صفحه 1:
حافظه و یادگیری :ارائه دهندگان آنین فرزان ‏ 6009202 راحله مروتی ‏ 609960 اردیبهشت 69

صفحه 2:
یادگیری و آموزش يادكيرى « فرايند تغيير و اصلاح کم و بیش دایمی در فرد در نتيجه ى فعاليت يا از طریق مشاهد فرايند يادكيرئ به طور مستقيم قابل مشاهده نيست و تنها راه استنباط انکه فرد مهارت جديدع,ر| كتف كرده مقايقته رفتاز ا زا قبل و بقد.آز يادكيرى است. 5 آموزش * فرایند اکتساب یا بهبود مهارت های مورد نیاز برای انجام دادن یک عمل یا وظیفه ی شفلی. * فرایند آموزش» موجب وقوع تجربه های یادگیری می شود و بدین ترتیب؛ یادگیرندگان می توانند وظایف خود را در زمان حال و آینده » با کارایی و آثربخشی بیشتری انجام دهند.

صفحه 3:
اشکال مختلف پادگیری 0 یادگیری اتفاقی # در نتیجه برخورد و تعامل با محیط خارج و کسب تجربیات روزانه. # تغییرات اجتماعی» اقتصادی و صنعتی جوامع. ۲ جریان پذیرش از طرف یادگیرنده ۱14

صفحه 4:
} ce ‏های یادگیری‎ Gost ‏آزمايش و خطا‎ ‏ایجاد ارتباط بين محرك و پاسخ طی یک جریان‎ # ‏آزمایش و خطا‎ ‏قانون اثر: اعمال ناشی از شرایط خاصی که شخص از آنها گریزان یا در‎ ‏فکر رسیدن به آنها يا حفظ آنها است» به صورت عادت درآمده و تثبیت می‎ ‏شوند.‎ ‏انعکاس شرطی‎ 7 ‏یادگیرنده در آن غیر فعال است.‎ ‏محرک شرطی و غیر شرطی- انعکاس شرطى و غير شرطى‎ * ‏نوعی یادگیری است که پایه و اساس آن را حالات عاطفی تشکیل می دهند.‎

صفحه 5:
تثوری های یادگیر ی (ادامه) ۲7 عکس العمل ارادی یا فعال 8 بر پایه ی تاثیر تشویق و تنبیه قرار دارد. رتم اریفقنی انخورل رهیتچن گادعیمی تعنضلویرد. عمل "" هسته مرکزی تئوری 4 7 تقویت مثبت ۰ ۰ 7 تقويت منفی 5 تنبيه 0 گشتالت * نزن کل تزا آن بیشتر است

صفحه 6:
۳ تئوری های یادگیری (داس) ‎Oo‏ كشتالت (ادامم " جهار قانون تشكيل دهنده اصل معنى آفرينى "شباهت- مجاورت- پیوستن- مداومت* ‎٩‏ یادگیری مکاشفه ای حل يكباره و ناكهانى مساله 7 برش: حل به ظاهر مکاشفه ای وابسطه به آشنایی کامل با خطوط اصلی آن مساله در گذشته است. 7 هارلو: یادگیری مکاشفه ای وابسطه به یادگیری آزمایش و خطا به نظر می رسد.

صفحه 7:
تئوری های بادگیری (ادامه) "۲ یادگیری درجه بندی شده هشت فرایند عمده ذهنی ۵ یادگیری با علامت 3 يادكيرى با محرك و بازتاب 5 يادكيرى با زنجيره لفظى 7 یادگیری عضلانی 7 یادگیری تمیز دادن اختلافات 7 يادكيرى تصورات كلى 9 يادكيرى قاعده 2 حل مسائل تقويت درونى حاصل از هر مرحله موجب افزايش احتمال تكرار آن كار می شود.

صفحه 8:
7 ۱ یادگیری اطلاعات شناختی تجزيه و تحليل اطلاعات کلامی " استخراج معنى كلى از اطلاعات مورد مطالعه اهميت معلومات موجود مطالب جدید مورد یادگیری در ارتباط با معلومات موجود تعبیر و تفسیر می شوند.

صفحه 9:
یادگیری اطلاعات شناختی (دامم 7" یادگیری معنی دار "" یادگیرنده باید در ساختمان شناختی خود» مفاهیم مرتبطی داشته باشد که معنی جدید را با آنها پیوند دهد. ‎O‏ یادگیری حفظی "" تعاریف. مفاهیم و قضایا بدون توجه به معانی کلمات حفظ می شوند. " برای حفظ مطلب تمرین و تکرار و دوره کردن لازم است. # در صورت فراموش شدن, بازسازی آنها توسط سایر مطالب موجود در حافظه دراز مدت غیرممکن است.

صفحه 10:
عوامل موثر در میل به یادگیری ل هوش شخصید" ۲ انگیزه # جریانی که فعالیت های فرد را برای رفع یک نیاز رهبری می کنند. نیاز به انگیزش * تفاوت ها در دستیابی به انگیزه لا خودنكرى 5 تصورى كه شخص درنتيجه عكس العمل متقابل با افراد ديكر از خود دارد. " خوديندارى: استنباط از تصور ديكران- خود دلخواهى- خودارزشى

صفحه 11:
2 0 عوامل مودر در ميل ‎a‏ يادكيرى (ادامه) ۲7 خودنگری (دامم * خودپنداری مثبت موجب ترغیب به رشد و بروز امکانات بالقوه می شود. ‎ga‏ # آسیب عمده متوجه روند نظم بخشیدن و تصمیم گیری در سطح دستگاه مرکزی عصبی است. * آموزش های کتبی در مقابل بیانی- رجوع به نوشته ها محرک های شرطی حاصل از دوران تحصیل

صفحه 12:

صفحه 13:
۲ برقرارشدن اتصالات تازه بين ياخته هاى عصبى مغز است که الگوهای خاصی را به وجود می آورند. ل ترکیب پروتئین درتشکیل حافظه ی درازمدت دخالت دارد؛ خاطرات ممکن است به صورت مولکولهای پروتئین ذخیره شوند. ۲ جایگاه عمده ی حافظه در مغز هیپوکامپ است؛هیپوکامپ به ناحیه ای ازبافتهای مغز گفته می شود که در زیر قطعه ی گیجگاهی قرار دارد.

صفحه 14:
The Brain and Memory Striatum (not shown) (procedural memory) Prefrontal Cortex, Mammilary Bod eats (declarative memory) Amygdala: (fear conditioning) Hippocampus (memory acquisition)

صفحه 15:

صفحه 16:
حافظه کاری ل جایی است که در آن معنی به وجود می آید. "۲ آنچه می دانیم اثر مستقیم بر آن دارد. ل برای خود-تنظیمی ضروری است. 0 در طول زمان در عين استفاده توسعه بيدا مى كند. يى سيستم اجرايى كنترل است.

صفحه 17:
تقسیم بندی حافظه بلند مدت Episodic: Semantic: Skill leaming: || Priming: Remembering | | Knowing the Knowing how || Being more likely your firstday | | capital ofFrance| | torideabicycle || to usea word in school you heard recently 17.4 Kinds of Long-Term Memory

صفحه 18:
بازیابی ۲ در بازیابی اطلاعات از حافظه بلند مدت به حافظه کاری انتقال پیدا ل فراموشی ناتوانی در بازیابی اطلاعاتی است که از پیش در دسترس هستند. وی( موه( -e-2==

صفحه 19:
فراموشی فراموشى در تمام مراحل مقابل مى تواند اتفاق ب

صفحه 20:
تئوری های فراموشی ۲ تنوری های رمزگذاری 0 تئورى هاى اشکال در بازیابی " تئوری های زوال ‎Gost ®‏ های تداخل ‎Gost‏ های اشاره بازیابی ‎

صفحه 21:
فر اموشی در اثر اشکال در رمزگذاری "۲ اطلاعات هیچ گاه برای ذخیره در حافظه بلند مدت رمزگذاری نشده اند ات Guovday Pahre feads to Porgetitcrcy

صفحه 22:
۲7 کدام یک سکه واقعی است؟ POP es

صفحه 23:
۹ 2 3 إن 0 فراموشی در اثر اشکال در رمزگذاری ل با اين كه بارها یک سکه دیده شده است. تعداد کمی سکه درست را تشخیص می دهند. در نگاه کردن به سکه دقت کافی برای رمزگذاری خواص ویژه آن در برخوردهای روزانه وجود ندارد. ۲ نمونه های دیگر در تلفن چه حروفی بر روی شماره 6 نوشته شده اند؟ # شماره (0 در کجای ماشین حساب شما قرار دارد؟ 5 بر اساس اين تئورى اشيا بارها دیده می شوند اما اطلاعات مربوط به آنها هیچگاه به حافظه بلند مدت راه نمی پابند.

صفحه 24:
فراموشی در اثر اشکال در بازیابی ‎O‏ گاهی اوقات اطلاعات در حافظه بلند مدت وجود دارند و ما توانایی فراخوانی آنها را نداریم. ‏تا یک مثال: زمانی که چیزی را که می دانید به خاطر نمی آورید. ‎ ‎

صفحه 25:
تثوری های زوال ‎oO‏ خاطرات در صورت ‏بی استفاده ماندن تدريجا از بين مى رود. ‎O‏ زمان نقش جدی در این روند دارد. ت" توانایی فراخوانی با دا لیر وه لت و و نت و ك4 هو گذشت زمان از ‎wee br kee bee daw daw dow‏ رمزگذاری اولیه ۱ ابسن ‎enon‏ لجن ‎spidey‏ ‏کاهش می یابد. ‏| ۵ ۵ 8 ۵ ۵ ۲۵ ۵ ۵ 2 د ‎

صفحه 26:
‎sy sit‏ های تداخل ‏۲7 خاطرات در خاطرات دیگر تداخل ایجاد می کنند. ۲7 فراموشی در اثر رقابت محفوظات در جایگزینی یکدیگر به وجود می آید. ‎Types oF iterPereue ‎

صفحه 27:
انواع تداخل AAS Gy Jali ‏زمانی که حفظیات جدید در به خاطر آوردن حفظیات گذشته اختلال ایجاد‎ * ‏مثال: شماره تلفن جدید به خاطر آوردن شماره تلفن قدیمی را مشکل می‎ ‏کند.‎ ‏تداخل فرا كنشى‎ ‏زمانی که حفظیات گذشته در به خاطر آوردن حفظیات جدید اختلال ایجاد‎ مکانی که سابقا ماشین را در آن پارک کرده ايد به یاد آوردن مکان جدید پارک كردن را مشكل می کند.

صفحه 28:
تنوری های اشاره بازیابی ۲ نشانه یا نکته ای که به فراخوانی کمک می کند. ل فراموش كردن نتيجه استفاده از اشاره هاى بازيابى نامناسب. تست هاى تشخيصى در مقابل تست هاى فراخوانى.

صفحه 29:
اشاره های بازیابی [] حافظه وابسته به زمینه امتحان در همان مکانی که یادگیری در آن صورت گرفته, ۲7 حافظه وابسته به حالت حالات و احساسات ‎ae‏ ديكرى اجه می شوند. م ‎acd uxter wer‏ OP Perec ‏وحص جوو یه‎ (۳ ‏بو‎ Por beer vod rev ۵ عم ۵۸ ضر me 1

صفحه 30:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان