علوم مهندسی برق و الکترونیک

حرفه و فن (واحد ۲: کار با برق)

herfeo_fan_kar_ba_bargh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حرفه و فن (واحد ۲: کار با برق)”

حرفه و فن (واحد ۲: کار با برق)

اسلاید 1: اول دفتر به نام ایزد دانا صانع و پروردگار حی تواناحرفه وفنواحد 2کار با برق

اسلاید 2: کلید تبدیلهر گاه بخواهیم ، یک یا چند لامپ را از دو نقطه روشن و خاموش کنیم از کلید تبدیل استفاده می کنیم .کلید تبدیل دارای یک پیچ اتصال مشترک و دو پیچ غیر مشترک است و در و راه پله استفاده می شود .

اسلاید 3: موتور الکتریکیموتور الکتریکی ماشینی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند .قسمت های اصلی موتور الکتریکی :1- قسمت گردان (رتور)2-قسمت ساکن شامل قطب ها و بدنه (استاتور)جاروبک و جارو نگه دار در موتور الکتریکی جریان برق را به آرمیچر می رساند .

اسلاید 4: اجزای یک موتور الکتریکیتصویر روتور و استاتور(رتور در سمت چپ، استاتور در سمت راست)قسمت های یک موتور الکتریکی :1- رتور4- بدنه و محفظه ی موتور3- باد بزن2- استاتور1- رتور : رتور به قسمتی از موتور الکتریکی گفته می شود که در درون موتور دوران می کند .ورقه های آهنی رتور بر روی میله ای از فولاد سخت سوار شده اند .

اسلاید 5: اجزای موتور الکتریکی2- استاتور : از ورقه های آهنی شیار دار تشکیل شده است. درون این شیارها حلقه های سیم (لاکی) با آرایش مخصوص قرار میگیرند . با وصل کردن برق، در حلقه های سیم میدان مغناطیسی لازم برای گردش رتور ایجاد می شود . 3- باد بزن : از پر ها هایی تشکیل شده است که هوا را به داخل موتور می کشد و موتور را خنک می کند .4- بدنه و محفظه : در موتور الکتریکی از بدنه و محفظه برای نگه داشتن قطعات موتور به کار می رود . هم چنین اجزای متحرک موتور را در مقابل عوامل خارجی مانند گرد و خاک . آب محافظت می کند .

اسلاید 6: مقاومتمقاومتقرن بیست و یک را قرن اطلاعات و ارتباطات نامیده اند .اجسامی که جریان الکتریکی را آسان تر عبور می دهند مقاومت الکتریکی کمتری دارند . واحد اندازه گیری مقاومت اُهم است و با علا مت نشان داده می شود .

اسلاید 7: مالتی متر ( آوو متر )مالتی مترعقربه ایمالتی متر دیجیتالیکار دستگاه آوو متر ( مالتی متر ) :یک دستگاه اندازه گیری که مقدار ولتاژ – جریان و مقاومت الکتریکی – را اندازه گیری می کند .انواع مالتی متر :

اسلاید 8: سلفسلف انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کند و در مواقع مورد نیاز به مدارتحویل می دهد .اگر مقداری سیم رو پوش دار مسی را به صورت حلقه هایی بپیچیم سلف به وجود می آید .سه مورد از کاربرد های سلف :1- تولید میدان مغناطیسی آهنربا3- تولید فرکانس2- مدار هماهنگی یا آنتن رادیو

اسلاید 9: ترانزیستورساخت ترانزیستور تحول عظیمی در فرآورده های الکتریکی به وجود آورد .قبل از اختراع ترانزیستور از لامپ های بزرگ و گران قیمت و پرمصرف استفاده می شد .ترانزیستور دارای سه پایه است و نام این پایه ها عبارت است از : امیترE کلکتور C بیس Bعمل ترانزیستورشبیه یک کلیدیک طرفه ی قابل کنترل است .برای تقویت میدان مغناطیسی حلقه های سیم را روی هسته ی آهنی قرار می دهند .

اسلاید 10: پایانتهیه کننده سجاد معینی پوردبیر آقای رضاییخروج

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید