این پاورپوینت بدون نیاز به هیچگونه ادیت و ویرایش قابل ارائه بوده و سعی شده به شیوه‌ای خلاقانه از نظر بصری تهیه و تنظیم شود (در صورت لزوم امکان ویرایش فایل وجود دارد). تا حد امکان سعی شده کلیدواژه‌های مهم هایلایت شود و از نمودار و اینفوگرافیک جهت بهتر رساندن منظور مطالب بهره گرفته شود. منابع استفاده شده در این تحقیق، که شامل کتاب و مقالات مختلف می‌باشد، در پایان فایل آورده شده است. این پاورپوینت برای دروسی نظیر مبانی نظری معماری، آشنایی با مبانی برنامه‌ریزی کالبدی و تحلیل فضاهای شهری و همچنین سایر دروس نظری رشته معماری قابل استفاده می‌باشد.

milad

صفحه 1:

صفحه 2:
5 پیش‌د رآمدی از حس مکان 0 واژه‌شناسی معنای لفوی حس مکان برداشت‌های دیگر حس مکان مبانی نظری 2211100 سطوح حس مکان cere es a eo ROOT CRONE er Og ed PEER Se ‏ا‎ ‎erect ‏با«‎ مع لا ممه نا م مام مم مم زه أت إساه سرس ‎OocoO‏ هويت ابعاد هويت 3110 01111111 معیارهای ارزیابی فضاهای شهری آنچه برای تأمين نيازها بايد در يك محيط عموفى باشد. جمع‌بندی ۱ جداول حس مکان منابع

صفحه 3:
/ بحس همدمه حس مقان

صفحه 4:
Pe ee ee Ue nee) Pera ee RP Sas Tare Pr ety PrN eon tarcm nn einer mn nom ‏كاليدى شامل بيامهاء معلنى و رمزهليى است كه مردم براساس‎ 111110 nese pe ee ‏درک و درمورد آن به قضاوت می‌پردازند.‎ © اين حس كلى كه يس از ادراك و قضاوت نسبت به محيط ‎et‏ ع ا عاملى مهم در هماهتك فرد و محيط باعث يهره بردارى بتر از محيطء رضايت استفادهكنندكان و در نهايت احساس تعلق ‎em)‏ ل ‎ia‏ 200 © فضاهاى شهرى» مكانهايى براى برقرارى ارتباطات و تعامل ر ‎Po‏ ‏وادراک مختلف گرد هم می آیند و در مکان بیکدیگر تعامل ‎eos‏ ‎eke ae ect eee ee eeae )‏ ‎CORE Serre) ey rer‏ 1۱ ‎es eercien ed‏ 000 یزاریبرای شکل‌دادن به محیط زندگی و پمخگویی بهتقعات و نیازهای انسان اهمیت بیشتری یافته است. ‎ ‎ ‎50070 ‎(oss rs vera 2y ‎

صفحه 5:
9 لس 289 ue Ble ee Ree eo Beane a re eae گوناگون از مکان‌های متفاوت در ذهن انسان می‌شود (معانی و [۱ emer rc Pier ar see Seer Tot eee] (مقاله تبيين مدل هويت مكان. © يكى از مسائلى كه در شهرهاى امروزى مورد توجه قرار كرفته, بحران هويت و بايين بودن سطح كيقى زندكى شهروندان أستد ۱ Paine Coie Rn ape ae ear ri ere ee انسان را در اتبط با لاه‌های دیگر وجود خویش قرار می‌دهد و این لایه‌ها به شناخت انسان از محیط پیرامون و خویشتن خود ‎ra‏ [۱ ene

صفحه 6:
5 رس صس مات ) امروزه بحران هویت در بسیاری از محلات و بافت‌های تاریخیء آمری انکارناپذیر و نیازمند به توجهی بیش از پیش است. محلاتی که زمانی نه چندان دور کانون شکل‌گیری روابط ا ‎Pars‏ ‎ae Mae ee Td‏ ا ”ا ‎re‏ ا ‎Hise‏ ‏تغییرات و دگرگونی‌هایی گردید. پویایی و حیات در آن‌ها تضعیف ‎enarce re aos Sn a or Cen eee‏ 1[ محل زندكيشان كمرنك شد و اكنون شاهد كاهش احساس ‎oa Baad‏ ا ا ال ل ‎Fe‏ ‏موارد رو به زوال هستيم. ىا ا ا ال 0 ‎cel ect]‏ ل ا ] ا 00 ‎er‏ ا ا ل ل ا ‎Pipe‏ ‎ree ere‏ ۱ ۵ از سویی دیگر, حس مکان که برآیند ارتباط انسان و مکان و ادراك روحى و روانى فرد از محيط استه باعث شخصيت و FOr eng eat ean Va oe rae EN Pir en apeeretor ‏ا‎ و مىتواند ضامن ايجاد تعلق خاطر در افراد و در نهليت به ثبات و ماندگاری شهر در ذهن شهروند منجر شود.

صفحه 7:
‎eer nna oe eee Serer )‏ ل ‎Ree ed en‏ مولفه‌ها به معنادار شدن مکان نزد مخاطب می‌انجامد و محیط را ۲[ ۳ ‎lender een tes ee‏ ار و كالبد شهرى. كاركرد اقتصادى أنء فضاهاى عمومى و غيره» و نيز عامل ذهنى يعنى كرودهلى ‎Pen efor ee perenne Soran Oop en]‏ مطلبات آن‌هاء وضعیت شهروندی» گروه‌های همگن و نظلیر آن 0 ‎ ‎ ‏| ا 0 ۱ ماندن دارند و جایی که آن‌ها احساس راحتی و امنیت دارند. اغلب مكان را فضايى تعريف مىكنند كه معنادار شدة است؛ ا ا ال ۱-۱ ۱ © تعلق به كار رفته در لين زمينه مىتولند بهعنوان رابطهاى عاطفى ن مردم و جشمانداز تعريف شود. تعلق مكان بيوندى است بين يك فرد يا كروه و مكان: كه براساس سطح قفضايى؛ درجه اختصاصی بودن» و ویژگی‌های اجتماعی یا کالبدی مکان. متفیر ‎Peres re een ees sane ee rey oe‏ ‎ptt nts) o)‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
52220355056 | 1 + 1 ‎Cel | eS |‏ | معماری؛ هتر خلق مکان أ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
1 حس مقان

صفحه 10:
ا ا ‎ree eon‏ ا ‎Bee‏ ‎re ee‏ 1 فضاى ساخته شده است كه به لحاظ مفهوسئ يا مادى ا ‎Pre‏ ‏زمينة فعاليتهاى انسانى؛ تصورات و ويزكىهاى كالبدى © اصطلاح حس مكان از تركيب دو واية حس و مكان تشكيل شده است. 1[ ‎a‏ ی وی محبت که در روانشناسی به آن درک تصویر ذهنی گفته می‌شود. یعنی قضاوتی که بعد از ادراک معنای شین آز خود ‎rien cee ered‏ 1 ‎Se On Te ene ee‏ نهايت به معناى شناخت تام يا كلى يك شئ توسط انسان. ‎Dp orcas 0 ee reeary omens rte a‏ ‎Romenerrin ayers eee sare oa eer ty‏ قضاوت و تجربة کلی مکان یا توانایی فضا در ایجاد حس ‎fa ites‏ 00000 ای ادراک. دریافت بآ ‎aren‏ “ead ads cpg jl oe

صفحه 11:
و تأثیرگذار میان افراد و مکان می‌پندارد. 1 ‎Coa run arene Spare‏ ترکیبی از انتبان.ونطرح خاضی از مخیط كالبدى زتدكى لوست كه به واسطة حس کردن به ادراک درآمده و تجربه مىشود. اما حس مكانء تنها يك ‎Pr Pera ie‏ ‎OI or‏ 100 1 | عاطفی فرد از مکان مربوط می‌شود. ا ا ا ال ل ان ۱ «رلف» بیان می‌کند که «مکان, ترکیبی ‎Ce eenre PxSoe ee oe)‏ تجربه شخصی. اهمیت دادن و پاسداری از کاشانه و زمین‌ها برای دیگر مکان‌ها». وی بر این عقیده است که فهم مکان ‎eae ee ey‏ 00 ‎Err atta)‏ ۱ گردد.

صفحه 12:
وآزهشناسى 00 0 ‏ام اللا ا‎ Sn PO Pa Nava ame Ye eae GC ee SO OE oe OS Oe IVC Cee Cai gy rent Sip 1c oa Fy CS Seaton Peep PE) OE OO ar On DE OT) ‏ا ل 0 زمینه معنایی محیط پیوند خورده و یکپارچه می‌شود.‎ 000 par ‏ا الا‎ ‏خصوصیات حسی و رفتاری ویژه برای افراد خاص می‌گردد.‎ 2 ماله مفهوم ح مكان و عوامل شكل ذهتذة أن - ذكتر محمدصاذق قلاحت)

صفحه 13:
وآزهشناسى بخش إل حس وتات RE ‏ا‎ Te SEY | : eens ee oer WOT AT Ona a ND TUN ae POL | ee aT ‏و معنابه عنوان مولفه‌های تشکیل‌دهنده.اقدامات لازم در راستای نیست. بلکه در لثر ارتباط متقابل انسان با لین عوامل شکل می‎ 11111111110000 كيرد هويث مكان را.مىتوان معادل.,! حس مكان "با" فانسته. eer ‏ااا‎ Cn eae ALOT a Epeee 5) 853

صفحه 14:
وآزهشناسى سس مقات ‎ee Re er de eee Se ee eae ee MS oR eek ae ee amcor |‏ | شهروندان نسبت به آن‌ها از جمله مهم‌ترین و ارزشمندترین . . حد محله منتهی می‌گردد. معيارهاى ارزيابى اين فضاها به شمار مىرود. ‎ ‏ارزيابى حس مكان براساس مؤلفههاى كالبدىء ادراكى» عملكر 007 ‎

صفحه 15:
وبانی نظری ۳ ve

صفحه 16:
Sn See See Roe eae) ‏محيطى قرار دارد؛ زيرا منبع تمام اطلاعات محيطى‎ ‏است. محيطها تمام حسرها را تحريك مىكنند و فرد‎ ‏با اطلاعاتی بیش از توان پردازشش رویهرو‎ | eS ‏ا‎ rer on ee Pom Eer g ra

صفحه 17:
مبانی نظری حس وكات عوامل تشكيلدهندة حس مكا ا ‎FANN‏ ‏مؤّثر در ادراك و حس مكانء اندازة مكانء درجه محصوريت» تضادء ‎Perey ae epee Ter pip ie |p ern Ce‏ بصری است. او همچنین خصوصیاتی نظیر هویت. تاریخ. تخیل و ‎ye reen ee eee SU Ie‏ 12 موجب برقراری رابطه متمرکز با مکان می‌داند. ‎eae SM nL gon Se |‏ | ‎PE eR eRe ent a one ae caltced‏ ويزكىهاى محيطى است. اين مفهوم از يك سو ريشه در تجربه‌های ذهنی همچون خاطرهه سنت. تاریخ. فرهنكه ا ‎eet‏ ‏و بيرونى در محيط مانند طرحء منظرهء بو و صدا است كه ‎Pred me en are PC‏ ‎og Gllail Bl jo aS csd agree dy Cad sled! Sioa‏ ‎Barrer ag ie ees)‏ ete ee ne | 1 pe Feat AV EAI pee PEE ISNa) Pan ert rowwe nes ane om Part er oe Pee 6s pes hs pe ees vO Neem Bete eon os 1 ‏اا‎ Sanna 21111111 1 11 1 [11 1 Hep 11110 Pl Bese ae Oto on ‏کلیت مکان است وبا لین حس» مکان رابطه فردیا تمامی مفاهیم.‎ ۱ ‏ا‎ eae cams Spl lad Alpe alec! gine As cued spate Cul بلكه به معناى عاطفه يعنى مرحله يس از شناخت أسته

صفحه 18:
مبانی نظری حس وكات ۴) دلیستگی به مکان: در لین سطح فردارتباط عاطفی پیچیده‌ای با مکان درد مکانبرای او من درد و مکان محور فردیت ااست و تجارب جمعی و هویت فرد در ترکیب با معلنی و نمادها به مکان شخصیت می‌دهد. در ‎SCTE Seon NO Cn ACEO Pie seen‏ ۳-۳ [۱ eO cre eee ee ‏ا‎ ‎Beery aes RM pene oar ek ee Er) ‏حمایت و از خود گذشتگی نسبت به مکان وجود دارد‎ ۶) حضور در مكان: در اين سطح مىتوان به نقش فعال فرد در اجتماع كه 10 ۷ فداکاری برای مکان: لین سطح بالاترین سطح حس مکان است و فرد عمیق ترین تعهد را نسبت به مکان دارد و فداکاری‌های زیادی در جهت گرایشات. ارزش‌ها. آزادی‌ها و رفاه در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهد. در لین سطح آمادگی برای رها کردن علایق فردی و جمعی به خاطر علايق بزركتر نسبت به مكان وجود دارد. ال 000 امكانء سه مزعله أصلى ‎Beals GIS pum‏ ودامكان واتضهد به مكان را معرقى و اين حس را ثر هفت سطح طبقه‌بندی می‌کند؛ ۱ eras tae te SCRE TY Rr eee rear ee ere ere) ۲) آگاهی از قرارگیری در یک مکان: لین سطح هنگامی است که فرد می‌داند در یک مکان متمایز زندگی می‌کند و نمادهای آن مکان را تشخيص مىدهد ولى هيج احساسى كه أو راجه مكان متصل كنده وجود ندارد. 0 0 re ore et a است. بلکه با مکان احساس بودن و تقدیر مشترک دآشتن نیز دارد. در این حللت نمادهای مکان, محترم بوده و آن‌چه برای مکان رخ می‌دهد نیز؛ rtd

صفحه 19:
مبانی نظری حس وكات ‎)١ 9‏ آشئليى بسيار عميق با مكان: لين سطح زملنى بدوجود مىليد كه از[ 1 1 1 1[ ‎pean Se‏ ع ىكند در آين حالت شخص با مكان يكى مىشود ‎Prom eon cvs eee ‏اا‎ oa Ona ‏بیشتر از که فردی باشد جمعی و فرهنگی است و شامل مشارکت‎ ‏عمیق و بدون اندیشه در نمادهای یک مکان است. این مشارکت‎ 1 ye Pern eer ue ers ‏1 ‏اا اا ‎mom‏ 1 براى افرادى كه در آن سكونت دارند جه شكل و معنليى دارد. در اين ‎ees EP TOU NC oO‏ 00 بدون پذیرش قراردادهای اجتماعی تلاش می‌شود. ‎ ‏سطوح آشنایی ‏سطح اولیه حس مکان, آشنلیی با مکان است که شامل بودن در یک مكان بدون توجه و حساسيت به كيفيات يا معنلى أن أنسته ‏۱ ‎ee are era‏ 1101000 توجه عمیقی به خود مکان ندارند و شکلی از مکان را تجربه می‌کنند ‎ecrinCnOn Ing‏ ی 000 می‌شود. ‎ ‎

صفحه 20:
مبانی نظری حس وكات حس مکان و دیدگاه ارشناسی ارزش‌های فردی و جمعی بر چکونگی حس مكان تأثير م ىكتارند و حس مكان نيز بر ارزشهاء نكرشها و بمويه رفتار فردى و اجتماعى افراد در مكان تأثير مىكذارد. افراد معمولاً در فعاليتهاى اجتماعى با توجة ‎eae say‏ 0 eee eM ema SSRN ee | BSe arene ne nye ego i a 1 ed WY ‏أين تجريهنيه ممناى تطهير ذهنى و دستيلبى به ذات.‎ © در بررسى بديده مكانء بديدارشناسى يكى از مهمترين ‎eam BOS‏ ا 00 ‎reer‏ اال ‎PON‏ ‎ee ree ne erat en‏ 0 است که درصدد توصیف چگونگی تکوین جهان و ‎Se cava‏ ۱ از دیدگاه پدیدارشناسان. حس مکان به معنای مرتبط PEs Ton ear Penne pear oe ee Ot a PU روزمرة است. ۳ 00 Ese SOfe We cere aan | [0 rates)

صفحه 21:
مبانی نظری حس وكات حس ود وانشناسى محیطی ۳ ارتباط اقتصادی: این رابطه بهواسطه مالکیت یا میراث بوجود می‌آید. Rei eon eae Tete eT a ‏اسطوردها و نمادها از طريق مناسبات مذهبى؛ معتوى يا اسطوردشناسى‎ ‏به‌وجود می‌آید.‎ PRLS OTN ear rn ae es SEES BELEN) Seca perenne arr gm eon ane ۳۳ 00 Se To ‏ل‎ ee ener Lee ees te irate 0 ‏زمان به آن سرزمين تعلق بيدا مى كند.‎ Pye Serer eevee eee ‏از دیدگاه‎ OS Rene a Reena at arse rsp RE AOS INSEAD | PUREE rein rt ae Keen reer oe eta os Pe akan nl aa on Tis aetna 1۱ CRs sree Lr ee | ald ‎)١‏ ارتباط تبارشناسانه: اينكونه ارتباط بين انسان و محيط از طريق ‎00 ‏ا‎ one oe os ‎۳9 ‎Pe COR aS Wen Eero Oe Poe ea ‏واسطه از دست دادن مكان و تجديد خاطره با فرأيند أفرينش مجدد ‎eens ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
مبانی نظری حس وكات TOMES A aE neon yen oa fee era eigeee ee ra oar ‏لذت و ادراک عاطفی آفز‎ pe OO | ‏به مکان کمک می‌کند. بتبراین تعلق به مکان؛‎ ‏چیزی بیش از تجربه عاطفی و شناختی بوده و عقاید‎ ANE iea ee amen int Nore oe) ‏می‌شود.‎ فرهنكى بودن تعلق به مكان به معناى لين است كه ‎Kp eM=c nC Btn‏ 0000 0ل 1 مکان‌ها را به خصوصیات فرهتگی ربط می‌دهند؛ ‎Fe Penne ee EEE UCP TITY‏ ‎eee aren oe‏ ‎Pepe ert ee a Cee oe |‏ فرلتر از آگاهی از استقرار در یک مکان است. اين ‎itd‏ | خود را جزئی از مکان می‌دلند و براساس تجربه‌های ‎OMPeaTyes ean Pen Fev or Be‏ ۳ ‎Lente oe acetone)‏ براى أو قابل اخترام مىشود. ‏ال ‎tent‏ ‏شدن با مکان به واسطه درک نمادها و فعالیت‌های روزمره است. این حس می‌تواند در مکان زندگی ‎a a ae ang‏ ‎SGOT S TPES‏ 1۱۹ ل ‎Ore ede eit‏ ‎eee rer tes‏ 19 می‌گذارد. ‎ ‎

صفحه 23:
مبانی نظری حس وكات 0000 ‏ا ا‎ [۱ aap Cara SOND SENT TS TIE RECT ORY Sapa w Tarn Pern FS Re Seep es pe od ee ay ‏عمومى انسانها تعريف م ى كنند.و كاليد رأ بد همراه متفيرهلى‎ ۱ ‏ا ا‎ eo ‏1ط«‎ een ا ‎eer‏ ‏تعلق ترکیبی پیچیده از معلنی, نمادها و کیفیت‌های محیطی ‎FP eae era epee aon‏ يك مكان خاص ادراك مىكند. اين معنا كه عمدثاً بر بايه ‎Beene ney]‏ 530000 نمود کالبدی, خود را نمیان می‌سازد. شناخت و آدراک فرد از یک مکان از شروط اولیهبرای ایجاد حس تعلق به مکان می‌باشد بدین منظور محیطهای با خونیی و تمایز کلبدی ‎stem‏ 11 10011111 10 re free Nein econ ec aoen ne Ne een Aloe ‏فردی در شکل‌گیری حس تعلق موثر می‌باشد نقش‎ pe ecru 0 carers eee Yer) Fehr ‏ا‎ oer Es ‏حملي‎ ‎[1 enren ett cas eanarey re are ‏ا‎ ۳ 7 ‏مشترک اجماعی‎ ‏محيطى در تأمين و 'كسترش لين يعد از نيازهاى انسانى اسع‎ 9 ‏در اصل همه انسا‎ بارغاي ابا عر تطق به ۱ می؛ ۳ ‎in meoge HNC TON Co RE‏ 1[ نقش ارتباطی با استفادهکنندگان ایفا می‌نماید که هر یک

صفحه 24:
م ا ل 1 oe i een ‏ا‎ Be) شایستگی‌های افراد به‌وجود آورد. ا ا دیدگاه اندیشمندانی چون «اآدلر»» «هورناى» و «مورفى» قابلقبولقر است. ‎Ate ane‏ ل 01011 جامعه شناسان» هویّت فردی در کنش متقلبل فرد با ديكران در محيط زندكى در جريان رشد روانى کودک شکل می‌گیرد. در در شکل‌گیری هویت فرده علاوه بر های_فردی_ انسان._ویژگی‌های ‎ea‏ و محیط زندگی آو نیز

صفحه 25:
© بات كالبدى و ساختار مكانى كالبدى-شهرى از ابعاد مهم هويتى شهر است؛ زیرا شکل‌گیری بافت ا ل ا ‎SrA‏ ا جامعه است. در واقع كالبد شهر امكان اراسي ری راجه صورت بصری فراهم می‌کند وبه همین دلیل ‎porary an‏ ا م بیشتری دارد

صفحه 26:
۱ ۱ ذهنى قلبل شناسابى باشندء ساكنان أن را در زمان و مكان به تجسم درأورند و تا چه اندازه آن ساختار ذهنی با ارزش‌ها و ‎acs! BIS; 59 anal pani‏ © يكى از معيارهاى هفتكانهاى كه «كوين لينج» در نظريه «شكل خوب شهر» براى سنجش شكل خوب شهر مطرح مىكثد «معنى» أسك. به باور ليتع معنای شهر تنها در محدودة کالبدی و ‎a 000‏ ‎er‏ دیدگاه أ elton oe LOE IUD od

صفحه 27:
ا ا ‎ce rete anes‏ ۱[ ‎eee eral‏ ‎ode ode Neato‏ ‎a ae ero La‏ سیاسی ن. شکل می‌گیرد و دگرگون مىشود بدين دليل ثكاه ايستا به ل ا ا شهری قادر به درک ن نیست. فرهنگ را مىتوان مجموعهاى بيجيده از دانستههاء باورهاء هثر و أداب و رسوم جامعة دانست كه مبتنى بر آرزشهابى است كه كروهى به أن يايبندى دارند و در ساختار اجتماعی از آن پیروی می‌کنند. فرهنگ نظام‌های نمادینی از كنجيندهاى شناختى اجتماع است كه ‎eR nd‏ ا ‎eye)‏ RE RIES ENR See

صفحه 28:
مبانی نظری حس وكات رابطه هويت با حس تعلق 000000 te eee OE ‏بومی اقلیمی و تاریخی لن است و در طول زمان شکل‎ | a Ce 1 iter Ur aera ‏نقش متبتی را در هویت‌بخشی درا باشد به فزلیش حنی‎ 1 OC a fe ‏شهری به مرور برای مردم ملموس خواهد شد و عناصر‎ ‏دخيل در شكل كيرى أن قابل رديابى خواهد بود‎ | به عقيدهالکسانده هویت در محیط هنگامی تجلی می‌کند ت10 ‎ears Sema gem pte elee‏ 19 ارتباط و احساس تعلق خاطر به وجود نخواهد آمد مگر آنکه قادر به شناخت عميق محيط و تشخيص أن بوده و توان درک تملیز آن نسبت به محیطهای دیگر را نیز داشته باشد 1 کتش‌های انجام‌یافته در آن محیط بدهن ۵ فضاء زملنی برای ما دارای هویت خواهد بود که از طرفی ‎aS Pee ae ee err ete‏ دیگر خود نیز به عنوان موجودی عینی در آن فعالیت و رفتار نموده و بالاخره بتوانیم ذهنیات ناشی از ادراک لن را با 00 Pt ee Seneca 2 OnE tie aye Piece nent a Perey a oes cee tame ome eg Pe en een eS Cee ee Pea] ‏ایده‌آل‌های رفتاری و تجربی انسان در رابطه با محیطهای‎ ‏ا ل‎ eS eee cad ‏از ادراک و رفتار را به‌وجود می‌آورد.‎ econ Ose POST Rites ae Cone) ‏دار. در شکل‌گیری هویت مکلنی دو مرحله وجود دارد؛ در‎ ۳ Neo Rome ETN ‏مکان نامیده می‌شود. در مرحله دوم فرآیند یوند روانی با‎ 1 aren Coen acy emo ۳

صفحه 29:
مبانی نظری حس وكات معبارها. دسترسی و ارتباط: ‎fps‏ ‏سیرکولاسیون.ارتباطات فضایی, قابل ریت بودن فضا و نحوة دستیابی به فضا ‎Sik aL yd pet ©‏ ساماندهى كالبدى فضا و دريافت آسايش ذهنى از فضاء بايدارى, 00 111101000 ‏ای ارزیابی فضاهای عمومی شهری ‎1 ‎| ‎۳ ‎۳ ‏اف‎ ‎Peon rece ee ‏کاربری‌های موجود درون فضا و ‏توان أنها در جذب أفراد و ‏گروه‌های مختلف ‎ ‎

صفحه 30:
) امثست: به معنای رژیت‌پذیری فضا ‎yee eee Cnn 2)‏ ‎SO I ee oo]‏ ارزشهاى زيبابى شناسانة مكان؟ | Gye 5p cttse a Jl JES 1 aN ger ema ry ‏كردهمايىء قدم زدن» بازى» تفريح»‎ ‏الاليشهاى جسمن و تلش _ممتتقيم: فر‎ ‏ایجاد تصویر ذهنی مطلوب افراد از فضا؛‎ [۱ sca oer ves, i [۱ ene [19 reo rer “eS > abel y رابطه با نیازهای اوليةانسان است و موتز 20000 ا ل ‎POCO Ys rer EN User‏ مشاهده و نظارة ديكران و اتفاقات "و اك يعنى حضور أفراد و كرو دهاى مختلف ‎res Ce nas Pe‏ 0100 ۳۹

صفحه 31:
مبانی نظری حس وكات تقویت حس مکان در فضاهای عمومی ۵- ایجاد قرارگاه‌های رفتاری مناسب جهت شکل‌گیری اجتماعات شهروندان و ایجاد خاطره جمعی ع- استفاده از ويزكىهاى معمارى با هويت متناسب با فرهنقف و ارزش‌های تاریخی 00 Re ore nen ae SG ۱ [1 geen ۱3 kt eae rt ae) Pee re On ev oC earta Re ROONEY ig Paar rare any san an a ey ‏عرصدهاى عمومى از طريق تزريق فعاليتها وكاركردهاى‎ 20000 PS aN ‏ا‎ ‎Perrone ne pee on pen race errs hye ‏و بازارها متناسب با ارزشها و معیارهای هویتی‎ 521011000100 Netra resins

صفحه 32:

صفحه 33:
2 ی ۱

صفحه 34:
جدول رابطه با مكان (دلبستكى مكانى) متولد و در حال زندگی در یک مکان و توسعه طی زمان Pea ee er re 07۳ ON PY EE PPPOE ES ‏مكان» رهنمودهاى مذهبى ويا غيرمذهبي‎ ‏بآدگیری درمورد یک مکان از طریق داستان‌ها ري‎ ‏تاریخچه‌های فامیلی» گزارش‌های سیاسی» روایی و خیالی‎ ‏آنتخاب مکان براساس لیستی از نشانه‌های مطوب و‎ ‏ارجحیت‌های شیوه زندگی. مقایسه مکان‌های واقعى با ايددآلها‎ ۳ ‎anes‏ 21110100 أخلاقى و قومى re ع مطلوبيت) ۳ co rere) ‏زندگینامهای‎ ‎earn ‏معنوى‎ ايدتولوزيى روایی - داستانی مطلوب pean

صفحه 35:
ا سا فد

صفحه 36:
00 BS) Meee BS Noor) سك د مؤلفه مؤلفه عملکردی اجتماعی ادراکی كالبدى

صفحه 37:
| ۲ مقاله تبیین حس تعلق به مکان و هویت در فضاهای شهری با تأکید بر بازارهای سنتی مقاله تبيين مدلى در شناسایی و تقویت عرامل تأثیرگذر بر حس مکان و خاطره جمعی مقاله رويكرد منظر در إيجاد سرزندكى خيابان ولى عصر با تأكيد بر يجاد حس مكان مقاله سنجش حس مکان و شناسایی مزلفههای مّثر بر آن در بافت تاریخی تهران مقاله واکاوی حس مکان در آفریتش و پایداری معماری دستکند روستای کندوان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان