صفحه 1:
i ١

صفحه 2:

صفحه 3:
تعریف جوشكاري اصطكاكي | > 0 ( 6 جوشكاري اصطكاكي 5 1 حالتي از فرآيند اتصال 0 ( - قطعات ازطريق حرارت ۰ ناشي از تماس بين ‎Sse cul ese 0 ) | 0--‏ به هم حرکت دارند. ۱

صفحه 4:
انواع جوشكاري اصطكاكي * جوشکاری اصطكاكي مداوم 5 جوشكاري اصطكاكي لحظه اي

صفحه 5:
جوشکاری اصطکاکی مداوم * بك قطعه كار به سه نظام 1 به موتور كير داده مي شود و قطعه ديكر در يك سيستم حركت محوري ثابت مي شو orkpieces ‏قطعه متصل به موتور با سر:‎ * ۰ Motor on-rotating vise ‏ثابت دوران می کند.‎ نیرو به صورت محوري يا ش وار دمي شود. Hydraulic cylinder

صفحه 6:
Equipment Courtesy AWS handbook

صفحه 7:
(A) Basic (8) COUNTER ROTATION (C) CENTER DRIVE (SPLICING) ‏رم‎ TWIN WELDS (E) CENTER DRIVE (DUAL PRODUCTION) ۱۳۲ 7 avi Welding riasdhod

صفحه 8:
صقان برمرتايي استائي Rod Tube — Rod to tube Rod to platel'ube to plate'ube to disc حداقل يکي از صفحات در محل اتصال بايد تقارن دايروي داشته ]ا باشد.(معمولاقطعه چرخان) * اشکال مقابل نمونه هایی ازانواع اتصالات را نشان می دهند. > ee

صفحه 9:
VIEW 2 VIEW 3 ‎Friction Welding‏ سس ‎AWS Welding Handboo

صفحه 10:
2 jar Reciprocating Friction Welding AWS Welding Handboo

صفحه 11:
۴ Reciprocating Friction Welding AWS Welding Handboo

صفحه 12:
جوشكاري اصطكاكي شعاعي * جهت اتصال بست ها به ه ید يا لوله ها (۳۳۹ g WSO 7 5 هم نگه داشته می شوند ود روي محل اتصالشان قرار مي ‎a ۱‏ كيرد. با دوران بست اصطکاك تولب شود. * جهت تکمیل فرایند نیرو ‏ شعاعی به بست وارد می ۱ ۱ 50 ْ ١ ْ ْ

صفحه 13:
AWS Welding Handboo

صفحه 14:
جوشكاري اصطكاكي تلاطمي . * يك فولاد ابزارسازي شده دواردر محل اتصا به حرکت در می آید. * در اثر اصطکاك ابزار با LN Le Overlap welds

صفحه 15:
جوشكاري اصطكاكي تلاطمي بو وود clamping force ‏وماد‎ رسد > 2 ۳۳ =e

صفحه 16:
Continuous Drive کاربرد ها = در صنايع خودرو سازی جهت ساخت چرخدنده ها . میل سوپاپ موتور و ضربه گیر ها اتصال قطعات کمپرسور موتور هاي جت هنگامي که يكي از قطعه کارها داراي تقارن محوري است اين نوع جوش نسبت به جوشكاري سر به سر وجوش با جرقه الكتريكي ارجح است. 0 0 0 ١ 1

صفحه 17:
Applications Friction Welded Joints pripvon Welded J ‏ممت جاسم‎ Welded Automotive Halfsha! Courtesy AWS handbook

صفحه 18:
Applications Friction Welded Joints Raikes Camshaft Forging Friction Welded To Timing Gear. Aluminum Automotive Airbag ‘Welds Are Made Simultaneously Courtesy AWS handbook

صفحه 19:
ve Applications he Friction Welds : 9 ١ A Jet Engine Compressor Wheel Tine: rtia Welded Hand Tools Fabricated by Friction Welding Courtesy AWS handbook

صفحه 20:
Dissimilar Metals - Friction Weld Aluminum to Steel Friction Weld

صفحه 21:
icrograph of Aluminum (top) to Steel (bott

صفحه 22:
‘riction Weld Tantalum to Stainless Steel Note: mechanical mixing

صفحه 23:
| ‎El ig‏ و ءا أ قاوة | | الا | ی ‎Eee 2 sla‏ اننا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎= CASES ۱۲ MAY BE NECESSARY TO PERFORM AN, ‎ ‎Welding Handhoo‏ ا ‎

صفحه 24:
Linear Friction , Weld Repair of i Fan Blades Combustor

صفحه 25:

صفحه 26:
جوشکاری تسس lywheel Non-rotating chuc Workpieces le ‏افك‎ ‎5 7 Spindle Chupfdraulic cylinder شود. به جرخ طيار شتاب داده مي شود : سرعت دوراني لازم براي جوشكاري برسد. ارتباط موتور و جرخ خ طیار قطع ش

صفحه 27:
Inertia Drive . ‏متغیر هاي جوشكاري اصطكاكي لحظه اي‎ * ممان اينرسي چرخ طیار * سرعت اولیه چرخ طیار ۰ فشار محوري

صفحه 28:
Equipment Inertia Welding Machine

صفحه 29:
ENERGY ۹ 5 ‏هه‎ GH PRESSURE Tow eb a veLociry 3 Tt ‏با‎ ‎2 rr 7 Figure 6.59 — Inertia friction welding patterns of heat and upset or flash at the weld produced by variations in energy, pressure and velocityinert, Welding Metallurg ‘AWS, 1994.

صفحه 30:

صفحه 31:
speed (750 SFM) Inertia Welding of Jet Turbine Com y Part Ave. Diameter >, 0 Range (in) ee Stator 10-80 components Combustor 42 ‏فا‎ 7 turbine casing Other Parts. ‘various ۳ a Problems 193 * Melting Destroys Prope i

صفحه 32:
50 SFM) Inertia Welding of Jet Turbine Com y ol Parameters <piece Geometry (size) lied Weld Load (Contact Stress) tial Contact Speed (surface velocity) it Energy Input (moment of inertia, is of gyration) وموو/ ۹0 4 Ablett, AM et al, “Superspeed Inertia Welding”, US Patenmt 6,138,896, Oct.

صفحه 33:
2 200 Ls ee ZA 7 0 ee 2 er 27 7 42 SE Inertia Weld 5 Titanium Aluminides 0 Titanium Borides (Brittle at RT) Titanium Alloy (Ductile) Jette, P, Sommer, A., “Titanium Engine Valve", US Patent 5,517,956 May

صفحه 34:
شباهت هاي ميان جوشکاري لحظه اي و مداوم * درهر دو روش كرماي لازم جهت جوشكاري از طريق اصطكاك و تغيير فرم بلاستيكي ايجاد مي شود. * در هر دو روش از نيروي محوري جهت آپست کردن استفاده می شود.

صفحه 35:
تفاوت میان جوشکاری اصطکاکی لحظه اي ومداوم جوشکاری اصطکاکی لحظه ای يكي از قطعات به جرخ طيار متصل است سرعت دوراني در حین فرایند * به صورت پیوسته تا مقدار صفر کاهش بيدا مي كند انرژي سينتيك فلایویل با تبدیل" شدن به اصطکاك و تغییر فرم پلاستيك گرماي لازم براي جوشكاري را فراهم مي کند. جوشكاري اصطكاكي ‎٠‏ انرزي دوراني قطعه كار با شدن به اصطكاك و تغيير پلاستيك كرماي لازم برا جوشكاري را فراهم مي

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان