حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

حسابداری و مدیریت هزینه

1- تبیین اندازه‌گیری 2- مدیریت هزینه، رویکردها و کارکردها و تکنیک‌ها 3- توصیف، تبیین و تحلیل مهندسی مبتنی بر کاربردهای آن 4- مهندسی حسابداری، مفهوم، چارچوب و اصول آن 5- بیان مصادیق کارکردهای مهندسی حسابداری در حوزه‌های مختلف نظیر بهای تمام شده، حسابرسی، گزارشگری … 6- جمع‌بندی و پرسش و پاسخ ارتقاء دانش حسابداری و توانمندی و هم افزایی کاربردی مخاطبان جهت فرآوری اطلاعات مربوط و قابل اعتماد برای تصمیم گیری مدیران با رویکرد مدیریت هزینه ارزش آفرین

shahin

38 صفحه
384 بازدید
19 دی 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
حسابداری و مدیریت هزینه

صفحه 3:
هدف اصلی: ارتقاء دانش حسابداری و توانمندی و هم افزایی کاربردی مخاطبان جهت ۶ فرآوری اطلاعات مربوط و قابل اعتماد برای تصمیم گیری مدیران با رویکرد مدیریت هزینه ارزش آفرین

صفحه 4:
سرفصل تسبیینندازهگیری-1 مديرييتعزينه. رهيكرهها و كاركردها و تكنيكنا -2 توصیفتبییرو تحلیلمهندسی‌مبتنیبر ک اربردهایآن-3 مهندسی حسابداریمفهوم. چارچوبو لصول‌آن-4 5- ‏ها ابدایعدر حوزههایم ختلفف ظیر‎ ee ‏بهایتمام شدم حسابرسی گزایشگری‎ .. ه02 6- ‏يرسشو ياسخ‎ gout ear

صفحه 5:
تئوری اندازه‌گیری :در این خصوص اندیشمندان زیر اظهار نظر نمودند * کمپ بل(۱۹۳۸): انتساب شماره‌ها در بیان ویژگی‌های سیستم‌های مادی < (اقلام) باستثناء اعداد» براساس قوانین کنترلی اين ویژگی‌ها استیونس (۱۹۵۱): انتساب اعداد به اهداف یا رویدادها طبق قواعد >

صفحه 6:
معیارهای اندازه گیری: معیارهای بنیادی . ۴ با مراحعه به قوانین طبیعی یکی از اعداد را بدون این که به اندازه‌گیری متذیر < .دیگری بستگی داشته باشد. به ویژگی مورد اندازه‌گیری نسبت داد میارهای استتتای < .به دو یا تعداد بیشتری معیار سنجش بستگی دارد > مثال در حسابداری: سود. که از جمع و تفریق هزینه‌ها و درآمدها منتج ۴ و معيارهاى حكمى ‏ ۶ نوعى اندازهكيرى در علوم اجتماعى و حسابدارى است كه براى تعريف قراردادى * روط به صقات قایل مشاهده مشی‌های یک مفیرم مشجص تکار مد

صفحه 7:
اندازه گیری در حسابداری .انتساب مبالغ به صفات یا ویژگی‌های اقلامی است که اندازه گیری می‌شوند < در حسابداری مقصود از فرآیند ستجش با اندازه‌گیری اقلام این است که < برای موضوع هزینه یا رویداد متعلق به یک واحد تجاری مبلغ پولی تعیین کرد که از نظر کمی معقول باشد و پایان کار باید به گونه‌ای انجام شود که بتوان جمع اقلام را تعیین کرد و هنگام در صورت لزوم بتوان آنها را 0 ابزار اندازه‌گیری در حسابداری پول است که فرض می‌شود در طول دوره ۴ .مالی ثابت است

صفحه 8:
مزابا ,۰ شانگر ی کولحد ارزش ات1 < ولحد لندازهگ یریم شتر کی رلی رویدادها و ولقعیهاین امتنجانس-2 ۲ ‎a‏ ملمکان‌جمع و تفریقرویدادهایمختلفرا ف رلهم‌مین‌ماید -3 < ل ۳

صفحه 9:
محدو د بت: عدم لمکانتصویر جامع و مانع‌از رویدادها و وضعیتن جاریت وسط 17 ۰ زارش‌ایحسابدایی 7 هلت عد ور قنوتخرید آن لثر رم ام( بش ده و نارد 3 عدم ام کارا عکاست جربه و ‎32s ye eres‏ تولید ساير رويدادهائغيرمترقبه و ياارلئه محصولاتمرغوشر توسط وقبا در زارشا

صفحه 10:
مبانی اندازه‌گیری در حسابداری بهایتمام شده تدریجی-1 ارزش‌جایگزیتی-2 oo ‏(معاماهیع‎ sity)! اريشجايى(فعلى تنزي[شده -4 ارزش‌خا اب اریافتنی(ت سوبه) -5 ل ۳

صفحه 11:
منابع خطا در اندازه گیری عملیاتلنداز هگیری-1 لندازد پیما -2 زار نیک بری-3 محیط -4 نامشخصبوهزويزكوص فت 5

صفحه 12:
2 مدبريت هزينه :هدف بنكاهها کمک به حداکثر رساندن سود و ارزش شرکت در حال و آینده است. هدف مذکور به ایجاد نظام مدیریت هزینه‌ایی مرتبط است که به بقاء در .رقابت جهانی و توسعه مستمر منجر گردد *تعریف جموعه‌لیاز تکنیکها و ابرلیک نترلو توسعه ف عا لیقا -1 فرليندها تولیدتو خدماتن(ب رنکه 1۹۹۸) مجموعه لقدلماتی‌که مدیریتب رلیت امیزوضایتم شتریان همرله با -2 کنترلو کاهش‌مستمر هزینه‌ها با رعایتک یفیتمورد لنتظار (رهنمای ۱۳۸۷ ل ۳

صفحه 13:
نظام اصلى مدبریت هزبنه شمه رد تقیم بر تعهد و اعتفاه 27 ‎oe eS‏ مستمر. رضایت مشتری و برنامه‌ریزی راهبردی در بکارگیری کارکنان در همه سطوح و سازماندهی دارد که به بهبود و توسعه .فعالیت‌های ارزش زا و حذف فعالیت‌های فاقد ارزش منتهی شود

صفحه 14:
دارای ارکان زیر است: نظام خودارزيابى مستمر با تمركز بر هزينهيابى بر مبناى قعاليت

صفحه 15:
as هدف نظام مديريت هزینه شناساییتاثیر بهایتمام شده بر تصمیماتمدیریز طریق-1 الف: ارزیابی منابع مصرف شده در انجام فعالیت‌های سازمان ب: ارزیابی تاثیر تغییر فعالیت‌ها بر بهای تمام شده مکبه مدیرلراز طریق‌شناسایی ف_عا. لیفاوارنشزا و ف عا لیهایف اقد -2 اريش مشک مدیریتجهتت دویرسترلتژیارزشفرینک سو کار و - ادینه ن_مومنت_فکر مدیریلستراتژیکارزشفریراز طریقپ یلد ‎za‏ مدیریتهزینه لسترلتژیکارزثآفرین

صفحه 16:
استراتژی مدیربت هزینه ماورا و نایابوکا (۲۰۰۵). استراتژی مدیریت هزینه را برای ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه :قرار دادند. آنها معتقدند مدیریت هزینه به‌صورت دقیق مجموعه‌ایی از راهکارها و روش‌ها برای مدیریت کارآمد و اتخاذ تصمیمات اثربخش. در معنای گسترده به‌صورت یک حلقه و نگرش و مجموعه‌ایی .از سازکارها جهت ایجاد ارزش بیشتر و هزینه کمتر وایک راماسینگه و آلا واتیج (۲۰۰۷). عوامل کلیدی روش‌های ژاپنی در تحقق استراتزی :مدیریت هزینه را به شرح زیر ارائه داده است نگام به بازار -1 تمركز بر كيفيت-2 ثباتو بايدايبوسهم ضايعاتدر ‎tele tah‏ مام شده -3 بهبود مستمر -4 ا یکبارچگیاز طریقایتباطات-5 ‎Voi,‏

صفحه 17:
مدیریت استراتژیک و مدیریت هزینه استراتژیک مدیریت استراتژیک عبارت از توسعه وضعیت رقابتی قابل دستیابی بنگاه اقتصادی است که وظایف اصلی آن و ارائه (2005) ‎Blocher and et. al‏ سودمندی اطلاعات مدیریت هزینه در جدول زیر براساس دیدگاه شدة اسث 1 مورد نيآز اتخاذ تصمیمات استراتژیک با انتخاب محصولات روشهاى توليد, تكنيئها و كانالهاى بازاريابى و ديكر تصميمات بلندمدت مورد نیاز جهت تصمیمات پشتیبانی نظیرا جايكزيني تجهيزات؛ مدیربت جریان نقد بودجه بندی خرید مواد و خدمات, برنامه‌ریزی تولید و قیمت‌گذاری مورد تباز جهت تدارک و بکارگیری مبنای اثربخش در شناسایی عملیات غیرکارا و روش‌های مناسب اعطای پاداش و ایجاد انكيزه براى مديران مؤثر مورد نیاز جهت تدارک اطلاعات حسابداری مرتبط با موجودیها و دیگر داراییها و ارائه گزارش‌های مالی موردنیاز و استفاده از آن برنامه ریزی و تصمیم‌گیری کنترل عملیاتی و مدیریتی تهیه و تدارک گزارش‌های مالی

صفحه 18:
بنابراین نظام مدیریت هزینه استراتژیک, مسئولیت تهیه اطلاعات مدیریت ستراتژیک اثربخش نیازمند است را برعهده گرفته و حسابداران مدیریت در توسعه و بهبود اطلاعات «مديريت هزينه نقش مؤثرى ايفاء می‌نمایند هزينه كه جهت انجام وظايف مدير

صفحه 19:
استراتژی‌های مدیریت هزینه استراتوی مجموعهابی از سياست‌هاء رویه‌هاء روش‌های نجاری است که .موفقیت بلندمدت تحقق می‌بخشد استراتژی‌ها الف: کوتاه مدت و تاکتیکی میتنی بر اهداف کوتاه مدت ب: بلندمدت و استراتژیک مبتنی بر تغییر نگرش در فرهنگ سازمانی و کسب وا ‎oe ty Sen sales‏ ر كارا علات و سور در رابت 0 ل ۳

صفحه 20:
انواع استراتژی کوناه مدت Leni keels 5 علیقلستخیلم -2 غیبتهاوطلانه -3 کار مشترک4 لنتقلل-5 بازخرید -6 خريد سنولت 7 بركتروو لخرلج -8 تعطيلكارخانه ! شعلبنمايندكيها !/ تغيير مكان-9 کاهثشندازم -10 =

صفحه 21:
a تولید به موقع با دیگر مسیستم‌هایتولیدی» ناسنس ‎ple‏ 5 انواع استراتژی بلندمدت اا تامينكالاو خدماتاز خايج -2 لنتقل[خدماتمستقيم -3 لنتقل[خدماتتداركاتى- 4 مديريتينجيره توليد و عرضه -5 (01311)) مديريتهزينههاىمربوط به خدماتمشتروو ايتباط با مشتريان-6 به روزيسانوفر]ويىو بهره كيرواز رمشهائنوين- 7 ‎(ERP)‏ مدیریبرنامه ‎a‏

صفحه 22:
2 مراحل تدوین استراتزىهاى مديريت هزينه الف: مرحله شروع مبتنى بر طرح يا يروزه كه هزينهبر است (مدل مبتنى بر ‎(eb‏ ب: مرحله رشد مبتنی بر تمایز محصول (مدل راه‌حل‌ها) ج: مرحله رشد مبتنی بر ظهور بازاریابی توده‌ای و گسترش بازار با رقابت دوت 2 ند ردن ‎pee‏ د: مرحله رشد متمركز بر توسعه بازار مشتريان (مدل خدمات مصرفى / پرداختی) هن مرحله نگهداری یا ته انباشت هزینه‌ها (مدل حفظ مشتریان مبتنی بر کاهش. ثابت نگهداشتن و کنترل هزینه‌ها

صفحه 23:
نکنیک‌ها و ابزارهای مدیریت هزینه 86000۳0۵۴9 .. انگوبدایی(محکودزیق) -1 ۷ مدیریت یفیتجای -2 0 بهود مستير و هزينديابوكايزن-3 8188888 مديريتهزينهيابي بودجدريزئير مبناوفماليت4 00 مپدسیجند -5 نام :10/101091 ت-وری حنودیهاو عملکرد سیستم -6 7- ‏تولید مشتریمنایوانوه‎ Mass Customization ‎JIT, Kanban, LeAgile‏ نظام تولیدبه موقع نظام کانبزو تظام نابچایک8 ‏۸ | 6۵0 توليدو طراحيبه كمكرلياته -9 ‏۸ ,۴۲۸5 ,۸0201۳۵6100 اتوماسون نظام تولید منعطفو نظام توليد يكبليجه رلياقه -10 ‎Target Costing‏ هزينه يابيهدف-11 ‎Life-Cycle Costing‏ هزینه عم کلل-12 ‎Quality Costing‏ — هزينه كيفيت13 ‎Value Chain‏ ينجيرهاريش-14 ‎15-3 gests BSC ‎Lean, Value, Back flash, Process, and Product Costing‏ سایر رمشهایهزین‌بابی! ‎

صفحه 24:
24 و کارکردهای آن ویژگیها بدیهی و توانمندی اندازه‌گیری چارچوب‌مند و قانون‌مداری اعتبار و روایی قابليت اعتماد و اتكاء و رسيدكى قابليت كنترل و مقايسه بالا مبتنى بر انديشه مغزافزايى محصول آن سخت افزارى و نرمافزارى مبتنی بر تفکر پارادایمی (دیدگاه مشترک) ویژگی معیاری» شاخصی, ضابطه‌مندی کدی کته وین مت اد مرن ما

صفحه 25:
25 چرا تفکر؟ 3 بهره‌مندی از ویژگی‌های ذکر شده دارا بودن فلسفه و اصول» پیش‌فرض. فرضیات آزمون‌پذیر * توان پاسخگویی به نیازها نسبتاً بدون محدودیت ۶ ل ۳

صفحه 26:
اهمیت تفکر مهندسی اهمیت آندازه‌گیری در مدیریت بدیده‌ها مرها مولفه‌هاء اقلام موفر بر ۶ تصمیم گیری و برنامه‌ریزی محیط و تغییرات اجتناب نایذیر و انکانانذیر عل الخصوص در حوزه‌های < فناوری, رقابت و نیاز مشتریان نیازهای اطلاعاتی مستمر متنوعء منعطف و تقریبا پایدار ضرورت تعامل با علوم دیگر جهت هم‌افزایی مبتنی بر پارادايم سیستمی کی هزینه > > > کارایی ۰ اهمیت بقاء و تداوم فعالیت و ارزش‌آفرینی له ۳ 2

صفحه 27:
کارابی

صفحه 28:
28 مهندسی حسابداری -پارادارم جدد است ۶ .مبتنی بر تفکر و کاربست مهندسی است ۲ < ‏تعامل حانش حسایداری با علوم مهندسی است‎ ale. کمتردن مجدودیت, در حوزه‌های محتلف حسانداری اعم از مالی صنعتی , ۶ مسرت و حسارسی کارارد دارد: .به حسابداری, مفهوم فناوری (تکنولوژی) و فنی می‌بخشد به حسابداری به‌عنوان یک رشته علمی که مبتنی بر سنجش و اندازه‌گیری 7 ااي لا >

صفحه 29:
29 فلسفه علمی و ضرورت مهندسی حسابداری آهمیت اندازه‌گیری در حساذاری < اهمیت اندازه گیری در مدیریت ۴ اهمیت محتوی و کیفیت حسابداری در مدیریت ۲ معادله حسابداری بر پایه منطق ریاضی است و توسط یک ریاضی‌دان ۲ (پاچیولی یا پاکرسی) معرفی شد دقت در اندازه‌گیری ۶

صفحه 30:
30 اصول حسابداری مبتنی بر رباضی معادله پایه‌ایی حسابداری (۱) ۶ دارایی - بدهی + حقوق صاحبان سهام معادل سط بافته (۱) < دارایی - بدهی + حقوق صاحبان سهام + (درآمد- هزینه) معادله بسط یافته (۳) با رویکرد منابع و مصارف ۲ هزینه + دارایی - بدهی + حقوق صاحبان سهام + درآمد

صفحه 31:
a1 تسهیل درآموزش حسابداری پالاخص معادله ۳. زیرا کاملاً مبتنی بر منطق ریاضیات است یعنی < .خاصیت جمع و تفریق در آن مستتر است قابلیت فهم آسانتر. برای مثال سمت راست معادله گویای تبعیت از قوانین یکسان یعنی بدهکار و ۶ بستانکار کردن است (دارایی و هزینه یعنی نشان دهنده مصرف وجه نقد) ارائه بهتر مبادلات برای مثال در مبادله خدمات بین دو بنگاه خدماتی: نظیر افزایش در هزینه پا < «افزایش درآمد همراه است درک و سهولت در انجام ثبت‌های اصلاحی, اختتامیه و افتتاحیه ات در تعریف عناصر صورتهای مالی نظیر تعریف از درآمد در معادله حسابداری مبتنی بر منطق ریاضی است. زیرا افزایش در درآمدها در سمت چپ معادله یا باید با افزایش در دارایبها در سمت راست معادله و يا کاهش بدهی‌ها در سمت چپ معاطه يا تركيبى از هر دو نبال شود كه متجر به توارن معادله و تزانامه مى كردت که از اصول .معادلات خطی تبعیت می‌کند و مفهومی ریاضی است پویا نمودن مطالعات حسابداری مبتنی بر بهره گیری از اصل جمع زدن در عناصر درآمد 2 با استفاده از دیدگاه ریاضی 5 ری ا

صفحه 32:
مولفه‌های گسترش حسابداری مبتنی بر رباضی بعنی مهندسی حسابداری ریاضیات ‏ < 3 ‎GAAP‏ اصول و فروض پذیرفته شده حسابداری ‏مهارتهای کسب و کار : حسابداری فن است و قابلیت فراگیری دارد مشابه ۴ روشهای مهندسی ‏معيار اندازهكيرى در قالب واحد اندزه گیری نظیر پول ‏ ۶

صفحه 33:
کاربردهای ریاضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسابداری) (ا) برنامه‌ریزی‌خطی-1 واژه‌ایی است که محدوده وسیعی از تکنیک‌های ریاضی نظیر دیاگرام دو بعدی و روش سیمپلکس را در بر می‌گیرد که هدفشان بهینه نمودن عملکرد (کارایی) برحسب ترکیب منابع اعم از سود يا هزینه است :کاربردها تخصیص منابع مانند مواده دستمزده سرمایه و غیره برای بهینه نمودن هزینه .و حداکثر نمودن سود تخصیص منابع در فرایند بودجه ریزی عملیاتی در محاسبه ترکیب .مصرف مواد لو و3

صفحه 34:
کاربردهای ریاضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسایداری) 2- ‏وششوداده‌ها‎ bile 3 (DEA) ‏اين روش مبتنی بر الگوی ریاضی در چارچوب ریاضیات کاربردی ارائه گردید که‎ ‏و ... جهت ارزیابی کارایی با استفاده از 926 12۰)ن) مدل‌های مختلف آن نظیر‎ چندین ورودی و چندین خروجی بکار می‌رود :کاربردها کارا از غیرکارا (لا0۱۷]) حسابرسی برای سنجش واحدها و بخش‌های تصمیم گیری ابداری جهت سنجش مسئولیت مراکز مسئولیت در نظام حسابداری مسئولیت و شناسایی واحدهای اقتصادی کارا ضمن بهره‌گیری از اطلاعات .4 حسابداری به‌عنوان ورودی و خروجی‌های مدل

صفحه 35:
کاربردهای رباضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسابداری) (ال) سيستجائهوشمصوعى-3 مجموعه‌ایی از روشهاى مهندسى مبتنى بر منطق رياضى جهت اندازهكيرى مسائل مبتلا به بنكادها در و ژنتیک (ل/إ1122آ) منطق فازی ۷(۷(۰(/) محیط‌های کسب و کار نظیر شبکه عصبی مصنوعی ۸6(۰) الگوریتم بردها شبكه عصبىمصوعئبا قابليتكاربرد در ييشبينىهزيندها و درلمد منابعو مصايفدر -1-3 حسابدارىبرنامهريزىما در مدیریتما یو پسیشوینیورشکستگیو تقلبمالی‌سبتنیسر دادمهای حسابداری‌در فرلیند حسابرسی طقف اییب | ق اب لینک اربرد جهسارزیابی‌ری ارسيو همجن شفت قلنینا بهرهگیرواز 2-3 هقی مان وس سس ساره اعبسهینه مبتنیسر داده‌های‌جسابدارعدر ‎a SE A ee‏ ریب هام و بسزار در مديريستسهام وک کج در حسابدا ايعجهتر زيابى,لمحلهاىم ختلفدرلنولع ت صمیمات3- -3 ۳ دادمهای‌حسابدا رین ظیر تصمیما تساخت‌خرید لسترلتژیم ختلفف روش تحليل: قاط ...۰ .بو فاوتیو محصولاتم شت کیت حلیلس فارش‌خاص ‎ ‎ ‎35 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 36:
کاربردهای ریاضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسابداری) :(65) سیستم‌های‌خبره -4 .مجموعه ایی از روش‌ها و قواعد مبتنی بر نظر خبرگان نظیر سیستم خبره فازی و غیرفازی است :کاربردها یستم خبرم ف ازوبا قابلیشک یبرد در حسابدارین ظیر مدیریتهزینه و پیادسازی-1-4 از طریقت-جزیه و تحلیلکیفیو ک می‌مبتنیسر لسندلاللبتکار و کشفو قانوق ‎ABC‏ ‏به منظور سادمسازیو تسهیلپر 0۳۱۷6۵۲(۰] +005)) برل وإنتخابمح ركهائهزينه ۰ جرای :سیستم خبرم غبرفازیب | قابلیتک یبرد -2-4 الف: در حسابداری نظیر بودجه‌بندی سرمایه‌ایی» ارزیابی کنترل‌های داخلی تصمیمات تداوم ... »فعاليت. پیش‌بینی ورشکستگی, برنامه‌ریزی مالیات حسابرسی شامل افزایش کارایی زمان حسابرسی. کاهش هزینه‌های دعاوی قضایی و توافق .بيشترء افزايش قابليت اطمينان با بهرهكيرى از نظام خبره 7 3

صفحه 37:
کاربردهای ریاضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسابداری) (/01) داممكايى-5 این روش يل ارتباطى ميان علم آمارء ‎geal‏ هوش مصنوعى, الكوشناسى. فراگیری ماشین و بازنمایی بصری داده‌ها نظیر درخت تصمیم گیری, شبكه عصبى .و شبکه گمانه‌زنی بیزی» رگرسیون لجستیک است ؛کاربردها 5ابلیتک برد در جساپدایی ظیر 5 شفة هلب بتنوبر نسبهائها لى-1-5 و ارنيابىماياتىمبتنىبر كزارشهاىمالىو مديريتهزينه از طریقطرلحیت اب رگرسبون‌هزینه‌ها ب رلیپ یش ینی‌هزینه‌ها و ويشكستكوو ارزيابىس لامتمالى قابلیتک برد در حسابرسین_ظیر رسیدگیبه ریسکت_قلبو ارزیابی-2-5

صفحه 38:
38 کاربردهای ریاضی در حسابداری (مصادیق عملی مهندسی حسابداری) (05) سیستم‌هایدیامیکی-6 یک روش مبتنی بر رایانه است و به‌عنوان روش حل مسائل پیچیده از طریق شبیه‌سازی رایانه‌ای تلقی می‌شود که از منطق ریاضی و مهندسی بصورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره می‌گیرد. از کاربردهای با اهمیت آن در مدیریت هزینه با هدف کنترل آن و سنجش مسئولیت از طریق ارزیابی جریان خرید مواد و خدمات از زمان خرید. حمل و تحویل آن؛ و ارسال رات

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان