علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

حسابداری مؤسسات بازرگانی

hesabdari-moasesat-bazargani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حسابداری مؤسسات بازرگانی”

حسابداری مؤسسات بازرگانی

اسلاید 1: حسابداری مؤسسات بازرگانیارائه:

اسلاید 2: مقدمهمؤسسات بازرگانی مؤسساتی هستند که فعالیت اصلی آنها خرید و فروش کالاست یعنی سود اینگونه موسسات عمدتا از محل تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش کالا حاصل میشود و در این پاور نحوه تنظیم صورت سود و زیان اینگونه مؤسسات ارائه گردید.

اسلاید 3: عملیات حسابداری موجودی کالاجهت انجام عملیات حسابداری موجودی کالا دو روش وجود دارد که عبارتند از: ۱) روش ادواری موجودیها ۲) روش دائمی موجودی کالا

اسلاید 4: روش ادواری موجودی کالادر این سیستم برای موجودیها کارت موجودی نگهداری نمی شود و ورود و خروج کالا در حساب موجودی ثبت نمیگردد بنابراین جهت تعیین میزان موجودی کالا در هر تاریخی و از جمله در پایان سال، ابتدا موجودیهای کالای موجود در انبار شمارش شده و سپس از طریق روشهای قیمت گذاری مثل LiFo FiFo و میانگین که بعدا در همین فصل تشریح خواهد شد ارزش آنها تعیین می شود.و عملیات حسابداری در سیستم ادراری و دائمی به صورت مقایسه ای در زیر ارائه میگردد. اما قبلا لازم است انواع تخفیفات مربوط به موجودی کالا مورد بحث قرار گیرد.

اسلاید 5: انواع تخفیفات1) تخفیف تجاری: از نظر زمان ارائه تخفیف، این نوع تخفیف دقیقا در همان زمان فروش کالا به مشتری اعطا می شود. این نوع تخفیف به دلایلی از قبیل خرید عمده، چانه زنی و غیره اعطا می شود. این نوع تخفیف در دفاتر ثبت نمی شود و مبلغ فروش به میزان خالص (پس از کسر تخفیف) ثبت می گردد.۲) تخفیف به دلیل معیوب بودن کالا: در مواردی ممکن است پس از فروش کالا به خریدار، خریدار متوجه گردد که کالاهای دریافت شده معیوب بوده و یا با نمونه سفارش داده شده مطابقت ندارد.به همین منظور فروشنده درصدی از قیمت فروش کالاهای معیوب را به خریدار تخفیف میدهد.۳) تخفیف نقدی: این نوع تخفیف به دلیل زودتر پرداخت کردن بدهی توسط خریدار به خریدار اعطا می شود به عبارت دیگر در صورت پرداخت بدهی در دوره تخفیف به خریدار تخفیف اعطا می شود.

8,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید