سایرورزشی

حامیان مالی در ورزش

صفحه 1:

صفحه 2:
حامیان مالی ‎ess) eh‏ ‎ees‏ ناظمى

صفحه 3:
مهمترین منابع مالی در ورزش : (IV or Broadcasting Right) ‏حق پخش تلویزیونی‎ ٩ (Licensing) ‏صدور مجوزها‎ * ‏بليط فروشى يا دريافت وروديه ها‎ * (or Ticketing Gate receipts) (Endorsement) ‏صحه گذاری‎ * (Membership Fee) <.,2+ 5 © ‏و دیگر منابع ... سس‎ * 6 ۳ مي ااا آ ۲۳۳

صفحه 4:
اسپانسرشیپ یکی از پله های ترقی تعریف می شود . به طور دقیقتر ۰ اسپانسرشیپ یکك سرمایه گذاری در ورزش اس که برنامه های سازماندهی شده و اهداف بازاربای را حمایت می کند.

صفحه 5:
- حمایت مالی معامله‌ای تجاری و دوطرفه است به نحوی که طرفین قرارداد از آن منتفع شوند . - حامیان مالی از رویدادها و وقایع ورزشی برای یافتن مشتری برای شر کت تولیدی خویش استفاده می کنند . - حمایت مالی یکی از شیوه‌های سرمایه گذاری در ورزش است که در سایه آن رویدادهای سازماندهی شده مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند . - حمایت مالی یکی از محورهای بازاریابی ورزشی است . -با حمایت مالی شرکت‌ها درصدد ایجاد وفاداری به محصول ‏ آزم * افزایش مشتریان . ایجاد انحصار و تسریع در با زگشت سرمایه هستند. - جذب حامی مالی یکی از شیوه‌های د رآمدزایی است و آن هنر جذب رآمد برای یک رویداد یا سازمان ورزشی است . ۲-6

صفحه 6:
اسیانس كيست 9 ‎.١‏ اسيانسرها از حوادث و وقایع استفاده می کنند که مهمترین مشتریان را برای شر کتشان پیدا کنند . ‏۲ ان ا اراستان را شوت سح سا فرصت های تجاری بیشتری دست یابند . ‏۳ اسپانسرها می توانند از شکل بروز حوادث برای اینکه تولیدات و یا خدماتشان رابه بازار عرضه کنند » استفاده ‎

صفحه 7:
ویژگی ها و فواید حمایت مالیی در ورزش چیست ؟

صفحه 8:
Brand loyalty ۰ 5b ‏وفاداری به‎ .۱ - حمایت مالی در ورزش باعث می شود یک مارک سریعتر در بازار شناخته شود و باعث تحریک احساسات و به وجود آوردن یک ارتباط عاطفی بین مار ک و مشتری می شود . - باعث می شود مشتری آن مار ک را به مار ک های دیگر ترجیح دهد . - مارک هایی که قوی هستند باعث میشوند که مشتری وقتش راتلف نکند » چون آنها این حس را در مشتری ایجاد می کنند که شما لازم نیست دنبال مار ک های دیگر بگردید .

صفحه 9:
_ (MMM 22 ‏اا‎ ‎Cost efficient ‏هزینه اثربخشی‎ ۲ * حمایت مالی در ورزش می تواند بسیار هزینه اثربخش تری از دیگر طرق تبلیغ باشد . . باعث توسعه و اشاعه یک ما رک می شود . * هزينه اى است كه يكك دفعه صرف مى شود تا براى مدت زمان طولانى تبليغ صورت كيرد .

صفحه 10:
. . . ‏ححجچج(جچج سس‎ _ ۸013۷۵100 ‏فعال سازی‎ ۳ اسپانسرشیپ باعث می شود که کمپانی ها بیش از پیش در مسیر فعال کردن خودشان قرار کرت و خودشان را بیشتر در بین رقبایشان نشان دهند و خلاق شوند .

صفحه 11:
. مشتريان خاص ‎Qualified‏ ‎Audience‏ ‏تبلیغات سنتی مثلا تبلیغات روی یک ماشین » عموم مردم را تحت تاثیر قرار می دهد ولی تبلیغات. وررشی باعت می شود افرآد حاص مثلا طرفداران یک تیم خاص تحت تاثیرقرار گیرند .

صفحه 12:
۰( سععغ ع ح-آآح> ‎OO‏ - ۵ . قابلیت انحصاری شدن ‎Exclusivity Ability for‏ درواقع عرصه ای برای یک شرکت ایجاد می کند تا خودش را بین رقبایش پیشتر بشناساند . ۲ مشار کت جامعه ‎Community Involvement‏ این موقعیت. را برای کمپانی ها ایجاد می کند تا بتوانند مردم را جذب نمایند وآنها را به مصرف کنند گان خاص خود تبدیل کنند . Return on Investment ‏با زگشت سرمایه‎ ۷

صفحه 13:
موضوعاتی که حامیان ورزشی می توانند آنها را یوشش دهند : ۱ حمایت از ورزش ۲ حمایت از کالای ورزشی 9 ۳ حمایت از کالای تجاری

صفحه 14:
۰( سععغ ع ح-آآح> ‎OO‏ - ‎ae 5 5 ae‏ 3 تقسیم بندی حامیان ورزشی : . حامیانی که با در اختیار گذاردن امکانات و تجهیزات به اهداف خود می رسند . ۲ حامیان مالی که با پرداخت پول به تيم ها » باشگاه ها » ورزشکاران » مربیان ورزشی و ...به اهداف خود نائل می +e شوند .

صفحه 15:
اا 22 ‎(MMM‏ _ اهداف شر کتها به عنوان اسیانسر ورزشی شرکتی که قصد دارد به عنوان اسپانسر وارد دنیای ورزش شود . قبل از هر چیز می بایست اهدافی که می خواهد بدانها دست یابد را مشخص نماید » بطوری که بتواند باز گشت سرمایه را هم بطور متناسب ارزیابی کند. اهداف شرکتها به عنوان اسپانسر ورزشی : ۷ wv ۷

صفحه 16:
_س_عع_ع ___ ۳۲۲۲۴ - اهداف حامیان مالی برای حمایت از ورزش ایجاد تصویر مثبت از نام شر کت در اذهان عمومی. ۳" توسعه اگاهی عمومی : نسبت به تولیدات يا خدمات 52

صفحه 17:
جح چح احعح اب شر ' اصول ارتباط با حامیان مالی . ‏با حامیان مالی صادقانه رفتار کنید و به وعده‌های خود عمل کنید‎ ) ١ ۲) راهکارهایی را انتخاب کنید که حامیان به اهداف تجاری خود برسند . ۳) مسئولین و خانواده حامیان مالی را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد . ۴) تقدیرنامه و گواهی ویژه به حامیان مالی اهداء نمایید . ۵) پس از رویداد ؛ ارتباط خویش را با حامیان قطع نکنید . ۶) نام و آرم حامیان را در کلیه انتشارات رویداد درج كنيد . ۷ ) یک فیلم و آلبوم عکس از حضور فعال حامیان در رویداد برای شرکت‌های حامی ارسال نمایید. ۸) طی نامه‌ای به کلیه حامیانی که از حمایت شما امتناع ورزیده‌اند و یا شما با آنها به توافق نرسيدهايد » ابراز امیدواری کنبد که در موقعیت دیگری با آنه]

صفحه 18:
_س_عع_ع ___ ۳۲۲۲۴ - تدوین استراتژی موفقیت در جذب حامیان 8 جلب رسانه‌ها 8 تهیه اطلاعات ضروری ( تاریخچه » سوابق قهرمانی ۰ معرفی بازیکنان مطرح ) تهیه اطلاعات از حامیان 8 تهیه تدار کات مطلوب برای جلسات تدارک لو گوی مناسب 8 داشتن ساختار مناسب تدوین خواسته‌های خود از حامیان استفاده از وسایل چند رسانه ای درمعرفی ‎SE‏ ار ]آ اس ‎OO‏

صفحه 19:
۰( سععغ ع ح-آآح> ‎OO‏ - درآمد ء لیک بز رک اروپایی از محل حامیان مالی 00300000 5 ميزان درآمد حاصل از درصد از كل ‎af‏ حاميان مالى (ميليون يوند) | درآمد حاصله لیگ برت چا لو ‎Yi ۳۶۷ 2‏ ‎wee‏ 1 کالچیوی ایتالیا ۱۵۰ /۱۴ بوندسلیگای ۲ ‎YF. 1۵۰ ~‏ آلمان لیگ فرانسه ۱۳۰ سس امس

صفحه 20:
_س_عع_ع ___ ۳۲۲۲۴ - در آمد حاصل از تبلیغات روی پیراهن در چند باشگاه کشور انگلستان» فصل ۲۰۰۰ (میلیون پوند) نام باشگاه شرکت طرف قرارداد (حامی مالی) میلغ قرارداد ‎Sega (Arsenal) Ju7‏ ۳۳ منجستر يونايتد (-1/1313 ‎Sharp ad‏ ۳/۱ کی ‎Packard Bell Teeds‏ ۱ ‎utd‏ ‎Carlsberg (Liverpool) J,.).J‏ ۱ وستهام ‎Dr Martens (West Ham)‏ ۱ ویمبلدون : = ‎(Wimbledon)‏ 4

صفحه 21:
جدرل (۱۷-۱) میزان سرمایه گذاری حامیان مانی ورزش در کشور انگلسنان سال میزان سرمایه گذاری ( میلبون پوند ) he 1۹۹۶ YAO 1940 ۹ ۳۲ 144 “a ny 13a yoy aM ۳۷ 1948 ۳ bt Tes

صفحه 22:
1 عي عق مر ساسم 8559 “ه91 اسيحت»: جدول(۱۳-۱) تأمین منایم مالى ووزشى ايرات ويرخى از كشورهاى جهان 3*0 ‎alse‏ منیع مالس ‏حسایت‌های دولت ‎a ‎ ‏دهای شرکت ها ‎ ‏حق پخش تلویزیوشس فروش بلیظ حق مضویت ‏حق میزیا یازی‌های ‎ ‏ممافیت‌های مالیاتی ‏جایزهدهی و انمام بششی به ورزشکاوان و تیم‌مای ‏ووزشی موفق ‎ ‏شرط بندی ورزشی شرط بندی از طریق‌ایترنت ‏کمک‌ها و حمایت‌های مردم و پخش خصوصی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎3 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
اجزای صنعت ورزش آمربکا در سال ۱۹۹۹ ال دول عسافرت هاى ودذشى. 3 آعهی ها و تبليفات 2 اتجميزات و بوشاك 3 ‎sib sks‏ 1 تنعل تم 1 خوط يندى ها 0 مجوز كالاها 13 ‎١‏ ‏مدبریت آماکن و ورزش های حرفه ای ‎Me‏ #۹ باه ها 8 حامبان مال 5 مراقبت هاى بزشكي مان ورزشیٍ ‎ve‏ ‏التشارات ۳ حول ها ‎a‏ > ‎ia |‏

صفحه 24:
۰( سععغ ع ح-آآح> ‎OO‏ - اجزای صنعت ورزش ‎WG ol‏ / سازمانهای حمایت کننده ورزشیٍ محصولات ورزشی ورزشهای تفریحی 1 فا ‎ei toby Lip} carder 1 ele hie‏ تحليل يازار تیم‌های کلی‌بخت ]| ‎R&D | of wow‏ هت 7 ‎pnd -‏ : ‎wen | | [ear‏ ‎i‏ ورزشکاران ‎baal teow | Sey,‏ | ‎are ee‏ له ]| گردشگری ‎one oe 2‏ ‎ee 7‏ 5 رها ‎Pee Sout‏ اما ‎Ly sn‏

صفحه 25:
© تعهد شر کتها برای کمک های نقدی و غیرنقدی به 8 استفاده شرکتها از حقوق تبلیغاتی ( تابلو و بخش ‎Es‏ (61 © ۸/۲۸ بیلیون نفر جام جهانی ۲۰۰۲ را تماشا کردند . © فینا دارای ۱۵ اسپانسر ( ۱۵ شریک ) است . © ينج شرکت تج تجهیز کننده ..

صفحه 26:
8 حامیان می توانسته از آرم فیفا استفاده کنند . 8 در استادیومها تابلو نصب کنند . 8 در نشریات فیفا حضور داشته باشند . 8۵ در وب سایت فیفا باشند . 8 تأیید فیفا از محصولات حامیان . 8 حفاظت از بازاریابهای در کمین نشسته . © فرصتهای مهمانوازی . © تبلیغات مستقیم .

صفحه 27:
© اولين تبليغ در سال ۱۸۹۶ ( تبلیغ کداک در برنامه المپیک ) 8 کوکاکولا از سال ۱۹۲۸ 8 تلریزیون از سال ۱۹۳۶ پرداخت چک ۲۰۰۰ دلاری در سال ۱۹۴۸ © روم ۰ ۵۵۰ هزار دلار ( 00605 ) ‎ET @‏ 1947 582 ميليون دلار ( 000900) ‏© فرصتهاى تلويزيونى ‎

صفحه 28:
۵ فرصتهای تجارتی 8 گواهینامه محصولات 8 محصولات انحصاری در بازیها @ مراسم دادن جوایز © حاميان نهضت المبيكك © صحه كذارى محصولات

صفحه 29:
امتیازات حامیان درجه یک در المپیک 8 محصولات انحصاری 8 استفاده از علائم و تفویض 8 روابط عمومی و فرصتهای تبلیغی 8 دسترس به آرشیو المپیک 8 فروش محصولات در ‎Sell‏ 8 دریافت بلط باه و مهمانوازی از آنا

صفحه 30:
8 تبلیغ در بروشورهای بازیها 8 فرصت ایجاد نمایشگاه محصولات © انجام تحقيقات © حق تقدم در المپیک های بعدی © هرحامى مبلغ بين ۰ تا ۰ میلیون دلار پرداخت کرده است ( ۱۹۹۶) 8 فعالیتهای بسیاری وجود دارد که هر کدام دارای ارزش لت

صفحه 31:
قبل از وا گذاری هر امتیازی به حامیان » ب رگزار کنند گان مسابقات قیمت محصول ( هر فعالیتی که مرتبط به یکک واقعه ورزش است ) را تعیین و اقدام به تهیه بسته حمایتی نمایید .

صفحه 32:
منابع در آمد المپیکت جدول( ) منابع درآمد المپیک | = | 7

صفحه 33:
نمودار(۲-۱) منایع در آمد المپیک (همه‌ی مثابع) ۳ درصدهادر نمودار(۲-۱) په ترتیب متعلقند په: 75 االويويوة 2 ۴ شركتها؟ ۰ پلیط‌ها؟ ۴ مجوزها؟ ‎lean ۴‏ (1949-1494) ABA

صفحه 34:
لول (1۶-1) درد و هیههای‌یک کميي سازمالدهند(درامه و ‎pe VAP Saal lath gata‏ (Spl Nadya aly . says lau tel ۳ 1 gaat goed ۳ oY lily fe ‏حل‎ in 1 ‏فرکت‌ها‎ tal مار جوز ۳ 0 in ۷ taal > pla ۳ ۳۳ bul ‏چم‎

صفحه 35:
هزینه‌های خالص پولی اداره امور قضاهای ورزشی دهکده‌ی_البپیک ‎IBC*MPE‏ ‎lage 5 baby‏ مخارج خانواده المپیک (غذا و غیره) حمل و تقل امنيت (حفاظت)» پخش آگهی قناوری ‎ale‏ ‏هزینه‌های پیش بینی نشده و فوق العاده جمع هزیه‌ها درآمد خالص ن المللی المپیک(100) or ۱۳۹ ۱۳۹ 194, ۱۳ 2٩ oy ۳۵ ۸ wy ۱/۳۳۸ ۳۰ In 1۸ ‏و1‎ 1۰ iy a 7 ay ay 1 7 iv 1-۰

صفحه 36:
تعیین شر کای تجاری المپیک‌ها ‎(TOP)‏ The Opwpic Porter (POP) ‎VSI S‏ 16960 کداک ‏ مک‌دونالد ؛ مات‌سی‌شی‌تا ؛ سامسونگ ‏ مجلات تایم و ‏شرح ورزشی » شرکت پستی 6126۳9 ویزا و زیراکس ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏رديف سال درآمد به ميليون دلار ‎95 1988 1 ‎175 1992 2 ‎350 1996 35 ‎500 2000 4 ‎575 2004 5 ‏77013755511 ااا ‎ ‏تعداد شركا ‎9 ‎12 ‎10 ‏11 ‏ود حت لت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
* گامهای موثر در این زمینه در دهه ی ۱۹۸۰ توسط )160 برداشته شد . * در سال ۱۹۸۳ که در حال حاضر نام دارد تأسیس شد . * از سال ۱۹۸۵ عقد قراردادهای خاصی در ارتباط با استفاده شر کتها از نشان 62( و بازیهای المپیکک روی کالاهای خود و بوجود آمدن 10 * رهنمودهای استراتزیک رائه شده توسط کمیسیون بازاریابی 10062 تنوع در شیوه های جذب درآمد بازیهای المپیک : 1 شر کای تجاری محدود برای المپیک ها بجای شر کای تجاری و تبلیغاتی متعدد . 7ایجاد تحول در روند حق پخش تلویزیونی بازیهای لمپیک . 1111ل 000 سي

صفحه 38:

صفحه 39:
اهداف حمایت مالی سواچ از المپیکت ۱۹۹۲ ۱) در بین حامیان مالی المپیکک از برجستگی خاصی برخوردار شود . ۲) سواچ برای مصرف کنند گان جالب و جذاب جلوه کند . ۳ ) فناوری سواچ برای مصرف کننده قابل اعتماد شود . اگر سواچ دقت زمان سنجی المپیک را دارد حتماً ساعت با کیفیتی است . ارزیایی اقدامات سواچ ۱ رسانه‌ها و مصرف کنند گان ؛ سواچ را یکی از ستاره‌های حامی المپیک تلقی کردند. ۲) سواچ به عنوان یک شرکت شاد و سرزنده و سرشار از شور زندگی توصیف شد . ۳) ابداعات تکنولوژیکی سواچ در یکصدمین سال المپیک مورد تحسين و تقدير قرار #گرفت . ) رسانه‌ها په سواچ مدال طلا دادند و آن را عامل شگفت‌انگیز المپیک نامیدند : يس از المپیکک فروش سواچ با جهش صعودی مواجه شد .

صفحه 40:
Olympic Games: History of OCOG Sponsorship Programmes CU ORE US UC a CCR ee 1996 Atlanta US$426 million 2000 Sydney USS492 million 2004 Athens USS302 million Olympic Winter Games: History of OCOG Sponsorship Programmes. Olympic Winter Games Number of Partners* Revenue & Support | 7/1998 Nagano 26 USS163 million 2002 Salt Lake City 53 USS494 millon

صفحه 41:

صفحه 42:
(2008 - 2005) 0915م إلا م10 1ه Atos Origin 0۰

صفحه 43:
TOP Programme Evolution 0420۲۵0۳۷۱ ۰ ۵ og oe 1985 - 1988 Calgary / Seoul 9 US$96 milion 1989 - 1992 Abertville / Barcelona USS172 milion 1993-1996 Lilehammer / Atlanta 88279 milion 1997-2000 ۹ SS579 milion 2001-2004 ‏ال‎ / Athens 1 US$663 milion 2005-2008 6 0 9

صفحه 44:
Clympic Marketing Revenue: The Past Three Quadrenniums” pO Br) Broadcast Us61,281,000,000 ‏ودرا‎ 11001010 TOP Programme Us$279,000,000 (0 (0 ۱ ۱ US$796 000,000 Teeketing ‘Us$461,000,000 (0 (0 (3 0 (0 00 Total Us$2,630,000,000 _Us$3,770,000,000 0 000 * All figures inthe chart above have been rounded to the nearest USS! milfon.

صفحه 45:
TOP Programme Revenue Distribution The summer and winter OCOGS of each Olympic quadrennium generally share approximately 50% of TOP programme revenue and valueinkind contributions. Summer and Winter 0006

صفحه 46:

صفحه 47:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان