حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

حسابداری تعهدی در دستگاه های دولتی

صفحه 1:
سم یم 5 5 سامم

صفحه 2:
۹ 5 دستگاههای دولتی

صفحه 3:
Ae: ‏أ تعهد‎ 00 EERES Cor gn Hre dn ‏اجرايى و ثبت آن در صورتهاى مالى را فراهم أورد و اولين‎ ‏رک ات‎ EE Pe SEDC DSO CRO CO PCS cae mes Le) ‏رهنمودهای حسابداری دولتی با رعایت ماده 77 قانو‎ ‏اب ايد‎ be, ‏از مقررات مالی دولت را من‎ ‏در رویکرد درازمدت نیز تدوین استانداردهای حسابداری بخش‎ bse els! Sle 49 aw plus ylojlw sjlSor b wogat

صفحه 4:
ل ا ل ا مر ۱ حاصل از سيستم سنتى حسابدارى نقدى اراثة فى ‎0١‏ | ‎CAereyresirol nA roprein Ane te mCent aby‏ ۰ جريانهاى وجوه نقد . صورت مبادلات حسابهاى مشتقل و ياذداشتهاى همراه “على رغم تمام مزاياى كزارشهاى مالى لأف ‎١‏ لكل ادعاى باستكا ' ‎eat ۱ ene toveren nics‏ 8 خصوصی نیز تردید آمیز است , زیرا در بیشتر موارد اندازه گیری خروب عمومی بر مبنای نسبتها و برآیند های تهیه شده درخصوص اثر بخشی هر است نامناسب بوده و سودمند نباشد بیشتر اطلاعات تهیه شده از طریق گرارد ‎ie peareeeaer rice] ean ee eal P90] Daneel Epp ee) Clerc vant Freemans LP‏ ۱ ‎tary pny‏ امم ا ‎uy en ire etere nn even A mnyrc a pty‏ وا لا ااا ا ‎PTE TES‏ 1۱

صفحه 5:
9 اللو و را مي توان با ا 0 ۱ ‎“apie 1 1#‏ * -فراهم نمودن امكان محاسبه بهاي تمام شده ها که م رو ار سس ‎res ere eee Ce rol ee ee‏ اا ‎BG Sb - ae‏ = ‎ee se eee ey eee eae)‏ سح 1- به واسطه انعطاف پذيري در بین مدیران بخش عمومي, مبنايي براي . پاسخگویی فراهم م۳ : ا كمك بيشتر به كارابي و آثر بشن مددر 2107 “4- بهبود ياسخكويي از طريق بهبود ارزيابي عملكرد كه فراتر از به كاركيري و اجراي مبناي نقدي فراهم مي شود. *5- فراهم كردن يك دوره تمركز بلندتر برروي تأثير تصميمات دولت و مديريت ee

صفحه 6:
3 ing Standards Board) ‏ا‎ ی أشناني با أنها مارا در شناخت هرجه بيشتر حسابداري تعهدي ‎Ee‏ jovernmental oe ere EES GREE ‏تر ستالمل سق رحد درنس > انمد‎ ea eerie 00 ‎See ot‏ رويدادعان واقمى تاكبد دواد ‎ ‏ی ‎500 ey Di eee et ol ema ented be ‏مده » انث و بيد ذر حسابدارى و كزاركرى مالى حسابهاى مستقل مورد استفاد قرا‎ ‎ ‏ند ")یه میرمی ۴۵5۸8 نیز بر سادم ار مدای میدی در دار ی 23۶ 14 2۳ ۳ و

صفحه 7:
2 ات اين است که سیستم حسابداری سنتی تاکید اندکی بر عایت محدو؟ نب ‎See melee Dee ieee ets Bete‏ ۷ ‎PIO SEO eens ees een Nem tae nen‏ گفته می شود دولت با اسفاده از حسابدری نقدی قادر است خدمانی زا ماند استهلاك را حتف مى كند. اين نظر اين وافعيث 7 زمان است. بنابراين طى زمائى تقريباً طولائى نمي توان منطقاً اننا توسط دو مبنا وجود داشته باشه. ‎EES SEY Sen) eg ees Ie CRED Ieee SEES‏ 000 را ی ای ‎«a‏ OE eg SIE peer one eons care, seme Pepe Pee | ccc. ‏ی‎ ‎1 TUG IFES SSeS Clee PP eres Sy Se rrr Pearse ae {hc SETA 010010101010102 - 1-8 0

صفحه 8:
واقعیت این است که سیستم حسابداری تعهدی در بیشتر موارد راه حل بهتری برای مسا ‎ee ety ee Scere eee a‏ و نادرست براى استفاده كنندكان كزارشهاى مالى شود. ‎١ ١‏ ‎ey)‏ 0 00 ۰ ‏ی‎ Sei ۱ ESE tes ‏ا‎ eat Rote ‏ا‎ دولتی, پارکها و ساختمانهای دولتی» ارزیابی پولی متأسب نیست. توجه به این نکته ضروری است که فعالیتهای بخش عمومی» جنبه های دیگری نیز دارد؟ رفاه» ايجاد فرصتهاى برابر» تامين مالى براى حفظ و كسترش زيرساختها و حفاظت و نكهدار زيست كه به نظر مى رسد با كرايش بخش عمومى به سمت معيارهاى بخش خصوصى - 007777 ‎١‏ ‏ها ‎ee BORE oe Soe ee Eten‏ ۲ ‎Ye Et ce ys- eet Re teeae MYT S Ser ON Tr Be CF IME Sy‏

صفحه 9:
م ‎nee OTe SS eS‏ ‎ty ame cre res Tee PC Se‏ و ‎rer ve teett ores UST ees‏ سا ‎ee‏ م م ‎EES‏ دح سح ی طرح مفاسد اقتصادى بموسيله مقامات اجرايى؛ ‎Ss Tete‏ 0 و تهادهاى مدنىء هركز رسوارى هال || 01 ‎credo ODES Se crt at eve Seed on eee)‏ ابص كند. طرح دكترين يا نظريه خاص توسطافزاد و كروههاى معين نيز به ديل ضعف دان للق ااا ا گزارشگری مالی بخش عمرمی» هرگز ژمینه بروز نیافته است و شواهد و قرائن کافی در موره اد ‎co‏ cE oe ete eh eee Seo

صفحه 10:
با نسکر ار ياىان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان