسلام كردهاند. با استفلاه از يورسهاى تحصيلى و برگزاری دورههای کوتاه مدت
آموزشی و دعوت به سمینارهای به ظاهر علمی سعی میکنند مهرههای خود را
شناسایی کرده و هدفمند بچینند.
#كميتة خطر جارى: «5. ..دعوت فعالان جوان ايرانى به خارج برای شرکت در
شحنا رهاى كو دكا أقذام ميدن ابلك ار کار ار عرستان
وكشورهاى ديكر جواب داده است. اين افراد بايد از سوى
شوند نه نهادهاى ايرانى.»
صفحه 56:
۲989000
توجه به شرکای بالقوةْ لیبرالیسم در جهان اسلام
ایجاد شبکههای مسلمانان میانهرو: سه گروه در عللم اسلام هستند که میتوان آنها را
شرکای بالقوة آمریکا نامید: «معتقدان به جدلیی دین از سیاست». «مسلمانان لیبرال» و
«مسلمانان میانهرو از جمله صوفیها»:
#معتقدان به جدايى دين از سیاست در جهان مسلمانان در سه طبقه جا میگیرند:
«معتقدان به جدایی دین از سیاست لیبرال»» «ضد روحانیون» و «معتقدان به جدایی
دين از سياست اقتداركرا».
صفحه 57:
۱. دانشگاههای مسلمان سکولار و لیبرال
در میان شبکههای موجود روشنفکران لیبرال و میانهرو در کل جهان اسلام این
بخش اولین بلوک سازنده برای یک شبکه از مسلمانان میانهرو بینالمللی است.
۲.روحانیون میانهرو جوان
۳فعالان اجتماعی
؟.كرودهاى زنان 1
۵.روزنامهنگاران» نویسندگان و آدمهای روشنبیان
صفحه 58:
صفحه 59:
۲989000
5 5 ۰ پر
سبههيراكنىهاى مذهبى و اعتقادى
#مبارزة علنى با اسلام و تشيع و شبههبراكنىهاى شيطانى عليه تشيع هميشه بوده است
و هيج زمانى هم متوقف نشده است هر جند در روزكار حاضر هم از نظر حجم و هم از
نظر سطوح مخاطبان و جامع هدف شبههپراکنان قابل مقایسه با دوران گذشته نیست.
اما حقيقت اين است كه همانطور كه تاريخ تشيع نشان داده است اینگونه شبهات هیچ
على جد به سحب شييه و وین اسادم مارد نک تن
صفحه 60:
تي ا سم لور
فرقهسازى هاى اسلامى
© وهابيت (در عربستان)» بهائیت (در ایران و مصر . طالبانيسم (در ياكستان و افغانستان)»
سلفیگری (در جهان (cae Sal
#فرقهسازی در ایران به دلیل هشیاری مراجع و روحانیت آگاه به جایی نرسید؛ اما در
کشورهای دیگر موفقیت آمیز بود.
صفحه 61:
دینسازی
یکی از شکردهای مبارزه با اسلام ایجاد رقبای دینی و معنوی برای آن است. به همین
دلیل در دوران اخیر حجم عظیمی از ادیان و مذاهب نوظهور را در مقابل اسلام پدید
آوردهلند و با تمام توان در همه کشورهای دنیا به تبلیخ آنها میپردازند. و متأسفانه در لین
جهت موفقیتهای زیادی هم به دست آوردهاند و در اين زمینه لازم است آگاه باشیم.
نكتة حايز اهميت در اين معنویتهای نوظهور آن است که اینان به صورت شبکهای
Called میکنند و همگی آنان در خدمت اهداف و مبانی مدرنیته و لیبرال دموکراسی
هستند. همةّ مبانی آنها رابه خوبی میتوان در معنویتهایی چون معنویت دالاییلاماء
ساىباباء اوشوء اكنكار, پائلو کوئلیو و امثال آنها دید. زمینههای اندیشهای گرلیش به لین
نوع ادیان و معنویتها در دهد هفتاد و با تضعیف فقه و شریعت از سوی برخی به
اصطلاح روشنفکران دینی فراهم شد. گرایش به تصوف و دراویش و معنویتهای
نوظهور بر اين بستر روییدند.
صفحه 62:
۲989000
ترویج اسلام میانهرو یا اسلام آمریکایی
#در مقدمة کتاب «ساخت شبکههای مسلمان میانهرو»: «برای هدفی که این کتاب
دنبال میکند مسلمانان میانهرو کسانی هستند که در ابعاد کلیدی فرهنگ دموکراتیک
اشتراک نظر دارند. این ایعد عبارت است از حمایت از دموکراسیء و حقوق بشر به
رسمیت شناخته شده در سطح بینالملل» (شامل برابری نژادی و آزادی دین) محترم
شمردن تکثر پذیرش منابع قانونی غیربخشی, و مخالفت با تروریسم و دیگر اشکال
غیرقنونی خشونت»
#در فصل بنجم: هیک فلسفه سیاسی چه از منلیع غربی گرفته شود و جه از قرآن براى
أينكه دموكراتيك تلقی شود بليد بدون قيد و شرط از كترتكرليى و حفوق بشر شناخته
شده در سطح بینالملل حمايت كند.»
صفحه 63:
#[در فصل ينجم] «خط فارق بین مسلمانان میانهرو و اسلامگرایان رادیکال در
کشورهایی با نظامهای حقوقی متکی بر نظامهای غربی (اکثریت دولتهای جهان
مسلمانان) این است که آیا شریعت را باید به کار بست یا نه. تفاسیر محافظهکارلنه از
شریعت با دموکراسی و حقوق بشربه رسمیت شناخته شده در سطح بینالملل سازگاری
ندارد ... هر نوع اجرای اصول شریعت به مثلیه قانون معنایش .. محروم کردن مومنان
و دیگران از آرادی انتخاب است.»
صفحه 64:
صفحه 65:
ایجاد نافرمانی مدنی
#کمیتةٌ خطر جاری: «۲. دامن زدن به نافرملنی مدنی در تشکلهای دانشجوبی و
نهادهای غیر دولتی و صنفی از ابزارهای مهم فشار بر ایران است».
#جین شارپ در کتاب از دیکتانوری تا دموکراسی ۱۹۸ دستورالعمل برای مبارزة
خشونتپرهیز و ایجاد و تقویت نافرمانی مدنی در کشورهای هدف بیان میکند. افزون
بر لين در سالهای اخیر کتابهلیی هم از سوی برخی مراکز ترجمه و منتشر شد که به
تبیین و آموزش چگونگی نافرمانی مدنی میپردازند. مثل کتاب «مهاتما گاندی و
لوتر كينك: قدرت مبارزة عاری از خشونت» نوشته مری کینگ, ترجمه شههرام
نقش تبریزی, تهران» نشر نی, ۱۳۸۵. و کتاب «گاندی و ریشههای فلسفی عدم
خشونت»» نوشته رامین جهانبگلو, ترجمه هادی اسماعیل زاده. جاب اول ۱۳۷۹ و چاپ
چهارم ۱۳۸۸ تهران» نشر نی.
صفحه 66:
۲989000
EK if 2 او
حمایت از گروهها و افراد معترض
یکی از دکترینهای جنگ نرم غرب علیه ایران. تقویت گروههای معارض و معترض
در جمهوری اسلامی است و لذا ميبينيم که علناًبودجههای هنگفتی را نیز برای کمک
به أنها اختصاص مىدهند و أز اعلام لن نيز هيج ابايى ندارند. «استرتزی چندجانبة
اعمال فشارهاى مدنى» يكى از استراتزىهاى غرب عليه جمهورى اسلامى است. كه
يكى أز اركان لين استراتزى حمايتهاى رساندائ وقانونى و مللى از كرومهاى معارض
و معترض در ايران است.
صفحه 67:
5
۰
یکی از شگردهای دشمنان در جنگ نرم؛ پراکندن یس و ناامیدی در سطح جامعه
است. ناامیدی از حاکمان و ناامیدی از اصلاح امورء و استفاده از لين فضا برای تضعیف
ارکان و پایههای حکومت دینی.
لاش زیادی در ناکارآسد جلوه دادن نظام اسلامی میکنند. بدون تردید یکی از
محوریترین فعالیتها علیه جمهوری اسلامی؛ ناکارآمد جلوه دادن آن در میان مردم
است. در کنار ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و مردمسالاری دینی» به طرح و تقویت
آندیشههای لیبرالیستی و یگانه راه سعادت و رفاه تلقی کردن آنها میپردازند.
صفحه 68:
۹ 007
تأسیس و تقویت سازمانهای مردمنهاد
"در جهان اسلام و ایران مردم احساس تنفر شدید تسبت به امریکا و سیاستهای امریکا دارند
در نتیجه طرفداران امریکا نیز جایگاه چندانی در میان مردم ندارند. به همین دلیل یکی از
معضلات امریکا لین است که مدافعان او در صورت اثبات دریافت کمک از سوی امریکا جایگاه
خود را از دست. خواهند داد. امریکا برای حل این معضل به تلسیس و تکثیر سازمانهای
اجتماعى مردم نهادء در داخل كشورهاى اسلامى و همجنين در خود غرب روى أورده اسسشدٍ
تأسیس سازمانهایی به اسم سازمانهای مردمی و خيريه و سازمانهاى بين المللى كه صرفا
پوششی است برای کمک به حامیان او در کشورهای اسلامى.
* کمیته صلح جاری: .٩« باید فعالیتهای 16360 اهای آمریکایی را در ایران تسهیل کنیم.»
#مايكل لدين: «تغيبر از درون تنها راه مقابله با نظام ایران است و تنها ابزار آن حمایت از
30)لااها میباشد. که به کمک آنها میتوان میلیونها نفر را در برابر حاکمان ایران قرار داد.»
صفحه 69:
هزار ۸/60 در ایران؛
#اين سازمانها طیف وسیعی را در بر میگيرند از سازمانهای معنوی گرفته. تا
سازمانهای اقتصادی و فرهنگی, ورزشی, تجاری» دانشآموزی» گروههای موسیقی»
انجمنهای ادبی و امثال آن. این سازمانها زمینههای شکلگیری مقاومتهای
سازمانی در برابر نظام حاکم را فراهم میکنند.
صفحه 70:
#دلایل توجه مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی به سازمانهای غیر دولتی:
#از طريق اين سازمانها میتوان راحتتر در نظام جمهوری اسلامی نفوذ کرد؛
لین سازمانها ابزاری مناسب برای اجرای طرحهای سازمانهای جهانی و ایدههای نظام
سلطه هستند؛
ثبات و پایداری بیشتر: چون با تغییر دولتهاء تغیبر نمیکنند؛
# هم سليقه و همفكر بودن اعضاى لين سازمانها موجب میشود که با تأثیرگذاری بر یکی از
آنها میتوان امید فراوانی داشت که بقیه را نیز همفکر و همراه خود کرد؛
#در صورتی که این سازمانها دارای شبكة ارتباطی نیرومندی باشند به مراتب از احزاب
سیاسی قویتر و اثرگذارترند؛
آسیبپذیری این سازمانها به دلیل تکثر و فراوانی زیاد آنهابه مراتب احزاب |
Zz
صفحه 71:
ایجاد خدشه در مبانی مشروعیت حکومت اسلامی
تا مقبولیت مردمی حکومت دینی پا بر جاباشد. فرمول جنگ نرم در عرص سیاسی, نه
تنها کاربردی نخواهد داشت که نتیجة عکس میدهد. به همین دلیل تئوریسینهای
جنگ نرم تلاش میکنند این ارتباط وثیق اعتقادی را از طریق ایجاد شبهه در
مشروعیت دینی نظام اسلامی و عرفی و عادی جلوه دادن حکومت دینی» سست کرده
و از میان بردارند. آنان سعی میکنند زمينه اعتقادی و دینی حکومت را از بین ببرند و
در نتیجه ارتباط ایملنی و عمیق میان مردم و رهبری را به ارتباطی طبیعی و عادی
=
صفحه 72:
۲989000
شگردهای اقتصادی
عو اند كسا
©
صفحه 73:
we ۰ ۰
ایجاد ثابسامانیهای اقتصادی
م 1
#در حال حاضر ۸۲ درصد سرمایةُ جهان, ٩۵ درصد فناوری و تکنولوژی جهان و ٩۱
درصد صنعت جهانی در اختیار ۱۷ درصد از جمعیت جهان است که عمدتا در هشت
کشور صنعتی هستند.
we درصد جمعیت جهان, فقط ۱۸ درصد ثروت موجود در کرهٌُ زمین و ٩ درصد صنعت
و ۵ درصد تکنولوژی و علم جهان را در اختیار دارد. [رک: گزارش توسعة انسانی
سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷؛ همچنین رک: کتاب دیکتاتوری کارنلها, امیرکبیر»
1۳۶۳
ez
صفحه 74:
از طریق ساختارهای بین المللی اقتصاد و انحصاری کردن تجارت جهانی» سعی میکنند اقتصادهای
محلی و بومی را ناکارآمد کنند و اجازة فعالیت مستقل به هیچ کشوری بر اساس الگوهای بومی خودش
نمیدهند. اینان میکوشند هم کشورها بر اساس پرنامههای آنان حرکت کنند و برنامههای اقتصادی
خود را بر اساس برنامههای تنفلیم شده از سوی بانک جهانی و سازمانهای بین المللی طراحی نمایند.
# طبيعتاً وقتى نبض اقتصادى جهان در اختیار هشت کشور صنعتی باشده اینان میتولند بدون نیاز به
قطعنامههای شورای امنیت پا سازمان ملل هر کشور مخالفی را به هر انگیزهای تحت فشار شدید
اقتصادی قرار دهند و او را تسلیم خواستههای خود نمایند. هماکنون شاهد هستيم كه از لين حربه عليه
کشور ما استفاده میکنند. از سال ۲۰۰۷ میلادی برخی از مقسسات مللی و بانکی کشور بانکهایی
همچون بانک ملی. ملت. صادرات و سپه, مورد تحریم یکجانبة امریکا قرار گرفتند
کار دیگری که استعمارگران انجام میدهند نابسامان وانمود کردن اوضاع اقتصادی واجتماعی
کشورهای مورد هجوم است تا ریسک سرمایهگذاریهای خارچی را در آن کشورها چه شدت بالا ببرند.
فعالیتهای اقتصادی در آنها را نامن جلوه دهند.
صفحه 75:
جلوگیری از رشد اقتصادی: تک محصولی کردن تولیدات
Ke جهانی تحت نظارت قدرتهای بزرگ و مستکبران و استعمارگران به گونهای
برنامهريزى كرد كه اقتصاد کشورهای دیگر, غیر از کشورهای صنعتی و پیشرفته را به
اقتصادی تک محصولی تبدیل کند. اصولاً گره زدن اقتصاد کشورهای جهان سوم به اقتصاد
کشورهای بزرگ و استعمارگر از اهداف اصلی و سیاستهای کلان اقتصادی آنان است. به
همین دلیل تلاش میکنند از روابط اقتصادی منطقهای و خارج از سیستمهای جهانی در
میان کشورهای همافق جلوگیری نمایند. به عنوان مثال» روابط اقتصادی کشورهای عربی
(۲۲ کشور عضو اتحادية عرب) با یکدیگر روز به روز کاسته میشود؛ اما مبادلات تجاری
آنان با کشورهای صنعتی به ویژه کشورهای غربی روز به روز افزلیش مییابد. حتی در مورد
ایران نیز وضع به همین منوال است. البته حجم مبادلات تجاری میان ایران و امارات بالا
است اما امارات در حقیقت نقش دلالی در صادرات کالاهای کشورهای غربی و صنعتی را
يفا مى كند. به تعبير ديكرء مرکز منطقهای توزیع کالاهای غربی است.
ez
صفحه 76:
راههاي مقابله با جنگ نرم
عصسر)1.))))٠٠ mm
7 قرآن کریم راه مقابله و میزان مقابله با دشمنان را
به صراحت بیان کرده است: «فمن اعتدي علیکم
فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدي علیکم»(بقره, 194)
" دستور قرآن کریم در مبارزه با فتنه اين است که
«و قَاتِلُوهُمْ حَتّى لا تکون فلت و کون الدینْ لِلّو».
صفحه 77:
۲989000
| ee
es
as os جدك نظامى و سخت انسث. ذرك این کد ذر شرايط جنگ نرم
قرار داریم» كمكد مىكند تا موقعيت خود را بهتر بشناسيم و وظيفة خود را دقيقتر تعيبن
کنیم.
صفحه 78:
a 8 ل as
تقویت باورها و ترویج ارزسها
#اكر هدف اصلى جنك نرم تغيبر باورها و ارزشهای اسلامی است؟ بنابراین بهترین راه
مبارزه با آن ترويج و تقويت فرهنك اسلامى و الهى است. اين جهاد و مبارزة نرم بايد
تا جايى اذامه يابد كه توان مخالفان دين و نظام اسلامى به حداقل برسد به كونهاى كه
نتوانند هیچ ضربهای به نظام اسلامى وارد سازند. در جنكهاى نرمء هر یک از افراد در
خط مقدم جبهه هستند. بنابراین باید هر کدام از آنان, در حد توان» تجهیزات لازم برای
مبارزه و مقابله با دشمن را داشته باشد.
صفحه 79:
اگر یکی از اهداف اصلی جنگ نرم. تغیبر ارزشهای اسلامی و ترویج ارزشهای غربی
به جای ارزشهای اسلامی است. بنابراين براى مقابله با آن جارهاى جز ترویج و تقویت
ارزشهاى اسلامى در dam سطوح و ساحتهاى زندكى مردم نداريم. لازم است نظام
جامع اخلاقى و رفتارى انسان مسلمان تدوين كردد و عملیاتی شود. اخلاق اجتماعی»
اخلاق سیاسی, اخلاق علماندوزی» اخلاق نقد» اخلاق جنسىء اخلاق خانواده» اخلاق
معاشرت. اخلاق شهروندی و امتال آن همگی بر اساس مبانی اسلامی و به شیوهای
کاربردی برای سطوح مختلف تدوین گردد و محور فعالیتهای تربیتی و تعلیمی قرار
گیرد.
صفحه 80:
۲989000
me oe 5 > ۰
استفاده از همان سيوههاى جنك نرم
©فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم (بقرهء ۱۹۴) و در لين راه بايد
اين آيه را نصب العين قرار دهيم كه «فاعدوا لهم ما استطعتم من قوة»
#علامة شرف الدين: لاينتشر الحق الا من حيث ينتشر الباطل
* مقام معظم رهبرى: «امروز دشمن جبهة وسيعى را با استفاده از ابزارهاى مؤثر خطرناك
و OB Soper Le jeg tal IS از علم و تكنولوى تشكيل داده است لا جمهورى اسلامى
را هدف يكد يورش همه جانبة فرهنكى قرار دهد. مقابله با اين تهاجم بسيار خطرناك و
ويرانكرء نيازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روشهای مشابه دشمن ویا شیوههای
جایگزین آن است.» (۱۳۷۱/۹/۱۹)
صفحه 81:
۲989000
3 ۰۰
طراحی الگوی اسلامی- بومی پیشرفت
#متأسفانه ما هنوز نتوانستهايم الگویی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور بر اساس
مدل اسلامی و فرهنگ بومی و ایرانی خود طراحی کنیم و این یکی از بزرگترین
ضعفهای علمی و در نتیجه عملی ما است. به همین دلیل است که رهبر معظم
نقلاب در سالهای اخیر به طراحی و ارلئة الكوى اسلامى- ايرلنى توسعه تأكيد كردند.
و تا چنین الگویی در برابر الگوهای غربی و لیبرالی نداشته باشیم. از فعالیتهای
پراکنده و بعضاًمتعارض و خنثیکنندة اثر یکدیگر کاری ساخته نیست.
صفحه 82:
۲989000
به کارگیری هنجاری خودی در طراحیهایی اقتصادی
ما تا زمانی که در چارچوب برنامههای جهانی و غربی حرکت کنیم به طور حتم همواره
تلبع آنان و زیردست آنان خواهیم بود. سرنوشت جنگی که میدان آن را دشمن طراحی
کرده و به تمام زوایای آشکار و نهان آن آگاهی دارد خیلی روشن است؛ ما برای آنکه
ابتکار عمل را در دست بكيريم بليد به قوانين و مقررات اسلامى خود باز گردیم و آنان
را محور حركت خود قرار دهيم. در ن صورت با توجه به ظرفيتهايى كه جمهورى
اسلامى دارد و با توجه به نیروهای انسانی کارآمد و منلبع سرشار طبیعی قدرتهای
بزرگ چارهای جز پذیرش قواعد بازی ما را ندارند. ما هرگز نباید تسلیم قوانین و
مقررات جهانی که مخالف با فرهنگ و باورها و ارزشهای ما است بشویم.
صفحه 83:
۲989000
#در دنياى جديدء همه یا دست کم بیشتر فعالیتهای اقتصادی, تجاری» مللی و پولی
داخلی و خارجی به وسيلة شبکههای الکترونیکی صورت میگیرد. فرودگاههاءرادارهاء
ماهوارههاء شبکههای رادیهیی و تلویزیونی» ارتباطات تلفنی و حتی آرشيوها و بایگانیها
همگی به صورت دیجیتللی و الکترونیکی و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارهای
الکترونیکی انجام میگیرند؛ بسیاری از اطلاعات نظامی و امنیتی و اقتصادی کشورها
در رایانهها و آرشیوهای الکترونیکی نگهداری میشوند. بنابراین اگر سیستمهای بومی
نداشته باشیم نه تنها همواره وابسته به بیگانگان خواهیم بود بلکه هیچ امنیتی در هیچ
عرصهای, اعم از اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و نظامی, برای کشور نمیتوان تأمين
کرد.
صفحه 84:
#در جريان حملةٌ سال ۱۹۹۱ آمریکا به عراق یک ویروس سختفزاری تعبیه شده در
یک چاپگر صنعتی ساخت فرانسه در مرکز مخابرات بغداده موجب شد که بخش
گستردهای از شبکههای مخابرلتی و اطلاعلتی عراق از کار بیفتد. و یا در جريان حملة
دوم آمريكا به عراق در سال ۲۰۰۳ آمریکاییها توانستند همه سیستمهای راداری و
هشدار دهندة دفاع هولیی و دریلیی عراق را از کار بیاندازند به همین دلیل حتی یک
هواپیمای جنگندة عراقی نتوانست از جای خود بلند شود! همین تجربه در جنگ آمریکا
با صربستان نیز تکرار شد؛ آمریکاییها توانستند شبکههای نرمافزاری و سختافزاری
مربوط به آب و برق و سوخت صربستان را از کار بياندازند.
صفحه 85:
تکیدات مکرر مام معظم رهبری دربارة میستمپدفند غیرعامل در کشور از همین جانامیمیشود.
# تأمین امنیت شبکهها و سایتهای از اهمیت ویژهای برخوردار است. چند نمونة هک سایتهای شیعی در
سالهای اخیر رخ داد که نشان از اهمیت لين موضوع دارد. هک ۲۸۵ سایت شیمی توسط هکرهای اجیر شده
وهابيان در تاريخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ از جملة سیستانی:
سبحانی؛ مکارخ: سایت حرغ ختبرت معضومهه نبایت تخصصی قرلن و تهم البلاغد از جملة سایتهای هک شنده
بودند. برخى از آقايان مثل ليت الله مكارم نيز در جلسة تفسیر خود در حرم حضرت معصومه در همان روز علیه این
قدامموضع گیری کرد. و له روز بمد ینی ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ گروهی به نام مجاهدان مجازى شيعه سايت اصلى
مدرسه ارم را هک کردند و سروراصلی آن را هک کرد و لین یم روی آن کناشتند که «دیروز هکرهای
شما در سرورشیمهبودد و مروز ما در سرورشما هستیما» و فزون بآ سایت رسبی دانشگاهعجمان مرا
متحده عربی را هک کردند و تصویر گرافیکی «کل یوم عاشورا»را در صفحة تخست آن قرار دادند
۴ سرتیپ غلامرضا جلالی. رئیس سازمان پدافند غير عامل كشورء در مصاحبهاى در تاريخ ؟ مهر ۱۳۸۸ از حملذ
ماهوارهایبه صدا وسيما در زمان مناظردهاى اتتخابلتى در طى بنج شب متولى و ختثى كردن أن توسط نیروهای
پدافند غیر عامل و نیروهای مخابرات خبر داد
نمونهها است. سایتهای حضرات
صفحه 86:
۲989000
off few a. A ae eae, ”
ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی
راشای أمارغائ رسعى سازمان قاى بين المللى .در سال 85:15 تنها. 1/١ درد
كتابهاى توليدى جهان در 7١ كشور عربى خاورميلنه بوده است لين در حللى است كه
يونان با جمعيتى ١١ ميليونى» ينج برابر كل كشورهاى عربى كتاب توليد كرده است.
#فقدان فرهنگ مطالعه و کتابخولنی و تکیه بر فرهنگ شفاهی هم سطح علمی و
فرهنگی مردم را سطحی و پایین نگه میدارد و هم زمینه برای تأثیرگذاری بیشتر
شایعات و امتال آن را فراهم میکند.
صفحه 87:
۲989000
ae) a Lae 7 *
توجه ویزه به جوانان در مدیریت مبارزه نرم
پا توجه به اینکه مخاطب اصلی در جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی» جوانان
هستند؛ اینان بهتر از هر کس دیگری توانلیی درک ابعاد مختلف لین جنگ را دارند؛
باید در این زمینه مدیریت مبارزه با جنگ نرم در حوزههای مختلف به ویژه در
حوزههای فرهنگی را به خود آنان واگذار کرد.
صفحه 88:
owl as,
#همانگونه که پیشتر گفته شد. یکی از مهمترین زمینههای جنگ نرم دشمنان علیه
حمهون اسلا استفاذه از تقاط ععفاو آسیتهای اختماعی و اقتسادی و سیانس.
است دشمتان با برجسته سازی لین آسیبها و ارلكة تمونههای بهتر میکوشند مردم را
نسبت به نظام سياسى حاكم مأيوس نمايند به همين دليل همة مسؤولان و همه قوای
كشور بايد به صورت مستمر و خستكى نايذير در رفع مشكلات بكوشند.
صفحه 89:
oS a ۵
تهبية طرح جامع تعليم و تربيت اسلامى
LS” عظیم نوجوانان و جونلنی که بخش زیادی از عمر خود را در مدارس و دانشكادها
میگذراننده ایجاب میکندبه آموزش و پرورش آنان به صورت جدیتری پرداخته شود.
اگر به منلبع درسی و آموزشی آنان توجه نشود و مدارس و دانشگاههای ماء به ویژه در
رشتههای علوم انسانی, صرفاً جای جولان نظریههای غربی و سکولار باشد. بايد هر
زملنی انتظار وقوع فتنههای بزرگی را داشت. حقیقت لین است که باور و اعتقاد مقدمة
لازم برای عمل است؛ اگر کسی در باورهای خود نسبت به یک موضوع دچار تردید
شود. پای او به میدان عمل باز نمیشود و اگر ما نظام تعلیمی و تربیتی خود را مورد
بازنگری جدی قرار ندهیم. دیری نمیپاید که جامعٌ ایمانی ما از درون تهی خواهد شد.
صفحه 90:
تهیه طرح جامع فرهنکی
#برای تقلبل با جنگ نرم لازم است سياستها و بینامههاي فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در همة
عرصه به صورت شفاف و صریح تبیین شود و میاحل قانینی خود را نیز طی کند تا هم میزانی برای
بررسی عملکید فرهنگی مسوولان باشد و هم راهنمایی برای حرکت ارباب فرهنگ و هم از
بوخوردها و سیاستهای سلیقهای و جناحی جلوگیری شود.
#ما هنوز نمىدانيم دقيقا در عرصة سينماء موسیقی, هنر, ماهواره» پهشش زنان, برخورد با پیحجابی»
آزادی مطبوعات و امثال آن چه سیاستی را بلید داشته باشیم. نمونه بارز این ناهماهنگیها و در
نتیجه ناکارآمدیها را میتوان در طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی که در سالهای ۸۶ و ۸۷ از سوی,
نیروی انتظامی به اجرا درآمد مشاهده کرد. نیروی انتظامی که شأنی جزٍ اجرای قانون ندارده و
قاعدتاً بليد قانونى كه از ناحية دولت به او ابلاغ مىشود اجرا كند. اما دولت وه ويه رئيس دولت
(دكتر احمدى نزاد) با لين طيح مخالفت كرد و در تبليفات انتخابلتى نيز يكى از محورهاى مناظرات
و تبلیغات کاندیداها شود. همگی تصمیم به بیخورد با لین طرح داشتند. لین نمونهای کوچک از
ندانمکاریها و بیبرنامهگیها در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.
صفحه 91:
باتشکر از همه که به من کمک کردن تا این پاورپوینت رو درست کنم ]