haj_tamato

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حج تمتع (واجبات منا)”

حج تمتع (واجبات منا)

اسلاید 1: يكى ديگر از واجبات حج بيتوته است . بيتوته به معناى « شب را در جايى گذراندن » است .

اسلاید 2:

اسلاید 3: تمام حجاج (چه آنها كه براى اعمال بعد از منى به مكه رفته اند و چه آنها كه نرفته اند) بايد شب هاى يازدهم و دوازدهم ذى حجه را از غروب آفتاب تا نيمه شب با قصد قربت در منى باشند، بنابراين آنها كه به مكه رفته اند بايد قبل از غروب به منى برگردند .به فتواى برخى از فقهاء، حجاج مى توانند نيمه اول يا نيمه دوم شب را در منى بيتوته كنند .

اسلاید 4:

اسلاید 5: مكان بيتوته ، منا است، كه حدود آن با تابلوهاى آبى رنگ مشخص شده لذا حجاج در وقت بيتوته نبايد از اين حدود خارج شوند و چنانچه از منا بيرون رفته اند بايد پيش از وقت بيتوته به منا برگردند تا تمام وقت بيتوته را در منا باشند.

اسلاید 6: بيماران و پرستاران آنها و كسانى كه ماندن در منى برايشان مشقت دارد.كسانى كه ترس آن دارند اگر در منى بمانند، اموالى از آنها در مكه از بين برود. كسانى كه در مكه، تمام شب را تا صبح به عبادت خدا مشغول باشند و كار ديگرى به جز كارهاى ضرورى نكنند.

اسلاید 7: - كسانى كه در مكه به عبادت مشغول مى شوند مى توانند اعمال مكه (طواف و نماز...) را بجاى آورند. - عبادت در مكه لازم نيست در مسجدالحرام يا در مكه قديم باشد، بلكه در هر جاى مكه هرچند در قسمت هاى توسعه يافته اشكال ندارد.

اسلاید 8:

اسلاید 9: كسى كه تمام بيتوته را ترك كند، يعنى جزء معذورين نباشد و هيچ مقدار از شب را در منى نباشد، بايد يك گوسفند كفاره بدهد.كسى كه بخشى از شب را در منى نباشد، مثلاً به مكه رفته و در برگشت به منى ديرتر از وقت بيتوته رسيده، بر او نيز بنابر احتياط واجب، يك گوسفند واجب مى شود.

اسلاید 10: * چون نحوه محاسبه نيمه شب در وقت نماز براى مشخص شدن پايان وقت نماز عشاء با اين جا تفاوت دارد، لذا نحوه محاسبه نيمه شب يادآورى مى شود :بنابر احتياط واجب، شب را از غروب تا طلوع آفتاب حساب كنند.بنابر احتياط مستحب، شب را از مغرب شرعى تا طلوع آفتاب حساب كنند.

اسلاید 11: مستحب است : حاجى، روز يازدهم و دوازدهم را در منا بماندوحتى به جهت طواف مستحب از مِنا بيرون نرود .

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید