صفحه 1:

صفحه 2:
ay youl cle ‏ار‎ 7 ‏بر‎

صفحه 3:

صفحه 4:
تمام اعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور ۲ 2 در قاطمه زهرا «سادم.۵عیبا» جلوه کرده بوده است. ‎Spare BFS‏ نبوده است ۰ یک زن روحانی یک زن ملکوتی یک انسان به تمام معنا انسان

صفحه 5:
داز یروی هوای فش :در رآن لآآثار پیروی هوای نفس در روایات ل اقسام قواى نفسانى واه شتا خت رماری فان شاخه های فساد در قوای نفسانی لأزيان هاى بيمارى نفسانى لأاهميت امحاشيه لأاصول محاسبه لأثمره كنترل

صفحه 6:
غل در اشک زدم که اهل طریقت گویند ياك شو اول و بس ديده ب رآن ياك انداز جشم آلوده نظر از رخ جانان دور است : درس اول ياك شو اول و بس ديده ب رآن ياك انداز |5 د

صفحه 7:
عن ابی عبدالله (عینم»: ان الب «صیانهعیه وآنه ) بعش مره فلما رجعوا قال ‎ee‏ ‏قضوا الجهاد الاصغر » و بتی علیهم الجهاد الا کبر . فقیل یارسول ال ما الجهاد الا کی ؟ قال جهاد التفس. سوب یه برس از امام صادق مب دم روايت شده كه فرمودند : همانا ‎pat‏ (من اعد ,1ن لشگریوا فرستاد ؛ پس چون بر گستید. فرمود : آفرین باد بر گروهی که جهاد کوچک را به جای آورند و جهاد بزرگ بر آن ها ماند : گفته شد ای بخ ‎ge We‏ کت لس ۲ فرمود : جهاد نفس است .

صفحه 8:
اهمیت جهاد با نة 1 رفتن به جهاد نفس کاری است بزرگی ۳ © نات بودن ‎BO eh eg Os © Beanie Sealy‏ با آن ها همراه شوی تا سقوط در بی نهایت . © جهاد با تقس ه کوتاة ترین راه درری ‎gl Tbe‏ ال

صفحه 9:
‎AT Gah di‏ 1 کم سکم لا يشوك مضل ‏ذا هدیم ای اه مَرجمکم جمیعا کم بما کم ‏و (مانده : ۱۰۵) ‏ای کسانی که ایمان آورده اید! مراقب خود باشید. اگر شما هدايت يافته ايد» گمراهی کسانی که گمراه شده اند.به شما زیانی نمی رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست. و شما را از آنچه عمل می کردید. آگاه می مارد

صفحه 10:
د تو را نپذیرند» بدان که آنان تنها از ریا ی رنه کس که پیروی هوای نفس خویش کرده و هیچ هدایت الهی را نپذیرفته. کسی پیدا می شود؟!مسلما خداوند قوم متمکر وا هدایت نوکت

صفحه 11:
آباً دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش قرار داده و خداوند او رابا آ گاهی (رینکه ثابسه مدایت نت گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مهر زده و بر چشمش پرده ای افکنده است؟! با این حال چه کسی می تواند غیر از خدا او را هدایت کند؟ آیا متذ کرنمی شوید؟

صفحه 12:
‎UT‏ پیروی نفس در روایات ‎ ‏رسول ‎SI‏ @ رت : الكيس من دان نفسه و عمل لما بعد الموت» الاجمق من اتبع نفسه هواها تمنى على اللّه . ‏يرك و هوشيار آن است كه بر نفس خويش مسلط است و برای بعد از م رگ.عمل می کند و احمق آن است که از هوى و هوس پیروی می کند و از خدا آرزو می کند

صفحه 13:
آثار پیروی نفس در روایات امیر المژمنین «ببدم : ايها الناس ان اخوف ما اخاف علیکم اثنتان اتباع الهوی و طول الامل قاما اتباع الهوى فيصد عن الحق و اما طول الامل فش ای مردم به درستی که ترسناک ترین چیزی که از آن بر شما بیمنا کم دو چیز است : پیروی هوای نفس و درازی آرزو ‏ اما پیروی از هوای نفس آدمی را از حتق باز می دارد و درازی آرزو باعث فراموشی آخرت می شود.

صفحه 14:
در روابات آثار ‎(pli) ee a‏ اقق المرتفي السهل اذا كان منحدره وعرراً Wetted بپرهیز از نردبانی که رفتنش آسان و پایین آمدنش دشوار eal ‏امير المؤمنين مادم‎ : ‏.قيدوا انفسكم بالمحآشبه و املكوها بالمخالفه‎ نفس هاى خود رابا محاسبه در بند بكشيد وبا مخالفت (هواو موس ) خحود » آن ها را مالكك شويد

صفحه 15:

صفحه 16:
SS ‏خی میک‎ nes] Z = انعط ناپذیر شیطان بر آن اثری نمی گذارد 4440 . مح كدو عامل اعمال نيك , به الهام شهرت دار 9ه سرس هابى كه موجب لذت نفس امت وير دل مى گذره ‎١‏ ie

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
افراط یا تفریط در قوای نفسانی انسان موجبات بیماری و سقوط را ‎one‏ و

صفحه 20:
Bigs emu oes Cie a ‏د‎ افراه ‎us - -‏

صفحه 21:
ی شناخت حقایق موجود حکت نظری > علم به حقایق موجود در اختیار قدرت با ات eae ‏حکمت عملی * مطیع بودن نیروی شهوت در برابر‎ ‏عقل‎ [| شجاعت : مطیع بودن نیروی غضب از عقل لأعدالت : مطیع بودن نیروی عامله در برابر عقل

صفحه 22:
مد زيان هاى فردى > 1 7 ّ 0 ‏عم‎ a تلط گام به گام شیطان بر وجد فرد و )4 5 د BP ‏ار سرت‎ Gage ‏ار بت رتست‎ ee ‏سر‎ 2 ae ‏نجي‎ oa Sr

صفحه 23:
۲ ی زیان های ‎en‏ اد با نفس و سلامت آن نقش بسزایی در جنبش ها و نهضت های استعماری دار و تا بشر در جهاد با خویشتن موفق نباشد غلبه بر دشمن برایش ممکن چرا که این مبارزات نیاز به فداکاری ؛ پایداری » اتحاد و اعتماد و ... دارد که تبازمند تفس در کسرل است تكك تكك افراد . جامعه را می سازند و بیماری هر فرد نقصی بر آن اجتماع است| آثار و نتایج زیان باری را برای جامعه به دنبال دارد و انارو نايج زيان بارى را براى 3 ار

صفحه 24:
17 مجاسیه 2 حساب کردن حسابرسی از کردار روزانه | مشارطه: شرط كردن شخص با خودش. جهت عمل به وظایف و پرهیز از گناهان مراقبه : داشته باشد ؛ اشرا قيب بودن »كسى كه رقبه (گردن ) می کشد تا اوضاع را زیر نظر اف بر اعمال ‎Bach € Heat‏ شدن و تنبيه جهت جبرا | معاقبه ‎ :‏ خشم گرفتن » متوجه لغزش ها و خطاها شدن و تبیه جهت جبران آن ها .

صفحه 25:
از ماده رباط : بستن چیزی در مکانی ریشه ربط : آرامش و سکون است سنگر بندی برای نگهداری مرزها بستن نفس به حال سکون و آرامش به خود پیوستن و مراقب خود بودن رام نمودن نفس ۱ 5 5 ا

صفحه 26:
‎A eis‏ تا رب ‏و اج

صفحه 27:
( اجتناب از گناه ‎at‏ و كبك كاهان ااه هده ۵ بونج له کشت گاهان انجاه شده & انجام همه واجبات را ‎ ‏: درس اول

صفحه 28:
ساي اي رن شريض است + و نیز فرمود : من حاسب نفسه ریح و من غفل عنها خسر و من حاف آمن ومن اعتبس ابض و من ابص فهم و من قهم علم ‎note‏ ‏کنتی که از نف ورد مواظيت ‎SS 4S‏ می برد و هر کس از او غافل شود زیان می بیند و کسی که نفس خود ) بیمنا کک باشد در سلامت ‎a‏ ل که عبرنت کیرد نا می شود وارکسی که بیناباشد هوشیار و مب زیرکک است و کسی, که زیر کی دارد آ گاهی می یبد .

صفحه 29:
وسو ل نخدا مكيف مي و آلد) فرمود : لا یکون العبد مؤمنا حتى يحاسب نفسه اشد من محاسبه الشریک شریکه والسید عبده . مزهي ع» اب مه هضی بنده ای ممن (حتیقی) شمرده نمی شود مگر این که از نفس خود حساب کشد آن هم حساب کشیدنی که به مراتب سخت تر و دقیق تر از حسابی باشد که شریکث از شریکك خود و آقا از بنده خود می کشد . امام موسى كاظم (علبه السلام) فرمود : لیس منا من لم يحاسب نِسه فى كل يوم فإن عمل حسنا استتزاد اللّه و إن عمل سیثا استخن الّه منه و تاب الیه . رال ار کسی که در هر روز از نفس خود حساب نکشد از ما نیست (کسی که محاسبه نفس می ‎SS far ST CaS‏ به جای آورده است از خداوند طلب زیادتی ‎OT‏ را کند و اگر کار بدی از او سر زده از خداوند طلب مغفرت ,, کند و به سوی او توبه آورد .

صفحه 30:
[اصل تقدیر و اندازه گیری اصل مسئولیت پذیری اصل بای عمل لااصل ثبت و ضبط اعمال ‎geil‏ حساب رسی و باز خواست آاصل مجازات و باز تاب اعمال اصل توبه و جبران

صفحه 31:
تقوا در محاسبه و مراقبه iT Gah gig (gs) ۰ ‏ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا پروا کنید.و انسان باید‎ بنگرد برای فردا چه پیش فرستاده است و از خدا بترسید . ۶ فراین آیه قل و بعد از متخاسبه تقوا بادشده است؟: > ای در محاسبه یعنی هر چیزی را در جای خود ثبت کند و چنین نباشد که حسنات را ضبط و سیثات را فراموش کند . < در محاسبه باید مراقب حب نفس بود كه اين حب انسان را وادار نکند تا به سود خود داوری کند . " حبک للشیء یعمی و ‎a‏

صفحه 32:
امین ؛ احمد :اه تکامل + ج۳؛ ترجمه: احمد بهشتی » تهران . درالکب الاسلاميه : ۱۳۴۴ اب ابی فراس ؛ وارام : مجموعه ورام ۰ قم .۱ بيشوايى » ابراهيم : واژه های اخلاقی از اصول کافی باقم : باس : ۱۳۶۱ خمينى , روح الله : شرح جهل حديث .موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى ات مكتبه الفقيه. (ره)۰ ۱۳۱ خمینی ؛ روح له : جهاد اکبر : نجف اشرف ۰ ۱۳۵۷ عاملی . حر : وسائل الشيعه , ج2١وه1‏ . قم . موسسه آل البيت لاحياءالتراث + ao ۹ کلینی ؛ محمد ابن يعقوبٌ:: اصول كافى : ج١.‏ تهران . دارالكتب اسلاميه 6 ۳۶۵ محدث نورى : مستد ر كا الوسائل » ج17: قم : موسبه آل البييت لاحياءالتراث : 0ق اقى , احمد : معراج السعاده . دهقان نراقى ؛ مهدوى : عليم اخلاق اسلامى ( ترجمه جامع السادات)» ترجمه: سیدجلال آلدین مجتبوی؛ تهرانحکمت» ۱۳۷۰

صفحه 33:

صفحه 34:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان