وسایل نقلیه

حمل و نقل شهری در توکیو

Hamlo_naghle_shahriye_tokyo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حمل و نقل شهری در توکیو”

حمل و نقل شهری در توکیو

اسلاید 1: پروژه درس تقاضا در حمل و نقل استاد راهنما :جناب آقای دکتر شهریار افندی زاده دانشجو : مصطفی زارعبسم الله الرحمن الرحیمحمل و نقل شهری شهر توکیوTransportation In TOKYO

اسلاید 2: فهرست آشنایی با کشور ژاپن و شهر توکیو سیستم های مختلف حمل و نقل در توکیواتوبوس (bus)BRTتاکسی (taxi)مترو (subway)قطارهای شهریقطارهای شهری سبک (LRT)منوریل (monorail)قطار خود کش (Train Set)دوچرخه و موتورسیکلتFerryPRT و تکنورلوژیهای نوین در حمل و نقل شهر توکیوفصل اولفصل دوم

اسلاید 3: فهرست: تسهیلات و امکانات حمل و نقل گاردریل ها نرده ها پلهای عابرپیاده چراغهای راهنمایی چراغهای روشنایی و ..... تابلوهای هشدار دهنده ، تابلوهای خبری و ... خطوط افقی مرکز کنترل ترافیک و اعمال قانون سیستمهای حمل و نقل هوشمند کارتهای اعتباری و سیستم اخذ کرایه و .....فصل سومفصل چهارم

اسلاید 4: امکانات حمل و نقل برای معلولین ، نابینایان و .... بزرگراهها ، تونلها ، پلها و معابر شهری توکیو معرفی مختصری از فرودگاه های شهر توکیو و قطارهای سریع السیر عبوری از این شهر (shinkansen) نتیجه گیریفصل پنجمفهرستفصل ششمفصل هفتمفصل هشتم

اسلاید 5: آشنایی با کشور ژاپن و شهر توکیوفصل اول

اسلاید 6: آشنایی با کشور ژاپنپایتخت : توکیونوع حکومت : حکومت سلطنتی با قانون اساسی همراه با یک مجلس پارلمانیواحد پول : ین مساحت : 377.835 کیلومترمربعمساحت آبی : 3.091 کیلومترمربعمساحت خاکی : 374.744 کیلومتر مربعجمعیت : تا تاریخ July 2006 127.463.611 نفر زبان ملی : ژاپنیمذهب : دین شینتو و بودائیستwww.wikitravel.org/en/japan

اسلاید 7:

اسلاید 8: www.wikitravel.org/en/japan

اسلاید 9:

اسلاید 10: نقشه شهر توکیو با استفاده از نرم افزار Google EarthTOKYO

اسلاید 11: www.wikitravel.org/en/japan

اسلاید 12: CBD

اسلاید 13: نمودارهایی از رشد وسایل نقلیه موتوری در شهر توکیو

اسلاید 14: Number of Motor Vehicles05001,0001,5002,0002,5003,0003,5004,0004,50019001910192019301940195019601970198019902000Number of motor vehicles(thousans)Tokyo TotalTokyo Passenger carsTokyo Buses and TrucksTokyo(ward area) TotalTokyo(ward area) Passenger carsTokyo(ward area) Buses and TrucksSeoul TotalSeoul Passenger carsSeoul Buses and TrucksBeijing TotalBeijing Passenger cars and busesBeijing Trucks

اسلاید 15: 05001,0001,5002,0002,5003,0003,5004,00019001910192019301940195019601970198019902000Number of motor vehicles(thousans)Tokyo Passenger carsSeoul Passenger carsBeijing Passenger carsand busesNumber of Passenger Cars

اسلاید 16: Number of Trucks and Buses01002003004005006007008009001,00019001910192019301940195019601970198019902000Number of Trucks and Buses (thousans)Tokyo Buses and TrucksSeoul Buses and TrucksBeijing Trucks

اسلاید 17: Motorization (Vehicles per 1000 people)01002003004005006001940195019601970198019902000Vehicles per 1000 peopleJapanTokyoTokyo Ward areaKoreaSeoulChinaBeijing972317557226356216

اسلاید 18: ساعات شلوغ عبور و مرور (RUSH HOUR) مابین ساعات pm 4 – am10 می باشد . بطور میانگین هر شخص در حدود 5/1 ساعت در هر روز در ترافیک می ماند . روزانه 7 میلیون مسافر شهری جابجا می شوند . www.tokyo transportation japan.com

اسلاید 19: www.tokyo transportation japan.com

اسلاید 20: سیستمهای مختلف و متنوع حمل و نقل شهری شهر توکیوفصل دوم

اسلاید 21: اتوبوس BUS

اسلاید 22:

اسلاید 23: Hato bus Chuko bus (CB)(in Japanese)KBS (Kanto Bus Company)(in Japanese)NTB (Nishi Tokyo Bus)Odukyo bus (OB)(in Japanese)Tachikawa bus (TB)(in Japanese) Tokuso bus (TB)(in Japanese)Tokvu bus (Tokyu Bus Corporation)(in Japanese) مهمترین و معروفترین خطوط اتوبوسرانی توکیو خط Hato-bus است . www.mmatsuura.com اتوبوس BUS

اسلاید 24:

اسلاید 25: BRT Bus Rapid Transit

اسلاید 26:

اسلاید 27: تاکسی Taxi www.APTAjapantransportationlinks.comمعمولاً تاکسی های به رنگ سبز ، نارنجی و زرد و یا مشکی می باشد . حداقل کرایه تاکسی ها در ابتدای کرایه تاکسی 680 ین بوده و به ازای هر 2 دقیقه 80 ین به مبلغ اولیه افزوده می شود .

اسلاید 28:

اسلاید 29: Tomin Kotsu Co., Ltd.Tokyo MKHato Taxi K.K .Tokyo Yellow Cab Co., Ltd.Shinto Taxi Co., Ltd.Misuzu TaxiHeiwa Taxi Co., Ltd.Toto TaxiMainichi TaxiOdakyu Koutsu TaxiKomatsugawa Taxi Co., Ltd.Tokyo Night Taxi Inc. تاکسی Taxiwww.infotaxi.com

اسلاید 30: مترو Subway

اسلاید 31: اولین خط متروی زیرزمینی ژاپن که قدیمی ترین متروی آسیا می باشد و در سال 1927 میلادی احداث شد ، Ginza line بود و از زیر زمین شهر Ginza ( شهری در حومه توکیو ) را به شهر توکیو ارتباط داده و به شهر شمالی توکیو ادامه می یافت . خطوط مترو در ژاپن به دليل پيچيدگي شبيه به رشته هاي ماكاروني مي باشد . توكيو داراي 211 كيلو متر خطوط ريلي مترو ميباشد و 205 ايستگاه دارد . مدیریت و کنترل متروی شهر توکیو توسط دو شرکت کنترل می شود . يكي ازاين شرکتها که داراي 9 لاين بوده و دیگری دارای 4 لاین می باشد . 1)- Toei subway که دارای 4 لاین ا خطوط متروی شهر توکیو است و قدیمی تر از خط بعدی است . 2)- Tokyo metro که دارای 9 لاین بوده و تاخیرات در آن بسیار کم بوده و قطارها هر 3 دقیقه در ایستگاه توقف دارند . اين خطوط مترو به وسيله سيستم حكومت مركزي ژاپن كنترل مي شود. مهم ترين شاخصه خطوط ژاپن اين است كه به يك بازار بزرگ شباهت دارد كه مغازه هايی از جمله سوپر ماركتهاي بزرگ ، لوازم ورزشي ، صنایع دستی درآن قراردارند . مترو Subway

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35: نمونه هایی از ایستگاههای مترو شهر توکیو

اسلاید 36: قطارهای شهری JR کشور ژاپن دارای 6 شرکت اصلی ریلی می باشد. مجموعه ای از شرکت های خصوصی است که کنترل خطوط را بر عهده دارند و قطار داخل شهری شهر توکیو زیر مجموعه شرکتJrEastRailPass می باشد . ساختمان مرکزی کنترل قطارهای شهری

اسلاید 37: Hokkaido: JR Hokkaido Rail Pass Tohoku: JR East Rail Pass (also covers TOKYO) Chubu: none Chugoku: JR West Sanyo Area Pass (also covers Kansai and parts of Kyushu) Shikoku: Shikoku Free Kippu, Shikoku Saihakken Kippu Kyushu: Kyushu Rail Pass

اسلاید 38: شرکت مذکور دارای 9 لاین می باشد که Yamanote Line شهر توکیو را در بر می گیرد . خط مذکور شامل 35 کیلومتر مسیر خطوط ریلی بوده و بصورت Loop دور شهر توکیو را در 1 ساعت طی می کند . قیمت بلیط های آن نیز مبلغ 130 ین می باشد . JR East lines■Yamanote • ■Chūō • ■Chūō-Sōbu • Jōban ■• ■Keihin-Tōhoku • ■Keiyō • ■Saikyō • ■Shōnan-Shinjuku • ■Sōbu • ■Tōkaidō • ■Yokohama • ■Yokosuka

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44: سرعت بهره‌برداري این واگنها از 50 كيلومتر بر ساعت در سطح خيابان ها تا 100 كيلومتر بر ساعت در خطوط ويژه خارج از مناطق مسكوني قابل تغيير است كه با ميانگين سرعت بين 49-25 كيلومتر بر ساعت، قابليت جابجايي 8000-40000 مسافر را در ساعت و در هر مسير داراست. قطار های سبک شهری LRT

اسلاید 45: قطار های سبک شهری (LRT (Light Rail Transit

اسلاید 46: قطار های سبک شهری (LRT (Light Rail Transit

اسلاید 47: منوریل Monorailیکی از طولانی ترین خطوط منوریل متعلق به کشور ژاپن بوده و تاریخچه آن در توکیو به سال 1957 میلادی بر می گردد . این خط منوریل از درون شهر شروع و به باغ وحش Ueno توکیو ختم می گردد . منو ريل در توکیو داراي دوكلاس مي باشد( SUSPENDED و STADDLE-BEAM ) . معمول ترين منوريلي كه مورد استفاده مي باشد STADDLE-BEAM مي باشد كه از محور اصلي فاصله دارد اين سيستم توسط شركت آلماني به اسم ALWEG احداث شده است . www.monorails.org/tmspages/history.htm

اسلاید 48: بعدها خطوط منوریل در توکیو گسترش یافت و یکی از بلندترین خطوط منوریل توکیو خط منوریل داخل شهر به فرودگاه های Narita وHaneda می باشد . www.monorails.org/tmspages/history.htm

اسلاید 49:

اسلاید 50:

اسلاید 51:

اسلاید 52: ترن ست يا قطار خود كشش زير مجموعه‌اي از وسايل حمل و نقل ريلي مسافري است كه معمولاً از 4 تا 8 واگن صندلي‌دار تشكيل شده و به طور خود كشش به حركت در مي‌آيند. در برخي از انواع جديدترين ست‌ها لكوموتيو حذف شده و نيروي كشنده از طريق سيستمهاي انتقال قدرتي و مغناطیسی كه روي همه يا بخشي از واگنها نصب شده، تأمين مي‌گردد . در حالت كلي سه ترن ست چهار واگني از طريق كوپلينك اتوماتيك قابل اتصال به يكديگر مي‌باشد. حداكثر سرعت بهره‌برداري این ترن ست ها Km/h160 و شعاع عملياتي آنها Km1000 است. قطار خودکش Train Set

اسلاید 53:

اسلاید 54: دوچرخه و موتور سیکلت اجاره دوچرخه در هر روز معادل 1920 ین هزینه دارد . For ¥1920 a day, you can hire bikes from Eignt Rent

اسلاید 55:

اسلاید 56: مسیرهای ویژه دوچرخه سواری

اسلاید 57: Ferry

اسلاید 58: Ferry

اسلاید 59: Ferry

اسلاید 60: RRT – refers to rail rapid transit (heavy rail transit), a full-scale subway or metro. PRT( Ultra )

اسلاید 61:

اسلاید 62: تسهیلات و امکانات حمل و نقل داخل شهری فصل سوم

اسلاید 63: از تجهيزات و علائم ايمني راه ها هستند كه به منظور كاهش خسارات در صورت بروز سوانح تعبيه مي شوند.همچنين موجب آشكاري بيشتر مسير و حريم هاي عبور و هشداردهندگي به راننده مي شوند.انواع : صلب ((Rigid Barrier : نيوجرسي نيمه صلب ((Semi Rigid Barrier : ضربه گيرهاي پلاستيكي انعطاف پذير ((Flexible Barrier : گاردريل گاردریل ها

اسلاید 64: گاردریل هاwww.The Aqua line.com

اسلاید 65: گاردریل ها

اسلاید 66: نرده ها

اسلاید 67: نرده ها

اسلاید 68: پل عابر پیادهwww.listofbridgesindatabase.com

اسلاید 69: www.tokyoArchitecture.com پل عابر پیاده

اسلاید 70: چراغهای راهنمایی

اسلاید 71: چراغهای راهنمایی

اسلاید 72: چراغهای روشناییwww.The Aqua line.com

اسلاید 73: تابلوهای هشدار دهنده ، تابلوهای خبری و ... www.JapaneseRoadsignsline.com

اسلاید 74: تابلوهای هشدار دهنده ، تابلوهای خبری و ... www.JapaneseRoadsignsline.com

اسلاید 75: www. Mixed Signals Pedestrian Signs.htm

اسلاید 76: نمونه هایی از تابلوهای داخل مترو

اسلاید 77: نمونه هایی از تابلوهای داخل مترو

اسلاید 78: خطوط افقیwww. Mixed Signals Pedestrian Signs.htm

اسلاید 79: خطوط افقی

اسلاید 80: مرکز کنترل ترافیک و اعمال قوانین سیستمهای حمل و نقل هوشمند کارتهای اعتباری و سیستم اخذ کرایه فصل چهارم

اسلاید 81: اولین مرکز کنترل ترافیک شهر توکیو در سال 1970 تاسیس شد . ایستگاه مذکور 100 تقاطع را زیر نظر داشت . هم اکنون بالغ بر 170 مرکز کنترل ترافیک در شهر توکیو وجود دارد .

اسلاید 82: کنترل نامحسوس ترافیک

اسلاید 83: کنترل نامحسوس ترافیک

اسلاید 84: کنترل محسوس ترافیک

اسلاید 85: کنترل ترافیک و اعمال قانون در خطوط ریلی

اسلاید 86: حرکت ماشین ها در جاده ها از سمت چپ وسیله نقلیه می باشد . سرعت در اتوبانها (Express way) 80 کیلومتر در ساعتسرعت در بزرگراه ها (High way) 60 کیلومتر در ساعتسرعت در خیابانهای شهر (Urban areas) 40 کیلومتر در ساعتتوریستها برای رانندگی در توکیو می بایستی حتماً گواهینامه بین المللی داشته باشند . مشروبات الکلی حتی به مقدار بسیار کم در خون راننده ، موجب توقیف وسیله نقلیه می شود . تعدادی از قوانین در ژاپن :

اسلاید 87: کنترل ترافیک از طریق سیستمهای جدید ( ) www.EVWORLDFEATURE.comARCSAutomobil/Road Comminucation System

اسلاید 88: www.EVWORLDFEATURE.com

اسلاید 89: www.EVWORLDFEATURE.com

اسلاید 90: استفاده از دستگاه های GPS برای ردیابی مسیر

اسلاید 91: سیستم اخذ کرایه و بلیطهای الکترونیکی www.A-Ticket.com

اسلاید 92: Tokyo Free Kippu (1580 Yen) Toei and Tokyo Metro One-Day Economy Pass (1000 Yen) Tokyo Metro Open Ticket (1-day: 600 or 710 Yen; 2-day: 980 Yen) Toei One-Day Economy Pass (700 Yen) Tokunai Pass (730 Yen) Holiday Pass (2300 Yen) Suica and PASMO انواع بلیطهای در توکیو www.TransportationInJapan.com

اسلاید 93: کارت اعتباری مذکور برای تمامی سیستمهای حمل و نقلی توکیو از جمله مترو ، قطارهای شهری ، اتوبوس و تاکسی و .... استفاده شده و در همه سیستمهای حمل و نقلی اعتبار دارد . www.jreast.co.jp/suica-card

اسلاید 94: امکانات حمل و نقل برای معلولین ، نابینایان و ....فصل پنجم

اسلاید 95: تسهیلات برای نابینایان و معلولین در خیابانها و ...

اسلاید 96: تسهیلات برای معلولین جهت تردد با اتوبوس یا خطوطBRT

اسلاید 97: تسهیلات برای نابینایان و معلولین جهت تردد در خطوط مترو و قطار

اسلاید 98: تسهیلات برای نابینایان و معلولین جهت تردد در خطوط مترو و قطار

اسلاید 99: بزرگراهها ، تونلها ، پلها و معابر شهری توکیوفصل ششم

اسلاید 100: نقشه بزرگراه های توکیو

اسلاید 101: بزرگراه ها بزرگراه Aqua شهر توکیو را به یکی از جزایر ژاپن بنام Yokohama و Osaka ارتباط می دهد . دارای عوارضی بوده و شامل پل به طول 4 کیلومتر و تونلی به طول 6/9 کیلومتر در زیر آب می باشد .

اسلاید 102: www. Aqua line .com بزرگراه Aqua

اسلاید 103: www. Under tokyo bay.com بزرگراه Aqua

اسلاید 104: بزرگراه ها

اسلاید 105: تونل ها

اسلاید 106: پل ها

اسلاید 107: معرفی مختصری از فرودگاه های شهر توکیو و قطارهای سریع السیر عبوری از شهر توکیو(Shinkansen)فصل هفتم

اسلاید 108: كشور ژاپن در سيستم قطارهاي تند رو در دنيا پيشتاز مي باشد .كه اين قطارها ازنظر زيست محيطي براي اكو سيستم هيچگونه ضرری ندارند . نام اينگونه قطارها شينكسن مي باشد كه فقط براي رفت وآمدهای بين شهري مورد استفاده مي باشد .

اسلاید 109: شبکه سریع السیر ریلی SHINKANSENHokkaidoHonshuKyushuShikokuTokyoOmiyaNagoyaOsakaOkayamaShimonosekiFukowaNagasakikagoshimaKanazawaNaganoTakasakiNiigitaFukushimaYamagataShinjoAkitaSendaiMoriokaHachinoheAomoriHakodateSapporoOperationalUnder ConstructionPlanned

اسلاید 110:

اسلاید 111: انواع قطارهاي فونيكولار سري جديد قطارهاي تندرو ژاپن

اسلاید 112: فرودگاه های شهر توکیو : Hanedaفرودگاه با پروازهای داخلی ( تنها به کشور کره شمالی و کره جنوبی پرواز دارد . Narita فرودگاه بین المللی شهر توکیو .

اسلاید 113: فرودگاه Haneda

اسلاید 114: فرودگاه Narita

اسلاید 115:

اسلاید 116: با توجه به افزایش روز افزون وسایل نقلیه موتوری و افزایش شدید ترافیک شهری در معابر ، دولت ژاپن سیاستهای کلان خود را برای افزایش خطوط ریلی ( قطارشهری ، قطارهای سبک شهری ، مترو ، منوریل و .... ) معطوف کرده و با اختصاص فضاهای بسیاری از شهر توکیو به این امر میزان جابجایی مسافرین خود را در واحد مسافر به کیلومتر افزایش داده است . فصل هشتم نتیجه گیری :

اسلاید 117: 1-http://www.tokyometro.com2-www.Welcome to TokyoHousing.com3-www.tokyo-icc.jp4-http://www.virtualtourist.com5-www.railway-technology.com6-www.tokyohousing.com7-www.keishicho.metro.tokyo8-www.wikitravel.org/en/japan9-www.tokyo transportation japan.com10-www.mmatsuura.com11-www.GAKEI.com12-www.APTAjapantransportationlinks.com13-www.infotaxi.com14-www.monorails.org/tmspages/history.htm15-www.The Aqua line.com16-www.listofbridgesindatabase.com17-www.JapaneseRoadsignsline.com18-www. Mixed Signals Pedestrian Signs.htm 19-www.EVWORLDFEATURE.com20-www.A-Ticket.com21-www.TransportationInJapan.com22-www.jreast.co.jp/suica-card23-www. Under tokyo bay.com منابع و مآخذ:

اسلاید 118: Zare_mostafa_mo @ yahoo.comسوال : ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اسلاید 119: با تشکر از توجه شما

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید