علوم مهندسی معماری و عمران

حسابرسی دولتی طرح های عمرانی

hesabresi_dolati_tarhaye_omrani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حسابرسی دولتی طرح های عمرانی”

حسابرسی دولتی طرح های عمرانی

اسلاید 1: حسابرسی دولتی طرحهای عمرانی

اسلاید 2: مقدمه پایه انجام معامله در اجرای طرحهای عمرانی قیمت هایی است که از پیش باستناد ماده 33 قانون برنامه و بودجه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب فهرست بهاء تهیه و به دستگاههای اجرائی ابلاغ شده است و مطابق تبصره 1 ماده 80 قانون محاسبات عمومی مبنای تهیه برآورد اولیه می گردد.

اسلاید 3: تا کنون قیمتهای اجرای کار در طرحهای عمرانی در 16 رشته مشخص و به صورت فهرست بها به شرح ذیل منتشر شده است 1- ابنیه 2- تاسیسات برقی 3- تاسیسات مکانیکی 4- راه و باند فرودگاه و زیرسازی راه آهن 5- آبیاری زه کشی 6- شبکه توزیع آب 7- خطوط انتقال آب 8- شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب 9- چاهها و قناتها 10- سدسازی 11- واحد عملیات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در امر مطالعات تفصیلی 12- راهداری 13- ترمیم و بازسازی معابر شهری 14 – انتقال و توزیع آب 15- آبخیزداری 16- آبیاری تحت فشار

اسلاید 4: قیمتهای پایه فهرست بهاءقیمتهایی است که در فهارس پایه مربوط , قیمت آن اقلام مشخص شده است .

اسلاید 5: قیمتهای غیر پایه فهرست بهاءقیمتهایی است که در فهارس بهای اقلام آن درج نشده و یا اگر اقلام آن درج شده , قیمتی برای آن مشخص نشده است. این گونه اقلام با بررسی مهندس مشاور قیمت یابی شده و به صورت اقلام جداگانه که به اقلام ستاره دار ( غیرپایه ) موسوم است , استفاده می گردد در صورتی که برخی از رشته ها قیمت پایه نداشته باشد از طریق مشاور فهرست خاص تهیه و پس از تایید شورای عالی فنی قابل استفاده می گردد.

اسلاید 6: برآورد اولیه برای اجرای یک پروژه مثلا احداث یک کتابخانه ابتدا مهندس مشاور نقشه و مشخصات و احجام کار پروژه را تهیه و سپس احجام را در قالب فصول فهرست بها مثلا رشته ابنیه برای کارهای ابنیه , از فصول رشته تاسیسات برقی برای کارهای برقی , و از فصول رشته تاسیسات مکانیکی برای کارهای مکانیکی ( لوله کشی و غیره ) ... منظور و به اصطلاح قیمتهای پایه از فهرست بها را بدست می آورد و در سایر فهارس بها به همین ترتیب عمل میگردد.

اسلاید 7: برآورد اولیه در صورتی که قیمت برخی از اقلام در فهرست بها موجود نباشد به صورت اقلام غیر پایه ( ستاره دار ) تهیه و با اقلام پایه جمع می شود. تبصره : برآورد اقلام قیمت غیرپایه ( ستاره دار) نباید از 20 درصد حجم اقلام پایه و غیرپایه قبل از اعمال ضرایب و تجهیز و برچیدن کارگاه بیشتر گردد. درصورتی که حجم اقلام ستاره دار بیشتر شود باید قبل از مناقصه به تایید شورای فنی برسد .

اسلاید 8: برآورد اولیه حاصل جمع اقلام پایه و غیر پایه در ضرایب بالاسری , منطقه , و بر حسب مورد ضرایب خاص ( ارتفاع و طبقات) به صورت خطی ضرب و با هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه جمع و حاصل آن برآورد اولیه نام دارد و مبنای مناقصه یا ترک تشریفات مناقصه موضوع ماده 80 قانون محاسبات عمومی کشور خواهد شد.

اسلاید 9: ضرایب عام( بالاسری ) مورد عمل در طرحهای عمرانی ضریب بالاسری : قیمتهایی که از طریق فهرست بها ( قیمتهای پایه ) و اقلام ستاره دار ( اقلام غیرپایه) تهیه می گردد , برآورد اجرای یک پروژه می باشد.به منظور جبران سود , بیمه , مالیات , و سایر هزینه های پیمانکار ضریب بالاسری منظور شده است که برای همه فهارس بها برابر 30/1 می باشد .

اسلاید 10: ضریب منطقه ای (عام در طرحهای عمرانی )ملاحظه می شود که فهرست بها دارای قیمتهای ثابت می باشد در حالی که اجرای کار در مناطق مختلف کشور با توجه به امکانات منطقه متفاوت است بنابراین برآورد اولیه در ضریب دیگری به نام ضریب منطقه ضرب می گردد این ضریب برای هر رشته از فهارس بها و برای هر منطقه و شهر متفاوت می باشد برای مثال جهت تهران و اصفهان ضریب منطقه ندارد یا به اصطلاح یک می باشد در حالی در جزایر خلیج فارس به 60/1 می رسد یعنی 60 درصد به برآورد اولیه اضافه می گردد . یاد آوری می گردد ضرایب مناطق در سراسر کشور برای شهرها و مناطق توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به دستگاههای اجرایی ابلاغ می گردد.

اسلاید 11: ضرایب خاص( ضریب ارتفاع و طبقات ) ضرایبی هستند که برحسب مورد و با پیش بینی در فهارس بها و برآورد اولیه در صورت انجام آن کار خاص قابل پرداخت می باشد.در صورتیکه پروژه مورد اجراء احداث ساختمان باشد ضرایب ارتفاع و طبقات بر حسب مورد قابل عمل است .

اسلاید 12: ضریب ارتفاع ( خاص در طرحهای عمرانی )در حالی که ارتفاع ساختمان یا دیوار یا سالن بیش از 5/3 متر باشد مقادیر در فرمولهای ذیل قرارداده و ضرایب را محاسبه و در برآورد اولیه منظور می گردد. Q=1 +4(H-3.5)(H+0.6) 2*100*H ضریب ارتفاع = Q ارتفاع بنا = Q

اسلاید 13: ضریب طبقات ( خاص طرحهای عمرانی)در صورتی که پروژه عمرانی در قالب یک ساختمان باشد قیمت تعیین شده در فهارس بهاء برای طبقه همکف و زیر همکف پیش بینی شده است , برای سایر طبقات , ضریب طبقات منظور شده است که با قراردادن مقادیر در فرمول ذیل , آن ضریب مورد نظر بدست آمده و در برآورد اولیه منظور می گردد.P=1+(1*f1+2*f2+…n*fn)+(1*B1+2B2…m*Bm)100*s ضریب طبقات = p (......و 2و1) مساحت هر طبقه = F مساحت کل = S

اسلاید 14: ضریب پیمان ( خاص طرحهای عمرانی ) برآورد اولیه پس از اعمال ضرایب آماده انجام مناقصه یا ترک تشریفات مناقصه می گردد , نتیجه مناقصه , مبلغ اولیه پیمان را مشخص میسازد و درانجام مناقصه یکی از سه وضع ذیل به نتیجه میرسد:1- پیمانکار با قیمت پیشنهادی برابر برآورد اولیه برنده مناقصه شود که در نتیجه ضریب پیمان یک خواهد بود.2- اگر پیشنهاد پیمانکار برنده بیش از برآورد اولیه باشد با تقسیم پیشنهاد پیمانکار به برآورد اولیه ضریب پیمان مشخص می شود . 3- حا لتی که پیشنهاد پیمانکار برنده کمتر از برآورد اولیه باشد .

اسلاید 15: هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه به منظور اجرای یک پروژه عمرانی برحسب کوچکی و بزرگی احجام کار , کارگاهی در کنار پروژه احداث و محل نگهداری ماشین آلات , مصالح , تجهیزات و محل زندگی کارکنان و کارگران در طول اجرای پروژه بوده و پس از اتمام پروژه , تخریب می گردد. ملاحظه می شود که کارهای انجام شده در این کارگاه بعنوان برآورد اولیه پروژه پیش بینی نشده و در صورت وضعیت پیمانکار منظور نمی گردد .به همین منظور مشاور قبل از انجام مناقصه هزینه ای بعنوان تجهیز و برچیدن کارگاه با توجه به دستور العمل مندرج در هر فهرست بهاء منظور و به جمع آورد اولیه اضافه می نماید . اگر برآورداولیه هر پروژه عمرانی بیش از 2500 میلیون ریال باشد باید هزینه مذکور برابر دستورالعمل مربوط , برآورد گردد. در غیر این صورت نیازی به برآورد ندارد.

اسلاید 16: نحوه پرداخت هزینه تجهیزو برچیدن کارگاه در صورتی که هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه بر اساس برآورد تهیه شده باشد پس از انجام هر قسمت از برآورد درصورت وضعیت ها پرداخت می گردد.در صورتیکه هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه یک قلم برآورد شده باشد به ترتیب زیرپرداخت می گردد 45 درصد آن پس از اجرای بخشی از تجهیز کارگاه 45 درصد دیگر پیشرفت کار 10 درصد پس از برچیدن کارگاه هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه پس از اعمال تخفیف و یا اضافه پیشنهادی پیمانکار ( ضریب پیمان ) پرداخت می گردد .

اسلاید 17: ضریب سختی کار :با استفاده از فهرست بها انتقال آب در صورتیکه مسیر انتقال از زمین های غیر هموار ( کوهستانی ) عبور نماید ضریبی تا 12/1 پیش بینی و در برآورد اولیه منظور می شود . ضریب تفاوت مصالح : پس از محاسبه تفاوت مصالح ( فولاد و سیمان ) فقط ضریب 14/1 اعمال می گردد و ضرایب دیگری قابل عمل نیست . ضریب تعدیل : ضرایب دیگری به پرداخت های پیمانکار اعمال می گردد ضریب نقب :این ضریب در فهرست بها جمع آوری و انتقال فاضلاب و توزیع آب در صورت نیاز به احداث نقب با طول حداکثر 5 متر برای ردیفهای مربوط با تنظیم صورتجلسه ضریب 20/1 اعمال می گردد

اسلاید 18: ضریب تعدیل مبنای تهیه براورد اولیه پیمان و سپس پرداخت آنها بر اساس قیمت فهارس بها می باشد که در سالهای اخیر هر ساله با ملاحظه تغییر قیمت ها نرخ آن ها تغییر و قیمت جدید از اول هر سال ملاک تهیه برآورد ، مناقصه ، انعقاد قرارداد و پرداخت می گردد . اگر چه نرخ فهرست بهاء هر سال مربوط به سه ماهه چهارم سال قبل می باشد . نرخهای اینگونه قراردادها ، نرخ فهرست بهای سال انعقاد قرارداد است بعبارتی در حالی که طبق برنامه زمان بندی پیمان عملیات اجرائی فی المثل در سال 86 انجام می شود صورت وضعیت ها با نرخ سال 82 ( سال انعقاد قرارداد ) تنظیم و پرداخت می گردد . به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مقاطعه کاران و پرهیز از وقفه در اجرای طرحهای عمرانی نرخهای مصوب (فهارس بها ) با رعایت دستورالعمل مربوط تعدیل می گردد .

اسلاید 19: مصالح پای کار به مصالحی گفته می شود که پیمانکار برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کار , خریداری و وارد کارگاه می نماید.هنگام ورود مصالح به کارگاه باید نوع و میزان مصالح صورتجلسه و به امضاء نماینده مشاور برسد .(ناظر مقیم )پیمانکار حق خروج مصالح از کارگاه را تا پایان کار ندارد.قیمت مصالح پای کار تحت یک فصل در تمام فهارس بهاء منظور شده و پیمانکار بر اساس قیمت مذکور میزان مصالح پای کار را قیمت گذاری و در ضرایب بالاسری و منطقه و پیمان ضرب و سپس 70 هفتاد درصد آنرا طبق صورت وضعیت به پیمانکار پرداخت می گردد .قابل توچه است که مصالح پای کار در صورت وضعیت قطعی منظور نمی گردد و پیمانکار موظف است مصالح مصرف نشده را از کارگاه خارج نماید.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید