hasharat_dar_ghoran_va_ahadis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حشرات در قرآن و احادیث”

حشرات در قرآن و احادیث

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع:حشرات در قرآن واحادیث

اسلاید 3: فهرست مطالب :مقدمه آیات از قران کریم در مورد حشرات زنبور عسلعنکبوتمورچه تصاویرمنابع

اسلاید 4:

اسلاید 5: مقدمه : شاخه بندپایان موفق‌ترین جانوران بوده و نسبت به سایر شاخه‌ها از تعدد و تنوع بی‌شماری برخوردارهستند. بطوری که از میان قریب به یک میلیون و پانصد هزار گونه جانوری شناخته شده 4/3 آن را بندپایان به خود اختصاص می‌دهند.

اسلاید 6: بسیاری ازبندپایان برای ما شناخته شده هستند بویژه حشرات که در اکثر زیستگاهها بسر می‌برند. موفقیت این شاخه از جانواران ، نتیجه ساختمان اساسی بدن بویژه سازمان قطعه قطعه‌ای و اسکلت خارجی کیتینی آنهاست. بندپایان شامل چندین زیر شاخه هستند.

اسلاید 7:

اسلاید 8: قرآن به نوعی بازگوکننده اهمیت علم حشره شناسی می باشد. سوره های نمل، نحل و عنکبوت به افتخار حشرات و خویشاوندان نزدیک آنها نامگذاری شده اند.

اسلاید 9: از سوی دیگر، خداوند توجه انسان را به پروانه، پشه، ملخ، مگس و موریانه جلب نموده است:[آنان حرکت کردند] تا به سرزمین مورچگان رسیدند؛ مورچه اى گفت: به لانه هاى خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالى که نمى فهمند!( سورة نمل، آیة 18).

اسلاید 10: آیاتی از قران کریم در مورد حشرات : ملخ:« يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ كَأَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ» (قمر / 7) همچون ملخهاي پراكنده از قبرها خارج مي‌شوند.زنبورعسل:« وَ أَوْحي رَبُّكَ إِلَي النَّحْلِ » (نحل / 68) و پروردگار تو به زنبورعسل وحي (الهام غريزي) نمود.

اسلاید 11: مگس:« إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً» (حج/73) كساني را كه غير از خدا مي‌خوانيد،هرگز نمي‌توانند مگسي بيافرينند.پشه:« إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها » (بقره / 26) خداوند از اينكه (به موجودات ظاهرا كوچكي مانند) پشه و حتي كمتر از آن، مثال بزند شرم نمي‌كند.

اسلاید 12: مورچه‌« قالَتْ نَمْلَةٌ يا أَيُّهَا الَّنمْلُ ادْخُلُوا مَساكِنَكُمْ » (نمل / 18) مورچه‌اي گفت: به لانه‌هاي خود برويد. موريانه:« ما دَلَّهُمْ عَلي مَوْتِهِ إِلاَّ دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنْسَأَتَهُ » (سبا / 14) كسي آنها را از مرگ وي آگاه نساخت مگر موريانه كه عصاي او را مي‌خورد.

اسلاید 13: زنـبـور عـسـل:

اسلاید 14: زنـبـور عـسـل: «و خدا به زنبورعسل وحی نمود کـه: از کوهها، درختان واز کندوهائی که مردم درست می کنند برای خود آشيانه بگير. بعد ازهر ثمری بخور وبعد (در بازگشت) مسيرهای مشخص شده پروردگار خود را دنبال کن(يا مسيرهای ساده شده پروردگار خود را دنبال کن). از شکمهای آن نوشيدنی با رنگهای گوناگون در می آيد و در آن مداوائی برای مردم وجود دارد. در اين رابطه برای افراد انديشمند نشانه ای وجود دارد».

اسلاید 15: نکات آيه: 1ـــ مسـيـر بازگشت زنبور عسل رند و بی درد سر است:زنبور عسل با اشعه فوق بنفش می بيند. وقتی مسيری را رود مـغـز آن زاويه هـای نـور خورشيد را ضبط می کند. در بازگشت بر اساس همان اطلاعات برمی گردد. وقتی هوا ابری باشد نيز خورشيد را با تحليل نور می تواند از پشت ابرهـا ببيند. جهات مغناطيسی شمال و جنوب نيز بکار می گيرد. و کندوی خود را هم از بوی آن می شناسد.

اسلاید 16: 2ــ از شکم زنبور عسل نوشيدنی در می آيد: عسلی که زنبور در شکم خود درست می کند و در خـانه های کندو می ريزد 80 درصد آن آب است. يعـنی هـمـانـطـور که قرآن می گويد: «آنچه از شکم آن در می آيد در واقع نوشيدنی» است. بـعـد کارکـنان کـنـدو روی آن کار می کنند تا درصـد آب آن به 18 درصد می رسد و عسل سفـت می شود و هـمـيـنـطـور از آن نان درست می کنند.

اسلاید 17:  3ــ عسل شفا بخش است:چيزيکه فعلاً انسان از خواص طبی عسل می داند موارد زير است:ــــ درصورت ماليدن عسلِ صاف به زخم، زيـچه ها (مـيکـروبها) را می کشد ومانع ازدياد آنهـا می شود وزخم زودتر بهبودی پيدا می کند. ــــ برای دستگاه هاضمه شـفـابخش است.ــــ دردهای روماتيزم را تخـفـيـف می دهد. 

اسلاید 18: ــــ به کودک کمک می کند که کـلسيم خود را حـفـظ کـند تااستخوان و دندانهای آن رشد کند. (توصيه شده به کودکان زير يک سال عسل داده نشود).ــــ شفائی دور مدت برای برخی بيماريهای مزمن دارد. ــــ برای التهاب حلق خوب است. ــــ برای مفاصل خوب است.

اسلاید 19: زنبور عسل و اشاره به آن در قرآن:

اسلاید 20: در قرآن کلمه نحل به معنی زنبور عسل در آیات ۶۸و ۶۹ سوره نحل در جزء۱۴ قرآن کریم آمده است. در تفسیر آیه۶۸ چنین آمده است: پروردگارت به زنبور عسل وحی فرستاد! در اینجا لحن قرآن به طرز شگفت انگیزی تغییر می یابد،

اسلاید 21: در عین ادامه دادن بحث ها در زمینه نعمت های مختلف الهی و بیان اسرارآفرینش در این سوره، سخن از زنبورعسل و سپس خود عسل به میانمی آورد . اما شکل یک مأموریت الهی والهام مرموز که نام وحی بر آن گذارده شده است. نخست می گوید: «و پروردگار تو به زنبور عسل، وحی کرد که خانه هایی از کوهها و درختان و داربست هایی که مردم می سازند انتخاب کن.»

اسلاید 22: ▪نخستین مأموریت زنبوران در این آیه، خانه سازی ذکر شده است.و این شاید به خاطر آن است که مسئله مسکن مناسب، نخستین شرط زندگی است و به دنبال آن فعالیت های دیگر، امکانپذیر است. ▪ در آیه ۶۹ سوره «نحل»،

اسلاید 23: دومین مأموریت زنبور عسل شروع می شود. قرآن می فرماید: «ما به او الهام کردیم که سپس از تمام ثمرات تناول کن و راههایی که پروردگارت برای تو تعیین کرده، به راحتی بپیما.»

اسلاید 24: سرانجام، آخرین مرحله مأموریت آنها را به صورت یک نتیجه، این چنین بیان می کند، «از درون زنبوران عسل، نوشیدنی مخصوص خارج می شود که رنگ های مختلفی دارد.» نهفته است.

اسلاید 25: جالب این که دانشمندان از طریق تجربه به این حقیقت رسیده اند که زنبوران به هنگام ساختن عسل آن چنان ماهرانه، عمل می کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان کاملا محفوظ مانده و به عسل منتقل می شود.

اسلاید 26: و در ماجرای برنامه زندگی زنبور عسل و ارمغانی که آنها برای جهان انسانیت می آورد، که هم غذاست و هم شفا و هم درس زندگی، نشانه روشنی از عظمت و قدرت پروردگار است، برای جمعیتی که می اندیشند.

اسلاید 27: بعضی از مصارف گرده زنبور عسل دانه گرده در پزشکی اهمیت خاصی دارد. در درمان بیماری های پروستات و آلرژی و در حال بی اشتهایی از داروهایی که از دانه گرده ساخته می شوند، استفاده می کنند. دانه گرده به عنوان مکمل غذایی به کار می رود و از آن در رفع چین و چروک و لکه های صورت استفاده می گردد. از داروهای مشهور می توان به Prostaflor Ofilorex اشاره کرد. نیش زنبور از نیش زنبور عسل به علت خاصیت قلیایی و اسیدی بودن آن در درمان بیماریها، استفاده می کنند.

اسلاید 28: خانه عـنکـبـوت :

اسلاید 29:     خانه عـنکـبـوت :   « کسانيکه بجای خـدا ديگران را ولی خود می کنند مانند عنکبوت می مانند کـه  خانه ای ساخت. براستی سست ترين خانه ها خانه عـنکبوت است، اگر می دانستند».

اسلاید 30: نکات آيه: 1ــ آيه می گويد اتخذت بيتاً: خانه ای ساخت. اتخذت بيتاً  صيغه ندرت ناميده می شود و انجام گهگاهی کاری را بيان می کند. و اين به اين معنی است که عنکبوت بطور گهگاهی برای خود خانه می سازد. پژوهشهائی که در زندگی عنکبوت شده نيز نشان می دهد که عنکبوت اغلب در سفر است و بطور گهگاهی برای خود خانه می سازد.

اسلاید 31: 2ــ نکته ديگر در آيه وجه التشابه بين خانه سازی عنکبوت و کسانيکه بجای خدا ديگران را ولی خود مي کنند می باشد. و آن اينست که عنکبوت از ماده شیمیائی بسیار قوی خود سست ترين خانه ها درست ميکند، کسانیکه بجای خدا دیگران را ولی خود می کنند نيز دنبال قویترینها هستند و قويترينها را دارند، و با قوی ترینها سست ترين حکومتها و روابط و مناسبات ها و مکاتب را درست می کنند. مانند آنچه بنام اردوگاه شرق شناخته می شد.

اسلاید 32: مـورچـه : 

اسلاید 33: مـورچـه :  « تا اينکه وقتی (سليمان و سپاهيان وی) به دره مورچه ها رسيدند مورچه ای گفت: مورچه ها! داخل خانه های خود شويد تا سليمان و سپاه وی شما را له نکنند؛ آنها له شدن شما را احساس نمی کنند».

اسلاید 34: نکـتـه آيه: مورچه ها با هم صحبت می کنند:مورچه ها از جمله با مواد بودار شيميائی با هم صحبت می کنند.

اسلاید 35: مورچه ها موجوداتی باهوش، سختکوش ، جنگجو، با مسوولیت و فداکار برای گروهشان هستند. سراسر زندگی مورچه ها در تلاش سپری می شود. شیوه زندگی مورچه ها از هرگونه ای که باشند تقریبا مشابه است.همه آنها اعم از مورچه های سربازیا کارگردرخدمت جامعه و بقای کلنی خودهستند.

اسلاید 36: تصویر یک مورچه سرباز گونه فئیدول که در مقابل لانه کاملا مراقب است تا از ورود هرگونه پارازیت یا هر دشمنی جلوگیری کند.

اسلاید 37: مورچه های کارگر تکه برگ هایی را که جمع کرده اند به لانه می برند.

اسلاید 38: مورچه ها از حس تعاون و همکاری برخوردار بوده و برای بقای کلنی خود دست به هر گونه فداکاری می زنند. در اینجا گروهی از مورچه ها با بدن های خود پلی را ساخته اند تا سایر اعضای گروه بتوانند از روی مانع سر راه عبور کنند.

اسلاید 39: مورچه ها برای دفاع از لانه از هیچ دشمنی هر اندازه هم که بزرگ باشد نمی ترسند. در این تصویر چند مورچه گونه سکروپیا دشمن را محاصره کرده و با گاز گرفتن اعضای دشمنی که به مراتب بزرگتر از آنها است او را بی حرکت کرده اند.

اسلاید 40: یک مورچه گونه لپتومیرمکس لارو گونه خود را با دقت در میان آرواره هایش گرفته و آن را به مکان امنی منتقل می کند.

اسلاید 41: یک مورچه کارگر گونه مونوموریوم کیلیانی دانه ای را که یافته است به لانه می برد.

اسلاید 42: دو مورچه سبز در حال قطعه قطعه کردن یک مورچه فئیدول که گونه ای مهاجم محسوب می شود.

اسلاید 43: مورچه های کارگر یا پرستار به دقت از لاروها مراقبت می کنند.

اسلاید 44: این مورچه گونه دوریمیرمکس اینسانوس به سوی مورچه سرخ گونه پوگونیمیرمکس بارباتوس با جثه ای به مراتب بزرگتر که جرات کرده زیاد از حد به لانه کلنی اش نزدیک شود حمله کرده است.

اسلاید 45: تصویر یک ملکه مورچه های گونه عسل خوار میان اعضای گروهش که از او مراقب می کنند.

اسلاید 46: این مورچه سبز سرباز در برابر عدسی دوربین عکاس آرواره هایش را گشوده و حالتی تهاجمی گرفته است.

اسلاید 47: قدرت خدا - تخم حشرات از نمایی نزدیک ###شگفتیهای خلقت جالب و دیدنی:

اسلاید 48:

اسلاید 49:

اسلاید 50:

اسلاید 51:

اسلاید 52:

اسلاید 53:

اسلاید 54:

اسلاید 55:

اسلاید 56:

اسلاید 57: منابع : سایت قرآن شناسی http://forum.irantrack.com/thread129995.html http://mazhab11.blogfa.com/post-5.aspxDesign by www.net-tec.biz | www.das-artikelverzeichnis.de | www.kredit.biz | www.oekoadressen.dehttp://dineslam.mihanblog.com/post/491

اسلاید 58: تهیه کننده : انسیه شریعتی

اسلاید 59: با تشکر از توجه همه شما

اسلاید 60: بگذراید وبگذرید. ببینید ودل مبندید. چشم بیندازید ودل مبازید که دیریا زود باید گذاشت وگذشت. حضرت علی (ع)

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید