پزشکی و سلامت طب سنتی

حمام کردن در دوران قاعدگی

hamam_kardan_dar_doran_ghaedegi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حمام کردن در دوران قاعدگی”

حمام کردن در دوران قاعدگی

اسلاید 1: حمام کردن در دوران قاعدگی« بهداشت قاعدگی و دانش مردمی »

اسلاید 2: مژگان تن ساز پزشک، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایراندانشگاه علوم پزشکی تهرانروشنک مکبری نژاد پزشک، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شاهد

اسلاید 3: به منظور جلوگیری از بروز اختلال در قاعدگی و حفظ صحت زنانگی دستورات و توصیه های بسیاری بیان شده که بخشی از این دستورات با ذکر علت آنها در کتب طب سنتی مدون شده و بخشی دیگر توسط مادربزرگ ها و موسپیدان، سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل گردیده است.

اسلاید 4: اعتقاد مردمی در باب استحمام در دوران قاعدگی:تقریبا در همه جای ایران بانوان بر این اعتقاد هستند که پرهیز از آب، خصوصاً پرهیز از استحمام در دوران قاعدگی، امری ضروری است. زنان معتقدند که استفاده از آب در دورۀ قاعدگی، چه به صورت موضعی و چه به شکل استحمام، باعث جذب آب از طریق رحم شده و فرد را مستعد عفونت به ویژه عفونتهای رحمی میسازد. همچنین معتقدند؛ استفاده از آب سرد و استحمام، به ویژه در روزهای اولیه قاعدگی، باعث افزایش میزان خونریزی میشود.

اسلاید 5: نگاه طب سنتی:از نگاه طب سنتی؛ هوای حمام گرم کننده وآب حمام مرطوب کننده بدن است.حمام بالذات سرد است. برخی از مضرات توقف بسیار در حمام عبارتند از:1.تحلیل زیاد،2.ریزش فضولات به اعضای ضعیف و سست شدن آنها، 3.ضرر به اعصاب،4.تحلیل حرارت غریزیه،5.کاهش اشتها به غذا،6.کاهش میل جنسی،7.تضعیف قلب،8.تحریك مواد ساكن و مهیا نمودن جهت عفونت.

اسلاید 6: نتیجه گیری:1. توقف در حمام، با تحریک مواد ساکن بدنی، باعث افزایش استعداد عفونت در فرد میشود.از آنجا که رحم در طی قاعدگی، متورم، پرخون و حتی دردناک میباشد، عضو ضعیفی به حساب میآید و حمام رفتن در این دوران، باعث جذب فضولات بدنی به سمت آن شده و استعداد عفونت در بدن و خصوصاً خود رحم را بالا میبرد.

اسلاید 7: 2. حمام با تحلیل حرارت غریزی باعث سرد شدن بدن گشته و فرد را در معرض ابتلا به بیماریهای مختلف قرار میدهد که شاید مسبب افزایش میزان خونریزی قاعدگی باشد. نکته مهمتر اینکه این کار باعث کاهش میل جنسی شده و به این ترتیب یکی از راههای اصلی درمان بیماریهای رحمی که همان آمیزش صحیح است، دچار اختلال خواهد شد و خود، بیماریهایی را به دنبال خواهد داشت.

اسلاید 8: 3. فرد در دوران قاعدگی، دارای نوعی ورم در رحم (اعضاء داخلی) باشد که بر طبق متون طب سنتی جزو موارد منع کاربرد استحمام به حساب می آید.

اسلاید 9: 4. برخی معتقدند استفاده از آب در طی قاعدگی به صورت طهارت و یا استحمام، موجب جذب رطوبت توسط رحم می شود. (چرا که دهانه رحم در این دوران باز است).این کار سیلان رطوبت از رحم را افزایش داده و شاید یکی از عوامل مهم ایجاد کیست های تخمدانی و توده های رحمی باشد.این نظریه هم با توجه به مرطّب بودن آب و افزایش استعداد رحم برای جذب رطوبت به دلیل باز بودن دهانه آن در طی قاعدگی، قابل توجیه است؛ چرا که افزایش رطوبت در یک موضع باعث افزایش سردی به طور عرضی در آن موضع شده و قابلیت ابتلا به اورام سرد را افزایش میدهد.

اسلاید 10: نکته قابل توجه این که خداوند این دوره را برای زنان دوره اذیت و آزار دانسته و به صراحت در قرآن مجید به آن اشاره کرده است و نماز و طهارت در طی قاعدگی را برای زنان واجب ندانسته است.از آنجا که دستورات دینی همه جانبه بوده و همزمان به سلامت جسم و روان فرد اهمیت داده میشود، به نظر میرسد استفاده از آب در این دوران نه تنها واجب نبوده بلکه برای بدن زنان بیضرر هم نمی باشد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید