علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

جهت‌گیری اجماع کاذب – False Consensus Bias

96-False-Consensus-Bias

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جهت‌گیری اجماع کاذب – False Consensus Bias”

جهت‌گیری اجماع کاذب – False Consensus Bias

اسلاید 1: جهت‌گیری اجماع کاذبFalse Consensus BiasMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانجهت‌گیری اجماع کاذبنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اجماع کاذب عنوان یک نوع سوگیری شناختی در روان‌شناسی است. منظور از اثر اجماع کاذب اشاره به این ایده رایج ولی نادرست است که افراد فکر می‌کنند دیگران هم عقاید، نظرات و جهان‌بینی‌ای مشابه با آن‌ها دارند. این پدیده می‌تواند به آشفتگی، سوءتفسیر، تصمیم‌گیری‌های ضعیف و ناکارآمدی منجر شود و عاملی نامطلوب برای کسب‌وکار‌ها محسوب می‌شود. مثالی سوگیری اجماع کاذب: سه نفر در یک تاکسی هستند و نفری که جلو نشسته بر می‌گردد و به این سه نفر شیرینی تعارف می‌کند. کسی که نمی‌گیرد تصورش اینست که شخص جلویی نیتی دارد و با خود می‌گوید که کدوم آدم عاقلی می‌آید از این شیرینی می‌گیرد و به نظر من هیچکسی از این چیزی نمی‌گیرد. اما فرد دیگر راحت شیرینی را می‌گیرد و می‌خورد. الان شخصی که اول فکر کرده بود، دچار سوگیری اجماع کاذب شده است. اثر کاذب اجماع منجر می‌شود مردم به اشتباه فکر کنند که اکثریت با آنها موافق هستند. چرا گوناگونی فرهنگی چالشی جدی پیش می‌نهد؟ مشکل اصلی وقتی با مردم فرهنگ‌های متفاوت روبه‌رو می‌شویم، همان اثر اجماع کاذب است. آدم‌های فرهنگ‌های متفاوت، جهان را بسیار متفاوت نسبت به عادت‌های ما می‌بینند، اما اثر اجماع کاذب ما را وا می‌دارد تا باور کنیم مردم با فرهنگ‌های متفاوت با ما هم‌نظر هستند. این پدیده به آشفتگی، سوءتفسیر، تصمیم‌گیری‌های ضعیف، ناکارآمدی و... می‌انجامد و برای کسب‌وکار ها بد است. بسیاری از شرکت‌ها، گوناگونی را آنچنان ارزشمند می‌دانند که اطلاعات بخش‌های زیادی از وب‌سایت‌های خویش را به این گوناگونی‌ها تخصیص می‌دهند. این شرکت‌ها می‌خواهند نشان دهند که شایسته‌مدار هستند و اقلیت‌ها در آنها با دیگر افراد برابر هستند و این امر به گوناگونی بیشتر می‌انجامد. اگر افراد خود باوری و اعتماد به نفس کافی داشته باشند، در تصمیم‌گیری‌ها با توجه به دانش و درک خود تصمیم گرفته، دچار سوگیری اجماع کاذب نمی‌شوند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسوگیری شناختی Cognitive Bias مزایاابهام در مورد جنبه‌های مختلف اثر کاذب اجماع و مطالعه آن وجود دارد. اول از همه معلوم نیست دقیقا کدام عوامل بزرگترین نقش را در استحکام و شیوع اثر اجماع کاذب در افراد بازی می‌کند. علاوه براین بدست آوردن اطلاعات دقیق بررسی در مورد اثر اجماع کاذب (و همچنین دیگر تعصبات روانی) می‌تواند مشکل باشد.معایبدرتعاملات اجتماعی و معاملات کسب و کار، انتخابات ، تبلیغات،تصمیم‌گیری،مشاوران و ... کاربرد دارد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان