علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

حسابداری مدیریت (مفاهیم مدیریت هزینه و رفتار هزینه)

hesabdariye_modiriat_c1p3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حسابداری مدیریت (مفاهیم مدیریت هزینه و رفتار هزینه)”

حسابداری مدیریت (مفاهیم مدیریت هزینه و رفتار هزینه)

اسلاید 1:           حسابداري مديريت(مفاهیم مدیریت هزینه و رفتار هزینه)    

اسلاید 2: بعد از مطالعه این فصل شما قادر خواهید بود به : -توضیح دهید چرا روش مناسب محاسبه هزینه بستگی دارد به اینکه چگونه هزینه مصرف خواهد شد. -درک کردن و توانایی استخراج تفاوت بین هزینه های مستقیم و غیر مستقیم را . -شناختن تفاوت الگوهای رفتار هزینه و استفاده از دانش در پیش بینی منافع و هزینه ها درازای سطوح مختلف فروش -درک کردن اینکه چرا حسابداران مدیریت و حسابداران مالی از رویکردهای متفاوتی استفاده می کنند برای طبقه بندی هزینه ها -اثبات چرایی مفهوم هزینه فرصت از دست رفته که استفاده می شود درتصمیم گیری های کوتاه مدت و چگونگی ارتباط هزینه فرصت ازدست رفته با هزینه های مرسوم حسابداری -بیان کردن مفاهیم هزینه کوتاه مدت و بلند مدت و چطور این هزینه های متفاوت استفاده می شود در تصمیم گیری ها -بیان کرن رویکرد جدید طبقه بندی هزینه های مبتنی بر سطوح فعالیت  

اسلاید 3:  خدمات باغداری لین لین می دانست که باغداری او آشفته است در حالی که فروشهای خدمات باغداری لین مداوم رشد می کرد ، منافع با شتاب افزایش داشت بدون سقوط برای 3 سال. لین سرگشته شده بود دربارۀ کاهش در سودها زیرا او باور داشت سازمان او همه چیز را درست انجام داده بود. او برای آموزش مردم اجرت می داد ومطمئن بود که بعد از آموزش مستمر آنها جذب شرکت می شوند. برای خدمات باغداری مرسوم، لین هزینه ای کرده بود که بر قیمت بازار غالب بود، برای خدمات ویژه او بازار واقعی برا ی خودش داشت و به نظر می آمد برای داشتن همه تجارت او بایستی قیمت همه مخارج را در دست داشته باشد- این را می رساند که او برای خدماتش مخارج اضافی نداشته باشد.

اسلاید 4:   اکثر خدمات باغداری مرسوم رقابتی هستند زیرا بهای تمام شده ثبت شده پائيني دارند. اگر چه بیشتر سازمانها دوام طولانی ندارند، لین یکی از دو یا چند انجمنی است که بیش از 5 سال قدمت داشت.لین باغبانی علمی آموزش دیده بود ، و آن را در کارش نشان می داد. درحالی که مرکز توجه سایر سازمانها خدمات باغبانی روزمره است ، شامل زدن چمن، هرس کردن درخت، و به کارگیری چمن شیمیایی ( مصنوعی) است، یک بخش اصلی مؤسسه لین ارائه طرح باغداری و نهال کاری بود. مشابه بخش مطالعه مدیریتی او در دانشگاه . لین دو دورۀ حسابداری گرفت. او اعتقاد داشت که می تواند فرصتهارا برای بهبود سود از طریق توسعه خط تولید شناسایی کندکه در صورت سود وزیان شکل 1-2 ظاهر شده است.

اسلاید 5:   چمن زنی اغلب یک تجارت قراردادی است. مشتری بایدبرای فصلی ثبت نام کند و پرداخت کند نرخ اعلام شده را برای هر برش کار آسانی بود. چمن زده می شود و کناره ها مرتب می شود. مؤسسه طراحی باغداری شامل توسعه باغ و طراحی کردن چمن برای مشتریان و سپس نصب نقشه تأیید شده است. سایر خدمات نگهداری شامل هرس درخت و کاربرد کنترل وجین شیمیایی است. هزینه های متغیروابسته به هر خط مؤسسه عبارت از هزینه های مواد ، دستمزد کسانی که در آن قسمت کار می کنند است. هزینه های ثابت که کلاً 000/300 دلار است دراین سازمان ، مربوط است به هزینه های اداری مانند حقوق لین و کارکنان اداری او و هزینه تجهیزات. لین می دانست که تجهیزات با استفاده کردن نایاب می شوند ، بنابراین او حساب کرد که بهای تمام شده تجهیزات باید تخصیص داده شود با درآمد ،که اندازه ای از مصرف است.

اسلاید 6:   صورت سود و زیان شکل 1-2 علت بی نتیجه بودن و نگرانی لین است. مبتنی است بر شباهت سود و زیان دوره قبل با این( صورت سود وزیان) ، لین تصمیم گرفت به تجارت طراحی باغداری توجه کند زیرا آن سودمندتر ظاهر شده است و همچنین موضوعی با کمترین رقابت بود. به هر حال چنانچه تلاش ها و فروشها در مؤسسه طراحی باغداری به افزایش ادامه می یافت، منافع برای فرسائیدن نرخ بزرگتر ادامه می یافت . لین شگفت زده شد که چرا این اتفاق افتاد.

اسلاید 7: شکل 1-2خدمات باغداری لین صورت سود و زيان خط توليد ديگر نگهداري هاطراحي كردنچمن زني250000175000230000در آمدها14500056000125000هزينه هاي متغير11450480153105343هزينه هاي ثابت(9504)38847(343)

اسلاید 8: معنی بها چیست ؟ رایجترین تعریف از بها ارزش پولی کالاها و خدماتی است که برای بدست آوردن منافع جاری و آتی خرج می شود. بنابراین در حالی که هزینه ها منعکس می شوند در جریان خروجی منابع ، مانند وجه نقد ، یا یک تعهد مالی آتی برای پرداخت مثل حسابهای پرداختی، جریان خروج وجوهی است که هدایت می شود به منافعی مانند مواد خام یا ماشین آلات که می تواند استفاده شود برای ساخت محصولی که می تواند فروخته شودبرای تولید یک سود نقدی ، اما یک مثال قدیمی دردفاع از حسابداری مدیریت است هزینه های متفاوت برای اهداف متفاوت این اشاره می کند که روشی همگانی برای محاسبه بهای چیزها وجود ندارد . روشی که یک هزنیه استفاده خواهد شد روش محاسبه آن باید تشریح شود. در نتیجه ما باید خیلی دقت کنیم هنگامی که در مورد بهای چیزی صحبت می کنیم . ما خصوصاً نیاز داریم دربارۀ اینکه چطور صحبت کنیم درباره آن و چطورآن محاسبه می شود.

اسلاید 9:   برای مثال ، حسابداران مدیریت مالی استفاده می کنند از بهای تمام شده تاریخی یک دارایی برای نگهداری سوابق چگونگی خرج شدن وجوه سازمان- که مرکز توجی است هنگام گزارشگری فعالیتهای مدیریت به مالکان سازمان. درهر حال برای اهداف تصمیم گیری ، بهای جایگزینی دارایی یا خالص ارزش بازیافتنی آن (قیمت فروش منهای هزینه های فروش) می تواند مناسبت تراز بهای تمام شده تاریخی آن باشد. تعریف حسابداران مدیریت و محاسبه بهای تمام شده که شناسایی می شود از نیازهای تصمیم گیری است . برای مثال ، بعد از مطالعه شکل 1-2 لین فکر کرد دربارۀ کنار گذاشتن ، تجارت سایر نگهداری های، خدمات باغداری لین زیر آن بدون سود بود . هنگامی که هزینه های متغیری که وابسته بود به این واحد از مؤسسه او که می خواست دوری کند از آنها (حذف کند) اگر تصمیم به توقف (این واحد) می گرفت (حذف) هزینه های ثابت ( این واحد) ممکن نیست زمانی که آنها تخصيص یافته به این مؤسسه از هزینه های منابع – مانند ماشین آلات و پرسنلی که استفاده می شود در سایربخشها مؤسسه – منابع آن نمی تواند فروخته شود اگر قسمت سایر نگهداری ها تعطیل شود.

اسلاید 10: ما حالا می خواهیم نظری بیاندازیم به برخی سیستمهای متفاوت برای سازماندهی هزینه ها. روشی مفید برای رسیدگی به سیستمهای سازماندهی هزینه های متفاوت وجود دارد . این بها برای تصمیم گیری خارج از سازمان (سهام داران، بستانکاران، دولت، کارکنان) یا داخلی (مدیریت) مورد نیاز باشد . چناچه ما درمیان این سیسمتهای مختلف حرکت کنیم به خاطر می آوریم ضرب المثل : هزينه های متفاوت برای اهداف متفاوت .

اسلاید 11:   چگونگی استفاه از اطلاعات بهاي محصول تعاریف فرم و مرکز توجه است چنانچه ما به زودی خواهیم دید ، تفکر و تعریف حسابداران مالی و حسابدران مدیریت را دربارۀ بها به ویژه بهای محصول بسیار متفاوت است. مثلا ضرب المثلی دربارۀ هزینه های متفاوت برای اهداف متفاوت اشاره می کند ، این تعاریف متفاوت برای محصول اهداف متفاوتی که حسابداران مالی و حسابداران مدیریت در اطلاعات بها دارند را منعکس می کند. اجازه دهید با دیدگاه حسابداری مالی از بهای محصول شروع کنیم .

اسلاید 12: استفاده از اطلاعات بهای محصول در بیرون از سازمان شرکتها صورتهای مالی را برای سهام داران همچنین کارکنان، بستانکاران و دولت تهیه می کنند. هدف این است که برای اشخاص خارج یکه بهره مند هستند در عملیات سازمان روش یکپارچه ای برای ارزیابی عملکرد شرکت و مدیر آن فراهم شود. ملزومات کلیدی هستند برای استفاده کنندگان خارجی از اطلاعات حسابداری که باثبات رویه ( در هرزمان) و قابل مقایسه ( درمیان سازمانها) گزارشگری عملکرد جاری سازمان (صورت سودو زیان ) قسمت دارایی ما وبدهی هاست (ترازنامه ) و عملیات مالی آن است ( صورت جریان وجوه نقد) .

اسلاید 13: زمانی هیچ کس نمی دانست چطور سرمایه گذران ، بستانکاران و دیگر سهام داران استفاده می کنند از تعدادی بهای تمام شده در صورتهای مالی ، اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری بیان کرد مرکز توجه، محتوا ، و شکل صورتهای مالی را که توجه دارد به روشهای محاسبه بهای تمام شده ترجیحاً آنکه چطور آنها می تواند بهتر محاسبه شود برای حمایت از یک تصمیم گیری نتیجه ای که از اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری بدست می آید آن هست که بها محاسبه می شود با ثبات رویه در هر زمان ودر سازمانهای مختلف ترجیحاً بهای تمام شده مفيدی بادش برای اهداف تصمیم گیری در کل ما می توانیم بگوییم بهای تمام شده ای که محاسبه می شود برای استفاده افراد بدون سازمانی ، بهای تاریخی است که به یک روش استاندارد محاسبه می شود زیرا آنها از قواعد خاصی پیروی می کنند.

اسلاید 14: بهاسازمان 100 دلار مواد خام به عنوان يك دارائي در ترازنامه گزارش مي كندهزينهسازمان 100 دلار هزينه در صورت سود و زيان ثبت مي كند هنگامي كه محصولي را كه از مواد خام استفاده كرد،‌ مي فروشد.

اسلاید 15: مخارج ، بها و هزینه ها یک خرج تبدیل از یک دارایی ( مانند وجه نقد) یا یک تعهد پولی (مانند بدهی) به یک دارایی مانند یک قطعه از ماشین آلات تولید است . هزینه ها بهای دارایی هایی است که حسابدار مالی عقیده دارد آنها مصرف می شود هنگامی که کالاها یا خدمات فروخته می شود . بنابراین دوره ای است که خرج می آفریند یک دارایی که می شود هزینه هنگامی که دارایی فروخته شد. به جز برای تعداد کمی به استثنا . GAAP برای بها یک معناي بسیار خاص دارد- آن ارزش برآورده شده مناسبی است که سازمان فدا می کند برای تحصیل دارایی که در تراز نامه گزارش شده نقطه نظر حسابداری مالی برای ارزیابی دارایی بهای تمام شده ای است که در تراز نامه گزارشی شده .بها یک هزینه می شود هنگامی که دارایی فروخته یا مصرف شود.

اسلاید 16: بهای محصول در مقایسه تفکر حسابداری مالی دربارۀ بهای محصول با تفکر حسابدرای مدیریت مانیاز داریم به متمرکز شدن بر تفکر حسابدرای مالی از موجودی ها – که کالاهایی هستند که نگهداری می شوند برای فروش . برای مؤسسات تولیدی حسابداران مالی فقط بهای تولید را درگزارش موجودی بهای تمام شده محصول در نظر می گیرند ، و بنابراین هزینه آنها گزارش می شود برای کالاهای فروش رفته. بهاي تولید شامل سه طبقه از هزینه هاست : مواد مستقیم ، دستمزد مستقیم، و سربار کارخانه . مواد مستقیم شامل بهای مواد خام خریداری شده است . دستمزد مستقیم منعکس کننده حقوق کسانی است که مستقیماً برای ساختن محصول کارمی کنند . سربار کارخانه شامل بهای دارایی هیای مانند ماشین آلات و دیگر امکانات تولید است که سازمان برای تبدیل مواد خام خریداری شده به کالاهای ساخته استفاده می کند . (برای مؤسسات خرده فروشی ، بهای محصول فقط شامل بهای تمام شده اقدام خریداری شده برای فروش مجدد به مشتریان است).

اسلاید 17:   بنابراین در حسابدرای مالی فقط بهای تولید هنگام ارزیابی موجودی ها در مؤسسات تولیدی گزارش می شود- همه دیگر هزینه های وابسته به محصول مانند تحقیق و توسعه ، طراحی ،بازاریابی و فروش جداشده و بدهکار می شود در مقابل سود به عنوان هزینه در دوره ای که آنها رخ می دهند . د رنتیجه بهای محصول در حسابداری مالی فقط شامل بهای تولید محصول است . به علاوه ، حسابداران مالی مستقیماً ارتباط ندارند با ارزیابی تک تک واحدهای موجودی- مرکز توجه بر ارزیابی کل موجودی هاست . بنابراین اگر یک نوع موجودی بیشتر ارزیابی و دیگری کمتر ارزیابی شود آن مربوط به حسابداری مالی برای اهداف ترازنامه ای نیست حساب موجودی در مجموع منطقاً ارزیابی می شود . مرکز توجه برای ارزیابی کردن تمام قسمت دارایی هاي موجودی به ترتیب گزارش در مسئولیت مدیریت برای مدیریت دارایی است . در مجموع برای یک مؤسسه تولیدی بهای محصول گزارش شده در ترازنامه فقط شامل هزینه هاي تولید است و تقریباً همیشه بهاي تمام شده تاریخی را منعکس می کند. این رویکرد منعکس می کند دستور اولیه حسابداری مالی را که گزارش به مسئولیت یک مدیرمتعهد در مدیریت دارای سازمان است . چنانچه ما حالا خواهیم دیدحسابداران مدیریت تفاوتهای عینی زیادی دارند- و در نتیجه تعداد زیادی دیدگاه متفاوت دارد در اندازه گیری هزینه های محصول.

اسلاید 18: استفاده از اطلاعات بهای محصول در داخل سازمان در داخل سازمان هزینه ها برای اهداف متفاوت زیادی به کار گرفته می شوند این اهداف می تواند تقسیم شودبه دو طبقه گسترده :برنامه ریزی و ارزیابی مثالهایی از اهداف برنامه ریزی هنگامی رخ می دهد که بهای تمام شده به عنوان یک نقطه مرجع برای تعیین فروش یک محصول به کارگرفته می شود. برای مثال هنگامی که فرمول قیمت گزاری ، بهای تمام شده بعلاوه 15 درصد است یا هنگامی که بهای تمام شده یک واحد استفاده می شود در مدل بودجه بندی برای پیش بینی کل هزینه ها تحت سطوح متفاوت فعالیتهای تولید و فروش . اهداف ارزیابی رخ می دهد هنگام تصمیم گیری خواه قیمت بازار برای یک محصول ساخته شده موجود و قابلیت سود دهی محصول یا هنگامی که ارزیابی یک فرایند مؤثر یا بهای مشابه داخلی یا فرایند خارجی مقایسه شود. بعضی سازمانها مبتنی هستند به پاداش عملکرد برای اطلاعات بهای تمام شده : برای مثال شرکت Scanlon plan با برنامه انگیزشی توسعه یافت در سال 1930 مبتنی بر پاداشهای کارگری به دلیل شایستگی خودشان در کاستن هزینه های دستمزد زیر هزینه های دستمزد استاندارد معین شده در یک دوره ای که به عنوان مبنا قرار داده شده است . چنانچه ما بعداً خواهیم دید در تصمیم گیری خودشان (اغلب برنامه ریزی نامبرده می شود) و قواعد کنترل حسابداران مدیریت متمرکز می شوند بر هزینه چیزهای متفاوت زیادی .

اسلاید 19: به این دلیل حسابداران مدیریت تفکرشان توسعه می یابد در موضوع بهایای. برای چیزهایی که حسابدار مدیریت یک بها محاسبه می کند مثالهای ازموضوع بها شامل یک محصول ، یک خط تولید، یا یک بخش سازمان مانند واحد بارگیری و ارسال کالای یک خرده فروشی . در صورتی که بخواهیم انواع دیگری از موضوع بها را در این کتاب ببینیم ، مرکز توجه مابرای لحظه ای جلب می شود به بهای محصولی که بترتیب مقایسه می شوند مقابله می شوند در دیدگاه حسابداری مدیریت با دیدگاه حسابداری مالی. در اینجا دو تفاوت اصلی در بهای محصول بین دیدگاه حسابداران مدیریت و حسابداران مالی وجود دارد . در حسابداری مالی مرکز توجه بر تعیین کل بهای همه موجودی هاست . در حسابداری مدیریت مرکز توجه معمولاً بر بهای تمام شده یک واحد از موجودی یا محصول است چرا ؟a .زیرا حسابداران مالی مرتبط هستند با ارزش مجموع موجودی که کمک می کند به چگونگی ارزیابی کامل مدیری که استفاده می کند از منابع سازمان.b. زیرا حسابداران مدیریت اغلب مرتبط هستند با تصمیم گیری با اطلاعات دربارۀ بهای محصول طوریکه مدیریت بتواند تصمیم بگیرد مانند شروع یا تعطیل کردن (تولید ) یک محصول طراحی یک محصول اصلاح کردن یک محصول با یک فرایند در موارد خاص جایی که شرکت بتواند قیمت محصول را قرار دهد تهیه اطلاعات بهای تمام شده برای قیمت گذاری محصول.

اسلاید 20: 2- در حسابداری مالی بهای تمام شده موجودی (و بنابراین بهای محصول) فقط شامل بهای تولید است در حسابداری مدیریت بهای محصول شامل همه هزینه های مرتبط با محصول است شامل تحقیق و توسعه ، بازاریابی ، تبلیغات و فروش است چرا؟a . زیرا یک اصل راهنما در حسابداری مالی که عقیده ای محافظه کارانه است وجود دارد که ملزم می کند حسابداران مالی دارایی را که توان تولید سود آنها بتواند به طریقی سیستما تیک برآورده شود را گزارش کنند. مخارجی مانند تبلیغات، تحقیق و توسعه اصلاح محصول و چنانچه می بینیم موضوعات و مشکلات برآورده شده مالی را که آنها به عنوان بهای محصول گزارش نمی شوند. b. زیرا حسابداران مدیریت برای محصولات موجود و آینده تهیه می کنند اطلاعاتی که نیاز به برآورد کل هزینه های توسعه، معرفی کردن، ساختن، و حمايت محصولی که حمل می شود به بازار تا اینکه تصمیم گیرندگان بتوانند قابلیت سود آوری محصول را ارزیابی کنند.به این دلایل تعاریف بهای تمام شده در حسابداری مدیریت پیچیده تر و بعضی اوقات ماهرانه تر از حسابداری مالی است اجازه دهید سیری کنیم بر بعضی از این تعاریف بها و چرایی اهمیت آن در حسابداری مدیریت.

اسلاید 21: درک رفتار هزینه به پیش بینی بها تجزیه و تحلیل رفتار بها یکی از مهمترین مباحثی است که شما در این کتاب مطالعه خواهید کرد. درک رفتار بها اجازه می دهد به حسابدار مدیریت برای توسعه و برای برآورد بهای محصول و پیش بینیهزینه ها برای سطوح مختلف تولید. اساس درک رفتار هزینه درک منابعی انعطاف پذیر و منابعی مرتبط با ظرفیت است منابعی انعطاف پذیر : منابعی هستند که هزینه ها متناسب با مقدار منابعی استفاده می شوند. مثالهایی از منابع انعطاف پذیر در یک شرکت لوازم خانگی مواد خام مانند چوب و رنگ و برق برای حرکت ماشین آلاتی که استفاده می شود در کارخانه هستند بهای منابعی انعطاف پذیر نامیده می شود هزينه هاي متغير زير آنها متناسب با مقدار منابع استفاده مي شود. هزینه های متغیر نیز متناسب است با بعضی فعالیتهای اساسی همانند واحدهایی که تولید می شود. برای مثال شرکت Fyfe را در نظربگیرید که نیاز دارد به 4 واحد ماده خام اصلی برای هر واحد از تولید. بهای هر واحد ساده خام 15 دلار است شکل 2-2 ارتباط بین بهای مواد خام را که بهای متغیر هستند را نشان می دهد و تعداد واحدهای مواد خام را که منابعی انعطاف پذیر هستند اساس یا محرک استفاده از واحدهای منابعی انعطاف پذیر واحدها ی تولید شده هستند توجه کنید به ویژگی شکل نمودار هزینه متغیر آن خطی در تناسب با تعداد منابع انعطاف پذیر مصرف شده است که در حرکت خطی در تناسب با سطح فعالیت اساسی است – در این مور د تعداد واحدهای تولید شده است.

اسلاید 22: منابعی مرتبط با ظرفیت تحصیل می شود و پرداخت می شود هنگامی که پیشرفت كار انجام می شود هزینه هایی که وابسته با منابع مرتبط با ظرفیت هستند هزینه ثابت نامیده می شوند زیرا آنها تغییر می کنند با مقدار ظرفیت تحصیل شده نه با مقدار ظرفیت مصرف شده . بیشتر هزینه های پرسنلی و استهلاک ماشین آلات و ساختن بها مثالهایی از هزینه های ثابت هستند بنابراین مبلغ هزینه ثابت ارتباط دارد به برنامه ریزی تا به سطح فعالیتها . برای مثال فرض کنید که شرکت Fyfe محصولاتی تولید می کند برای ماشین آلات که بهای تمام شده هر کدام 5000 دلار است و آن ظرفیت 10واحد را دارد در شکل 3-2 خط توپر ارتباط بین هزینه های ماشین وتعداد ماشین های تحصیل شده را نشان می دهد اما خط مقطع ارتباط بین هزینه ثابت و واحدهای تولید شده را نشان می دهد- فعالیت در سطح اساسی. این واقعیت واضح است که هزینه های ثابت به اینکه سازمان چقدر ظرفیت تحصیل کرده است بستگی دارد نه به اینکه چقدر استفاده می کند از این ظرفیت برای تولید کردن توجه کنید چطور هزینه های ثابت تفاوت دارد با هزینه های متغیر که مستقیماً تناسب داردبا سطح فعالیت واقعی .

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: شما حالا می توانید ببینید چرا درک رفتار هزینه بسیار سخت است برای پیش بینی بها ابتدا حسابدار مدیریت باید تعیین کند که هزینه متغیر است با ثابت این بسیار مشکل است زمانی که پیش بینی بها معمولاً مبتنی است بر اینکه در بعضی سطوح توليد پیش بینی شود فرض کنید که همه هزینه ها متغیر هستند زمانی که هزینه ها را کمتر برآورده کنید آن محاسبه ای نخواهد بودبرای هزینه ظرفیت ایده آل (فضای بین نقطه چین و خط تو پر شکل 4-2 ) . فرض کنید همه هزینه ها ثابت هستند زمانی که هزینه ها را بیشتر برآورده کنید آن بازتابی نخواهد بود که سازمان برای پرداخت منابعی انعطاف پذیر استفاده شده نیاز دارد برای روشن شدن دوباره به شرکت Fyfe برگردید. فرض کنید که هزینه هیا متغیر و هزینه های ثابت نشان داده شده است در 2 مثال خلاصه شده در شکلهای 2-2 و 3-2 و 4-2 نشان می دهد چطور اشتباه طبقه بندی کردن هزینه ها منجر به بیشتر یا کمتر پیش بینی کردن بهای واقعی می شود . دوم. ابتدا که هزینه طبقه بندی شده حسابدار مدیریت باید هزینه متغیر هر واحد را برآورده کند در مورد شرکت Fyfe حسابدار مدیریت باید بهای منبع را 15 دلار موادخام برای هر واحد برآورده کند که 4واحد ماده خام برای تولید هر واحد استفاده می شود بهاي هر واحد ظرفیت 2000 دلار و توان تولید 10 واحد محصول با هر واحد ظرفیت همه این برآوردها مهم هستند چنانچه ما خواهیم دید در فصول بعد هنگامی که سیستمهای بهایایی مختلفی را مطرح می کنیم .

اسلاید 27: درک رفتار هزینه به بهای محصول تا اینجا ما مطرح کرده ایم مفاهیم و تعاریف بهایی را که حسابداران مدیریت استفاده می کنند جهت کمك به شناسایی الگوهای رفتار هزینه حالا می خواهیم رسیدگی کینم به مفاهیم هزینه ای که حسابداران مدیریت استفاده می کنند هنگامی که آنها بهای محصول را محاسبه می کنند کار اصلی(مرکزی ) بهایایی محصول در حسابداری مدیریت ادراک هزینه های مستقیم و غیر مستقیم است . یک هزینه مستقیم بهاي یک منبع یا فعالیتی است که تحصیل می شود یا مصرف می شود توسط یک موضوع هزینه – در گفتار دیگر آن بهای منبعی است که می تواند به روشی و به تشخیص مرتبط شود با یک موضوع هزینه برای مثال اگر موضوع هزینه یک میز اتاق ناهار خوری باشد یکی از هزینه های مستقیم که یک هزینه مواد مستقیم نامیده می شود بهای چوبی است که استفاده شده برای ساختن میز اتاق ناهار خوری . تشابهاً اگر یک مدیر اجرت بدهد به ناظری که فقط (ناظر) تولید میز اتاق ناهار خوری سات حقوق دادن مدیر هزینه مستقیم است برای موضوع هزینه که میز اتاق ناهار خوری است .

اسلاید 28: هزينه غيرمستقيم هزينه غير مستقيم عبارتست ازبهاي منابع مصرف شده با اهداف هزينه يابي گوناگون اگرهدف هزينه يابي توليدات شيريني كماج هزينه هاي غير مستقيم باشد در زير مثالهايي ارائه شده است: سوخت استفاده شده درتنور كه براي پختن بيشتر از يك محصول دريك زمان استفاده شود. حثوق سرپرست آشپزخانه بهاي يخچال برقي كه براي خنك نگهداري تمامي توليدات رستوران مورد نياز است. هزينه مستقيم: هزينه مستقيم بهاي منابع مصرف شده است كه براي يك هدف بها انحصاري هستند يك توليد كننده شيريني در يك رستوران را در نظر بگيريد. اگر هدف هزينه يابي توليدات شيريني است در زير مثالهايي به عنوان هزينه مستقيم ارائه شده است. خمير استفاده شده در شيريني كماج حقوق سرآشپز شيريني تنور انحصاري مورد استفاده براي پختن شيريني  هزينه هاي غير مستقيم بهاي منابع مصرف شده به وسيله بيش از يك بهاي هدف مي باشد. براي مثال بهاي اره استفاده شده در كارخانه مبل سازي يك هزينه غير مستقيم است زيرااز آن براي ساختن محصولات مختلفي از قبيل ميز غذا خوري، قفسه ظروف چيني (بوبه) و صندلي غذا خوري استفاده مي شود.

اسلاید 29: توجه داشته باشيم كه طبقه بندي هزينه ها مي تواند خيلي متفاوت باشد اگر هدف هزينه يابي تغيير كند. حقوق سرپرست را در يك كارخانه در نظر بگيريد اگر هدف هزينه يابي توليدات يك كارخانه باشد. حقوق سرپرست هزينه غيرمستقيم است، چون توليدات مختلفي در آن كارخانه ساخته مي شود و اگر هدف هزينه يابي خود كارخانه باشد، حقوق سرپرستان كارخانه هزينه مستقيم مي باشد. آيا حقوق پرداخت شده به مدرس حسابداري شما اگر هدف هزينه يابي در دوره باشد مستقيم است يا غير مستقيم؟ اگر قرارداد تدريس مدرس شما براي يك دوره باشد آنگاه حقوق وي هزينه مستقيم است ولي اگر قرارداد تدريس براي دوره هاي متفاوت باشد آنگاه حقوق پرداخت شده به وي هزينه غير مستقيم در دوره هاي مختلف مي باشد. زمانيكه هدف هزينه يابي محصول باشد هزينه هاي متغير مي توانند مستقيم يا غير مستقيم باشد. اگر بهاي هزينه هاي متغير نسبتي متغير باشد كه با تغيير در تعداد توليد تغيير كند در اينصورت هزينه مستقيم است مثالهايي نظير مواد خام، نيروي مصرف شده در صنعت فولاد مستقر كردن ماشين آلات ، قطعات مورد استفاده در ساختن كامپيوتر از اين دسته اند.

اسلاید 30: اگر بهاي متغير نسبي متغير باشد كه در برخي فعاليت ها كه نتوان به يك محصول منفرد اختصاص داد و براي توليدات مختلفي باشد در اينصورت هزينه متغير غير مستقيم خواهد بود براي مثال سوخت استفاده شده در يك قطار كه حمل كننده مسافر و بار است را درنظر بگيريد (فرض مي كنيم سوخت مصرف شده مبتني بر مسافت مسافر و وزن بار است). هزينه هاي ثابت نيزمي توانند ثابت يا متغير باشند براي مثال در مورد شركت چند محصولي كه كنترل مي كند آب و هوا را براي انبار كردن استفاده انحصاري از يك محصول بهاي انبار كردن براي محصولاتي كه از آن استفاده مي كنند ثابت و مستقيم خواهد بود. به اين ترتيب وقتي يك منبع خدماتي خيلي متنوعي را براي توليدات ارائه مي دهد، بهاي آن منبع بهاي غير مستقيم مي باشد.

اسلاید 31: در تمرين خطر مالي در هزينه هاي ثابت: منشاء اين جدال طولاني ( بين ارباس و بوئينگ) قرار گرفت در چگونگي توسعه و توليد هواپيماي بزرگ بازرگاني است، هواپيماي جديد بين 50 الي 250 ميليون دلار فروخته شدند. اگر چه آنها به 120 صندلي يا غول پيكر بودنشان وابسته است. به يك هواپيماي جديد اگر چه نياز دارد به يك ديد بالا از پرداخت هزينه هاي D‌ و R قبل از اولين امتحان پروازيش . جديدترين ارباسهاي دو صندلي دار 380 تا 555 نفر مسافر حمل مي كنند. هزينه اي معادل 12 بيليون دلار دارد. حتي قبل از اولين تست پرواز بيش از يكي دو ماه قبل . بوئينگ جديد 787 شايد هزينه اش حداقل 10 بيليون دلار باشد تا گسترش پيدا كند. هنگامي كه توليد شروع مي شود منحني يادگيري اش شيب دار و متفاوت است. هر توليد دوباره عموماً نتيجه اش يك برش از 50/1 در واحد هزينه هواپيماست. نتيجتاً ، آن توليد مي شود حدود 500 تا 600 هواپيما قبل از يك شروع مدل تا سود كسب شود. نمونه آن مقدار توليد حدود ده سال خواهد بود. كل توليد صنعت در سال هاي خوب در حدود 700 الي 800 هواپيما ادامه مي يابد. اما آن گسترش مي يابد به اندازه عرضي از مدل هاي Dhort-houl,singleaisle به هواپيماي غول پيكر و بزرگ. تركيب اين عوامل توضيح مي دهد كه چرا صنعت گردش به سوي انحصار طبيعي دارد.

اسلاید 32: هزينه هاي دستمزد سبب سردرگمي و جدال درمحيط هزينه يابي مي شود. بهاي دستمزد جزئي ازبهاي متغير است زيرا حقوق پرداختي به كارگران به تعداد توليدات بستگي دارد و در حقيقت حقوق پرداختي به كارگران بر اساس ميزان سالمات كاركرد آنها درهفته يا تعداد محصولاتي ساخته شده تعيين ميشود ( كه اين روش را سيستم نرخ دانه كاري مي نامند) زمانبندي و اتحاد قابل ملاحظه اي براي تغيير دادن قسمت اعظم بهاي دستمزد در بهاي ثابت لازم است زيراحتي با وجود اينكه پرداختي آن بر اساس پايه سالمتي است دستمزد خيلي ازكارگران تعهد شده است تا حداقل در كوتاه مدت پرداخت شود صرف نظر از اينكه او كار كند با نكند به همين دليل اقلب سازمانها با هزينه هاي دستمزد و به عنوان هزينه هاي ثابت رفتار مي كند به جاي هزينه هاي متغير. تفاوت بين هزينه مستقيم و غير مستقيم تاثيرعمده اي در برآورد بهاي محصولات دارد ما درفصل 4 خواهيم ديد جدال زيادي بين پيمانكاران و دولت براي منظورشدن در طبقه مستقيم و غير مستقيم وجود دارد. علت چيست؟ براي اينكه اگر پيمانكاران هزينه ها باضافه حاشيه سود را در بهاي مستقيم طبقه بندي كنند تمام هزينه در قرارداد تخصيص داده مي شود ولي اگر به هزينه غير مستقيم طبقه بندي شود آنگاه تنها بخشي ازهزينه در قراردادتخصيص داده مي شود.

اسلاید 33: استفاده از اطلاعات بها در پیش بینی هزینه ها و سود: خیلی از تصمیم گیرندگان تمایل دارند اطلاعات درباره هزینه های ثابت و متغیر را با اطلاعات درآمد طرح سود برای سطوح مختلف حجم تولید پیوست دهند که این روش تجزیه و تحلیل هزینه حجم و سود (CVP) نامیده می شود. مطابق تجزیه و تحلیل CVP فرض می کنیم که تمام هزینه های سازمان ثابت یا متغیر هستند که در آن واحد های ساخته شده مساوی واحد های فروش رفته هستند و درآمد هر واحد با تغییر حجم تغییر نمی کند با فرض اینکه سازمان یک محصول منفرد می سازد سود آن را از معادله زیر می توان بدست آورد: بهای تمام شده – درآمد = سود هزینه ثابت – هزینه متغیر – درآمد = سود هزینه ثابت – (هزینه متغیر هر واحد * تعدا واحد های فروش رفته) – (درآمد هر واحد * تعداد واحد های فروش رفته) = سود هزینه ثابت – {(هزینه متغیر هر واحد – درآمد هر واحد) * تعداد واحد های فروش رفته)} = سود مدیران اغلب دوست دارند حاشیه سود هر واحد را بدانند که قیمت کدام محصول کمتر از بهای متغیر آن است. حاشیه سود هر واحد از طریق حاشیه ای که هر محصول فروش رفته نسبت به پوشش هزینه های ثابت می سازد ارزیابی می شود. به وسیله تعریف حاشیه سود در دست معادله (4-2) را دوباره می نویسیم: هزینه های ثابت – (حاشیه سود هر واحد * تعداد فروش) = سود (5-2) معادله (5-2) را ما در بودجه بندی که در فصل 10 بحث خواهیم کرد مورد استفاده قرار می دهیم تصمیم گیرندگان می توانند از معادله CVP در شناسایی تعداد واحد های مورد نیاز برای بدست آوردن هر سطح معین از سود به وسیله باز چیدن معادله (5-2) استفاده کنند:

اسلاید 34: سود هدف کسب شده از واحد های مورد= نیازهزینه ثابت + سود هدف/حاشیه سود هر واحددر موارد خاص وقتی تصمیم گیرندگان می خواهند بدانند چه مقدار فروش مورد نیاز است برای رسیدن به سر به سر تا هزینه های ثابت را پوشش دهد معادله (6-2) به صورت زیر می شود.تعداد فروش در نقطه سر به سر=هزینه های ثابت/حاشیه فروش هر واحد معادله (7-2) معادله سر به سر نامیده می شود. بعضی تصمصم گیرندگان ترجیح می دهند معادله (6-2) و (7-2) در دوره هایی که در درآمد مورد نیاز در نقطه سر به سر لازم است بیان کنند . در معادله (6-2) اگر ما دو طرف معادله را در درآمد هر واحد ضرب کنیم خواهیم داشت: (2-8)درآمد هر واحد * واحد های مورد نیاز =درآمد هر واحد * (بهای ثابت + سود هدف)/حاشیه سود هر سهم(2-9)درآمد مورد نظر =سود هدف +هزينه ثابت/ هرواحد درآمد/ حاشيه سود هر واحد/

اسلاید 35:   حسابداری مدیریت نسبت حاشیه سود هر سهم بر درآمد هر سهم را درصد حاشیه سود هر سهم می نامند که از هر دلار فروش برای پوشش هزینه های ثابت کسر می شود. ما حالا می توانیم فرمول (9-2) را بازنویسی کنیم:درآمد مورد نظر (10-2)=(بهای ثابت + سود هرف)/درصد جاشیه سودنهایتا ما می توانیم درآمد مورد نظر در سر به سر را بنویسیم. درآمد فروش سر به سر (11-2)=هزینه های ثابت/درصد جاشیه سود ما می توانیم تجزیه و تحلیل CVP را با رسیدگی به عملکرد خدمات خاکبرداری به اختصار توضیح دهیم. فرض می کنیم که هزینه های متغیر در جدول (1-2) ارتباط خیلی مستقیم با تعدای از واحد های فراهم کننده خدمات دارد. فرض کنید لینن متعهد به متوسط 5$ به علف زنی علفزار است بدین معنی که او 4600 230000/50=علفزار را علف زنی می کند هزینه متغیر هر علفزار در حدود 27/17 دلار است ،125000/4600 حاشیه سود هر علف زنی علفزار 22/83دلار است که از کسر کردن (27/17 دلار – 50 دلار) بدست می آید و درصد حاشیه سود علفزنی هر علفزار در حدود) (34.82/50 4565/ 0 است.

اسلاید 36: با این اطلاعات ما می توانیم معادله سود برای عملیات علف زنی علفزار لینن را به صورت زیر بنویسیم:105343 – (22.83 دلار * تعداد علفزارهای علف زنی شده) = سود عملیات علف زنی علفزار (12-2) با استفاده از معادله (7-2) ما می توانیم تعداد سر به سر علفزار های علفزنی شده را بدست آوریم: /22.83=4615105343=حاشیه سود هر واحد/ هزینه های ثابت =تعداد سر به سر چمن زارهاي علفزني شده (13-2)

اسلاید 37: تجزیه و تحلیل CVP در پیش بینی سود: در تمرين چون هزینه های ثابت بخش اعظمی از کل هزینه های شرکتهای هواپیمایی است. استفاد ه از ظرفیت در دسترس بسیار سخت است برای یک شرکت هواپیمایی موفق با این توضیح در ارزیابی در صنعت وجود دارد:1)بازده مسافر که برابر است با مبلغ پرداخت شده هر مسافر برای یک مایل پرواز2)عامل بار که میانگین نسبت پر کردن صندلی های هواپیماست.هیئت رئیسه و تحلیل گران و قانون گذاران متوسط بازده و عامل بار را برای صنعت و هر شرکت هواپیمایی پیگیری می کنند در این اطلاعات بازده مسافر و عامل بار برای شرکتهای هواپیمایی خانوادگی و ملی بین سالهای 1980 تا 2005 آمده است.

اسلاید 38:

اسلاید 39: با استفاده از معادله (11-2) می توانیم محاسبه کنیم درآمد سر به سر علفزارهای علف زنی شده از طریق زیر : =درآمد فروش هاي سر به سر (14-2) بهاي ثابت/ درصد حاشيه سود=105343/.4565=230762خلاصه معلومات رفتار هزینه های سازمانها به تصمیم گیرندگان اجازه می دهند تا توسعه دهند معادله ها را آنها می توانند از مدل ارتباط بین سطوح فعالیت هزینه ها و سودها استفاده کنند این اطلاعات می تواند نقش خواناتری در نمودار گرافیکی داشته باشد که اکنون خواهیم دید:

اسلاید 40: نمودار CVP هیئت رئیسه، تحلیل گران و قانون گذاران متوسط عامل بازده (محصول) و بار را برای صنعت و هر شرکت هواپیمایی خیلی با دقت بررسی می کنند پس از زمانیکه اندکی تغییرات در عامل بار تاثیر زیادی در سود گذاشت (پس از اینکه بخش اعظمی از کل هزینه ها را هزینه های ثابت تشکیل می دهد منحنی هزینه کل شیب کمتری دارد) از اين رو اغلب شرکتهای هواپیمایی نزدیک عامل بار سر به سر عمل می کنند بيانگر چارچوب عملی تجزیه و تحلیل CVP در پیش بینی سود است. اغلب تصمیم گیرندگان اطلاعات CVP را در نمودار CVP خلاصه می کنند. نمودار (5-2) خلاصه اطلاعات را برای عملیات علفزنی عفلزار در خدمات باغداری لين نشان می دهد. بنابراین نمودار CVP ارائه می دهد ترسیمی با درک مستقیم و قابل دسترسی برای رفتار سود سازمانها در سطوح مختلف فروش. نمودار CVP روشهای مناسبی از خلاصه ارتباط بین حجم درآمد و سود ها ارائه می دهد که یک روش بصری (قابل مشاهده) در نمایش اثر تغییرات حجم در سودها می باشد خط بحرانی مرکز توجه اولیه در خط سود است توجه داشته باشید که محل تلاقی خط سود با محود افقی نشان دهنده سود صفر یا سر به سر است که در پیرامون 4600 علفزارهاي علفزنی شده است و خط درآمد کل خط هزینه کل را در حوالی 231000 دلار قطع می کند.

اسلاید 41:

اسلاید 42: توسعه تجزیه و تحلیل CVP برای شرکتهای چند محصولی: مدیران تجاری از تجزیه و تحلیل های CVP به عنوان روش مناسبی از مدل سود زمانیکه به صورت دستی محاسبه کنیم استفاده می کنند بنابراین عملکرد این نمودار کاملا ناقص (ابتدایی) است. زمانیکه نمودار CVP را در جدول (5-2) مطالعه می کنید ممکن است که این نمودار تنها شرکتهایی با محصولات منفرد باشد چیزی که به طور جدی ابزار عملی تصمیم گیری را محدود می سازد برای چیره شدن بر این محدودیت تحلیل گران توسعه دادند تجزیه و تحلیل CVP را که به آنها اجازه می دهد در شرکتهای چند محصولی به کار ببرند. توضیح اضافی اینکه به داده های جدول (1-2) برای خدمات با نموداری لینن بر می گردیم: فرض کنید که سطوح فروشهای لین برای هر یک از خدمات او اجازه خواهد داد که نفطه سر به سر شرکت او همه جا شگفت آور باشد ترکیب های زیادی از سطوح فروشها برای هر سه محصولات او است در حقیقت تعداد بی شماری نقطه سر به سر او را تشکیل می دهد اینها می تواند مشابه استفاده از یک صفحه گسترده الکترونیکی به وسیله سطوح فروشها از سه محصول و یافتن ترکیبی باشد که در نتیجه آن سود کل یا مثبت و یا کمتر از صفر است. این فرآیند در فصل 11 بحث می شود.

اسلاید 43: وقتی حسابداران مدیریت تجزیه و تحلیل CVP را به صورت دستی انجام می دهند ضرب دستی محصولات به طور همزمان برای یافتن ترکیبی مرتب از محصول و فروشها که سود آور باشد غیر عملی خواهد بود. بنابراین تصمیم گیرندگان تجزیه و تحلیل CVP را توسعه می دهند که به آنها اجازه می دهند تا استفاده از مبادله سود و تکنیکهای گرافیکی ادامه دهند. این توسعه سبب می شود که فرض متوسط تولید که ترکیب موزن محصولات سازمان است ایجاد شود وزنها از طریق برآورد کردن ترکیبهای فروش تعیین کنند خواهد بود برای مثال اگر یک محصول شرکت 30% کل فروش برآوردی را تشکیل دهد درآمدهای آن محصول و هزینه های متغیر آن 30% درآمد ها و هزینه های متغیر متوسط تولید را تشکیل می دهد برای خدمات باغداری لین متوسط توليد از طریق وزن هر یک از سه محصول واقعی شرکت علفزنی علفزار و طرح بندی و سایر نگهداری ها به وسیله تناسب مربوطه محصول مرکب برآورد می شود فرض کنید که از تجزیه و تحلیل بیش از حد اطلاعات جدول 1-2 اطلاعات جدول 6-2 بدست می آید مرحله بعدی محاسبه سهم هر محصول از کل فروش است. شکل 7-2 نشان دهنده نسبت هر محصول از کل فروش است. برای مثال سهم طرح بندی 500* 5.65 یا 28.22 دلار است. سپس وزنها را برای بدست آوردن درآمد برای تمام محصولات به مبلغ هر واحد 105.65دلار از محصولات مرکب اضافه می کنیم.

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46: توضیح اطلاعات نقطه سر به سر: درتمرين شرکتها محصولاتی می سازند که در آن هزینه مواد خام سهم بزرگی از هزینه های کل را تشکیل می دهد که موثر است قیمت مواد خام و سبب قطع موقت عملیات می شود زمانیکه قیمت مواد خام بالا می رود. در نظر بگيريد در زير: در جنوب با آب و هواي گرم و خشك در مورد بهاي چوب بلوط قرمز، برخي كارخانجات نياز دارند به بريدن الوار براي يك آينده كوتاه مدت، ولي هيزم شكن ها چوب هاي مورد نياز براي بريدن و الوار كردن را در قيمت مورد نظر كارخانه داران كه همان نقطه سر به سر است به توافق نرسيدند . در برخي موارد بعضي ازكارخانه ها براي يك يا دو هفته بسته شوند. بقيه كارخانجات در انديشه پايان دادن سريع در آينده نزديك به اين مشكل هستند.

اسلاید 47: اکنون آنچه شما انجام دادید را تنها برای محاسبه بهای سهم هزینه متغیر از 52.58 دلار هر واحد محصول مرکب تكرار می کنیم. حالا سهم هزینه متغیر را از سهم درآمد کسر می کنیم تا عدد 52.06 حاصل شود که این عدد سهم حاشیه سود هر واحد از محصول مرکب است. در نتیجه این محاسبات محصول مرکب ساختگی (غیر واقعی) مشخصاتی از تولیدات واقعی را منعکس می کند که نسبت مشخصی از محصولات ضایع شده بر فروش کل سر شكن می شود. توجه داشته باشید که کل هزینه های ثابت در باغداری لین 300000 هزار دلار است. (114504 + 80153$ +105343$) حال از فرمول نقطه سر به سر (7-2) براي محاسبه نقطه سر به سر براي فروش محصولات مركب استفاده مي كنيم.

اسلاید 48:

اسلاید 49:

اسلاید 50: تعداد فروش در نقطه سر به سر (15-2)=حاشیه سود هر واحد/هزینه ثابت 5.654=300000/53.06=ما مي توانيم از معادله (11-2) در محاسبه فروش هاي سر به سر استفاده كنيم.درامد فروش در نقطه سر به سر (16-2)=حاشیه سود هر واحد/هزینه ثابت597343=502224./300000= جدول (8-2) ، نمودار CVP را براي محصولات مركب را نشان مي دهد. متوسط اطلاعات محصول مركب چه چيز است؟ چگونه مي توان مقدار سر به سر را براي واحد هاي منفرد از محصول به دست آورد كه سطح نقطه سر به سر محاسبه مي شود براي اين محصول متوسط تفسير كرد؟ فرآيند محاسبه ميانگين را به سادگي معكوس مي كنيم. با تركيب فروشهاي جاري ، سطوح فروشهاي نقطه سر به سر را به دست مي آوريم.

اسلاید 51: 4194.529=6200÷4600*5653.5=علفزنی علفزار-1319.149=6200÷350*5653.5=طرح بندی-21139.818=6200÷1250*5653.5=سایر نگهداریها-3 تصویر 9-2 خلاصه ای از محاسبات و رسیدگی را برای خدمات باغداری لینن که ترکیب و سطحی از فروشهای واقعی را برای سود از سطح سر به سر نشان می دهد توجه کنید که محاسبه سر به سر با محاسبه سر به سر برای گروهبندی علفزنی علفزار متفاوت است زیرا تمرکز محاسبه اخیر بر نقطه سر به سر برای شرکت بزرگ است با فرض اینکه باقی مانده محصول مرکب ثابت است در صورتیکه بیشترین تمرکز محاسبه در نقطه سر به سر برای یک بخش است . همچنین توجه داشته باشید که مطابق این محاسبات علفزنی و دیگر نگهداری ها عملیات زیان پولی هستند. به طور خلاصه تصمیم گیرندگان تجزیه و تحلیل CVP را روش مناسب و آسان و قابل انعطاف در رابطه بین سود و حجم مطرح می کنند. این نوع تجزیه تحلیل با ظهور صفحه گسترده و کامپیوترهای شخصی قوی بلا استفاده شده است. به هر حال اطلاعات رفتار بها که اطلاعات بسیار گرانبهایی هستند و برنامه ریزی که پشتیبان تجزیه و تحلیل CVP هستند که در فصل 10 خواهیم دید.

اسلاید 52:

اسلاید 53: کاربرد اطلاعات بهای تمام شده در بهبود بهای تولید: ما دانستیم که چگونه دانش الگوهای رفتار هزینه در پیش بینی بها به حسابداری مدیریت کمک می کند. اکنون ما با بکارگیری مختصر این دانش از بهای تمام شده محصولات حمایت می کنیم. این موضوع را به طور مفصل در فصلهای 3 و 4 پوشش خواهیم داد. اگر باز گردیم به بحث باغداری لینن متوجه خواهیم شود که فقط هزینه یابی غیر مستقیم محصول را در نظر می گیریم. خصوصا فرض می کنیم که کل هزینه های متغیر در همه واحد های سازمان با تغییر تعداد واحد های ساخته شده تغییر می کند هزینه های متغیر می تواند به بهای سوخت، افراد و ملزومات که متناسب با مقدار کار انجام شده در هر بخش است بستگی داشته باشد. هزینه های متغیر جزء لاینفک هزینه های تولید می باشند. اما در مورد هزینه های ثابت چطور؟ یادآوری می شود که مبلغ هزینه ثابت بدون توجه به ظرفیت تعیین شده ثابت می باشد هزینه های ثابت توانایی یا ظرفیت برای کار را فراهم می کند. در ادامه مثال باغداری لینن فرض می کنیم که تمام هزینه های ثابت در خدمات باغداری لینن با سرپرستان هر بخش و ماشین آلات استفاده شده در آن بخش ارتباط دارد منطقی به نظر می رسد که هزینه سرپرستان و ماشین های استفاده شده در هر بخش در محاسبه هزینه تولید کل لحاظ شود اما سوال اینکه چگونه انجام شود اینکار در نگاه اول لحاظ کردن هزینه های ثابت در بهای تمام شده محصولات کاری جهانی به نظر می رسد اما در حقیقت...

اسلاید 54:

اسلاید 55: محاسبه جمع بهای تولید نتایج زیادی دارد. زمانی که اطلاعات بهای تولید می تواند برای اهداف بازپرداخت هزینه در قراردادهای امانی در ارزشیابی موجودی کالا برای اهداف بیمه ای و در توجیه بهای تولید زمانی که بایستی قیمت محصول توجیه پذیر باشد، دور اقدام قانونی موقعی که شرکت متهم به دامپینگ است ( که آن فروش محصول به زیر قیمت بازار است) استفاده شود. بنابراین ما با مشکلاتی که چطور هزینه ثابت را در داخل بهای محصول ترکیب کنیم مواجه هستیم. ما اینجا فقط دو روش متفاوت ساده را ملاحظه خواهیم کرد رهیافتی که بصورت گسترده استفاده شده است. تقسیم هزینه ثابت بوسیله تعدادی از واحد های واقعی تولید است. این تاثیر مناسبی بر شامل شدن همه هزینه ثابت در بهای محصول دارد اما این تاثیر نامسالمدی در افزایش بهای محاسبه شده محصول با تقاضای نزولی دارد. برای نمونه، به بخش چمن زنی در باغداری لینن برگردیم اجازه دهید فرض کنیم که بهای ثابت جاری ظرفیتی برای چیدن 6000 چمن فراهم آورد. نمودار 10-2 بهای محاسبه شده برای هر چمن زن را نشان می دهد. فرض می شود که بهای هر چمن زنی با تقسیم جمع هزینه ثابت و متغیر بر تعداد چمن زنی ها محاسبه شده است.

اسلاید 56: بهای بازار با همتراز کردن تقاضا با مقادیر در دسترس تغییر می یابد اگر چه این دلیل منطقی نیست برای این فرض که بهای هر چیزی باید وابسته به تقاضای مشتریان باشد. بنابراین در روش که تقاضای مشتریان بر نتایج آن تاثیر می گذارد، قیمت محصول هیچ تاثیر مستقیم ندارد. بعلاوه اگر سازمان از بها 25% استفاده کند، سازمان قسمت را بخاطر افت تقاضا افزایش می دهد این روش است که عمل بیهوده ای است که نتیجه اش نابودی مارپیچی یا تدریجی است بطوریکه سازمان از طریق چرخه افزایش قیمت وپاسخگویی به کاهش تقاضای با اهمیت، بوسیله افزایش مجدد قیمت به آن سمت می رود. یک روش جایگزین برای لحاظ کردن هزینه ثابت در بهای محصول این است که بهای هر واحد از ظرفیت را باتقسیم کردن هزینه ثابت بر ظرفیت تعیین شده بدست آوریم سپس از بهای هر واحد محاسبه شده از ظرفیت استفاده می کنیم برای به هزینه بردن ظرفیت برای محصولات بر اساس مقدار ظرفیتی که هر محصول اسفاده می کند این به نظر معقول تر از روش قبلی است، اما هزینه های ثابت زمانی است که تعدادی از سازمانها بر اساس ظرفیت عمل می کنیم ما با موضوع انتخاب بر اساس نیاز برای نگه داشتن بهای ثابت در بهای محصول در فصل 3 و 4 روبرو خواهیم شد. همچنین ملاحظه خواهیم کرد موقعی که بهای ثابت در سطح سازمان جاری است چطور عمل کنیم برای مثال مرکز اصلی شرکت در باغداری لینن نسبت به سطح شعبه ها. ما اشاره ای خواهیم داشت به موضوعاتی شامل سطح هزینه های حواله شده سازمان برای طبقه بندی در پایان فصل هنگامی که مجددا موقعیت لینن را بررسی کنیم

اسلاید 57: ملحوظات بها- منفعت در توسعه اطلاعات بها ما می خواهیم طرز قالب بندی هزینه های معین برای گزارش خارجی را ببینیم توسط GAAP (ستانداردهای عمومی پذیرفته شده حسابداری ) تعیین شده است. از آنجائیکه قالب بندی هزینه های معین برای گرفتن تصمیم داخلی متنوع است چون که هزینه های واکنش داخلی استفاده می شود به تصمیم ویژ ای نیاز خواهیم داشت. به این معنی که توسعه اطلاعات بها برای گرفتن تصمیم داخلی یک انتخاب مهم است زیرا سازمان باید به شخصی برای توسعه اطلاعات بها پرداخت کند این منافع مورد انتظارش باید از هزینه های توسعه اش بیشتر باشد. شما می توانید شک کنید و این واقعیت کلی است که ارزش استفاده از اطلاعات بها را مشکل می توانیم محاسبه کنیم با این وجود اصول بنیادی در موازنه بها منفعت در توسعه اطلاعات بها بیان می کند که منفعت باید از هزینه سنگین تر باشد. مثالی را ملاحظه میکنیم که یک روش برای اندازه گیری ارزش اطلاعات بها فراهم می کند فرض کنید شما محصول به قیمت 20 دلار می سازید، و 150000 واحد از آ« را در هر سال می فروشید شما می دانی که سیستم هزینه یابی شما ابتدایی است و آن 19 دلار بهای تخمین می دهد بهای واقعی می تواند بین 16 و 22 دلار با احتمال یکسان برای هر دو باشد بنابراین بهای مورد انتظار 19 دلار است.

اسلاید 58: اینجا تصمیم برای ادامه جهت ساخت و فروش محصول برای 2 سال آینده یا رها کردنش در حال حاضر است تجارب قبلی ارزش پیش بینی شده محصول را 300 دلار تعیین می کند. حالا فرض کنیم که شما می توانید مطالعه بها انجام دهید تا تشخیص دهید بهای واقعی چقدر خواهد بود یا بعبارت دیگر اطلاعات کامل و درست است گر مطالعه بیانگر این باشد که بها 22 دلار خواهد شد شما تولیدی نخواهید داشت زیرا بهای مربوطه 22 دلار زیانی به مقدار 600 دلار خواهد داشت. اگر مطالعه بیانگر این باشد که بها 16 دلار خواهد بود شما تولیدی نخواهید داشت زیرا بهای مربوطه 16 دلار، سود برابر 1200000 دلار خواهد شد. چنانچه انتظار شما 300000 دلار سود است، هنگامی که بدون اطلاعات کامل تصمیم می گیریم؛ پیش بینی سود شما از داشتن اطلاعات 300000 دلار ( 300000 – 600000) است و این است که اغلب شما مایل به پرداخت برای مطالعه هستید جدول 11-2 خلاصه ای از محاسبات و مراحل تصمیم برای ارزیابی اطلاعات کامل است

اسلاید 59:

اسلاید 60: چگونه تصمیمات ماهیت بهای مورد نیاز را معین می کند. مثال در مورد هزینه های مختلف برای اهداف مختلف ضمنی به آن علت است که اطلاعات بها جهت راهنمایی تصمیم استفاده شود. که تصمیم معین می کند؛ ماهیت بهای مورد نیاز، راهی که باید محاسبه شود و ارزش هر تعداد بها را این بدین معنی است که تعداد بها برای یک تصمیم مهم است ممکن است برای تصمیم دیگر غیر مفید یا حتی مضر باشد. برای مثال فرض کنید از شما بپرسند هزینه پرواز یک شخص از لندن تا زوریخ را محاسبه کنید شما ممکن است ابتدا هزینه پرواز شامل سوخت، استهلاک هواپیما، حقوق کارکنان، غذا، دستمزد، فرود و سایر بهای مربوطه را تخمین بزنید، سپس شما جمع هزینه پرواز را به برخی ارقام تقسیم کنید. (از قبیل ظرفیت هواپیما یا تعدادی از افرادی که در هیئت ویژه پرواز ) تا هزینه هر شخص را بدست آورید. حال فرض کنید که به شما گفته اند جدول پرواز را در بیاورید و شما باید هزینه یک فرد اضافی را که پرواز اضافه شده است را محاسبه کنید. آیا از بهای یکسان استفاده می کند؟ احتمالا نه در این مورد اخیر شما می توانید به بهای تمام شده افزایش فقط مواردی از قبیل سوخت و غذا را شامل کنید که به آمدن یک فرد دیگر به پرواز اضافه شده است. نکته ای که وجود دارد تخصیص بها برای تعریف مفهوم تصمیم کاربرد دارد. بهای تمام شده کامل ممکن است برای طراحی قیمت متوسط بلیط (خط هوایی) استفاده شود،

اسلاید 61: اگر جدول پرواز داخل عملیات قرار گیرد مجبور به هزینه خواهیم شد. خطوط هوایی که با ظرفیت ثابت عمل می کنند می توانند برای تقلیل قیمت تمام شده افزایش در کوتاه مدت ظرفیت را پر کنند. هر چند این استراتژی قیمت گذاری مشتریان و شرکت های هوایی را به تکرار دوباره این کار عادت می دهند و بزودی خطوط هوایی رقابت می کنند برای استفاده از ظرفیتی که در آن گیر افتاده اند که با کاهش قیمت متوسط به زیر سطح مورد نیاز برای پوشش هزینه های ثابت همراه است. استفاده از بهای تمام شده افزایش برای توسعه استراتژی قیمت گذاری بلند مدت بلیط، یک مصیبت است زیار مطمئنا خطوط هوایی ورشکست می شوند تیکه بر قیمت های کوتاه مدت ظرفیت را بالا می برد اما چون هزینه های ثابت یک علت اولیه عملکرد سود آوری ناچیز در خطوط هوایی است بطور مناسب تلقی نمی شود. چنانچه شما این کتاب را کامل بخوانید و شما درباره انواع اطلاعاتی که تصمیم گیرندگان استفاده می کنند فکر کنید، همیشه در ذهنتان خواهد بود که راه هايي که برای گرفتن یک تصمیم مناسب است ممکن است برای هدف دیگران نامناسب باشد.

اسلاید 62: انجام هزینه های مختلف برای اهداف مختلف: علت بی نظمی هزینه یابی؟ در ابتدا، شما ممکن است فکر کنید که این نادر یا حتی اشتباه است که طبق برخی قوانین رسمی، هزینه انعطاف پذیر باشد یک چالش از کارکرد هزینه هاست، هر چند آنها در مفاهیم خیلی مختلفی استفاده می شوند. برای مثال که محدوده راه حل های ممکن بها را روشن میسازد فرض کنید از شما بخواهند تا بهای رفتن به سینما را پیش بینی کنید این تکلیف به نظر قدری شفاف می آید تا اینکه شما شروع به کاوش در تحلیل های آن بکنید. باید تمرکز شما به بهای تاریخی باشد. (بهای هفته گذشته این سالن تئاتر) یا برخی هزینه ها که ممکن است در آیند ه وجود داشته باشد. اگر بهای فیلم بسته به تاریخ یا زمان و یا نوع فیلم و یا سلان تئاتر مختلف باشد، شما باید متوسط بها یا بهای فیلم خاص در محل خاصی و در زمان خاصی را استفاده کنید. اگر دوره های تخفیف وجود داشته باشد از قبیل نمایش صبح یا عصر سه شنبه شما باید نرخ کامل پایه و نرخ تخفیف یا متوسط آن دو را لحاظ کنید. آیا هزین های دیگری وجود دارد؟ برای مثال اگر شما انتظار دارید که به پرستار بچه دستمزد پرداخت شود یا برای پارک و یا برای خوردن نوشیدنی و خوراکی باید آن هزینه ها را به بهای مورد قبول اضافه کنید؟ آنها ممکن است با عناصر کل هزینه رفتن به سینما مواجه شوند. نهایتا آیا آنها هزینه های پنهان هستند؟ برای مثال اگر مری بخواهد به سینما برود او از مطالعه برای امتحان ناتوان خواهد بود، درجه بندی انتظارات از A به B هزینه ای که مری به این درجه بندی گماشته است یک هزینه ضمنی است که با رفتن او به سینما مرتبط است او باید به هزینه های قسمتی مرتبط با فیلم اضافه کند هر چند اگر سوالی با این عبارت چنانچه (من متعهد به پرداخت ورودی جونز بخاطر فیلمی که او سه شنبه گذشته در آن حضور داشت هزینه چه چیزی بود؟) همه ابهامات رفع شد و هزینه مربوط و خاص می تواند محاسبه شود . توجه کنید که حسابداری مرسوم برای گزارشات خارجی از همه این موارد دوری می کند زیرا این به ما می فهماند که بهای گزارش شده بهای تاریخی برای معاملات ویژه ای که قبلا رخ داده اند، خواهد بود.

اسلاید 63: هزینه فرصت از دست رفته: بهای ضمنی مرتبط به اثر درجه بندی مری در رفتن به سینما مثالی است از اینکه حسابداران چه چیزی را هزینه فرصت از دست رفته می نامند. هزینه فرصت از دست رفته، از دست دادن موقعیتی است وقتی که از یک منبع استفاده می کنیم. اگر مری وقت اضافی داشته باشد و به سینما برود در اولویت بندی او تاثیر نخواهد داشت بنابراین هزینه فرصت از دست رفته صفر خواهد شود. بخاطر بسپارید که هزینه فرصت از دست رفته منابع صفر است اگر فزونی ظرفیت از منابع اش باشد. برای توضیح ایده هزینه فرصت از دست رفته فرض کنیم که پلاستیک از ام – پی می تواند در تزریق قالب بندی دستگاه با 1000 سالمت ظرفیت برای تولید دو محصول استفاده کند: جعبه پلاستیکی برای شیر و یا ظرف پلاستیکی برای محل بطری های لیموناد. تقاضا این است که همه پلاستیک های ام پی که در هر دو تولید به کار می روند می توانند به فروش روند. جدول 12- 2 خلاصه قیمت و هزینه متغیر برای هر دو تولید است فقط مشکل محدودیت زمان دستگاه برای تولید است چه چیزی را برای ساخت انتخاب می کنید؟ شما احتمالا برای پاسخ بطور ذاتی از دستگاهی برای ساخت محصول استفاده می کنید که سود آورتر است. فرض کنید که جعبه های شیر 8 دلار حاشیه فروش و جعبه های بطری لیموناد 5 دلار حاشیه فروش دارند. کدام یک از آنها ساخته شود؟

اسلاید 64: جعبه های شیر سود آورتر به نظر می آیند، اما فرض کنید شما پی برده اید که این 1 دقیقه برای تولید ش با دستگاه وقت می گیرد در حالیکه بطریهای لیموناد 30 ثانیه بنابراین حاشیه فروش هر ماشین اگر بطری لیموناد تولید کند 10 دلار و اگر جعبه شیر درست کنید 8 دلار خواهد بود در جدول 13-2 نشان داده شده است اگر ما 1000 سالمت از وقت دستگاه را استفاده کنیم 60000 (60*10000) جعبه شیر خواهیم ساخت و می توانیم جمعا حاشیه فروش 480000 ( 60000* 8) دلار بدست آوریم. اگر از 1000 سالمت وقت دستگاه برای ساخت بطری های لیموناد استفاده کنیم، ما می توانیم جمعا حاشیه فروش 600000 (120000 *5) دلار را بدست آوریم. تولید 120000 (2*60*1000) بطری لیموناد بهتر است زیرا نهایت سود از کارکرد معین با دستگاه است. ما از فرض فرصت از دست رفته استفاده می کنیم تا شرح دقیقی در مورد اینکه تصمیم بگیریم کدام محصول تولید شود، بدهیم وقتیکه ما می توانیم همه محصولات را بفروشیم آن موقع می توانیم بسازیم و ما مجبور خواهیم شد تا وقت دستگاه و ظرفیت منابع را بشناسیم . هزینه فرصت از دست رفته برای دقیقه استفاده شده از زمان دستگاه برای ساخت جعبه شیر 10دلار وبرای ساخت بطری لیموناد 8 دلار می باشد انتخاب تصمیمی که هزینه فرصت از دست رفته را حداقل کند، سود را حداکثر می کند دریان مورد ماباید از وقت موجود دستگاه برای تولید بطری لیموناد استفاده کنیم

اسلاید 65: جدول (12-2)جعبه شيربطري ليمونادقيمت128هزينه متغير43حاشيه فروش85دقيقه گرفته شده از وقت دستگاه15.دقايق استفاده شده /حاشيه فروش810

اسلاید 66: حال فرض کنیم که پلاستیک سازی ام پی فقط می تواند 100000 بطری لیموناد و 40000 جعبه شیر بفروشد . جدول 14-2 نشان می دهد که تصمیم گیرندگان ابتدا وقت دستگاه را به بطری های لیموناد تخصیص می دهند که بالاترین حاشیه فروش را در استفاده از هر سالمت کار بادستتگاه دارد در هر حال بعد از تخصیص 833 سالمت زا ظرفیت دستگاه به بطری لیموناد حداکثر تعداد واحد 4 که می توانند به فروش بروند تولید شده است . پس از آنکه طراحان 833 سالمت از وقت دستگاه را برای تولید 100000 بطری لیموناد تخصیص دارند باقی مانده 167 سالمت ازوقت دستگجاهبرای تولید 10000 جعبه شیر اختصاص می دهند دراین مورد هزینه فرصت از دست رفته ظرفیت 8 دلار است به این معنی که اگر محصول دیگری می توانست با حاشیه فروش مورد انتظار بیش از 8 دلار برای هر سالمت از دستگاه ساخته شود این باید ساخته شود و جایگزین تولید جعبه های شیر می شود. در نهایت فرض کنید که پلاستیک سازی ام پی فقط می تواند 50000 بطری لیموناد و 30000جعبه شیر بفروشد جدول 15-2 نشان می دهد که طراحان 417 سالمت از وقت دستگاه را به تولید 50000بطری لیموناد تخصیص میدهند و 583 سالمت از وقت دستگاه برای تولید 30000جعبه شیر از دست می رود . شرکت می تواند از 500 ساعت برای تولید 30000جعبه شیر استفاده کند 83 سالمت از دست رفته ظرفیت غیر قابل استفاده است در این مورد هزینه فرصت ازدست رفته ظرفین صفر دلار است هزنیه فرصت ازدست رفته منبع برابر است با سهم هر واحد از منبع که بوسیله واحدهای تولیدات ساخته شده اند. همچنانکه شما می توانید بینید هزینه های فرصت از دست رفته هزینه های ضمنی هستند زیرا نمی توان آنها را روشن ساخت آنها با این وجود در هر جایی از ثبت های حسابداری برای حسابداران مدیریت مهم اند و ما از این مفهوم در مکان های مختلف این کتاب استفاده خواهیم کرد

اسلاید 67: جدول (14-2) - تخصيص ظرفيت موجود معين تقاضاي اوليه

اسلاید 68: جدول (15-2) - تخصيص ظرفيت موجود معين تقاضاي تجديد نظر شده

اسلاید 69: هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت کوتاه مدت دوره ای است که در آن تصمیم گیرنده نمی تواند ظرفیت را تعدیل کند. هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت سطح ظرفیت از این جهت که منابع با هزینه های ثابت ارتباط دراد ثابت است . بنابراین هزینه هایی که در کوتاه مدت متغیراند آن هایی هستند که نسبت آنها برای تولید یا برخی فعالیتهای مرتبط با تولید متغیراست این هزینه های کوتاه مدت هزینه های متغیر هستند اگر شمادر مورد مثالی که قبلاً دریان فصل در مورد محاسبه هزینه پرواز از لندن تازوریخ بیان شده فکر کنید هزینه های کوتاه مدت آنهایی هستند که وقتی شما یک شخص دیگر را به پرواز اضافه کنید تغییر می کنندکه به هر صورتی از قبیل هزینه سوخت اضافی و هزینه غذای اضافی که توسط یک شخص اضافه می شود می تواند باشد نمونه هایی از هزینه های کوتاه مدت شامل : هیزم ، نیروی برق ، ملزومات اضافی در کارخانه مبل سازی سوخت خام در پالایشگاه سوخت و سوخت در دستگاه های تولید برق . بلند مدت دوره ای است که درآن طرفیت می تواند تعدیل شود. هزینه های بلند مدت جمع هزینه های ثابت و متغیر مرتبط با موضوع هزینه یابی است که معمولاً محصول می باشد آنها برای اهداف برنامه ریزی تولید مهم می باشند زیرا آنهاپیش بینی بهای همه منابع مفروض برای ساخت محصول اند متوسط قیمت گماشته شده برای محصول باید این بهای بلند مدت را پوشش دهد برای سازماندهی جایگزینی ظرفیت استفاده شده برای ساخت محصول موقعی که ظرفیت نابسامان شود . نمونه هایی از هزینه های بلند مدت شامل : ساختمان و تجهیزات در هر محیط تولیدی در فصل6 ما با اهمیت مفهوم کوتاه مدت و بلند مدت در تصمیم گیری برای قیمت گذاری محصول مواجه خواهیم شد.

اسلاید 70: چگونه هزینه های ایجاد شده را سازماندهی می کنیم به ما اجازه دهید تا تعاریف هزینه و نحوۀ برخورد با سازماندهی هزینه های ایجاد شده با ملاحظه فعالیت های خدماتی خوارو بار فِرِد را مرور کنیم . راه اندازی فِرِد استنفورد مالکیت و انجام عملیات خدمات تحویل خوارو بار را برای گروه انتخابی از مشتریان را برعهده دارد . فِرِد مشتریان را با استفاده از دو معیار انتخاب می کند : اول او شناسایی می کند آنهایی که به علت ارائه خدمات به او پول پرداخت خواهند کرد دوم آنهادر کدام ناحیه جغرافیایی هستند که فرد با دلیل منطقی می تواند خدمت کند. در دوشنبه هر ماه فرد تنظیم می کند بابت خوارو باری که مشتریان سفارش می دهند . این خوارو بار حاصل تخفیفات و معماملاتی است که فرد با پیدا کردن بازار محلی کشاورزی و از طریق عمده فروشان وسیع که عرضه مازاد داشتند مدیریت کرد مشتریان فرد ارزش خدماتش است زیرا کیفیت همواره بالاست و قیمت ها پایین هستند مشتریان فرد از قبل فرد را مطلع می سازند تا سفارش ها در روزهای تعیین شده بعدی تحویل داده شوند زمانی که معاملات محدود اند ، فرد محصولات را براساس اولین مراجعه اولین خدمت عرضه می کند فرد معمولاً محصولاتش را در شنبه و یکشنبه بدست می آورد و چون فضای انبار اوضایی محدود است (گاراژ والدینش ) و اغلب اجناس که او حمل می کند فاسد شدنی اند فرد قصه دارد که موجودیش را در عصر جمع هر هفته مرتب کند هزینه های فرد شامل چاپ آگهی بدست آوردن موجودی نگهداری خط تلفن ( که شامل خدمت پاسخگویی تلفن است ) و تحویل خوارو بار که شامل هزینه بنزین تعمیر و حق بیمه ( راننده و وسیله کهنه اش با ارزش ناچیز ) است .

اسلاید 71: هزینه های فرد در مرحله راه اندازی چه چیزهایی هستند؟ هزینه آگهی همان هزینه تبلیغات است که حسابداران آنرا هزینه ثابت اختیاری می نامند برای تمام شده کالا ممکن است هزینه متغعیر نامیده شود اما در مورد ماهیتش فکر کنید این دلیل نمی شود که فرد بتواند موجودی های فروش نرفته را به عرضه کنندگانش برگرداند بنابراین بهای موجودی وابسته مقدار خریداری شده آن است نه مقدار استفاده شده آن (که در این مورد فروش رفته معنی می دهد) که همان شرایط هزینه های ثابت است . این طبقه بندی انتخاب تأیید شده ای است با مشاهده اینکه فروش فرد با مقدار موجودی خریداری شده او محدود شده است . توجه کنید که این هزینه های ثابت هزینه کوتاه مدت منصفانه هستند بخاطر اینکه یان فقط یکبار و فقط در هفته بکار می روند در هفته بعدی فرد می تواند سطح متفاوتی از ظرفیت موجدی را برای نگهداری انتخاب کند فکر کنید چطور این موقعیت می تواند تغییر یابد اگر فرد در دوهفته مقدار یکسانی را نیاز داشت که تعهد طولانی را نشان می دهد فقط هزینه دیگری که فرد متحمل شده است هزینه بنزین برای تحویل سات این به ما نشان می دهد که هزینه بنزین باید هزینه متغیر باشد چون به تعداد تحویل ها بستگی دارد هزینه فرصت از دست رفته در اینجا پنهان مانده است می تواند بگویید این چیست ؟ این درآمدی است که فرد با کار نکردن در جای دیگر از آن چشم پوشی کرده است .

اسلاید 72: رشد سریع خبر قیمت منطقی و کیفیت بالای خواروبار فرد داشت پخش می شد تعداد مشتراین فرد افزایش یافت و فرد بامحدودیت ظرفیت مواجه شده است او نمی تواندبرای مدت طولانی خریدهای هفتگی اش را در گاراژوالدینش قرار دهد و باید یک انبار تجاری کوچک را اجاره کند یک مزیت انبار اسین است که محل خنک بزرگی است فرد انبار را براساس پرداخت ماهیانه 000/3 دلار اجاره کرد که شامل مالیت و خدمات عمومی می شود فرد یقین داشت که ماشین کهنه اش برای تحولی خواروبار زیاد مناسب نیست زیرا خیلی کوچک و نامطمئن و ناجور است فرد یک کامیونت کارکده خرید فرد فرض کرد که کامیونت 4سال دوام خواهد آورد تحق بیمه سالیانه ماشین 1500 دلار است که فرد آن را به صورت ماهیانه پرداخت می کند با اضافه شدن کامیونت و انباری تجارت فرد دارای 3 بخش می شود . ساختار هزینه فرد حالا تغییر یافته است فرد حالا هزینه های جاری جدید علاوه بر هزینه های مرحله راه اندازی دارد هزینه انبار کامیونت و بیمه کامیونت هزینه انبار یک هزینه ثابت است از آنجائیکه هزینه انبار به اینکه چقدر فرد از آن استفاده می کند وابسته نیست اما آن چیزی که ترجیح داده می شود اندازه اش است برای نمونه بهای تمام شده کامیونت که باید در هزینه های استهلاک نشان داده شود یک هزینه ثابت است زیرا بهای تمام شده کامیونت در نسبت متغیر نیستند برای هر اندازه فعالیت اما نسبت بیشتر با عمر آن مرتبط است بیمه ماشین هزینه ثابت است زیرا پرداختی به آن ارتباطی با اندازه فعالیت پایین ندارد از قبیل برخی تحویلات برخی مشتریان یا سطح فروش .

اسلاید 73: دستیابی به مرز ظرفیت موجود با گذشت زمان کشف کردیم که فرد دچار جابجایی سفارش های گرفته شده می باشد زیرا او وقت زیادی برای تحویل های اضافه شده صرف کرده است تا رشد تجاری اش ادامه یابد او به خواهرش الیزابت حقوق می دهد تا به اداره برود وظایف الیزابت عبارتند از : گرفتن سفارشات تلفنی و تنظیم جدول تحویلات نگهداری ثبت های شرکت و کمک به جابجایی موجدی کالا درانبار فرد هر هفته 500 دلار به الیزابت پرداخت می کند فرد از طرف برخی مشتریان جهت پذیرش کارت های اعتباری تحت فشار است ولی در هر حال همچنان مقاومت می کند و برو به نقد اصرار می ورزد و نه چک های شخصی . حالا فرد یک هزینه ثابت اضافه شده دیگری دراد این زمانی است که حقوق الیزابت به هیچ حداقل حجم فعالیتی بستگی نداشته باشد زمانی که افزایش فروش داریم فرد در پرداخت به الیزابت سریع سات شما ممکن است فکر کنید که با حجم فروش به طریقی در ارتباط است به هر حال طبق تعریف هزینه ثابت هزینه ای است که سطح آن به مقدار منابع مورد نیاز بستگی داشته باشد نه مقدار منابع استفاده شده فرد مجبور است به الیزابت چه کار باشد چه نباشد هفته ای 500 دلار پرداخت کند.

اسلاید 74: توسعه خط تولید و نیاز به منابع ظرفیتی بیشتر با حجم زیادی از تقاضای مشتریان مواجه شدیم فرد خط تولیدش را دارد توسعه م یدهد که قبلاً شامل محصولات اولیه از انواع زیاد اجناس کنسرو شده می شد فرد اجناس کنسرو شده را در فشار معاملاتی از عرضه کنندگان می خرید و تخفیف مناسبی دریافت می نمود بدان جهت که سفارشات او در حجم بالایی بود فرد موجودی اش را خیلی مرتب نمی کند و حالا گردش موجودی ثابتی از اجناس کنسرو شده دارد بنابراین فرد مجبور شده تا انبارش را توسعه دهد اجاره الان 5000 دلار در ماه است اما فرد به جای پرداخت ماه به ماه باید اجاره 2 ساله امضا کند . دوباره فرد در تکاپو است و ساختار هزینه تجارتش تغییر کرده است انبار بزرگ به این معنی است که حالا تعهد هزینه های ثابت 5000 دلار هر ماه برای اجاره است همچنین اما زمانی که اجاره برای 2سال است هزینه بلند مدت خواهد بوداین برای فرد ریسک بیشتری ایجاد می کند زمانی که او متعهد به پرداخت آن مقادیر یم شود حتی اگر تجارتش راکد باشد . همچنین حالا فرد موجودی های نگهداری شده دارد که هزینه نگهداری ایجاد می کند از قبیل ضایعات و خرابی موجودی و هزینه فرصت از دست رفته زیرا پول در موجودی مقید شده است و نمی تواند در جای دیگری بکار رود بهای تمام شده اجناس کنسرو شده برخلاف بهای تمام شده محصول بهای متغیر است زیرا اجناس کنسرو شده می تواند نگهداری شوند تا وقتی که آنها فروش می روند برخلاف محصول (تولید) که مجبوری اگر فوراً به فروش نروند از ترتیب خارج کنیم ازدیدگاه حسابداری میدریت هنگامی که به سمت خط تولید متعدد حرکت کند بیشترین توسعه را خواهد داشت و این شبیه آن است که می خواهیم سود بدست آمده از دو خط تولید كالاي توليد شده و محصولات كشاورزي را بدست آوریم. در صورت محاسبه سود دو موضوع حسابداری يكي برای کالای کنسرو شده ویکی برای کالای كشاورزي بوجود خواهد آمد . وقتی چنین اتفاقی می افتد ، هزینه انبار و افزایش هزینه های غیر مستقیم ، به هر يك از خطوط مورد استفاده بر اساس سهمي از هزينه هاي ظرفيت كه در خطوط توليدي مورد استفاده قرار گرفته تخصيص مي يابد.با این حال ممکن هست همه اینها هزینه غیر مستقیم نباشد، به عنوان مثال اگر بخشی از انبار سرد است و تنها محصولات كشاورزي در آن منطقه ذخیره می شود، تمام هزینه های مربوط به سردخانه مرتبط با محصولات كشاورزي هستند و همه باید به محصولات كشاورزي تعلق گیرد.

اسلاید 75: تعبیر تازه ای از شرکت فرد در حال حاضر بیش از 600000$ معامله تجاری در هر سال انجام می دهد . یکی از مشتریان به فرد گفت فرد شما باید ذخیره مواد غذایی خود را شروع کنید این نظر باعث شد که افکار فرد به هم بریزد . فرد هرگز نمی خواست یك خوار و بار فروش ساده باقي بماند.ارزش پیشنهاد طرح به فراهم نمودن خدمت به مشتری از طریق تحویل به موقع و کیفیت بالا بدون نیاز به حضور داشتن مشتری در فروشگاه بود.با این شرایط آقای گردی استخدام شد که یک کارمند نیمه وقت بود که با همكاري با الیزلبت مشكلات كمتري بوجود آيد. هزینه حقوق گردی چه نوع هزینه است ؟ از آنجایی که او یک کارمند نیمه وقت هست و دستمزد زماني به او تعلق مي گيرد كه كار موجود بوسيله او انجام گيرد و هزينه حقوق او با افزايش حجم كار افزايش مي يابد و در كل با تغيير مقدار كار محوله به وي دستمزد وي نيز تغيير مي كند مي توان نتيجه گرفت كه حقوق وي يك هزينه متغير است. فرد به فکر استفاده از اینترنت افتاد. او فهمید که یک سرویس اينرنتی محلی طراحی کند و یک ایسگاه وب برای او 300$ دلار هر هفته حفظ خواهد کرد . وب سایت فهرست محصولات موجود را با تصویر کامل به صورت هفتگی در بر خواهد داشت . فرد به دو دلیل این کار را پی ریزی کرد:اولا: او می تواند اطلاعات راجع به کالا های موجود را در سایت قرار دهد تا مشتریان از وجود آنها مطلع شوند . دوما:اگر محصولات جدیدی را فراهم آورد می تواند مشخصات آنها را نیز به سایت قرار دهد. راه حل وب می تواند از عهده دو مشکلی که مشتریان با آن مواجه هستند بر آید .1- مشکل وصل کردن تلفن به الیزابت یا گردی 2 آیا کالای مورد نیاز مشتریان موجود هست یا خیر.

اسلاید 76: فرد اعلام کرد به سفارشاتی که از طریق وب انجام می شود 5% تخفیف خواهد داد . در عرض 4 ماه 80% معاملات از طریق وب سایت انجام می گرفت.فرد لیست مشتریانی را که از طریق وب سایت اقدام به خرید نمی کردند به لاموند که یکی از دوستانش بود و تقریبا در مراحل اولیه کار فرد بود فروخت .فرد سفارشات نقدی و تلفنی را کاملا رها کرد و منحصرا به سفارس از طریق وب سایت و فروش از طریق کارتهای اعتباری رو آورد. فرد آلان با یک وب سایت فعالیت می کند که هزینه های ثابت آن را اضافه می کند ولی این هزینه ها مانند هزینه باربري یا هزینه انبار نیست كه با افزايش كار آنها نيز افزايش يابند هزینه ایسگاه وب با افزایش کار افزايش نمي يابد. بنابر این ، ممكن است با اين هزينه ها مانند هزينه هاي مربوطه به نگهداشت شركت يا هزينه ظرفيت باشد ، كه اين هزینه ها را نمی توان به هیج کدام از خطوط تولید مربوط دانست. توسعه ادامه می یابد حرفه ترقی می کند . الیزابت یک مدیر اداری تمام وقت شده است. با گرفتن چهار حسابدار ، که فروشهای اعتباری را ثبت می کنند ، یک فرستنده که مقدار زمان لازم برای چهار راننده را که تحویل دهند کالاهای ارسالی را تنظیم می کند ، یک مدیر خرید که مسئول برای کشف بهترین قیمتها برای محصولات موجود نگه داشته شده است و یک مدیر انبار .فرد حالا وقتش را منحصرا صرف انتخاب کالاهایی می کند که باید حمل كند. درساختمان خودش آن ۱ میلیون قیمت داردکه خریدبکندخطمحصول محصول کشاورزی شامل باشد نوع های زیادی تمیزکننده های خانگی ،ویک خطمحدوداقلام لبنیات بسته های گوشتی. بنابر این وضیعت آلان فرد نسبت به موقعت سوپر مارکت راحتر هست .و هزينه هاي فرد نيز برابر يا كمتر از موقيعت سوپرماركت است. توجه کنید که فرد هزینه های ثابت تازه زیادی ایجاد کرده هست این هزینه های ثابت مخاطره هایی نیز دارد چون این هزینه ها فراتر از یک دوره محدود هست یک مثال خوب برای این هزینه ها، ساختمان هست که ارزشش در برابر استهلاک کم می شود. . مدل داستان فرد یک الگوی عادی از رشد صنعت از تغییر تدریجی ماهیت هزینه های متغیر مانند پرداخت حقوق سالمتی یا دستمزد به هزینه های ثابت است چون هزینه های ثابت وقتی که واحد تولید کننده حداکثر ظرفیت خود را برای تولید به کار می برد بدون اعتنا به حجم تولید پرداخت می شود.

اسلاید 77: ساختار هزينه امروزه ساختار مخارج ساخت اساسادرسالهای اخیرتغییر كرده است. در اوایل سال 1900 که بسیاری از واحدهای تجاری اولین بار از سیستم هزینه یابی استفاده کردند، کار مستقیم یک نسبت بزرگ تقریبا 50% یا بیشتر از جمع مخارج را دربر داشت بود هزینه موادمستقیم هم قابل توجه بود با این شرایط نهایتا سیستم هزینه یابی طراحی شد و برای اندازه گیری و کنترل مواد و كارمستقيم مورد استفاده قرار گرفت.هزینه های ثابت (هم مستقیم و هم غیر مستقیم ) عموما به صورت یک نسبت خیلی کوچک نشان داده می شد، معمولا در یک نقطه مشخص جمع می شد و نسبت به مقدار تولید و سهم اندازه گیری شده از معیاری مشخص مانند سالمات کار مستقیم یا سالمات کار ماشین آلات که محصول مورد نظر استفاده کرده است تسهیم می شد . محیط صنعتی امروز، اغلب کارمستقیم تنهایک سهم کوچک از هزينه هاي ساخت است براي مثال : درصنعت الکترونیکی هزینه کار مستقیم کمتر از 5% در صد کل هزینه ها می باشد . هزینه مواد مستقیم هنوز مهم هست به طوری که 40% تا 60% هزینه های کارخانجات را تشکیل می دهد.نغییر بزرگ در ساختار هزینه های واحد های صنعتی امروزی سهم بسیار بیشتر هزینه های ثابت از جمع هزینه های نشان داده شده هست. که این بخاطر حرکت به سمت اتوماسیون (انجام کار بوسیله ماشین ) که نیاز دارد به مهندسی تولید زمان بندی و نصب ماشین های فعال تر كه روی انجام خدمت بهتر تاکید دارد. و افزایش فعالیتهای پشتیبانی مورد نياز بوسيله تكثير متعدد محصولات . علاوه بر هزينه هاي ثابت ساخت ، هزينه هاي ثابت و متغير وابسته با طرح توسعهتوليد و توزيع فروش و بازريابي و كارهاي اداري نيز افزايش يافته اند. این تغییر در ساختار هزینه باعث می شود سیستم هزینه یابی که استفاده می کرد از مقدار اندازه گیری شده برای تخصیص هزینه های غیر مستقیم به طور واضحی هزینه تولیدوساخت را غلط محاسبه کند. زیراآنهابرای فعالیت هاتولیدی با محوريت كارمستقیم بالاطراحی شده بودند . هزینه هازیادی به طورنسبی با حجم تغییرنمی کند بنابر این یک تخصیص بر مبنای حجم تولیدی می تواند تخصیص اشتباهی باشد ، مخصوصاهزینه های مستقیم یک بخش کوچک از هزینه های ثابت هستند. مثال زیر این نظر را روشن می سازد. Nanticoke Electric سه گروه مشتري دارد. مشتريان صنعتي ،بازرگانی ،ومسکونی (هم تک واحده هم آپارتماني ) $1000000000الکتریسته به حدود 455000 مشتری خود می فروشد قیمت فروش هر جز از الکترسیته $0.50هست. یک مطاله برآورد هزینه تعیین کرد تمام هزینه تولید و توزیع هر واحد الکتریسته

اسلاید 78: نمونه تاثير تغيير ساختار هزينهتا چند سال پيش كار ها در تعمير گاهها بوسيله وسايل ساده و ارزان انحام مي شد . پي آمد ان اين بود كه هزينه هاي كار و مواد با هزينه هاي تعمير ماشين مخلوط مي شد . بنابراين اين يك نتيجه منطقي و عملي بود كه هزينه هاي انجام شده را در هزينه هاي ثابت بگنجانيم و همه اين هزينه ها را در نرخ دستمزد به حساب آوريم .امروزه بسياري ار تعمير گاه ها از وسايل گران قيمت و بعضي موقع از وسايل سطح بالاي مربوط به تجهيزاتي براي تعمير اتومبيل استفاده مي شود. هنوز بيشتر تعمير گاهها استفاده از يك نرخ دستمزد را براي هزينه هاي كار و هزينه هاي ثابت براي خدماتشان استفاده مي كردند. در تابستان 2005 ، بسياري از روزنامه هاي انگليسي در باره نرخ بالاي دستمزد كه دليلش هزينه هاي بالاي كار در بريتانياي كبير بود مخصوصا آنهايي كه بيش از 200 يورو هستند شكايت كردند. مشكل اينجا بود كه در كارهاي ساده ، مانند تعويض روغن كه مشاركت مي كرد در بازگرداندن هزينه هاي وسايل گران قيمت مانند تشخيص كامپيوتري و تنظيم چرخهاي ماشين ، كه اين كار هاي ساده هيچ نقشي در ايجاد اين هزينه ها نداشتند ولي مشاركت داده مي شدند. اين نرخ هاي بالا مجبور مي كرد كه رانندگان با كارهاي مشابه تعويض روغن را در خارج از تعمير گاه در جاهايي كه كارشان فقط تعويض روغن بود وارد معامله شوند كه نتيجه آن از دست رفتن شغل بسياري از تعميرگاهها بود كه به طريق سنتي كار مي كردند واز يك نرخ مضاعف دستمزد استفاده مي كردند.

اسلاید 79: شکل 16-2 هزینه های جز جز محاسبه شده Nanticoke electric بخش آپارتمانیبخش خانه گیبخش بازرگانیبخش صنعتی30000015000040001000تعدا مشترایان150000003000000080000000875000000تقاضای کل 4500000$9000000$24000000$262500000$هزینه توليد و تحویل کالا3900000$1950000$52000$13000$هزینه خواندن وتهیه صورت حساب 8400000$10950000$24052000$262513000$هزینه های واقعی300-$2700$398700$17498700$متوسط سود واقعی برای هر مشتری

اسلاید 80: تقریبا 0.30$ است. تنها هزینه اصلی دیگر هزینه خواندن مقدار الکتریسته مصرف شده بوسیله کاربران است که 5$ دلار برای هر خواندن هست و هزینه تنظیم صورت حساب و محاسبه قیمت هست که مبلغ 8$ برای هر کاربر هست . خواندن هزینه الکتریسیته ماهانه انجام می شود و صورتحساب نیز ماهانه آماده می شود. نمودار 16-2 تفکیک کرده است انواع مشتریان و تقاضا و هزینه آماده کردن هر تقاضا بر اساس اطلاعاتي كه در تاريخ انجام مطالعه بدست آمده است. هزینه ساخت و و تحویل برای هر گروهی محاسبه شده است بوسیله ضرب کردن تقاضای کل در هزینه هر واحد که 0.30$ است. هزینه خواندن و تنظیم صورت حساب برای هرگروهی توسط ضرب کردن هزينه خواندن جمع محاسبه شده است وهزینه تنظیم صورت حساب برای هرگروهی حاصل جمع هزینه تولید وهزینه تحویل وخواندن وهزینه تنظیم صورت حساب برای آن گروه است. مقایسه اکنون این اطلاعات بوسیله سیستم هزینه یابی متداول . هزینه محاسبه شده برای هرگروهی حساب شده است بوسیله به کار بردن یک سیستم هزینه یابی ساده و تخصیص ساده که یک روال عادی در سیستم هزینه یابی سنتی هست. جمع هزینه های خواندن و تنظیم صورت حساب برای همه گروه ها در یک حساب جمع شده است. جمع این حساب مبلغ 5915000$ هست این رقم بر اساس حجم تقاضایی که اندازه گیری شده بین 3 گروه تخصیص می یابد تقاضای کل بوسیله تمام گروه ها ۰۰۰ ،۰۰۰ ،۰۰۰ ،۱ واحد است . بنابر این ، هزینه هر واحد از حجم تقاضا از هزینه خواندن و تنظیم صورت حساب 0.005915$ هست. هزینه خواندن و تنظیم صورتحساب به هر گروه تولیدی حدود 0.005915$ تخصیص می یابد این هزینه تخصیص اضافه می شود بر هزینه ساخت و تحویل برای هر گروه .نمودار17-2 خلاصه این اطلاعات را نمایش می دهد. توجه تفاوت میان میانگین سود واقعی محاسبه شده برای هر مشتری نشان داده شده در جدول 16-2 و متوسط سود تخمین زده شده بوسيله سیستم هزینه یابی در جدول 17-2 نشان داده می شود. شما ممکن است تعجب کنید چرا باید هزینه خواندن و تنظیم سند برای همه گروه ها جمع شود و سپس با معیار حجم تخصیص یابد، واقعا،آن یک شیوه کم هزینه و آسان است .

اسلاید 81: شکل 17-2 هزینه های سنتی naticoke electricalبخش آپارتمانیبخش خانگیبخش بازرگانیبخش صنعتی3000015000040001000تعداد مشتریان5020020000875000متوسط تقاضا برای هر مشتری150000003000000080000000875000000کل تقاضا برای این گروه4588725$9177450$24473200$267675625$هزینه محاسبه شده برای این گروه970$3882$3881704$16982438$متوسط سود محاسبه شده برای هر گروه

اسلاید 82: نتیجه چه چیزی است؟اعداد نشان می دهد که سود متوسط واقعی محاسبه شده برای هریک از گروهها برابر با تفاوت مابین جمع در آمد ها و هزینه واقعی محاسبه شده است . اعداد نشان می دهد که متوسط سود محاسبه شده برای هر مشتری برابر است با تفاوت مابین در آمد برای هرگروه مشتری و هزینه انجام شده، محاسبه شده برای مشتریان است. می توانید تاثیر هزینه خواندن و تهیه صورت حساب را اگر آنها با معيار حجم تخصيص يابند . هزینه متوسط محاسبه شده برای مشتریان خانگی و آپارتمانی بی اهمیت جلوه داده شده است .چرا ؟ چون تخصیص سهم هزینه های بخش مشتریان صنعتی و بازرگانی بوسیله یک مبنای اشتباه صورت گرفته است. این نکته که این نوع انحراف و اشتباه در بسیاری از سیستم های هزینه یابی رایج و متداول است از قبیل سیستمهای هزینه یابی که تناسب خوبی با حجم جمع شده آنها ندارد و سپس آنها را با مبنای ارزش اندازه گیری شده اشتباهی تخصیص می دهند . به خاطر تغيير تركيب هزينه هاي كارخانه از عمدتا متغير به عمدتا ثابت و هزینه های خارج از کارخانه مانند هزینه های بازار یابی و فروش که با سرعت بیشتری نسبت به هزینه های کارخانه رشد می کنند.سیستمهای هزینه یابی امروزی نمی توانند بر سیستم هزینه یابی بر مبنای حجم اطمینان و اعتمادی بکنند. این عوامل باعث می شود که ما یک راه متفاوت برای نگاه کردن به ساختار سیستمهای هزینه یابی بکنیم که سیستم مورد نظر را در زیر مورد بحث قرار می دهیم .

اسلاید 83: انواع فعالیتهای تولیدی به طور سنتی حسابداران فعالیت ها را طوری طبقه بندی می کنند که با تغییر حجم تغییر کند(هدایت به چیزی که ما هزینه متغير می نامیم) و آنها انجام نمی دهند(برای نمونه هدايت به سمت هزينه ظرفيت كه در آن كارخانه با ظرفيت كامل كار مي كند و هزينه هاي تغييرات مربوط به آن ). هر چند این تقسیم بندي ساده آنقدر کیفیت ندارد که انواع فعالیت هایی که انجام می گیرد در سازمانها را در بر بگیرد.سلسه مراتب زیر ذیل برای طبقه بندی كردن هزینه های یک فعالیت و هزینه های وابسته به آن فعالیت يك چارچوب وسيع در اختيار ما مي گذارد.فعالیتهای مربوط به یک واحد محصول فعالیتهای مربوط به یک دسته محصول فعالیتهای مربوط به حفظ محصولفعالیتهای مربوط به حفظ مشتریفعالیتهای مربوط به حفظ شرکت

اسلاید 84: فعالیتهای مربوط به یک واحد محصول فعالیت های مربوط به یک واحد محصول، مقدار ارزش یا سطح متناسبی با تعداد واحد های ساخته شده یا مقیاس های دیگر مانند سالمات کار مستقیم و سالمات کارماشین آلات که در توليد سهیم هستند ارائه می شود. کار غیر مستقیم بررسی می شود برای تک تک واحدها(10% تا 20 % تولیدات)به روشنی با تعداد واحد های تو لید شده مرتبط و وابسته است . تمام فعالیتهای انجام شده مستقیم روی کار بوسیله نظارت بر سالمات کار مستقیم که با کار انجام شده وابستگی دارد سنجیده می شود. مصرف سوخت بوسیله ماشین آلات کارخانه که انرزی لازم تا ماشین ها کار کنند، و تعمیرات برنامه ریزی شده بعد از 20000 سالمت فعالیت یا سایر مبالغ تخصیصی مورد استفاده، نمونه هایی از هزینه تولید هستند که متناسب با کار ماشین ها هستند . از آنجاییکه هم سالمات کار مستقیم و هم سالمات کارکرد ماشین آلات با تعداد واحد های ساخته شده یا یه طور کلی با مقدار کار انجام شده افزایش می یابد . استفاده از فعالیتهای حمایتی تولید با سطح تولید افزایش می یابد برای مثال فعالیت ماشینها با افزایش سطح تولید افزایش می یابد هزینه متغیر حمایت از ماشینها یک هزینه (فعالیت مربوط به یک واحد ) unit – relate است .دامنه unit – relate (فعالیت مربوط به یک واحد ) فقط فعالیت ساخت را در بر نمی گیرد. هدایت محموله از طریق کامیون یا قطار چون متناسب با حجم محموله ها است یک فعالیت مربوط به یک واحد کالاست.

اسلاید 85: فعالیتهای مربوط به یک دسته محصول در یک محیط تولید ، فعاليتهاي مربوط به يك دسته محصول ، به تعداد دسته هاي توليدي مربوطند نه به تعداد واحد هاي ساخته شده. . برای مثال نصب ماشين آلات مورد نیاز برای تولید دسته ای از یک محصول جدید . که یکبار نیاز به راه اندازی و نصب دارد و توجهی ندارد که آیا نصب کردن این ماشین برای تولید 100 واحد یا 1000 واحد کالا است. مواد اولیه مورد نیاز برای یک دسته محصول که از مرکز کار به حرکت در آمده هست ، جابه جایی مواد با تعداد دسته ها مرتبط هست تا اینکه با تک تک واحد های هر دسته مرتبط باشد. یا بطور مشابه بازرسی کیفیت در کار مستقم ، بازرسی ها تنها در هر دسته انجام می شود ، شامل آزمایش تعدادی ثابت از واحد های هر دسته تولیدی نسبت به در صدی از دسته های وارد شده ؛ بنابر این کار غیر مستقم نيز به نظارتي نياز دارد كه اين كار غير مستقيم را مربوط به يك دسته محصول بداند . هزینه ماشین آلات موجود در کارخانه كه استفاده می شود تناسبی با تعداد بسته های تولیدی دارد ، برای مثال ماشین های استفاده شده برای بسته های تولیدی در محیط کارخانه هزينه هاي مرتبط با يك دسته محصول خواهد بود. تلاش دفتری صرف شده برای فرستادن سفارش خرید یا دریافت مواد از تامین کنندگان یک فعالیت حمایتی است که مرتبط است با تعداد دفعات سفارش یا تعداد کالای دریافتی تا نسبت با مقدار مواد سفارش داده شده است هزینه حمایتی از فعالیت دفتر داری برای خرید ، فقط به تعداد سفارشات وابسته است نه به مقدار سفارشات. زمان بندی کردن تولیدهم یک فعالیت مرتبط با یک دسته محصول است زیرا برای تولید یک دسته محصول انجام می گیرد نه برای یک واحد تولید. به همین نحو بسیاری از هزینه های فروش ممکن هست مربوط به یک دسته محصول باشد. بطورمشابه ،هزینه بارگیری وتحویل محصول ربط زیادی به یک دسته محصول دارد چون هزینه حمل بارگیری و تحویل مربوط به تعداد بسته ها است نه مربوط به تعداد یا وزن واحدها.

اسلاید 86: فعالیتهای مربوط به حفظ محصول فعالیتهای مربوط به حفظ محصول ، حمایت از تولید و فروش تک تک محصولات ، فعاليت های برای فراهم نمودن زیر بنا است که تولید، توزیع و فروش را ممکن می کند اما مستقیما در تولید محصول در گیر نمی باشد . به خاطر ماهیتی که دارند هزینه آنها مستقل از محصولات تولید شده هستند مثا ل های از فعالیت های مرتبط با حفظ محصول تلاش های اداری لازم که برنامه ریزی می کند برای حفظ محصول کار کارخانه برای هر قسمت ، تلاش های مهندسی برای حفظ مشخصه های منسجم محصول مانند مشخصه های منحصر به فرد محصولات، مشخصه های قسمتهای بهم وابسته محصولات و مسیر حرکت آنها در کارخانه، مدیریت و نگه داشتن کانال های توزیع محصول ، و فعالیت مهندسی مورد نیاز برای تغییر مهندسی لازم برای سفارشات مختلف و سعی های مهندسی روزانه برای طراحی و آزمایش رویه های معمولی برای تولید محصولات و بهبود کیفیت محصولات از دیگر فعالیتهای مرتبط با حفظ محصول است. نیاز به سرعت بخشیدن به تولید در مواجه با یک سفارش و همچنین افزایش در تعداد فر آورده ها و خدمات بوسیله ساختن کارخانجات . هزینه بدست آوردن حق اختراع یا تاییده تنظیمی برای یک داروی جدید یک نوع فعالیت مربوط به پشتیبانی محصول است.

اسلاید 87: نمونه فعاليتهای مربوط به به حفظ محصولهر روز ما 300 مدل CAD را عوض مي كنيم 150 استاندارد را تعديل مي دهيم و 3000 فرضيه را به روز رساني مي كنيم با وجود اين مي توانيم بگوييم كه در تمام لحظات قدمهاي توليدي و طرح هاي توليدي را اصلاح مي كنيم

اسلاید 88: فعالیتهای مربوط به حفظ مشتری تغییر از تولید به محیط فروش و بازار یابی ، فعالیتهای نگهداشت مشتری، توانایی شرکت برای فروش و تحویل به یک مشتری که مستقل از حجم و ترکیب محصولات و خدمات.نمونه های از فعالیت مربوط به حفظ مشتری شامل پس گرفتن کالا پس از فروش و پشتیبانی فنی عرضه شده به مشتریان. فعالیتهای مربوط به حفظ مشتری مربوط به محصولات ، خدمات و مشتریان که انجام شده اند به آسانی رد یابی می شود. بهر حال ، مقدار منابع بکار رفته فعالیتهایی شامل فروش و راههای حمایت بوجود آمده برای مشتریان .بنابر تعریف مستقل از تولید و حجم فروشها و مستقل از مقدار دسته های تولیدی و سفارشات مشتریان هست. این چارچوب قوی، توانا میسازد كه فعالیت های زیادی مستقیما مسیر یابی شود برای موضوع های هزینه یابی تا اینکه غیر مستقیم هدایت شود چون اینها متناسب با حجم تولید یا فروش نیستند . فعاليت مربوط به یک واحد محصول به یک دسته محصول یا نگهداشت مشتری هستند منابعی که نمی توان آن ها را به تک تک محصولات و تک تک مشتریان ربط داد.وجود دارد مجرای پشتیبانی مانند حمایت از توزیع و فعالیتهای نگه داری حرفه مانند هزینه مدیریت کارخانه و کارمندان اداری وجود دارند كه نمي توان آنها را به يك محصول يا يك مشتري ربط داد.

اسلاید 89: کانال های حفظ کننده کانال های حفظ کننده فعالیتهایی هستند که لازم میکند که کانالهای توزیع را حفظ کنیم . هزینه هایی مانند نمایش تجاری قیمت تبلیغات کاتالوگها از این نوع هزینه ها هستند . هزینه های تسهیلات خط تولید و منابع جاری می تواندمستقیما در خط تولید تک تک محصولات سهیم باشند ولی تسهیلات و منابع جاری نباید به تولیدات خدمات و مشتریان خاصی تخصیص یابد. فعالیتهای مربوط به حفظ شرکت فعالیتهای مربوط به حفظ شرکت ، فعالیتهای هستند برای توانایی عملکردن فعالیتهای اصلی شرکت. این فعالیتهای اصلی مستقل از اندازه شرکت ، اندازه یا حجم و ترکیب تولیدات و مشتریان هستند. برای مثال تشکیلات تنها مامور رئیس اجرایی نیاز دارد و بدون توجه به اندازشان ، آنها نیاز دارن برای انجام این وظایف . مانند ثبت و گزارش دهی که مستقل از اندازه شرکت است . به همین نحوه تمام کارخانه ها به یک مدیر کارخانه نیاز دارند و یک مدیر مالی یک مدیر منابع انسانی و مبالغ کمی برای محوطه سازی و حفاظت.این فعالیتهای پشتیبانی شرکت هیچ ربطی با تعداد محصولات ، تعداد تولید ها ، و تعداد واحد های ساخته شده ندارد و هزینه ها شان به اين فعاليتها تخصیص نمی یابد .

اسلاید 90: دیگر فعالیتهای حمایتی دیگر فعالیتهای حمايتي هدف دیگری از اهداف جانبي يا دور فعاليتهاي نگهداري شركت هستند هزينه هاي ديگر فعاليتهاي حمايتي هستند بسيار پيچيده و بزرگ در سازمان كه تخصيص داده مي شوند به معياري از هزينه كه منجر به اين مخارج مي شود. سلسله مراتب هزينه هزينه سلسله كه در اين قسمت بحث مي شود يك مدل از رفتار هزينه هست كه مي تواند در دو راه مورد استفاده قرار گيرد: براي پيش بيني هزينه ها و توسعه هزينه ها براي يك معيار هزينه مانند توليد يا خط توليد. ما اين سلسله مراتب را در فصل 4 بكار خواهيم برد كه درباره فعاليتهاي اساسي هست بحث خواهيم كرد. ودر فصل دهم موقع بودجه بندي وبحث مي شود.

اسلاید 91: فهميدن رفتار هزينه ها اگر ما متوجه رفتار هزينه ها شويم ما وسيله اي بدست آورده ايم براي پيش بيني هزينه ها و فهميدن اينكه هزينه ها چه رفتاري مي كنند وقتي كه حجم فعاليت ها و قراردادها زيادتر مي شود . رسيدگي به عمليات orilla novelty plastice يك توليد كننده كوچك كه مشتريان آن را با اسمش مي شناسند. جدول18-2 نمايش مي دهد ميانگين توليد ماهانه بر آورد شده و تقاضاي مربوط به مواد اوليه و كار براي شش ماه بعد رانشان مي دهد. سالمات كار ماشين در شكل نيامده چون براي آنها بودجه جداگانه تنظيم مي شود. هزينه هر پلاستيك 10$ هست ودر صورت نياز خريداري مي شود نصب كردن ماشين آلات توليدي(فعاليت مريوط به يك دسته محصول ) اداره كردن ماشين هايي كه توليد مي كنند(فعليت مربوط به يك واحد) حركت كالاي در جريان ساخت (فعاليت مربوط به يك دسته) . تمام كارگران توليدي ياد گرفته اند كه آنها بتوانند هم كار مختص يك واحد را انجام دهند هم كار مربوط به يك دسته را به طور همزمان. هزينه كل يك كارگر شامل دستمزد و مزاياي شغلي هر سالمت 25$ است . بنابر پيمان اتحاديه كارگران استخدام شده هر 6 ماه مي توانند تعديل شوند از اين رو orillia plastics مجبور هست داشته باشد يك تعهد 6 ماهه براي سطح ويزه اي از كارگران سالمتي . با توجه به شكل 18-2 orillia plastics تصميم گرفته است كه يك قرار داد براي 1500 سالمت كار براي هر 6 ماه آينده منعقد كند كه هزينه كل آن 37500$ هست تفاوت 1250$ مابين هزينه قرارداد كار($ 3.7500) يك مقدار تخميلي هست به طور متوسط پروزه نياز دارد به 36250$ مازاد هزينه ظرفيت نياز دارد.

اسلاید 92: تولید شکل 18-2 تخمین ماهانه تقاضای شرکت orillia novelty plastic

اسلاید 93: جمع32180004100026000واحدهای ساخته شده312هر واحد پلاستیک117000240004100052000واحدها پلاستیک11700240041005200بهای تمام شده پلاستیک04.005.01.راندمان کار هر واحد785320205260کل راندمان سالمتهای کار 50041005200واحد های هر بسته16105مجموع بسته ها201510ساعات کارکرده هر بسته52032015050مجموع ساعت کار هر بسته1305640355310کل ساعت کاری32635کل هزینه کار مورد استفاده37500کل هزینه های دستمزد پرداخت شده 4875بهای افزایش سرمایه هزینه کار استفاده شده49200جمع هزینه ها جدول 19-2 (تخصيص ماهانه برآورد شده)

اسلاید 94: جدول 19-2 خلاصه فعالیتهای تولید برای اولین ماه از شش ماه قرارداد است تولید محصول قطعه 3 متوفق شده اما فروش تولیدات 1و2 بزرگتراز میانگین طرح بودند جدول 18-2 و 19-2 را با دقت مطالعه کنید توجه کنیدکه چگونه استفاده و بهای پلاستیک در تولیدات بالا وپایین هستند این از ویژگی هزینه متغیر است که به مقدار منابع مورد استفاده شده وابسته است توجه کنیدکه بهای تمام شده دستمزد کاری 37500دلار است زیرا دستمزد یک تعهد یا ثابت هزینه ای که برای 6ماه دوره تعهد ایجاد می کند مثل همه هزینه های ثابت هزینه دستمزد وابسته به ظرفیت بدست آمده و ظرفیت استفاده نشده است توجه کنید که در این مورد تقاضابرای دستمزد کمتر از آن چیزی که موجود بوده است اگر تولید محصولات 1و2 حتی بیشتر تولید شود تقاضا برای دستمزد ممکن است از عرضه فزونی یابد و محصول کمتر از عرضه وجودداشته باشد .

اسلاید 95: فرض کنید بعد از مطالعه جدول 19-2 مدیریت شرکت orillia plastic یک ارزیابی از محصول 3 تقبل کرده بهای تمام شده هر واحد محصول 3، 0.3دلار محاسبه شده است ( 3واحد از پلاستیک هر واجد محصول 3 × 0.1دلار هر واحد پلاستیک) و هزینه دستمزد هرواحد تولید 3است 2 دلار [(4% راندمان سالمت + 20500بسته سالمت × 25 دلار برای هر سالمت دستمزد] بهای تمام شده محصولات از بابت مواد و دستمزد 2.3دلار برای هر واحد است چون که قیمت فروش محصول 3 فقط 2.5دلار است و بهای تمام شده آن 2.3دلار، شامل هزینه هاي عمومی ماشین برای تجهیزات استفاده شده محصولات در جهت ساختن محصولات یا هزینه های مرتبط مشتری ناوگان و فروش نمي شود مدیریت تصمیم گرفته است که این محصول ضرر آور بوده و آنرا کنار گذاشته است. اگر محصول 3کنار گذاشته شود هزینه ها چقدر تغییر می یابند هزینه ها واقعا به اندازه 18400دلار (8000×2.3 دلار) کاهش می یابد وقتی که محصول 3 حذف شده باشد بهای تمام شده پروژه های جدول20-2 بدون محصول 3 می باشد توجه کنید که مجموع هزینه های طرح ها هم اکنون 46800دلار هستند این یک کاهش 2400دلار است ( 48800– 49200) چرا هزینه ها کاهش نیافته بوسیله پیش بینی به مبلغ 18400دلار؟ هزینه های دستمزد باقی می ماند به همان اندازه برای مدت 6 ماه قرارداد علی رغم اینکه خواه کار انجام شده باشد یا نه پس از 6 ماه (بلند مدت) هزینه دستمزد کاهش می یابد به 16000دلار ( دلار 2× 8000) در نتیجه این تصمیم به خاطر اینکه درآن مدت قرارداد دستمزد می تواند با مذاکره مجدد و تعدیل ظرفیت کار پایین باشد در کوتاه مدت هزینه دستمزد به همان اندازه باقی می ماند این توضیحات مفهوم هزینه های کنار گذاشته شده هستند این هزینه ها برای یک سازمان وقتی اتفاق می افتد که استفاده از یک منبع متوقف شود (مانند یک معدن) یا هنگام توقف ساخت یک محصول بنابراین هزینه ها کاهش می یابد فقط به مبلغ اجتناب کردن از هزینه پلاستیک این است 2400دلار (3% دلار × 8000دلار ) .

اسلاید 96: جمع32104100026000واحدهای ساخته شده312هر واحد پلاستیک9300004100052000واحدها پلاستیک9300041005200بهای تمام شده پلاستیک04.005.01.راندمان کار هر واحد4650205260کل راندمان سالمتهای کار 50041005200واحد های هر بسته0105مجموع بسته ها201510ساعات کارکرده هر بسته200015050مجموع ساعت کار هر بسته6650355310کل ساعت کاری16625کل هزینه کار مورد استفاده37500کل هزینه های دسمزد پرداخت شده 20875بهای افزایش سرمایه (هزینه کار استفاده نشده)46800جمع هزینه ها تولید جدول (20-2) (قطع توليد محصول 3)

اسلاید 97: در سه ماه قرارداد و شناسایی آن دسته از هزینه های دستمزد تعهد شده، مدیریت تصمیم می گیرد تا تولیدات محصول 1 و 2 را گسترش بدهد. ما می دانیم از بحث قبلی ما که هزینه های پلاستیک افزایش خواهد یافت به همراه افزایش تولید محصول 1 و 2، اما هزینه دستمزد ثابت خواهد ماند در سطح 37500دلار. تنها موضوعی که مدیریت با آن روبرو می شود تقاضا برای صورت دستمزد تولید که نمی تواند از 1500سالمت افزایش یابد، که تحت قرارداد موجود است. جدول 21-2 نشان می دهد که 1500سالمت دستمزد محدود است که نمی تواند افزایش یابد. توجه کنید که تنها هزینه پلاستیک افزایش یافته که منعکس کننده افزایش سطح تولید است هزینه دستمزد افزایش نیافته تعهدات هزینه غیر قابل تغییر ند و تا زمان پایان دوره 6 ماهه باقی خواهند ماند تا وقتی که مذاکرات دیگری صورت گیرد. آیا این به معنی این است که برای اهداف برنامه ریزی، گرفتن تصمیمات سازمانی باید فرض کنیم که هزینه های دستمزد برای تولید 1 و تولید 2 صفر هستند؟ حتما نیست. چه هزینه های افزایشی، افزایش خواهد داد سطح تولید محصول 1 و 2 را که انعکاس می دهد تنها هزینه های پلاستیک را، در بلند مدت وقتی که قرارداد برای دستمزد مجددا صورت گیرد و هنگامی که تصميم گيرندگان سازمان تصميم مي گيرند كه ساختن محصول يك ودو را ادامه دهند، قيمت اين محصولات هزینه ها را می پوشاند، شامل هزینه های دستمزد. این دلیلی است که تصمیمات قیمت گذاری محصول بر اساس هزینه های بلند مدت است که شامل هزینه های ثابت و همچنین دلیلی است که هزینه های محصول باید انعکاس بدهد موضوع اساسی رفتار هزینه ها را این موضوع در فصل 4 توضیح داده شده است. مهمترین پیام این مثال آن است که یک تفاوت واضح بین هزینه های حاصل شده و هزینه های منابع مختلف استفاده شده وجود دارد برای بعضی منابع، هزینه های سازمانی متناسب با مقدار خریدشان است خواه استفاده بشود یا نه. برای دیگر منابع، هزینه های سازمانی متناسب با مقدار مصرفشان است این نشان داده شده است در فصل 4 برای اهداف تصمیم محصولات

اسلاید 98: جمع32108000040000واحدهای ساخته شده312هر واحد پلاستیک16000008000080000واحدها پلاستیک16000$08000080000بهای تمام شده پلاستیک04.005.01.راندمان کار هر واحد8000400400کل راندمان سالمتهای کار 50040005000واحد های هر بسته0208مجموع بسته ها201510ساعات کارکرده هر بسته380030080مجموع ساعت کار هر بسته11800700480کل ساعت کاری29500کل هزینه کار مورد استفاده37500کل هزینه های دسمزد پرداخت شده 8000$بهای افزایش سرمایه (هزینه کار استفاده نشده)53500جمع هزینه ها تولید جدول (21-2)

اسلاید 99: سیستم هزینه یابی یک چشم انداز بلند مدت گرفته و با همه هزینه ها با فرض اینکه آنها متناسب با اندازه شان استفاده شده رفتار می کند این ممکن است در برخی تقسیمات به کار برده شود اما رفتار کردن با هزینه ها به این روش می تواند گمراه کننده باشد. وقتی که اطلاعات یکسان در توسعه بودجه ها یا ارزیابی هزینه کارایی استفاده شده باشد. این موضوع در جزئیات فصل 10 داده شده است. هزینه های غیر تولیدی در بهای تمام شده محصول: اگر چه ما هزینه های غیر تولیدی را یادآور شدیم بیشترین بحث ما کانونش هزینه های تولیدی بود این تمایل به هزینه های تولیدی، میراثی از گزارش خارجی است که بیشترین جایگاه مورد توجه به آن در جدایی و طبقه بندی هزینه های مرتبط محصول به خاطر اهمیت آن در ارزیابی موجودی هاست. نتیجه برای حسابداری مدیریت کاملا متفاوت است اگر چه هزینه های ساخت اغلب بیشترین ترکیب تاثیر گذار در مجموع هزینه ها هستند، هزینه های غیر تولیدی که پیشتر هزینه های از فعالیتهای پژوهش و توسعه، داد و ستد و فروش و تدارکات هستند بزرگ و رشد یافته در بیشتر سازمانها زیرا جایگاهای رقابت در سازمانها به سبب تقاضا افزایش یافته است. یک افزایش، شناختی که مدیریت از هزینه های غیر تولیدی دارد این که یک شرکت کننده منبع در موفقیت مالی سازمانها ست.

اسلاید 100: هزینه های غیر تولیدی، مثل هزینه های تولیدی شامل هر دو قابل تغییر و ترکیبات عمومی ظرفیت می باشد به طور سنتی حسابداری مدیریت به هزینه های غیر تولیدی به طور یک منبع بزرگ از هزینه هایی که باید اداره کند بوسیله بودجه تخصیص یافته دوره ای نگاه می کند. برای مثال مخارجهایی که در اقلام تبلیغات هستند تعيين می کردند از سوی ما که می توانیم به ماموریت مان در به انجام رساندن تبلیغات نسبت بدهیم. هزینه های غیر تولیدی که جذب شده اند بیشتر مورد توجه هزینه های مرتبط مشتری هستند اینها شامل بهای تمام شده فروش محصولات به مشتری، قرار دادن محصولات در دست مشتری به صورت خدمات پس از فروش به مشتری می باشد این هزینه ها قابل توجه هستند، و آنها می تواند خیلی وسیع باشد از یک مشتری به مشتری دیگر. سازمانهای بسیاری که سرگرم این چندین تعهداتی هستند را حسابداری مشتری مدار نامیده اند، جهت تعیین سود دهی بازرگانی به مشتریان مختلف یا انواع مختلف مشتریان. سیستم حسابداری مشتری مدار موجب شده بعضی سازمانها مشتریان خاص خود را رها کرده یا برای درآمد خدمات تفاضلی بر اساس خدماتی که مورد نیاز مشتریان است تدارک می بیند زیرا که بسیاری از خدمات مشتری، به جای مبلغ خرید با تعداد مشتریان متناسب است. (مثال واضح صورتحساب ومقیاس خوانده شده در این فصل را بیاد بیاورید). جایگزینی سیستم بها یابی تجاری با حسابداری مشتری مدار دارای اثرات بوده است که مشتریان از بزرگ به کوچک تغییر یافته که چنین هزینه ها را ایجاد کرده است. زیرا که ما به شروع در یک مکانی نیاز داریم از آنجائیکه هزینه های تولیدی زیاد هستند و ما نیاز مندیم به دوره از غوطه ور کردن شما با جزئیات هستيم. در اين فصل هزينه هاي توليدي مركز توجه هستند. بنابراين شما بايد به خاطر داشته باشيد كه هزينه هاي غیر تولیدی مهم هستند و اکنون جذابیت قابل توجه ای برای بسیاری سازمانها هستند.

اسلاید 101: ارزیابی کارائی سود در lynn,s landscaping sevvices رجوع کنید به lynn,s landscaping sevvices ، ما الان در یک موقعیتی قرار گرفتیم که درباره برخی مشکلات شرکت فکر میکنیم چنین تذکرات توانا به مشکلات پیشنهاد دهید. اولا، شرکت lynn طراحی طرح بندی تجاری را به خودش داد و حق الزحمه خودش یک مشکل برای پتانسیل مشتریان نیست برای اینکه آنجا به طور واضح بزرگ وجود ندارد تا به این واحد تجاری وارد شود یک رقیب فاقد پیشنهاد که landscaping های دیگر اعتقاد دارند که طراحی طرح بندی واحد تجاری در قیمتهایی که lynn هزینه کرده است غیر مفید است. هر یک از آن دو مشکل lynn بیشترین تاثیر را از رقبایش یا بطور جدی دست کم گرفتن هزینه هایش دارد. بنابراین ممکن است خطا کار راهی را به هزینه ها تخصیص بدهد که الان موجود است مطالعه دقیق برای این هزینه ها مورد نیاز است. فرض کنید تجزیه و تحلیل و اختصاص هزینه ها، اطلاعات نشان داده شده در جدول 22-2 را آشکار می سازد. 300000 دلار هزینه ها، انعکاس می دهد هزینه های عمومی تجاری (اجاره یک ساختمان، جایی برای انبار تجهیزات Lynn، هزينه تلفن و هزينه هاي صورت حساب) در حدود 40000 دلار، بقيه هزينه ها هزينه تجهيزات هستند. علاوه براین آن اصلا تجهیزات تولید نمی کند به جز کامیونهایش را که سهیم می شود به طور مساوی به همه واحد های تجاری) که بیشتر در این بخش از واحد تجاری مورد استفاده است. بهای تخصیص قابل محاسبه است بوسیله تقسیم هزینه فعالیت بر ظرفیت مقدار تخصیص قابل محاسبه است بوسیله ضرب بهای تخصیص در ظرفیت استفاده شده. تجزیه و تحلیل تجهیزات استفاده شده در تشخیص واحد تجاری که در طراحی طرح بندی واحد تجاری استفاده می کند از بعضی هزینه های تجهیزات که نگهداری می کند تا کاهش یابد هزینه های دستمزد در آن بخش که هزینه بهای تمام شده ماشینها بیشتر است به طور مخصوص تجهیزات شامل یک بلدوزر و گریدر کوچک است که حساب شده برای هزینه های اصلی در این بخش:

اسلاید 102: جدول 22-2 lynns landscaping sevvices:

اسلاید 103: جدول 23-2 lynns landscaping sevvices صورت درآمد خط تولید:

اسلاید 104: با این اطلاعات، اطلاعات سود اصلی می تواند از نوع طرح شده در جدول 23-2 توجه کنید که تعداد سود هر واحد شامل 40000 دلار هزینه های اساسی تجاری و 10000 دلار هزینه های ظرفیت حمل و نقل استفاده نشده نمی تواند باشد. زیرا هیچ راه مخصوصی برای اختصاص این هزینه ها به هر یک از این سه خطوط و احد تجاری نبود آنها باید تامین شود به وسیله تولید روغن نباتی بوسیله هر سه خطوط تجاری. اکنون که هزینه های ثابت به طور مناسب برای هر سه عملیات تجاری نشان داده شده است. ما یک تصویر خیلی متفاوت از این سازمان داریم اولا ما می بینیم که تلاشها در چن زنی علفزار و دیگر نگهداشته شده ها تقلیل یافته است. آن چنان که Lynn انجام می داد غیر خردماندانه بوده است. هر دو واحد ها ظرفیت بلا استفاده ای دارند که ادامه می دهند به ایجاد سطح يكساني از هزينه ها به عنوان كاستن سطح فعاليت. واحد تجاري طرح بندي يك ضرر كننده و زحمت كش اصلی در سود دهی این واحد تجاری می باشد بهای تمام شده تجهیزات مخصوص به طور آشکار انعکاس نمی شود در قیمتهای هزینه شده برای این کار این تایید اولیه بدگمانی می کند که قیمتهای lynn آنچنان پایین است که آنها به تشویق تقاضا و عدم تشویق به رقابت هستند.Lynn به افزایش قیمتها در واحد طراحی طرح بندی و افزایش حجم در کره زیاد و چمن زنی علفزار و ترکیبات نگهداشته شده دیگر از مال تجاریش به بهتر استفاده کردن ظرفیت موجود نیاز دارد

اسلاید 105: خلاصه فصل 2:این فصل اهمیت تصور تفاوت هزینه ها برای اهداف مختلف را معرفی کرده است. این تصور به معنی آن است که: بهترین روش، تنها محاسبه بهای تمام شده نیست محاسبه مناسب هزینه ها انعکاس می دهد چطور یک تصمیم سازنده هزینه ها را مورد استفاده قرار خواهد داد.اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری (GAAP) چطور فراهم می کند اطلاعات مالی را برای افراد خارج از سازمان، توصیف اینکه چطور هزینه ها باید برای گزارشگری خارج از سازمان محاسبه شود. GAAP نیاز برای ثبات در گزارشگری را انعکاس می کند زیرا ما مطمئن مردم چطور از اطلاعات هزینه ها در گزارشگری مالی استفاده می کند. به خاطر اینکه GAAP تنها از هزینه های ساخت به عنوان هزینه های محصول رفتار می کند. آن به هزینه های فروش عمومی و اداری در گزارشگری بهای تمام شده محصول شامل نمی شود.تصمیمات سازنده درون سازمانی از اطلاعات بهای تمام شده در تعداد زیادی از روشهای مختلف و نتایج رویکردهای مختلف برای محاسبه هزینه استفاده کند. در تجزیه و تحلیل – حجم – سود، ما دیدیم که یک رویکرد مدل مالی، در تعریف منحنی بهای تمام شده مجموع هزینه های متغیر که شامل هزینه های همه منابع انعطاف پذیر (تولیدی یا غیر تولیدی) تحقق می یابد تا کالا یا خدمات ایجاد شود. این این یک نقطه مقابل زیرکانه برای اندیشه GAAP از هزینه ها فراهم می کند که تنها شامل هزینه های ساخت می باشد

اسلاید 106: بحث استفاده شده در فصل مثالی از محاسبه هزینه های پرواز یک شخص از لندن به زوریخ جهت روشن ساختن تفاوتهای زیاد استفاده اطلاعات بهاست. دوباره ما محتوی تعریف تصمیم متناسب تعریف و محاسبه بها را می بینیم.این فصل نظریه مهم هزینه فرصت از دست رفته را معرفی کرده که وقت یا برگشت دارایی چند منظوره ای را که در یک پروژه خاص استفاده می شوند چشم پوشی می شود.همچنین در این فصل ایده های کوتاه مدت و بلند مدت هزینه ها مطرح شده، که با نظریه متخصص اقتصاد درباره هزینه های حاشیه ای کوتاه مدت و بلند مدت برابر است. اهمیت انتقادی مفهوم هزینه های کوتاه مدت، که انعکاس می یابد دربهای تمام شده می تواند به وسیله تصمیمات ایجاد شده در کوتاه مدت تحویل شود. هزینه های کوتاه مدت محاسبه شده بله استثناء هزینه های ثابت است. زیرا ثابت هستند در یک مکان نمی توانند تغییر یابند بوسیله تصمیماتی که در کوتاه مدت گرفته می شود. بنابراین تخصیص هزینه های بلند مدت، هزینه های ثابت را شامل می شود زیرا حسابداران مدیریت همه هزینه های موضوعی جهت تغییر را در بلند مدت را فرض می کنند.مثال ارائه شده شرکت خدماتی بقالی Ferd روشن می سازد که رفتار هزینه های سازمانها و تعریف های متفاوت هزینه تهیه شده در این فصل در نتیجه تهیه کردن یک خلاصه از معرفی مفاهیم هزینه که در این فصل اشاره شده است را فراهم می آورد.سپس فصل به در نظر گرفتن چگونگی واحد و دسته مرتبط، محصول، مشتری و فعالیتهای احتمالی تجاری مرتبط که می تواند رفتار هزینه های سازمانی و فراهم کردن یک مقدمه مهم برای رفتار هزینه ها تغییر کند که تعدیل و ادامه نظریه معرفی هزینه های ثابت و متغیر به روشنی در این فصل است.

اسلاید 107: پایان

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید