صفحه 1:
سم یم
5 5 سامم
صفحه 2:
۹
5
دستگاههای
دولتی
صفحه 3:
Ae: أ تعهد 00 EERES Cor gn Hre dn
اجرايى و ثبت آن در صورتهاى مالى را فراهم أورد و اولين
رک ات
EE Pe SEDC DSO CRO CO PCS cae mes Le)
رهنمودهای حسابداری دولتی با رعایت ماده 77 قانو
اب ايد be, از مقررات مالی دولت را من
در رویکرد درازمدت نیز تدوین استانداردهای حسابداری بخش
bse els! Sle 49 aw plus ylojlw sjlSor b wogat
صفحه 4:
ل ا ل ا مر ۱
حاصل از سيستم سنتى حسابدارى نقدى اراثة فى 0١ |
CAereyresirol nA roprein Ane te mCent aby ۰
جريانهاى وجوه نقد . صورت مبادلات حسابهاى مشتقل و ياذداشتهاى همراه
“على رغم تمام مزاياى كزارشهاى مالى لأف ١ لكل ادعاى باستكا '
eat ۱ ene toveren nics 8
خصوصی نیز تردید آمیز است , زیرا در بیشتر موارد اندازه گیری خروب
عمومی بر مبنای نسبتها و برآیند های تهیه شده درخصوص اثر بخشی هر
است نامناسب بوده و سودمند نباشد بیشتر اطلاعات تهیه شده از طریق گرارد
ie peareeeaer rice] ean ee eal P90] Daneel Epp ee) Clerc vant Freemans LP ۱
tary pny امم ا
uy en ire etere nn even A mnyrc a pty وا لا ااا ا PTE TES
1۱
صفحه 5:
9
اللو و را مي توان با
ا 0 ۱
“apie 1 1#
* -فراهم نمودن امكان محاسبه بهاي تمام شده ها که م
رو ار سس
res ere eee Ce rol ee ee اا
BG Sb - ae =
ee se eee ey eee eae) سح
1- به واسطه انعطاف پذيري در بین مدیران بخش عمومي, مبنايي براي .
پاسخگویی فراهم م۳ :
ا
كمك بيشتر به كارابي و آثر بشن مددر 2107
“4- بهبود ياسخكويي از طريق بهبود ارزيابي عملكرد كه فراتر از به كاركيري و اجراي
مبناي نقدي فراهم مي شود.
*5- فراهم كردن يك دوره تمركز بلندتر برروي تأثير تصميمات دولت و مديريت
ee
صفحه 6:
3
ing Standards Board) ا
ی
أشناني با أنها مارا در شناخت هرجه بيشتر حسابداري تعهدي Ee
jovernmental
oe
ere
EES GREE تر ستالمل سق رحد درنس > انمد
ea eerie
00
See ot رويدادعان واقمى تاكبد دواد
ی
500 ey
Di eee et ol ema ented be
مده » انث و بيد ذر حسابدارى و كزاركرى مالى حسابهاى مستقل مورد استفاد قرا
ند ")یه میرمی ۴۵5۸8 نیز بر سادم ار مدای میدی در دار ی 23۶ 14 2۳ ۳
و
صفحه 7:
2
ات اين است که سیستم حسابداری سنتی تاکید اندکی بر عایت محدو؟
نب
See melee Dee ieee ets Bete ۷
PIO SEO eens ees een Nem tae nen
گفته می شود دولت با اسفاده از حسابدری نقدی قادر است خدمانی زا
ماند استهلاك را حتف مى كند. اين نظر اين وافعيث 7
زمان است. بنابراين طى زمائى تقريباً طولائى نمي توان منطقاً اننا
توسط دو مبنا وجود داشته باشه.
EES SEY Sen) eg ees Ie CRED Ieee SEES 000
را ی ای «a
OE eg
SIE peer one eons care, seme Pepe Pee
| ccc. ی
1 TUG IFES SSeS Clee PP eres Sy Se rrr Pearse
ae
{hc SETA 010010101010102 - 1-8
0
صفحه 8:
واقعیت این است که سیستم حسابداری تعهدی در بیشتر موارد راه حل بهتری برای مسا
ee ety ee Scere eee a و
نادرست براى استفاده كنندكان كزارشهاى مالى شود. ١ ١
ey) 0 00
۰
ی Sei
۱ ESE tes ا eat Rote ا
دولتی, پارکها و ساختمانهای دولتی» ارزیابی پولی متأسب نیست.
توجه به این نکته ضروری است که فعالیتهای بخش عمومی» جنبه های دیگری نیز دارد؟
رفاه» ايجاد فرصتهاى برابر» تامين مالى براى حفظ و كسترش زيرساختها و حفاظت و نكهدار
زيست كه به نظر مى رسد با كرايش بخش عمومى به سمت معيارهاى بخش خصوصى - 007777 ١
ها
ee BORE oe Soe ee Eten ۲
Ye Et ce ys- eet Re teeae MYT S Ser ON Tr Be CF IME Sy
صفحه 9:
م nee OTe SS eS
ty ame cre res Tee PC Se و
rer ve teett ores UST ees سا
ee م
م EES دح سح
ی
طرح مفاسد اقتصادى بموسيله مقامات اجرايى؛ Ss Tete 0 و تهادهاى مدنىء هركز رسوارى هال || 01
credo ODES Se crt at eve Seed on eee) ابص
كند. طرح دكترين يا نظريه خاص توسطافزاد و كروههاى معين نيز به ديل ضعف دان للق ااا ا
گزارشگری مالی بخش عمرمی» هرگز ژمینه بروز نیافته است و شواهد و قرائن کافی در موره اد co
cE oe ete eh eee Seo
صفحه 10:
با نسکر ار
ياىان