علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

حادثه ساختمان پلاسکو از منظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

hadesehye_sakhtemane_pelasko

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حادثه ساختمان پلاسکو از منظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی”

حادثه ساختمان پلاسکو از منظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسلاید 1: حادثه ساختمان پلاسكو از منظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

اسلاید 2: بيان و طرح مسالهریزش ساختمان پلاسکو که در روزهای اخیر اخبار ناگواری از آن به گوش می‌رسد از منظر و نظر موضوعات مختلفی قابل بررسی است از جمله از منظر وظايف سازمانها(سامان مسكن وشهرسازي،شهرداري و..... و موضوع هريك از دانشها و علوم( معماري، روانشناسي،شهرسازي ... سوال اصلي اينست كه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از چه منظري بايد به اين موضوع پردازد به نحوي كه تداخلي با ديگر سازمانها نداشته باشد؟سوال فرعي: كارشناسان فرهنگي وزارت خانه درصورت شركت در يك ميز گرد تلويزيوني بايد به چه نكاتي توجه نموده و چه مباحثي رامطرح كنند.

اسلاید 3: چند نمونه از مناظر پرداخته شده به اين حادثهروزنامه قانون هم در گزارشی با عنوان «چك‌ها زيـرآوار، زنده‌اند» به بررسي وضعيت اسناد ومدارك موجود در ويرانه‌هاي پلاسكو نوشتنعمت احمدی حقوقدان نیز در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «نیاز به قانونگذاری موردی برای پلاسکو» در این باره نوشتبعد حقوقی این فاجعه هم از دیدگاه‌های گوناگون قابل تامل است. موضوع متصرفان پاساژ پلاسکو را از دو منظر باید مورد توجه قرار داد. ابتدا افرادی که در مغازه‌های این پاساژ مشغول به کار بودند و مالکیت در سرقفلی و ملک آنجا نداشتند.

اسلاید 4: پیام پلاسکو(دکترای شهرسازی و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز) فروریختن ساختمان پلاسکو، علاوه بر اینکه فاجعه‌ای است انسانی و شهری، حادثه‌ای است نمادین: اگر با شهر نامهربان باشیم، به‌مانند طبیعت، خود را باز پس خواهد گرفت. فروریختن ساختمان پلاسکو، داغ بزرگی است بر چهره تهران، ولی پیام مهمی نیز با خود دارد. اینکه با مرکز تاریخی شهر چه کرده‌ایم و اینکه اگر با فروریختن یک بنا، چنین آشفتگی به پا شود، وای اگر شهر فروبریزد. احداث ساختمان و «پاساژ» مرکز تاریخی شهر، جایگاه تکوین، رشد و تبلور فرهنگ امروز شهر است؛ بستر شکوفایی استعدادهای خلاق فکری و هنری است؛ مکان بازیابی تاریخ و عبرت از سرگذشت‌های پیشینیان است

اسلاید 5: پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی حادثه پلاسکو  بسم الله الرحمن الرحیمسانحه ی هولناک فروریختن ساختمان عظیم پلاسکو در شهر تهران، تابلویی آمیخته از رنج و درد و فداکاری را ترسیم کرد که در نوع خود بی سابقه است.نابودی یکباره ساختمانی مرتفع که از نمادهای تجارت و تولید پایتخت ایران در دهه های اخیر است، خسارات سنگین جانی و مالی به بار می آورد و فداکاری تکان دهنده ی دهها آتش نشان بی ادعا، رنگی زیبا بر این تابلوی پر خون و آتش می پاشد. اکنون ملت ایران و انسان های دیگر نقاط جهان، دلشان نگران سرنوشت تک تک این امدادرسانان پرافتخار است.خداوند روح آتش نشانان شهید را غریق رحمت خویش فرماید و ان شاء الله با تلاش خستگی ناپذیر امدادرسانان، سایر عزیزان که زیر خروارها خاک محبوس اند، به سلامت بیرون آیند

اسلاید 6: پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی حادثه پلاسکو «بسم‌ الله الرحمن الرحیم » انا لله و انا الیه راجعون   حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن یکی از ساختمان‌های تجاری تهران که شهادت و مصدومیت جمعی از مردم شریف به‌ویژه آتش‌نشانان شجاع و دلیر را به دنبال داشت، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.   بی‌شک از جان‌گذشتگی‌ها، شهامت و شجاعت عزیزان آتش‌نشان که همواره خالصانه جان عزیزشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند هیچگاه از اذهان تاریخ و ملت  قدرشناس پاک نمی‌شود و ان‌شاءالله در پیشگاه حضرت حق از اجر و ثواب والایی برخوردارند.   این حادثه تلخ و تاسف‌برانگیز بار دیگر ضرورت توجه بیش از پیش به ایمنی ساختمان‌های قدیمی در کشور را از سوی متولیان امر نشان داد تا به این مهم توجه جدی کنند.   ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی صبر و سلامتی برای مصدومان این حادثه و تسلیت به مردم ایران، امیدوارم با اتخاذ تمهیدات مناسب، دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.»

اسلاید 7: پیام تسلیت اسکودا (اتحاديه سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ايران) در پی حادثه «پلاسکو» «انا لله و انا الیه راجعون»واقعه دردناک ساختمان پلاسکو، دل‌ها را به درد آورده و مردم ایران را از یک‌سو به نقش مهم و سرنوشت‌ساز مأموران فداکار و شجاع آتش‌نشانی و از دیگر سو به آسیب‌پذیری باورنکردنی جوامع شهری‌مان متوجه کرد.برای سلامتی آتش‌نشانان مجروح دعا می‌کنیم و به بازماندگان شهدا تسلیت می‌گوییم.وکلای دادگستری برای ارائه هر نوع کمک و مشورت به این عزیزان آماده‌اند.

اسلاید 8: پیام تسلیت جهاددانشگاهی در پی وقوع حادثه تلخ پلاسکو انالله و اناالیه راجعون«حادثه تلخ و تاسف بار ریزش ساختمان در اثر آتش سوزی و شهادت تعدادی از پرسنل متعهد، از خودگذشته و شجاع آتش‌نشانی و مجروح شدن جمعی دیگر، موجب اندوه بسیار و تأثر ملت بزرگ ایران شد.اعضای جهاددانشگاهی از پیشگاه خداوند متعال برای جهادگران آتش‌نشان، اجر عظیم الهی مسألت نموده و ‌به پیشگاه رهبری معظم انقلاب، مردم ایران اسلامی و بویژه خانواده‌ها و همکاران داغدار این عزیزان تسلیت عرض می‌نمایند.بی‌شک یکی از عبرت‌های این حادثه دردناک، توجه و اهتمام بیشتر به پیشگیری، مدیریت و مقابله دانش‌بنیان با بحران‌هاست.از خداوند قادر سبحان، شفای عاجل مصدومان و کاهش تألمات بازماندگان را خواستاریم»

اسلاید 9: پیام تسلیت ظریف در پی حادثه غم انگیز پلاسکو بسم الله الرحمن الرحیم حادثه غم انگیز و تاسف بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو  تهران و شهادت مظلومانه  و جانگداز جمعی از پرسنل ایثارگر و دریادل آتش نشان، غمی بزرگ بر دل های تمامی ما نهاد. اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده ها و تمامی بازماندگان داغدار شهدا و مصدومان این حادثه دلخراش، برای آنان، همکارانشان و مردم داغ دیده ایران آرزوی صبر می کنم و از خداوند بزرگ می خواهم همه جانفشانان و از جان گذشتگان فداکار میهن اسلامی ما را در همه عرصه ها در پناه خود محفوظ دارد.

اسلاید 10: پیام تسلیت وزیر آموزش وپرورش برای حادثه پلاسکو بسم الله الرحمن الرحیم انالله وانا الیه راجعون سانحه ناگوار آتش سوزی ساختمان مرکز شهر تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان غیورشد،ایران اسلامی را یکپارچه سوگوار ساخت. این حادثه غم انگیز صحنه حماسه آفرینی دلاورمردانی گردیدکه نام ویادشان تاابد درتاریخ ایران وایرانی ماندگار خواهد شد.اینجانب ضمن ابراز همدردی باخانواده شهدا ومصدومان این حادثه غمبار وسایر همکاران خدومشان، برای شهیدان علو درجه ،برای مصدومان سلامت وصحت وبرای ملت ایران صبر و اجر مسالت می نمایم.

اسلاید 11: فرهنگ وتطور آن در زبان لاتین

اسلاید 12: سه کاربرد فرهنگ در معنای انتزاعی خود

اسلاید 13: از منظر فرهنگ عمومي آتش‌گرفتن پلاسکو و فروریختن اخلاق بی‌اخلاقی اجتماعی در عرصه اجتماعی از همان ساعات اولیه آتش‌سوزی می‌شد دید که عده‌ای (همیشه در صحنه!) ترجیح دادند تا مانعی بر سر راه امدادگران و آتش‌نشانان باشند و از مصیبت دیگران فیلمبرداری کنند تا شاید در صفحات اجتماعی خود، بیشتر دیده شوندبی‌اخلاقی سیاسی اما گروهی دیگر که نتواستند خود را به جرگه فیلمبرداران از رنج مصیبت دیدگان برسانند، در پشت سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی پنهان شده و خرابه‌های باقی‌مانده از پلاسکو را آوردگاه سیاست‌بازی‌های خود کردند. 

اسلاید 14: برای شام غریبان آتش نشان ها / رشد معنوی یک شهر اين حادثه را از جهات مختلف می توان به نظاره نشست. اما یک سوی حقیقی این ماجرا، سیطره روح معنویت در شهر است. شهر گویی یک قدم معنوی تر شده است این خاکستر حرفها دارد؛ مردم بدون منبر و درس و کلاس با جان شان گذشت را درک کردند.فهم اینکه سرمایه داری و سودجویی بی امان چطور می تواند بی توجه به هشدارهای پیاپی به ویرانی بیانجامد.فهم اینکه بی عاری رسانه ای و تب جلوه کردن تا چه حد نفرت انگیز و زننده است.فهم اینکه بهره برداری های سیاسی و جیب ساختن های انتخاباتی تا کجا مشمئز کننده است.فهم اینکه خدمت رسانی حقیقی چیست و تاکجاست و متوقف در امکانات و ابزار نیست و مرزش شهادت است.

اسلاید 15: از منظر بخش فرهنگ بقایای پلاسکو با کمک هنرهای تجسمی در شهر«هنر مقاومت» ما به ازای عینی پیداکرده است و به دور از هر جشنواره‌ای آتش نشانان برای رضای خدا به میدان رفته‌اند و هنرمندانه‌ مقاومت را تصویر کرده‌اند. «بقایای پلاسکو» نماد این دلاوریهاست؛ نمادی نباید دور ریخته شود بلکه باید در شهر به نمایش درآید.پس از چند هفته بررسیهای کارشناسانه این آوار دیگر ارزش حقوقی ندارند اما قطعاً ارزش معنوی آنها بالاست. این آوار نه تنها المان مقاومت شهدای آتش نشان است بلکه یادآور بی احتیاطی است که موجب این فاجعه شده.  در همه‌جای دنیا وقتی فاجعه‌ای این چنین رخ می‌دهد و یا زمانی که رشادت مردانی فداکار همه را منقلب می‌کند؛ برای یادبود، نمادهایی از حادثه را در شهرها می‌گذارند.در نهایت مهم‌ترین نگته این است که بقایای پلاسکو با کمک هنرهای تجسمی در شهر و در دیدگاه مردم بماند تا هیچکس  رشادت آتش نشانان را فراموش نکند.

اسلاید 16:   کشف 3 هزار پلاسکو در تهران! / کاریکاتور سه هزار ساختمان در تهران از لحاظ ایمنی، وضعیتی مشابه وضعیت ساختمان پلاسکو دارند.

اسلاید 17:

اسلاید 18: آرتیست‌های سینما هم در مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند عباس جدیدي عضو شوراي شهر جدیدی با اشاره به اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند، اظهار کرد: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند

اسلاید 19: عناصر اصلی فرهنگ

اسلاید 20: ايده ها وعقايدصورتهاي ذهني در مورد وجود بالقوه يا بالفعل هستند.عقايد بر اساس منبع معرفت ، روش دست يابي و... به چهار دسته تقسيم ميشوند.1-عقايد ديني: انسان مخلوق خدا وداراي روح الهي است/ظلم وستم در نهايت موجب نابودي نظامهاي باطل واستقرار حق مي شود.2- عقايد فلسفي:انسان موجودي مادي تكامل يافته است(فلسفه مادي)3-عقايد ايدئولوژيك:4- عقايد علمي:در صورت به هم ريختن اكو سيستم ممكن است موجودات زنده روي زمين نابود شوند

اسلاید 21: ارزشهاارزشها مبين وضع مطلوب امور ومعيار انتخاب در ميان علي البدلهاي مختلف مربوط به موقعيت مي باشند.ارزشها براساس موضوع چهار نوع قابل طبقه بندي هستندارزشهاي فرهنگي- اعتقاديارزشهاي اجتماعيارزشهاي سياسيارزشهاي اقتصادي – مادي

اسلاید 22: هنجارهاقواعد عمل هستند كه درجهت گيري كنشهاي اجتماعي(رفتارها وعملكردها) نقش تعيين كننده اي دارند.هنجارها را بر اساس ريشه وپشتوانه مي توان به چهار دسته تقسيم كرد.1- هنجارهاي عادتي يا رويه اي2- هنجارهاي اجتماعي3- هنجارهاي اخلاقي4- هنجارهاي قانوني

اسلاید 23: نمادهاعيني ترين مؤلفه نظم فرهنگي هستند.اين پديده حامل معاني خاصي مي باشند ودر يك مسئله يا موضوع ديگري حكايت مينمايند.نمادها بر خلاف تمثال ونشانه امري اعتباري وپديده اي اجتماعي-فرهنگي است.لذا از يك اجتماع به اجتماع ديگر واز يك زمان به زمان ديگر متفاوت خواهد بود.مثال:زبان ، متون نوشتاري ، پرچم ، سمبلها ...

اسلاید 24: با سپاس وتشكر از حوصله شما بزرگواران

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید