تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید

fara

صفحه 1:
PL ene Ded dt a) موضوع: حافظه و فراموشى استاد مربوطه: گردآورنده:

صفحه 2:
5 حافظه و فراموشی «حافظه» به عنوان یکی از استمدادهای خدادادی. ۱ یادآوری آنهاست؛ ولی بسیاری از مواقع. مطللب به ذهن سپرده شدمیه هنگام نازبه ید نمشد و به انسانفراموشی دست میدهد.

صفحه 3:

صفحه 4:
6 مقدمه در عصر لطلامت. هرجند ببشرفت فاورى اطلاعات. رفاه هرجه بيشتر انسان را به ذهن متبادر ميسازد. ولى تبعات روحى و روائى حاصل از آنه از مشكلات م ‎Perera eee nce SUS ce eee er‏ -الجتبلمي ومانند آن و فقدان دناغت كللى نسيت مه شبوعهلى سحيح حفظ ندومن وه ‎en‏ اطلامت ها را مشکل طرمشی» ربهر ا 0 - ا ا ا ا ل ل 00 مربوط هآ تمرکزحواس: و در پیت نکاتی دربره 0 00

صفحه 5:
حافظه ا 7 000

صفحه 6:
8 تاریخچه حافظه ۱ ‏رل‎ ca 1 Seda ES ec PoC ore Ene Te eve eT eer) BU Pe eed eV per Mar eyeuge Pipe ape ier raror erPh eee pecaters Cieranees rarer ‏بتابراين. براي آزمون اين تظريه. او به موادي نياز داشت كه با تجربههاي قبلي ارتباطي نداشته باشد تا بتوان.‎ تجربههای قبلي را کتترل کرد: به همین دلیل, هجاهای پیمعنا را به کار برد. تیچ به دست آمده از تحقیقات ابینگهاوس به شرح ذیل هستند: * 1. هرفدر مواد آموختني زیادتر گردد زمان لازم براي به خاطر سپردن آن مطالب به صورت تصاعدي افزایش مييابد. البته لين نسبتها ثابت نيستند؛ يعني أكر فهرست 7 كلمهاي 30 ثانيه وقت بكيرد. فهرست 10 كلمهاي 52 ا 12 کلمهاي 82 ثانبه و فهرست 16 کلمهاي 196 ثانیه وفت خواهد گرفت. * 2. ابينكهاوس ميزان كوشش صرف شده با تكهداري أن مطالب در حافظه را با يكدبكر مرتبط دانست, به گونهاي که افراد اگر وقت پيشتري براي بادگيري 0 بخوانند ديرتر فراموش ميكنند تا كساني كه به حافظه خود متكي هستند و كوشش كمتري مينمايند. البته نوع ال میتی ماس * 3. فراموشي در ساعات اولیه بادگيري بیشتر است؛ بدیگونه که پس از 20 دقیقه 42 درصد مطالب, پس از 9 ساعت 64 درصد ويس از 31 روز 79 درصد فراموش شدهائد. © 4 بانكيري مطالب .با نقصيم وقب. بهثر صورت ميكيرد فا ايتكد مطالب يكدفقه غواندم هوند. او فهرستي مش از مد کلم مها دا 66 بر خواند ۵ تست فک روز دوع 7 يار عرائد ذا عقطا 1 ول اتيت ديگري مثل فهرست اول را به مدت 3 روز خواند و با 38 بار خواندن طي سه روز, مطالب را حفظ کرد (يعني ‎rn eve Bory yr an‏ ۱

صفحه 7:
Pte] (uo abd)! 1 eS an ae ele ee ‏در اين حافظه. اطلاعات حشى ذخيره‎ BS eee eee cone a ere 7 eee ee tee و مهمتریندلیل فرموشیاطلامات ز ان 1 ee ees seer حسی بیتوجهیبه آن استه نورين (مخصحت ‎epee eyes ere Ren‏ رس سس ‎Be on pee omepO Fest DT eenee ET ae TON Dn‏ التكشتاتتان را باز كنيد دوباره يا خداكثر سرعت ممكن دستتان را مشت كنيد اكربه فقت نكاه كنيد رذ أز انكشتانتان را خواهيد ديد که در دام ماود نها را شمارش کنید.دستفتان ره مات هم در جهت مخالف 0 ‎Pen ea Neer teeny tarry Perper emia‏ شيا در مقليل جشمان شما قرار دارد كه بعضى از آنها در جهت حركت عقريههاى ساعت و بقيه برخلاف جهت عقريههاى ساعت ميجرخند. تصوير محو ‎eens Sy rr artery‏ را ‎5353© 00 0 0 ate 1 eee ete

صفحه 8:
انواع حافظه: ۲( حافظه کوتاه مدت) Pe Poe are ge Pang oe, Near Urine perreaotT ernUee a rer epee eT Rea ter rem oe eee eve DS ee tLe Crees oa eee ee eee ee renee eee Te ete) Dee) epee ee Oe eee ee er 0-17 en eae reer 9/۳ مت این لست که با پرود اطلاعات چتید. به دلیل گنجایش کم ان المت تبلی فرمیش میشد. اما عدهای از معقلن معتقدند.گذشت زمان هم ودب 520100000 Pee VOTER NOOSE eITeRe a ESP oe PC pO nO Ny a OOo 000 2 7 7 eae ee) et ae eer) ‏ید آن را رکنم ان ترا رود ماب تهب ین اف جلوگیریبه عملمیآرد و ماع جاشینی مطلبجدید با لب موجود در اه مشود‎ ee Serer یی ‎eae‏ رش عققر اد مه یره وی هفیع دزد ‎marr atc‏ اند هه ورن ار و سونو ‎ae‏ بخلیم ان روف ید ‎ef ae‏ د کش ندال گر تام ین حرف را هط مدکوس به سه ده ‎ero‏ كنيم كلمات دانشكاء زا اسلامى به دست ميليده يعنى 18 حرف را هر سه قطمه قرار دادهليم. در حللى كه اكر لين كار را نجام تميداديم قادربه خواندن أنه ‎Ba Ie‏ طرفیت حافله یاه مدت ره مقدر ی افزیشداهایم. با ااا ‎ea er‏ ‎eretpe is Way eters eevee mee er Teme reeioan Pner ese 73)‏ ۱[ 9 105151535 ۱ قات لازم رابه دست أورئد وكونه ارالك مطالب جديد خر حلفظه كوتله مث مطالب قبلى را محو ميكند. به حلفظه كوند مدت حافظله مفتال» هم ميكويند زيا لبن حافظه با اطلاعاتى كه به یل رود وس آن ‏ مععل موجه تیم به ‎Perron pier tenes‏ خسو و شرین,هفت پیکرد لور فقال در قهن وجود عند يري فتقال به حافظ ‎eee ee a one meer‏ سنت

صفحه 9:
مدت حافظه کوتاه مدت | Om Tg Cred ORE en Te PINE REO gOS Pe ea ereC ‏زیدیبازش شون با هم بهگیی که در موی -۵ نان اه شده اس شاه می کنیم گنه راهیی را که لمات طی ی کند اه اف‎ ‏كوتله مدت بركرحند نشان مى دهند. أولين راء از حافظه ى حسى عبور م كن أكر احساس ( صذاء يو و ..) طول يكشدمى توئد يه حافظة ى كوتلة‎ 0 ‏ا ا ا ا ا ل‎ ‏الحتله ى تلفن رفن ادر حلفظلة ى كرتا مدت خيد فك مى داريد كيه مات يبشتر أ +5 تفي حواس شما را برت كنت مجبور خواصيد شد فوطوم به‎ 00 eee teeter 1101 11 0000 * Pr eg a ‏غود جلب مى كند وأنها راز يذيرفتن هرجه در حافظه ى كوتاء مدث دارند باز مى دارد. متلا يس از أنه أزمونيها فهرست النات‎ 0000 ‏ا ا‎ 2107010101710 10109

صفحه 10:
‎Z‏ سطوح پردازش ‎Per es ene ere eee ere feet ee reer eee cae ee eee Fa ee en a ‏اشخامن و وضع ظاهرى أنها توجه كنيم مى توان كفت كه به تحلیل سطحی دست زده ام گر درباره ی سرگرمی ها مذهب یا‎ ‏ترى انجام خواهيم داد و بيشتر شلنس خواهيم دائنت تكه در ملاقات يعدى اسامى أها راب خاطر باوريم بر اساس فرضيه سطوح بردازش تخليل عميق تر ورود اطلاعات به‎ ‏حافله یبد مدت و در ااا ا فایه ‎ ‏را بدا ميکنند ی ااا نیال کلمات ۰ ‎Bae en ree ‏ا‎

صفحه 11:
انواع حافظهه 053200000 مطقي كه يه حافظت كوناه موت أسقال داده ديشويد أكى كرا كرييد بم حافظه يلند مدت اعقال مهايند وكريه ين موث ا ا 101 رل موه اف ا ‎See slg MNS, cal ites) Syn Geel, ae es Say‏ الا او ا ا ا ‎HATES ST er Sites cgi‏ ‎ESP NPE TOR Oy clin Gav (AA PGT ORC CE STINE OL OE‏ 0 ‎aud eam,‏ 0 : ‎SOT RT EP‏ عدت ممكويد: ما هده أعاميم كه لاما ‎Fern a REV‏ 1 د ا ا ا ا اع ‎earn OTR‏ ارق ات جو وات اص بور ی تاه شكلي پوبا با محیط خود کنش متقایل داشته باشیم ا میقوند مق وقتی انتان قبر ارزشمتدي را بکان میشنود: هرگز احیاح به تکرلر لین خبر براي جانگزین شین کن در حافظه پلتوموت تاره بلکذ رف تین قیر ید عامل جاي گرفتن ان در حاقطه بلقت اس ‎arene eene ee‏ ا ا 1 97177991717 ع ام ا مو او رد 5 ا 0 ‎MEENA gene,‏ وعد اجام ل يو وزرا هناد ام نمی ‎NIN‏ رك معاي رو عي حم ب ري ‎Ln BST eA FN NIEVES‏ در كتاب زمينه | م ا ا ا را لو ار ا ا ا ا واي ال ‎see el‏ ل ‎Big Bee ae‏ ا ا ا ‎DPE PE‏ كروه آزمايشي يميش از كرو كنترل كلمات رمه ياد أوردئد. در أزمون بعديء وقني يه هر دو كروه تشاتوهاي بازيابي را دادقدء ا ‎TREES ACh Se Opie UAE HITS, UACEE RG geen Shee Nt‏ ا ب ‎Gre Se een Te,‏ نادب ‎CTE PO‏ و و زر مسي اد ف مااع امات ات اق ‎TH‏ عیام گر ‎GLAST Rio IRD‏ درست را مطالعه كرده و در ازیو سس رو چه با میا جا سكاس كم امدحان تشرعی بانشد و بشواه طالب بلي ير

صفحه 12:
8 پردازش حافظه دیداری و شنیداری در حافظله ي كوتاه مدت اطلاعات به صورت ديداري يا شنيدارى كد كذاري مى شود روان شناسان اين ويزكى حافظه ى كوتاء مدت را نظام كد كثارى مضامف تلميده اند در ا از درخت نکه مدرم شت ا وه بل هخا بو آگی تخق هراد گس وه چم نمی تیآ کرد و درها را بشمارید تعاد زدیا فاد می ود از اش ‎OLE a ek ats Sy Ls‏ شنويد يا مى خوانيد يرلى بردازش أنها از كد كذارى شتوابى تيز استفاده مى كنيد مئلا كلم ى درخت با قالب كلمه وارد حافظه ى كوتاه مدت مى شود نه يا قالب خود درخت به نظر مى رسد كه كد كثارى شنوايى و كد سح ‏چون الاعات هدایتشدهبهسوی اه ی وتا مدت یک راه نی و یک ره شنوای در پیش می گید وقتی می وهی چیزی را حفا کید هر دو راب برد تب ا ا ا ا ا ا ا ا ب 2101110000 ‎ee

صفحه 13:
نحوه ذخيره اطلاعات در حافظه دراز مدت انقامك حر حفط راز محت ولق ‎Ee ec‏ حافله یی در این سمت. مدئی ذخبره مگردند رای تین هنگامی که در یک کتلب جملای را ميخوايم ای لن را حقظ میکنيم. ‏ بر ور را ‎PT‏ ان خاصى وابستهائد 1 ‎Dore aac Te ee een ee en Re eee ee) een ener‏ باشدء به محض ابنكه شروع به ابن كار ميكند. محرركها باسخهارا فراميخونند وفتى دوجرخه به سمت جب خم ميشود و به طور خودكار. وزن خود را به مت راست میهد :تدم خود را حقط کند از ‎Pr aren Pe en‏ لین یک سل تم موه

صفحه 14:

صفحه 15:
pet Eiger ey ‏الف: روش یاد آوری‎ و

صفحه 16:
ناها, کلات.اشکال, تصاویر و ماد می‌هند و پس ال منتی از و میهد رن مق 00009 روش هادگیری مجقد» از آمونی خواسته ینود 0 2 ‎INE‏ و ‎ ‏با مطالمه مجدد أنها رايه ياد ميأورد ينيرلين مدت زملتى كه لو صر ‎ ‏مرلتب كمتر از زمقى اسست كه يراى اولين بار ميخواست مطالب را یم ‎ ‎ ‏بنابولين: از طريق درصد مطللب فرلموش شدم. كه على مدت زمان به وجود ‏بري اشعاری لن را هبار میخوای تا کال حقظ شود ‎ ‏ید و کل مطلب اب ‎ ‎ ‎AMO ever rg Oe‏ لست و مذيفى فرلتوشى شما 7 يعدي ) اه ‎ ‏کید

صفحه 17:
rer ee Z ‎lose *‏ احینرن ‎ai sal‏ ال چیزی به ام «فاوشی» وجود در بکهمطالب در حافظه داز مت 00 ‎Ren eae era)‏ حيوان لست. اه اسان همچون لفی رای خامیت. ارتجاهی بسا زد و نمحدود است. در این ظرشه هر جیزی ریخته شود موجب فایش حجم آنمیشود و ان به «ضعت حافله» موف ست محدودیت ریت حافل ‎9 ‎ ‏به خوبى نياموخته باشيم هر يادأورى أنها مشكل خواهيم

صفحه 18:
ole ji I «تمرکز» حالتي است که در آن از ميان آراء و افكار كوناكون شخص, بك فكر در مركز قرار ميكيرد و دیگر ‎EES ere eae Ree‏ ا ا ‎Ren en‏ زر را ار توجه به سوي موضوعات دیگر منحرف شود. بر ین منتء از مبان همه تصاویر و افكاري که ممکن ااست در ذهن شخص یافت شوند, او اقكاري را انتخاب میکند که وي را به سوي موصوعات مطلوب هدايت ميكنتد و افكاري ا 0

صفحه 19:
8 تمرین و پیش خورده ی بیدیشید تدید درم Bae Tee Pen ‏رح‎ Re Un DueyP rica دواج. تود كودكله خريد اولين خلنة) به صورت شاخص عمل مى كند وذر نتيجه رويفاد هاى مهم ناميذه مى رواد هیی که همیت 5ك ee era te ie See ‏9ب‎ 532110110110113 sete و سح ۱ .كنيد اسامى أنها را تيز بياد ببوريد و روى كاغذ بنويسيد در يادأورى كدام يك ازاين سه مورد راحت تر هستيد حتما معلم كلاس اول را راحت تر از بقيه الور 000 ‏ا ا ا ا‎ oe Peer tee eed و برهااسم لا ترر کرد ید اسامیبچه ای کلاس اول رای رها تکار رده اد و 110000 در مورد سوم هبج يك از أن حالت.

صفحه 20:
۱۳۰1۵ 7 ۳ 7 7 ee ‏كه همه ى عردم كا به كاه تجريه مى كننداما إين ضعفها تا انجا شدت بيدا مى كند.‎ eee eo Dee ‏هاى الزايم عبارتند‎ ‎De ee are‏ اا اا تقری نا رسد اشخاس ۵سال به بل به بمری لایر متا می شودهرچند ین بیماریگاهی اشخاس کمتر ال را زر بر می یردان ان در ‎Tee SCR eS eel ena coer ea‏ لا اا ‎Fe‏ ‎eee ee Scns‏ ا ‎fe ec orn Oe‏ 0 ‎7 a ec eae ee ‏كوكل وسايت هاى اينترنتى

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان