سایر ورزشی

حامیان مالی در ورزش

hamiane_mali_dar_varzesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حامیان مالی در ورزش”

حامیان مالی در ورزش

اسلاید 1: حامیان مالی در ورزشاستاد محترم جناب آقای دکتر احسانیکاری از : مهدی ناظمی

اسلاید 2: 3مهمترین منابع مالی در ورزش :حامیان مالی (Sponsorship)حق پخش تلویزیونی (TV or Broadcasting Right)صدور مجوزها (Licensing)بلیط فروشی یا دریافت ورودیه ها (or Ticketing Gate receipts)صحه گذاری (Endorsement)حق عضویت (Membership Fee) و دیگر منابع . . .

اسلاید 3: اسپانسرشیپ یکی از پله های ترقی تعریف می شود . به طور دقیقتر ، اسپانسرشیپ یک سرمایه گذاری در ورزش است که برنامه های سازماندهی شده و اهداف بازاریابی را حمایت می کند .

اسلاید 4: - حمايت مالي معامله‌اي تجاري و دوطرفه است به نحوي كه طرفين قرارداد از آن منتفع شوند .- حاميان مالي از رويدادها و وقايع ورزشي براي يافتن مشتري براي شركت توليدي خويش استفاده مي‌كنند . - حمايت مالي يكي از شيوه‌هاي سرمايه‌گذاري در ورزش است كه در سايه آن رويدادهاي سازماندهي شده مورد حمايت مالي قرار مي‌گيرند .- حمايت مالي يكي از محورهاي بازاريابي ورزشي است . - با حمايت مالي شركت‌ها درصدد ايجاد وفاداري به محصول ، آرم ، افزايش مشتريان ، ايجاد انحصار و تسريع در بازگشت سرمايه هستند.- جذب حامي مالي يكي از شيوه‌هاي درآمدزايي است و آن هنر جذب درآمد براي يك رويداد يا سازمان ورزشي است .

اسلاید 5: اسپانسرکیست ؟1. اسپانسرها از حوادث و وقایع استفاده می کنند که مهمترین مشتریان را برای شرکتشان پیدا کنند .2. اسپانسرها می توانند ارتباطشان را تقویت کنند تا به فرصت های تجاری بیشتری دست یابند .3. اسپانسرها می توانند از شکل بروز حوادث برای اینکه تولیدات و یا خدماتشان را به بازار عرضه کنند ، استفاده کنند .

اسلاید 6: ویژگی ها و فواید حمایت مالی در ورزش چیست ؟

اسلاید 7: 1. وفاداری به مارک Brand loyalty - حمایت مالی در ورزش باعث می شود یک مارک سریعتر در بازار شناخته شود و باعث تحریک احساسات و به وجود آوردن یک ارتباط عاطفی بین مارک و مشتری می شود . - باعث می شود مشتری آن مارک را به مارک های دیگر ترجیح دهد . - مارک هایی که قوی هستند باعث میشوندکه مشتری وقتش راتلف نکند ، چون آنها این حس را در مشتری ایجاد می کنندکه شما لازم نیست دنبال مارک های دیگر بگردید .

اسلاید 8: 2. هزینه اثربخشی Cost efficient حمایت مالی در ورزش می تواند بسیار هزینه اثربخش تری از دیگر طرق تبلیغ باشد .باعث توسعه و اشاعه یک مارک می شود .هزینه ای است که یک دفعه صرف می شود تا برای مدت زمان طولانی تبلیغ صورت گیرد .

اسلاید 9: 3. فعال سازیActivation اسپانسرشیپ باعث می شودکه کمپانی ها بیش از پیش در مسیر فعال کردن خودشان قرار گیرند و خودشان را بیشتر در بین رقبایشان نشان دهند و خلاق شوند .

اسلاید 10: 4 . مشتریان خاص Qualified Audienceتبلیغات سنتی مثلا تبلیغات روی یک ماشین ، عموم مردم را تحت تاثیر قرار می دهد ولی تبلیغات ورزشی باعث می شود افراد خاص مثلا طرفداران یک تیم خاص تحت تاثیرقرارگیرند .

اسلاید 11: 5 . قابلیت انحصاری شدن Exclusivity Ability forدرواقع عرصه ای برای یک شرکت ایجاد می کند تا خودش را بین رقبایش بیشتر بشناساند .6 . مشارکت جامعه Community Involvementاین موقعیت را برای کمپانی ها ایجاد می کند تا بتوانند مردم را جذب نمایند وآنها را به مصرف کنندگان خاص خود تبدیل کنند . 7 . بازگشت سرمایه Return on Investment

اسلاید 12: موضوعاتی که حامیان ورزشی می توانندآنها را پوشش دهند :1. حمایت از ورزش2. حمایت ازکالای ورزشی 3. حمایت ازکالای تجاری

اسلاید 13: تقسیم بندی حامیان ورزشی :1. حامیانی که با در اختیار گذاردن امکانات و تجهیزات به اهداف خود می رسند .2. حامیان مالی که با پرداخت پول به تیم ها ، باشگاه ها ، ورزشکاران ، مربیان ورزشی و . . . به اهداف خود نائل می شوند .

اسلاید 14: اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشیشرکتی که قصد دارد به عنوان اسپانسر وارد دنيای ورزش شود ، قبل از هر چيز می بايست اهدافی که می خواهد بدانها دست يابد را مشخص نمايد ، بطوری که بتواند بازگشت سرمايه را هم بطور متناسب ارزيابی کند .اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی : تأييد مستقيم يک محصولمشهور ساختن يک نام ويا نشان بهبود چهره عمومی شرکت

اسلاید 15: اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش ایجاد تصویر مثبت از نام شرکت در اذهان عمومی. افزایش فروش. رقابت با سایر شرکتها. توسعه اگاهی عمومی نسبت به تولیدات یا خدمات شرکت .

اسلاید 16: اصول ارتباط با حاميان مالي 1 ) با حاميان مالي صادقانه رفتار كنيد و به وعده‌هاي خود عمل كنيد . 2 ) راهكارهايي را انتخاب كنيد كه حاميان به اهداف تجاري خود برسند . 3 ) مسئولين و خانواده حاميان مالي را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد . 4 ) تقديرنامه و گواهي ويژه به حاميان مالي اهداء نماييد . 5 ) پس از رويداد ، ارتباط خويش را با حاميان قطع نكنيد . 6 ) نام و آرم حاميان را در كليه انتشارات رويداد درج كنيد . 7 ) يك فيلم و آلبوم عكس از حضور فعال حاميان در رويداد براي شركت‌هاي حامي ارسال نماييد. 8 ) طي نامه‌اي به كليه حامياني كه از حمايت شما امتناع ورزيده‌اند و يا شما با آنها به توافق نرسيده‌ايد ، ابراز اميدواري كنيد كه در موقعيت ديگري با آنها همكاري نماييد .

اسلاید 17: تدوين استراتژي موفقيت در جذب حامیان ● جلب رسانه‌ها ● تهيه اطلاعات ضروري ( تاريخچه ، سوابق قهرماني ، معرفي بازيكنان مطرح ) ● تهيه اطلاعات از حاميان ● تهيه تداركات مطلوب براي جلسات ● تدارك لوگوي مناسب ● داشتن ساختار مناسب ● تدوين خواسته‌هاي خود از حاميان ● استفاده از وسايل چند رسانه اي درمعرفي خود

اسلاید 18: درآمد 4 لیگ بزرگ اروپایی از محل حامیان مالی (فصل 2001-2002)

اسلاید 19: درآمد حاصل از تبلیغات روی پیراهن در چند باشگاه کشور انگلستان، فصل 2000 (میلیون پوند)

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: اجزای صنعت ورزش آمریکا در سال 1999

اسلاید 23: اجزای صنعت ورزش آمریکا

اسلاید 24: جام جهاني و حاميان ● تعهد شركتها براي كمك هاي نقدي و غيرنقدي به فيفا ● استفاده شركتها از حقوق تبليغاتي ( تابلو و پخش آگهي ) ● 8/28 بيليون نفر جام جهاني 2002 را تماشا كردند . ● فيفا داراي 15 اسپانسر ( 15 شريك ) است .● پنج شركت تجهيز كننده . . .

اسلاید 25: ● حاميان مي توانسته از آرم فيفا استفاده كنند . ● در استاديومها تابلو نصب کنند .● در نشريات فيفا حضور داشته باشند .● در وب سايت فيفا باشند .● تأييد فيفا از محصولات حاميان .● حفاظت از بازاريابهاي در كمين نشسته .● فرصتهاي مهمانوازي .● تبليغات مستقيم .

اسلاید 26: المپيك و حاميان ● اولين تبليغ در سال 1896 ( تبليغ كداك در برنامه المپيك ) ● كوكاكولا از سال 1928● تلويزيون از سال 1936● پرداخت چك 2000 دلاري در سال 1948 ● روم 1960 ، 550 هزار دلار ( CBS ) ● آتلانتا 1996 ، 456 ميليون دلار ( NBC ) ● فرصتهاي تلويزيوني

اسلاید 27: ● فرصتهاي تجارتي ● گواهينامه محصولات ● محصولات انحصاري در بازيها ● مراسم دادن جوايز ● حاميان نهضت المپيك ● صحه گذاري محصولات

اسلاید 28: امتيازات حاميان درجه يك در المپيك ● محصولات انحصاري● استفاده از علائم و تفويض ● روابط عمومي و فرصتهاي تبليغي ● دسترس به آرشيو المپيك ● فروش محصولات در المپيك ● دريافت بليط بازيها و مهمانوازي از آنها

اسلاید 29: ● تبليغ در بروشورهاي بازيها ● فرصت ايجاد نمايشگاه محصولات ● انجام تحقيقات ● حق تقدم در المپيك هاي بعدي ● هرحامي مبلغ بين 10 تا 40 ميليون دلار پرداخت كرده است ( 1996 ) ● فعاليتهاي بسياري وجود دارد كه هر كدام داراي ارزش هستند

اسلاید 30: قبل از واگذاري هر امتيازي به حاميان ، برگزار كنندگان مسابقات قيمت محصول ( هر فعاليتي كه مرتبط به يك واقعه ورزش است ) را تعيين و اقدام به تهيه بسته حمايتي نماييد .

اسلاید 31: منابع درآمد المپیک

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35: تعيين شركاي تجاري المپيك‌ها (TOP)The Olympic Partner (TOP)كوكاكولا ، IBM،كداك ، مك‌دونالد ، مات‌سي‌شي‌تا ، سامسونگ ، مجلات تايم و شرح ورزشي ، شركت‌ پستي UPS، ويزا و زيراكسرديف سال درآمد به ميليون دلار تعداد شركا119889592199217512319963501042000500115200457521

اسلاید 36: گامهای موثر در این زمینه در دهه ی 1980 توسط IOC برداشته شد .در سال 1983 کمیسیون منابع مالی جدید که در حال حاضر کمیسیون بازاریابی ورزش نام دارد تأسیس شد .از سال 1985 عقد قراردادهای خاصی در ارتباط با استفاده شرکتها از نشان IOC و بازیهای المپیک روی کالاهای خود و بوجود آمدن TOP رهنمودهای استراتژیک إرائه شده توسط کمیسیون بازاریابی IOC تنوع در شیوه های جذب درآمد بازیهای المپیک :تعیین شرکای تجاری محدود برای المپیک ها بجای شرکای تجاری و تبلیغاتی متعدد .ایجاد تحول در روند حق پخش تلویزیونی بازیهای المپیک .

اسلاید 37:

اسلاید 38: اهداف حمايت مالي سواچ از المپيك 19961 ) در بين حاميان مالي المپيك از برجستگي خاصي برخوردار شود .2 ) سواچ براي مصرف‌كنندگان جالب و جذاب جلوه كند . 3 ) فناوري سواچ براي مصرف‌كننده قابل اعتماد شود . اگر سواچ دقت زمان‌ سنجي المپيك را دارد حتماً ساعت باكيفيتي است . ارزيابي اقدامات سواچ 1 ) رسانه‌ها و مصرف‌كنندگان ، سواچ را يكي از ستاره‌هاي حامي المپيك تلقي كردند. 2 ) سواچ به عنوان يك شركت شاد و سرزنده و سرشار از شور زندگي توصيف شد . 3 ) ابداعات تكنولوژيكي سواچ در يكصدمين سال المپيك مورد تحسين و تقدير قرار گرفت . 4 ) رسانه‌ها به سواچ مدال طلا دادند و آن را عامل شگفت‌انگيز المپيك ناميدند .5 ) پس از المپيك فروش سواچ با جهش صعودي مواجه شد .

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45: 46چه راهکارهایی برای توسعه منابع درآمدی از طریق اسپانسرها در ورزش کشور می اندیشید ؟؟؟؟؟؟

اسلاید 46: با تشکر از توجه شما پاییز 88

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید