صفحه 1:
حجاب 9 عفاف VU) مسلمان
دبستان شهید عبدی پور
صفحه 2:
صفحه 3:
حجاب و دانش آموز
i.
دخترم » جادر تو يعنى :
امر به معروف و نهی از منكو
دس شي رحد مک رسد
صفحه 4:
ییا و باوقار
> میتوانی زیبا وبا وقار باننی و
البته میتوانی زییا و سیک باشی.
اوعمسي ومبايق ی و عه
کسی طمع دست زدن به آن را ندارد.
و اما تاپوشیدگی شاید باشد
ولی همراه با سبکی است و خیلیها
طمع نودیکشدن به آن را دارند.
4 باتو در پوشش دوست داشتنی
Ne است. زیرا زیباییهایش را به اهلش
SchalerapnicsHtogta.Com نشان می دهد ولذت می برد و با
ساده اندیشی آن رابه همه عرضه
نمیکند که درمعرض خطر واقع
شود.
صفحه 5:
* ححتجاب و عفاف
*منع تماشاچیان» گر نکند باغبان
می نتواند به باغ سرو روان داشتن
* غنچه به باغ ایمن است. تا بُود اندر حجاب
آفت جان و دل استء جهره عيان داشتن
آيينه بى حجاب » به تن بكيرد غبار
خوش بود آیینه را » پرده بر آن داشتن
صفحه 6:
cas, زيباي آسماني را
خواهرم با غرور بر سر کن
چادرت ارزش است , باور
بوي زهرا و مریم و هاجر
از پر چادرت سرازیر است
پشکند آن قلم که بنویسد
"دمده گشت و دست ويا كير"
است
صفحه 7:
حچاب و عفاها
در قرآن محيد بيش از ده آيه در مورد ححاب و حرمت نكاه به
نامحرم وحود دارد.
يكى از اين آیات, آیه ۰٩ سوره احزاب است:, یا ایهاالنبی قل لازواحک و
بنانک و نساءالمومنین یدنین علیهن من حلابیبهن ذلک ادنی آن یعرفن
فلا يوذين و كان اللّه غفورار حیما, (ای پیامبر, به زنان و دخترانت و
نيز به زنان مومنين بكو خود را سوشانند تا شناخته نشوند و مورد
اذيت قرار نكير ند. و خداوند بخشنده مهربان است(
حلاب :به معنای یک پو شش سراسری است؛ يعنى زن بايد همه اندامش
یوشیده باشد تا همحون گلی لطیف از دسترس هو سرانان مصون و
محفو ظ ناشد.
صفحه 8:
منهوم و ابعاد حجاب در قرآن
حجاب در لفت به معنای مانع؛ پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه؛ بیشتر به معنی پرده
انت. این کلفه از آن جهت مفهوم بوشش میدهد که پردهه وسیلهی پوشش است؛ ولی هر پوششی
حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
حجاب, به معنای پوشش اسلامی بانوان دارای دو بعد ایجابی و سلبی است.
بُعد ایجابی آن؛ وجوب پوشش بدن
دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است» بُعد سلبی آن؛ حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛
و این دو بُعد بايد در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛
گاهی ممکن است بُعد اول باشد» ولی بُعد دوم نباشد» در اين صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی
محقق شده است.
اكر به معناى عام» هر نوع بوش و مانع از وصول به كناه را حجاب بناميم» حجاب میتواند اقسام و
انواع متفاوتى داشته باشد. يى نوع آن حجاب ذهنى» فكرى و روحى است؛ مثلا اعتقاد به معارف
اسلامى» مانند توحيد و نبوت» از مصاديق حجاب ذهنىء فكرى و روحى صحيح است كه ميتواند از
لغزشها و كناههاى روحى و فكرىء مثل كفر و شرك جلوكيرى نمايد.
صفحه 9:
هدف و فلسفه ححاب
* هدف اصلی تشریع احکام در اسلام؛ قرب به خداوند است که به وسیلهی تز کیهی نفس و تقوا به دست میآید:
٠ إِنَ أَكْرَمَكُمْ علد الله ناكم (حجرات؛ ۱۳) بزرکوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.
OUT pale Noli pie Yq dei ob Ei gat b= ٠ وَ همم کناب والحکفا وان او
من قبل ی مبيي؛
اوست خدايى كه ميان عرب امى (قومى كه خواندن و نوشتن هم نميدانستند) بيغمبرى بزركوار از همان قوم
برانكيخت» تا بر آنان وحى خدا را قلاوت كند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب
سماوى و حكمت الهى بياموزد؛ با آن که پیش از این» همه در ورطهی جهالت و گمراهی بودند.--
از قرآن کریم استفاده ميشود که هدف از تشریع حکم الهی» وجوب حجاب اسلامی» دستیابی به تزکیهی
نفس» طهارت» عفت و پا کدامنی است.
صفحه 10:
بالاترين ارزش زن از نظر حضرت زهرا حليماالعلام
* از منظر حضرت زهرا عليهاالسلام: نؤديك ترين حالات زن به خداوند متعال هنكامى
است كه خود رااز ديد نامحرمان دور نمايد و در منزل خود به خانه داری
و قربيت فرزند و يذيرايى از همسر خود ببردازد.
* امام صادق عليه اسلا به تقل از حضرت فاطمه عليهاالسلام دراين باره فرمود: <«أَنَّ G6 S31 955 نْ من ley
ee 335 03 نزدیک ترین حالات یک زن به خداوند متعال زمانی است
که در منزل می ماند ((و به امور خانه داری و تربیت فرزند می پردازد))
صفحه 11:
حدیثی از پيامیر در باره حجاب زنان
* امام علی (علیه السلام) فرمودند: همراه حضرت زهرا (سلام الله
علیها) به حضور پیامبر (صلی اللّه عليه و آله و سلم) رفتيم» ديديم
پیامبر به شدت گریه می کنند. عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت»
چرا گریه می کنی؟ فرمودند: ای علی! در شب معراج زنانی را در عذاب
های گوناگون دیدم. از اين رو گریه می کنم. از جمله فرمودند:
صفحه 12:
.٠١ زنى را ديدم كه به مويش آويزان است و مغز سرش از
شدّت كرما مى حوشد.
".و زفى را ديدم كه به دو بايش آويزان شده است.
۳. و زنی را دیدم كه كوشت بدن خود را مى خورد.
of و زنی را دیدم که با قیجی ها گوشت بدن خود را
بریده بریده می کرد.
ه. و زنی را دیدم که صورت و بدنش می سوخت و او
روده های خود را می خورد.
صفحه 13:
* حضرت زهرا (سلام الله عليها) عرض كردند: أى حبيب و نور جشمم! به من
بكو عمل آن زن ها در دنيا جه بود كه اين كونه مجازات مى شدند.
- زنی که به مویش آويزان شده بود و مغز سرش از كرما مى جوشيد» به
خاطر آن بود كه در دنيا موى سرش را از نامحرمان نمی پوشاند.
- زنى كه به دوبايش آويزان بود» به خاطر آن بود كه در دنيا بدون اجازه
ى شوهرش از خانه بيرون رفت.
- زنی که گوشت بدفش را می خورد؛ به خاطر آن بود که در دنا اندام
غوة وابراق نامحرمان أرائن من كرد
صفحه 14:
۰- زنی که با فیجی ها گوشت بدنش را می بربد» به خاطر
آن بود که او در دنیا خودفروشی می کرد و خود را برای
کام جویی عباشان در معرض تماشای آن ها میگذاشت
- زنی که صورت و پانش مى سوخت و روده هاى خود را
می خورد» به خاطر آن بود که بين زن و مرد نامحرم
رایطه ی نامشروع برقرار می نمود و در این جهت
لى مى كرد. يبامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) در پایان
فرمودند: «ويل لامرأة اغضبّت زوجَها و طوبى لامرأة را رضي
عنها : وجها؛ وا نر زتّى كه شوهر شن SS Sond Vy
صفحه 15:
* آری» یک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت
خود فراموش نمی کند و در طول زندگی حجاب خود را همانند گوهری گرانبها
پاسداری می کند.
* این سخن معروف حضرت زهرا علیهاالسلام که ضامن پایداری جوامع و مایه
استحکام خانواده هاست» همواره باید در معر ضی دید بانوان مسلمان به ویژه
دختران جوان باشد كه فرمود: «خَيْرٌ للنّسَاء أن لا يَرَئِنَ الرّجَالَ و ANGE الرّجَالُ؛
بهترين و نيكوترين عمل زنان آن است كه [بدون ضرورت] مردان [نامحرم] را
نبینند و مردان [نامحرم] نیز آنان را ننگرند.
صفحه 16:
۰ خوشبختی و سعادت زن و جامعه
* بهترین و نیکوترین عمل زنان آن است که [بدون ضرورت] مردان (نامحرم) را
نبینند و مردان (نامحرم) نیز آنان را ننگرند. در همین جمله نهفته است که تا می
تواند از نامحرمان دوری کند و کمترین ارتباط را با آنان داشته باشد؛ اما متأسفانه
در عصر ما شیاطین وسوسه گر و دشمنان اسلام تلاش می کنند به هر وسیله و عنوانی
زنان مسلمان را از هویت خود جدا کنند و به مجامع عمومی و معرض دید
نامحرمان بکشانند و به این وسیله آنان را از اهداف اصلی خلقتشان بازدارند.
صفحه 17:
پوشش در مقابل مرد نابینا
* از علی بن الحسین امام سجاد (ع) نقل شده است که فرمود:
* مرد کوری از فاطمه زهراء (س) اجازه خواست که به خانه آن حضرت وارد شود. حضرت
فاطمه (س) خود را از وی پوشانید. پیامبر (ص) با دیدن اين منظره فرمودند: چرا خود را از او
پوشاندی و حال آنکه او تو را نمی بیند. حضرت پاسخ دادند: اگر او مرا نمی بیند من که او را
می بینم» و به علاوه شامه او بوی مرا استشمام می نماید. پیامبر (س) فر مودند: شهادت می دهم
که تو پاره تن من هستی!
صفحه 18:
حجاپ حشرت فاطمه(س)
حضرت زهرا سلام الله علیما یک افتخار است برای همه عالم نه فقط برای شیعه نه فقط برای عالم اسلام»
نه فقط براى ائمه طاهرین (ع)» بلکه آن حضرت برای بدر بزر گوارش نیز مایه سربلندی و افتخار
به شمار میرود. پیامبر اکرم (ص) به این بانو خیلی افتخار میکردند و بارها میفرمودند :
(( که خودم و پدر و مادرم به فدای تو)). افتخار پیغمبر اکرم (ص) خیلی معنا دارد؛ حضرت زهرا
(س) از نظر حسب و نسب دارای درجات رفیعی بوده است. شما نمیتوانید یک خانمی پیدا کنید
که این قدر از نظر نسب والا و نورانی باشد. ایشان پدری دارد مثل پیامبر اکرم که خاتم الافبیاء
بود. پیغمبری که همه پیامبران به وجود او افتخار میکردند» وجود مبار کی که خود خداوند
متعال به او افتخار میکند و نظیرش در عالم وجود نیامده و نخواهد آمد.
صفحه 19:
* حضرت صدیقه طاهره مادری ۵ارد مانند حضرت خدبجه که در مورد ایشان هم باید بگویيم یک افتخار برای همه
انسانها و مخصوصاً برای تمامی خانمها میباشد. در باره حضرت خدیجه همین مقدار بس که پیغمبر اکرم
میفر مودند: پیروزی اسلام» مرهون خدیجه است. همسر حضرت زهرا (س) نیز امیرالمومنین علی (ع)
است که پیامبر گرامی (ص) فرمودند: زهرا جان اکر علی نبود» کفوی برای تو در عالم وجود یافت
نمیشد. و اگر تو نبودی کفوی برای علی در عالم نبود. حضرت فاطمه زهرا از لحاظ فرزند نیز
فرزندانی نظیر امام حسن و امام حسین و حضرت زینب و ام كلثوم سلام الله عليهم را تحویل عالم
بشریت دادهاند. اسلام مرهون مجاهدتها و تلاشهای فرزندان گرامی حضرت زهراست. شهادت امام
حسین (ع) اسلام را بیمه کرد و مجاهدت حضرت زینب(س)» شهادت آن حضرت را جهانگیر کرد.
حضرت زینب با آن شهامت مثال زدنی در مقابل دشمن گفت: «ثکلتک امک یابن مرجانه ما رأیت الا
جمیلا».(( مادرت به عزایت بنشیند پسر مرجانه ما در کربلا چیزی به جز زیبایی از خداوند ندیدیم))
نظیر جنین فرزندانی را در عالم کسی نداشته و نخواهد داشت.
صفحه 20:
٠ اما اولاد حضرت زهرا سلام الله عليها منحصر به این چهار بزرگوار نیست؛ بلکه دوازده امام از
نسل حضرت زهرا به وجود آمدند که بارهاپیغمبر اکرم به این موضوع افتخار میکردند. از
همان وقتی که امام حسین طفلی کوچک بود؛ پیامبر اکرم او را در دامن مینشاندند و
میفرمودند: «یا حسین التاسع من ولدك هو القائم بالحق به يملأ الله الارض قسطاً و عدلاً بعد
ما ملئت ظلماً و جورا» یعنی حسینم نهم از فرزندان تو امام زمان است كه به دستش پرچم
اسلام روى كره زمين افراشته میشود. آنکه عدالت اجتماعي سرتاسری می[ ورد. آن که ظلم
جهانی را ريشه کن میکند و بالاخره آن که اسلام را جهانی میکند و میگوید «نْ فی ابنه
رسول اه لی اسوه حسنه» یعنی سرمشق من در حکومت» زهرای مرضیه است. آن امامی که
اسلام را جهانی میکند و میفرماید که «نحن حجج الله على خلقه و فاطمه حجه علینا» یعنی ما
دوازده امام حجت برای مردم هستیم و زهرا (س) حجت برای ما است.
صفحه 21:
آيا حجاب از ضروریات دین است؟ حکم کسانی که به آن بیاعتنایی میکننده چیست؟
" آیت اه خامنهای: اصل حجاب» ضروری دین محسوب است و بیاعتنایی به
اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.
" آیت ال صافی گلپایگانی: اصل و جوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است
و منکر آن مرتد است ولی بیاعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن»
فسق است.
" آبت الله تبريزى: أصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است و حکم کسانی
که به آن بیاعتنایی نمایند حکم بیاعتنایی به سایر تکالیف دینی است.
صفحه 22:
* آیت ال سیستانی: اصل حجاب از مسلّمات شریعت است و در قرآن آمده است
ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارند؛ انکار آنها مستلزم انکار نبوت
نیست و بیاعتنابی» عملی گناه است.
' آيت الله مكارم شيرازى: آآری حجاب از ضروریات دین است ولی انکار آن برای
کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارند؛ موجب ارتداد نمیشود.
* آبت الله بمجت (ره): بیاعتنایی به حجاب Cowl OLS و داشتن ححاب واحب
است.
صفحه 23:
۰ آیاتی همچون:
٠ فُلْ للَمُؤْمِنينَ بعُضُوا من أْصارم و يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلك أزْكى لَهُمْ؛ اى رسول ما مردان مؤمن را بكو تا
جشمها از نكاه ناروا بيوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارندء كه اين بر ياكيزكى جسم و جان ايشان
اصلح است.
٠ حجاب جشم
belo Nyc Guin all J (نور؛۳۰) ای رسول ما به مردان مؤمن بکو تا چشمها را از نگاه نروا
صفحه 24:
* یکی از علماء بزرگ (مرحوم AT الله سيد باقر مجتهد سیستانی پدر AUN AST سید
على سيستانى ومرحوم سید محمود مجتهد سیستانی ) در مشهد مقدس برای آنکه
به محضر امام زمان عجل اللّه شرفیاب شود ختم زیارت عاشورا در چهل جمعه هر
هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند ایشان فرمودند: در یکی از جمعه
های آخرین » ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ی نزدیک آن
مسجدی که من در آن مشغول به زبارت عاشورا بودم می تابيد» حال عجيبى به
من دست داد از جای بر خاستم و بدنبال آن نور به در آن خانه رفتم » خانه
کوچک و فقیرانه ای بود» از درون خانه نور عجیبی می تابید.
صفحه 25:
در زدم وقتی در را باز کردند» مشاهده کردم حضرت ولی
عصر امام زمان عجل الّه در یکی از اتاق های آن خانه
تشریف داشتند و در آن اتاق جنازه ای را مشاهده کردم که
پارجه ای سفید بروی آن کشیده بودند» وقتی من وارد شدم و
اشک ریزان سلام کردم » حضرت بمن فرمودند: جرا اینگونه
دنبال من می گردی و رنج ها را متحمل مي شوی 3 مثل این
باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من دنبال شما بيايم !
بعد فرمودند: این بانوئی است که در دوره بی حجابی (رضا
خان پهلوی ) هفت سال از خانه بیرون نیامده مبادا نامحرم او
را ببيند!(1)
صفحه 26:
نمونه هایی از تشرف به دین اسلام و انتخاب حجاب بر تر
٠ حجاب را به خاطر زیباییاش برگزید
۰ آمارها حکابت از آن دارد که رشد گرایش به اسلام در میان زنان غربی دو برابر مردان است
و لبلا حسین, نام یکی از زنان تازه مسلمان شده است که به خاطر شیفتگی به ز یبایی حجاب
مسلمان می شود.
نخستین چیز که الهامبخش
من بود قرآن بود
كليه شواهدى را كه من بيدا
كردم نشان دهنده اين بود
كه ابن» یک دین حقيقى
است
صفحه 27:
SS تسر
۱ «فا بیان» دختر ۲۸ ساله فرانسوی است تا حندی قبل مدل Vt
بسیار معروفی بود که شر کتهای بزرگ به خاطر زیباییاش با او
قراردادهای کلان میستند.
فا بیان با اعتماد به نفس کامل گفت: «اگر لطف و رحمت خداوند
شامل من نمیشد, هیچ گاه نمیتوانستم مسلمان شوم و تا آضر
عمرم مانند یک حبوان زندگی می کردم.
صن در آن زندكى فقط به دنبال سيراب كردن هوس و شهوتهای
خود بودم و هیچ اصول و ارزشی برای خود نداشتم.
از کودکی آرزو داشتم پرستار شوم, اکنون که مسلمان شدهام به |
/ آرزوی خود ر سیددام.» \
5 ع
صفحه 28:
حجاب در گفتار
* نوع دیگر حجاب و پوشش sere حجاب an نی در مقابل نامحرم است:
٠ بس زنهار فازى 3 9 ب 5-9 سخن نگویید؛
مبادا آن كه دلش بيمار (هوا و هوس) است به
طمع افتد.
صفحه 29:
حجاب رفتاری
* نوع دیگر حجاب و پوشش قر آنی» حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده
است به كونهاى راه نروند که با نشان دادن زینتهای خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.
٠ و لا رن بأجلهنَ لِيعلمَ ما يُحْفِينَ من زینتن(نور؛۳۱) و آن طور پای به زمین فزنند که خلخال و زیور
پنهان پاهایشان معلوم شود.
* از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده میشود که مراد از حجاب اسلامی» پوشش و حریم قايل
شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار» مثل نحوهی پوشش, نگاه» حرف زدن و
راه رفتن است.
بنابراین» حجاب و پوشش زن نیز به منزلهی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و
تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشهی لغوی عفت نیز وجود دارد؛
صفحه 30:
99 واژهی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشتر کاند.
تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است, تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و
بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است» ولی منع و بازداری در عفت» مربوط به باطن و درون
است؛ چون عفت یک حالت درونی است ولی با توجه به اين که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن
بر ظاهر» یکی از ویژگیهای عمومی انسان است؛ بنابراین» بين حجاب و پوشش ظاهری و عفت و
بازداری باطنی انسان, تأثیر و أثر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری
بیشتر و بهتر باشده این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیهی باطنی و درونی عفت تأثیر
بیش تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری
بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم میگردد.
صفحه 31:
Blas 9 ule احاديث
© © هه
-١ بيامبر اكرم صلى الله عليه و آله:هر كس با يك زن نامحرم دست بدهدء روز قيامت در غل و زنجير به محشر وارد ميشود و خداوند
دستور ميدهد كه او را به آتش جهنم بيفكنند» و هر كس با بك زن نامحرم شوخى كند » در مقابل هر كلمة حرامى كه به او كفته است»
هزار سال حبس خواهد شد.
۲- امام صادق در حدیث مناهی فرمود: «رسول خدا فرمان داده بود که زن مسلمان با مردان نامحرم بیش از پنج کلمه - که آن هم در
موضوعات ضروری باشد- سخن نگوید.
۳- پیامبر اکرم صلی الّهعلیه و آل:السُر سهم من سهامابلیس فمن ترکها خوفا من الله اعطاه الله ايماناً يجد حلاوته فى قلبه؛
نگاه به نامحرم؛ تیری از تیرهای شیطان است هر کس آن را از خوف خدا ترک کند خداوند حلاوت ایمان را به او می چشاند.
۴- پیامبر اکرم صلی الّهعلیه و آله: «عقُوا َن نساء الناس تَعفّ نساءكمة
در مورد زنان مردم عفت بورزید تا دیگران نیز در مورد زنان شما عفت بورزند و زنان شما از تعرض نامحرمان در امان بمانند».
صفحه 32:
۵- بیامبراکرم صلی اه یه و آلة قمام چشمها در روز قيامت گریان خواهد شده مکر چشمی که از خوف و عظمت
خدا بگرید» و جشمی که از حرام بسته شود» و چشمی که در راه خدا شبها بیدار بماند و شب زنده داری کند.
۶- بیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «هر کس چشمان خود را از نگاه به زن نامحرم پر کند (و با خیال راحت به این نگاه
خود ادامه دهد)» خداوند متعال در روز قيامت میخهای آتشین به چشمان او فرو خواهد برد و بعد از رسیدگی
به کار مردم» دستور خواهد داد که او را به آتش جهنم بیندازند.
۷- یکی از راویان می گوید در کوفه به زنی قرآن می آموختم» روزی با او شوخی کردم؛ بعد به ديدار امام
باقر (علیه السلام) شتافتم, فرمود: آن که ( حتّی) در پنهان مرتکب گناه شود خداوند به او اعتنا و توخهی
فدارد» به آن زن چه گفتی؟ از شرمساری چهره ام را پوشاندم و توبه کردم» امام فرمود: تکرار نکن.
۸- حضرت علی (علیهالسلام) : اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد » و دلها
را منحرف میسازد.
صفحه 33:
-٩ ۰ يبامبر اكرم صلى الله عليه و آله:هر خانمی که خود را معطر و خوشبو کند ( عطر بزند ) و سپس از خانه خارج
شود » همواره مورد لعنت خدا و ملائکه خواهد گرفت » تا وقتی که به خانه برگردد » هرچند برگشتش به خانه طول
۰- پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: شیطان به حضرت موسی (ع) گفت : ای موسی ! با زنی که به تو محرم و با
حلال نیست خلوت مکن ( تنها مباش ) ؛ به خاطر آنکه هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی کند » مگر اين كه من
of od آن دو هستم. ( و خودم شخصا آن دو را برای گناه و رابطه نامشروع تحریک و وسوسه می کنم(
۱- امام صادق علیه السلام فرمود : هر کس نامحرمی را دید و چشم خود را به طرف آسمان بلند کرد یا بست»
خداوند در بهشت» حورالعین بهشتی را به عقدش درمیآورد.
۲- امام باقر علیه السلام: سخن گفتن با زن نامحرم » از دامهای شیطان است.