hoghog-maalacit-fekri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حقوق مالکیت فکری”

حقوق مالکیت فکری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمحقوق مالکیت فکری

اسلاید 2: حق عبارت است از سلطه ای که برای شخص بر شخصی دیگر یا مال یا شیئی جعل و اعتبار می شود.مالکیت، حق استعمال و تصرفات به هر صورت از سوی مالک در ملک و مال خود به جز مواردی که در قانون استثناء شده، می باشد.معنوی در لغت به معنای باطنی،حقیقی و مقابل مادی،ظاهری و صوری بکار رفته است.از نظر آقای کاتوزیان حقوق معنوی، حقوقی است که به صاحب آن اجازه می دهد از منافع و شکل خاصی از فعالیت یا فکر انسان منحصراً استفاده کند.

اسلاید 3: آقای صفائی مالکیت های فکری یا معنوی را حقوقی می داند که دارای ارزش اقتصادی و داد و ستد است ولی موضوع آنها شیء معین مادی نیست. از نظر ایشان موضوع این حقوق در واقع فعالیت و اثر فکری انسان است.به طور سنتی حقوق مالکیت معنوی به دو شاخه اصلی حقوق مالکیت صنعتی و حق مولف یا حق کپی برداری تقسیم می شود.حق مولف یا کپی رایت برای مولفان و سایر آفرینندگان آثار ادبی و هنری حقوق خاصی را قائل می شود تا آنان بتوانند در مدت زمان معین اجازه بهره برداری از آثار خود را به دیگران بدهند یا بهره برداری از آن را ممنوع سازند. کپی رایت در معنای وسیع کلمه شامل حقوق جانبی نیز می گردد.

اسلاید 4: در جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مالکیت صنعتی دارای سابقه ممتد و طولانی است و قوانین متعددی در رابطه با مالکیت صنعتی به تصویب رسیده است و از حیث رویه ی قضایی نیز در وضعیت خوبی هستیم.مجلس شورای اسلامی در سال 1386 لایحه ی اجازه الحاق ایران به معاهده همکاری ثبت اختراع را تصویب کرده و به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است.نظام کپی رایت ایران به دلیل عدم پیوستن به برخی کنوانسیون های بین المللی با نظام بین المللی فاصله ی زیادی دارد. البته در سطح ملی از قوانین و مقررات پیشرفته ای برخوردار است.

اسلاید 5: نظریه ی «پاداش و مزد در مقابل حاصل کار فکری» با این اشکال اساسی مواجه است که والاترین انگیزه محقق و هنرمند را فراموش کرده و ارزش کاری وی را تا حد کار تولیدی تنزل داده است. در حالی که مشخص است که یک مخترع تنها به قصد درآمد مادی قدم در آن راه نگذاشته بلکه اهداف برتری را که خدمت بر بشریت و جامعه و پیشرفت و تعالی آن بوده، در سر می پروراند. از اینرو اجر معنوی آنان را نباید نادیده انگاشت.این نظریه که حقوق معنوی تابشی از شخصیت مولف و مخترع است نیز دارای ایراد است زیرا بدلیل ارزش معنوی حاصل کار فکری، نمی توان جنبه ی مادی آن را نفی کرد.در حقوق ما، ماهیت حقوق معنوی، همانند حقوق عینی است. موضوع این حقوق اشیاء غیرمادی و نامحسوس است و از آن به «حق مالکیت» نیز تعبیر می شود.

اسلاید 6: در وضعیت فعلی و با توجه به عرف معمول، در حقوق مالکیت معنوی جنبه مالی رجحان دارد و از این حیث باید این قبیل حقوق را جزء حقوق مالی تلقی کرد.طبیعت حقوق معنوی و اهمیت آن ایجاب می کند که گروه خاص به شمار آید و در واقع حق مالی به سه دسته عینی و دینی و معنوی تقسیم شود.حقوق معنوی جزء اموال منقول و یا در حکم اموال منقول است.شورای نگهبان به مشروعیت حقوق مالکیت معنوی و لزوم حمایت از آن و همچنین نقش این حقوق در امر توسعه ی اجتماعی-اقتصادی صحه گذاشته است.حمایت مناسب از حقوق مالکیت معنوی در حوزه ی حق مولف و حقوق جانبی، انگیزه ی لازم را در جهت خلاقیت های علمی، هنری و ادبی فراهم می کند.

اسلاید 7: در جهت پیشبرد حمایت مالکیت معنوی در سراسر جهان و تامین همکاری های اداری میان اتحادیه ها سازمان جهانی مالکیت معنوی که ایران نیز به این سازمان ملحق شده است.هر کشوری که عضو اتحادیه پاریس یا برن باشد می تواند به عضویت سازمان جهانی مالکیت معنوی درآید.ارکان سازمان جهانی مالکیت معنوی عبارتند از : 1-مجمع عمومی 2-کمیته ی هماهنگی 3-کنفراس 4-دفتر بین المللیسازمان در سرزمین هر کشور عضو، به موجب قوانین آن کشور از اهلیت قانونی لازم برای رسیدن به اهداف و اجرای وظایف خود برخوردار می باشد.دفتر بین المللی دبیرخانه سازمان است. این دفتر توسط مدیرکل اداره شده و دو یا چند معاون وی را یاری می نمایند.مدیرکل بالاترین مقام اداری سازمان است و نماینده ی سازمان نیز می باشد. مقر سازمان در ژنو می باشد.سازمان در صورت اقتضاء روابط کاری را با سازمان های دیگر بین الدولی برقرار نموده و با آنان همکاری می نماید.حق مولف یا کپی رایت یک اصطلاح حقوقی است و عبارت است از حقوقی که به ابداع کنندگان آثار ادبی و هنری تعلق می گیرد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید