علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

حمایت های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی

hemayathaye_ravani_ejtemaee_dar_balayaye_tabiee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حمایت های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی”

حمایت های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی

اسلاید 1: حمایتهای روانی – اجتماعی در بلایا ی طبیعیزهرا پیمانی :کار شناس مسئو ل سلامت روان

اسلاید 2: سانحه یا بلایک پد ید ه محیطی شدید و نا گهانی با ابعاد و سیع است که در جر یان آن منطقه آسیب ،نیازمند کمک های خارج منطقه بوده و در نتیجه آن عملکرد فرد و جامعه مختل می گردد.

اسلاید 3: انواع بلایا1)بلایای طبیعی: سوانحی هستند که در نتیجه عمل نیروهای طبیعی بو جود آمده و انسان در ایجاد آن نقشی ندارد، مانند سیل ، زلزله ، سو نامی (امواج سهمگین در یاکه به دنبال زلزله به ساحل هجوم می آورند)آ تشفشان ، طو فان و گرد باد، سقوط بهمن، خشکسالی و گرمازدگی،آتش سوزی جنگل ها و . . . . 2)بلایای انسان ساخته: سوانحی هستند که منشاء و قوع آنها بطور مستقیم یا غیر مستقیم در کنترل انسان است ما نند جنگ ، آتش سوزی ، حوادث جاده ای ، نشت مواد را دیواکتیو . .

اسلاید 4: حما یت روانی در بلایا :فرایندی است که در راستای تا مین سلامت روانی آسیب دید گان سوانح انجام می گیرد تا به طور مو ثر خود را با فشار های روانی ناشی از سوانح ساز گار نمایند . کار های روزانه خود را به خو بی انجام دهند و با افراد خانواده و محیط خود ار تباط منا سب بر قرار کنند.

اسلاید 5: مراقب با شید در جریان بلا یا افرادی را که د چار واکنش های روانی شده اند ، بیمار تلقی نکنید . این علایم واکنشی طبیعی به یک حادثه کا ملا غیر طبیعی است و در بسیاری از موارد در طول زمان تخفیف می یا بد و از بین می رود.

اسلاید 6: انواع واکنشهای روانی در بلایا :مر حله تماس یا ضر به :این مر حله چند دقیقه پس از از حادثه بروز می کند و غالبا گذرا و کو تاه مدت است . در این مر حله افراد اکثرا دچار ترس و و حشت شدیدی می شوند ممکن است بهت زده و گیج و در مانده بنظر بر سند و قدرت انجام هیچ کاری را نداشته با شند گو ئی میخکوب شده اند.مر حله واکنش یا قهر مان گرائی :در سا عات اولیه حادثه بروز می کند . در این مر حله افراد احساس می کنند باید کاری انجام دهند و بطور داو طلبا نه در امداد رسانی شر کت می کنند. بعنوان مثال شرو ع به بیرون آوردن اجساذ عزیزانشان از زیر آوار می کنند و تا رسیدن نیرو های کمکی بسیاری از کارها را خو دشان انجام می دهند و ممکناست عصبانی و تحریک پذیر با شند.

اسلاید 7: مرحله امید واری و فرامو شی غم :یک هفته تا چند ماه پس از حادثه بروز می کند . همزمان با رسیدن نیروهای کمکی افراد امید وار شده و به یک حالت آرامش نسبی دست پیدا می کنند . فعا لیتهای روز مره را از سرمیگرند و بسیاری به کار قبلی خود مشغول می شوند. مر حله مواجهه با واقعیت :این مر حله 2 الی 3 ماه پس از و قوع حادثه بروز می کند. افراد تازه متو جه خسارات و فقدانهایشان می شوند. رو حیه خود را از دست می دهند . نا آرام ،خسته و در مانده می شوند . ممکن است به این نتیجه بر سند که کمک های رسیده برای آنها کفا یت نمی کند و شروع به مقایسه در یافتی های خود با دیگران می کنند . افسرده ، مضطرب و حساس هستند و احساس تنهایی می کنند.

اسلاید 8: مرحله تجدید سازمان :این مرحله 6 ماه تا یک سال پس از وقوع حادثه بروز می کند . افراد شروع به باز سازی روانی خود و باز سازی زندگی خود می کنند و بتریج درک می کنند که باید متکی به خود با شند . عدم رسیدن کامل به این مر حله منجر به با قی ماندن علا یم و واکنش های روانی افسر دگی و اضطراب می شود.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید