صفحه 1:
را
استاد راهنما: آقای دکتر افندی زیاده
صفحه 2:
فهرست مطالب
. تاریخچه شهر مادرید و اطلاعاتی در مورد این شهر
۰ تقسيم بندى مودهاى حمل و نقلى مادريد
مترو -
لتوبوس-
ای
لتومبیللجارم لی-
دوچرخه -
پیاده روی معابر و روشناییمعابر -
3 جایجایی توریست
. مرکز کنترل ترافیک
ِ بزركراه هاى مادريد و علائم راهنمايى و رانندكى اين شهر
صفحه 3:
کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت 0000۰000 کیلومتر مربع» پنجاه و
دومین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپائی بعد از فرانسه به لحاظ
مساحت به شمار می آید.
پایتخت اسپانیا: شهر مادرید»
زبان رسمی این کشور: اسپانیانی
شهرهای مهم: بارسلون» سوياء مالاكاء گراناداء ثاراکوثاه تولدو» سان
سبستیان » سگویاء والنسیا و بیلبائو.
بر اساس قانون اساسی اسپانیا هیچ مذهبی دین رسمى اين کشور نمی باشد
ولی آزادی مذهبی تا حدودی که نظم اجتماعی شناخته شده در اين قانون را
به خطر نیاندازد تضمین گردیده است و این درحالی است که بیش از
9 از مردم آن کاتولیک هستند.
مادرید دارای مناطق توریستی فراوان وسواحل زیبایی می باشد
صفحه 4:
این کشور در کناره های دریای کانتا بریا (در شمال (اقیانوس اطلس (در
غرب) و دریای مدیترانه (در شرق و جنوب) مجموعا 6726 کیلومتر
مربع ساحل دارد.
آب و هوا در شمال اسپانیا معتدل بوده و بخش های مرکزی جنوبی و شرقی
دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد.
اسپانیا با 6۳60 میلیون نفرء پنجاه و ششمین کشور جهان و پنجمین کشور
اتحادیه اروپائی از لحاظ جمعیت به شمار میرود.
اين كشور به موجب قانون اساسى به 60 ایالت خود مختار تقسیم می شود.
هريك از ايالت هاى هفده كانه مذكور داراى مجلس ايالتى و دولت محلى
مى باشند.
صفحه 5:
۶ بعضی از مناطق توریستی مادرید به روایت تصویر
۱۳۳۹ ۳
صفحه 6:
0
a
4
13
4%
4
2.
صفحه 7:
مترو
صفحه 8:
ملرو
پایتخت اسپانیا ظرف چهار سال متروی خود را که سومین متروی بزرگ جهان به
شمارمیروده نوسازی کرد تا به راحتترین و ارزانترین سیستم حمل و نقل شهری
تبدیل شود.
طرح نوسازی که از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شد» طی چهارسال۳۴ ایستگاه جدید و
۷ کیلومتر به خط مترو مادرید افزوده است. متروی مادرید در حال حاضر دارای
)خط و ۳۱۶ ایستگاه در مسیری به طول۳۱۷ کیلومتر است و پس از متروهای
نیویورک و لندن؛ بزرگترین خط متروی جهان به شمار میرود. طرح نوسازی چهار
ساله علاوه بر آنکه ایستگاههای جدید و مدرن به سیستم حمل و نقل شهری مادرید افزود؛
نوسازی ایستگاههای قدیمی و استفاده از قطارهای جدید را نیز در بر میگرفت.
صفحه 9:
شرکت متروی مادرید در این طرح, راهاندازی سه خط "مترو سبک" را نیز گنجانده
است که بر پایه آن» تا پایان امسال ۲۷/۸ کیلومتر راه به همراه ۳۶ ایستگاه جدید به آن
افزوده خواهد شد.
مادريد اولين خط حمل و نقل زيرزمينى داخل شهرى خود را درة ١1١ ميلادى
افتتاح کرد و اکنون متروی آن» راحتترین وسیله عمومی تردد در آن است.
طبق آماری که از سوی شرکت متروی پایتخت اسپانیا منتشر شده است» در سال
۴ میلادی اين وسیله نقلیه۶۱۵ میلبون؛ سال۲۰۰۵ تعداد۶۴۴ میلیون و سال سال
۶ میلادی۶۵۷ میلیون نفر مسافر جابجا کرده است
1 METRO SERIAL 7000
صفحه 10:
۶ طراحی خط متروی ay pale به شکلی صورت گرفته است که امکان ارتباط آن را با
قطاررهای حومه که به آن» "سرکانیاس" گفته میشود» ايجاد مىكند.
قطارهای سرکانیاس هم از درون پایتخت عبور ميکنند و هم مادرید را به شهرهای دیگر
مرتبط مىسازند. به اين ترتیب» یک استفادهکننده از سیستم حمل و نقل مترو لازم نیست
براى سوار شدن به اين قطارها أز ايستكاء اه خارج شود.
علاوه بر أن فر دكاه يايتخت اسبانيا نيز به مترو متصل است و مسافر مىتواند از همان
داخل فرود. با بردا عوارض يك يورويىء بليط مترو را تهيه كند و در سريعترين
زمان» خود را به تمام نقاط پایتخت برساند
به همین دلیل» خط ۸ مترو مادرید که به خط فرودگاه نیز شهرت دارد در ابتدای مسیر
خود امکان تحویل چمدانهای مسافران را در درون شهر فراهم کرده است.
مسافری که میخواهد از فرودگاه پرواز کند میتواند چمدان خود را در این ایستگاه
مرکزی شهر مادرید به شرکت هوآپیمایی تحویل میدهد تا لازم نباشد بار خود را در
مسیر مترو همراه ببرد.
علاوه ير أنء در تمام مسير اين خطء صفحه نمايش اعلام زمان بروازها نصب شده است
نا مسافران را در جريان آخرين وضعيت حركت هوابيماها و زمان و مكان ورود و
خروج
صفحه 11:
+ ایستگاهها همچنین فقط محلی برای نقل و انتقال مسافر نیست و در آن؛ علاوه بر وجود فروشگاهها و
بازارچههاء نمایشگاههای هنری کنسرتهای موسیقی و دیگر برنامهها اجرا می:
مهمترین وسیله نقلیه عمومی مادرید از سه سال پیش خدماتی دیگر با عنوان "کتابخانه مترو" را راهاندلزی
کرده است تا به مسافران علاقهمند» بطور رایگان کتاب؛ امانت بدهد.
مسافر تنها باارائه کارت شناسایی خود و بدون هیچ وجهی عضو کتابخانه مترو میشود و از اين
سرویس بهره میگیرد.
امنیت داخل ایستگاهها و قطارها از دیگر مواردی است که پایتخت اسپانیا به آن توجه ویژهای دارد.
علاوه بر ماموران امنیتی مجهز به سگهای تعلیمدیده در شماری از ایستگاههای مهم نزديك به سه هزار
دوربین مداربسته مستقر در ایستگاهها مسئولیت امنیت مسافران را بر عیده دارند.
مرکز کنترل مترو در فضایی معادل ۵۰۰ متر مربع باء ۱۶ کارمند نیز رفت و آمد قطارها را نظارت
صفحه 12:
۶ بلیتهای مترو مادرید
بلیت ساده متروی مادرید که در تمام طول مسیر
آن کاربرد دارد. یک بلیت دیجیتالی یک یورویی
است» اگرچه فقط در فرودگاه» باید یک یوروی
دیگر به عنوان عوارض را نیز هنگام ورود یا
خروج از ایستگاه مترو پرداخت کرد.
بلیتهای ۱۰ سفره و ماهانه از دیگر انواع
بلیتها در مترو پایتخت اسپانیا هستند که افراد
بر اساس نیازهای خود آن را تهیه میکنند. هر
چه امکان استفاده از اینگونه بلیتها بیشتر باشد»
هزینه آن برای مسافر کاهش مییابد. به عنوان
مثال» نرخ بلیت یکبار استفاده, یک یورو است
در حالی که اگر بلیت ده سفره خریداری کنید؛
بهای هر بار سفر ۶۴ سنت خواهد بود.
متروی مادرید به تازگی بلیتهای ویژهای نیز
برای گردشگران طراحی کرده است که میتواند
در طول یک روز يا یک هفته در تمامی وسایل
حملونقل عمومی قابل استفاده باشد.
صفحه 13:
۰ بلیت متروی مادرید با اتوبوسهای داخل شهری یکی است اما تفاوت آن در اين است که
برای هر بار سوارشدن به اتوبوس. باید بلیت پرداخت کرد در حالی در مترو تا زمانی
که از در آن خارج نشوی» میتوانی بدون پرداخت هزینه. خطوط مختلف آن را عوض
كنى.
به عبارت ديكرء از طريق متروء با يرداخت فقط يك يورو و در صورت داشتن بليتهاى
ديكرء با هزينهاى كمترء مىتوان از هر نقطه يايتخت اسبانيا به نقطه ديكر آن رفت.
مناطقی از مترو که در خارج از پایتخت و شهرهای اطراف قرار دارند نیاز به یک بليت
دیگر دارد که تابلوهای راهنمای مترو در طول مسیرءاطلاعات کاملی درباره نوع بليت
را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به مسافران عرضه میکند.
همه اینها سیب شده است تا همه کسانی که به مادرید سفر میکنند» همانند خود مردم این
شهرء اعتراف کنند که مترو راحتترین » سریعترین و ارزانترین وسیله حملونقل
عمومی در ین شین بززگ است که با جوده خرد شثن میلیون نف Cues داز
صفحه 14:
آنان در اين زمينه به نرخ تاکسی در مادرید اشاره میکنند که تنها وارد شدن به آن؛ سه
یورو هزینه دارد و بسته به مسیر حرکت و زمان آن» قیمت آن بالا میرود به گونهای که
طى كردن یک مسیر ۵ یا۶ کیلومتری ممکن است بیش از ۱۲ یورو هزینه در برداشته
باشد. اين رقم برای رفتن از شهر به فرودگاه حداقل۲۰ یورو خواهد بود.
یکی از مهمترین ویژگیهای مترو آن است که به دلیل عدم وجود ترافیک یا بروز
تصادف در مسير آن؛ میتوان روی زمان حرکت و رسیدن به مقصد خود برنامهریزی
کرد حال آنکه اين امکان در مورد اتوبوس و تاکسی چندان میسر نیست
صفحه 15:
در حال حاضر تنها دو خط مترو در تهران مورد بهره
برداری قرار گرفته است درحالی که در شهری مانند مادرید
که نصف جمعیت تهران را دارد 72) خط مترو وجود دارد
که تمام شهر را پوشش می دهد .
استفاده از شبکه مترو:
شبکه حمل و نقل مترو باعث کاهش ترافیک مستمر در
خیابان های شهر مادرید و دیگر مناطقی که در اطراف
مادرید می باشند» شده است.
بلیط یکسره:
این بلیط تنها برای يك مسير با هر مقدار مسافت بين
ایستگاهها است و در هفت روز هفته مورد استفاده قرار می
گیرد. شهروندان مادرید می توانند این بلیط را از کیوسک
های فروش يا از دستگاههای فروش تهیه نمایند.
در هر دو صورت مسافر باید از نرده گردان برای سوار
شدن به مترو بگذرد.
صفحه 16:
Detrowedrid & asl 5 6)
شبکه حمل و نقل مترو مادرید شبکه ای است که از مرکز
شهر عبور می کند و تنها مخصوص شهر مادرید است.
بليط ده مسيره صحاموع() به قیمت 600 | 6 یورو:
عبحاصوه() بلیطیلستکه بسه مسافرانلجازم میدهد تا
00 مسیر را با مترومادرید طیکنند» بدونلینکه نیاز
به تعویض ب لیط خود در دفعاتمختلفهلشته باشند. لین
بليط بايد يساز طىه مسیر سوراخ شود تسا تسعداد
دفعاتاستفادم از آنمشخصشود. برلعانجام لينكار بايد
بلیط را از نردم گردانلغاز مسیر رد کرد.
چنانچه دستگاه بلیط را قبول نکرد و شما از اعتبار بلیط
خود مطمئن بودید» می توانید به متصدیان نزدیکترین مرکز
فروش بلیط مراجعه کنید.
بلیط را می توان از مراکز زیر تهیه نمود:
_ از دفاتر یا کیوسک های فروش بلیط در ایستگاههای
مترو
_ دستگاههای مخصوص فروش
_ از روزنامه فروشیهای سراسر مادرید.
صفحه 17:
٠ بليط ده مسيره Glo & Detrosur 00 / 9 یورو:
»* با بليط ده مسيره وحم وج() شما مى توانيد (0) مسير شهرى مترو را با هر فاصله اى
بدون خريد يا تعويض بليط طى كنيد.
اى مسير توسط نرده ورودى كردان سوراخ شده يا علامت
زدر آخر مسير علامت كذارى *
صفحه 18:
٠ حمل و نقل دوچرخه با مترو:
* مسافرین مترو که دوچرخه سوارند می
توانند در روزهای شنبه» یکشنبه و
تعطیلات عمومى بين ساعت هاى ©
صبح تا *6 بعداز ظهر از مترو استفاده
صفحه 19:
ایستگاهها:
هر ایستگاه بصورت یک محیط بزرگ و گسترده طراحی شده است تا رفت و آمد افراد به راحتی در آن
صورت گیرد.
ویژگیهای نما و چراغ های بزرگ, ایستگاه مترو را به مکانی روشن و خوشایند تیدیل می کند.
ساختمان ایستگاه های جدید بسیار محکم و مقاوم بوده و ترتيب ساخت و مصالح بکار رفته به صورتی
است که به راحتی قابل رسیدگی و نگهداری است.
درکل می توان گفت که نحوه طراحی ایستگاههای مترو برای تمام موارد. امکاناتی را در نظر گرفته
است.
,: ۷۱۴۲0
صفحه 20:
دستگاههای خودکار جدید:
در اين ایستگاهها . بلیط را می توان از دستگاههای
فروش خودکار که خدمات جدیدی ارائه می دهند» تهیه
کرد.
استفاده آسان:ٍ a
با فشار یک دکمه که بر روی صفحه
شود؛ شما می توانید دستورات لازم را
بلیط و پرداخت وجه به دستگاه بدهید.
فروش بليط:
در كنار بليط هاى يكنفره و بليط (0) مسيره ؛ اين
دستكاه همجنين يك كارت
علط را براى فروش ماهيانه در اختيار مشتريان
اه يديدار مى
بر مورد نوع
قراه م, دهد
BY
=
3
0
2
1
١
3
صفحه 21:
قطار بخار که برای حمل توریست از مادرید تا آرانجوز استفاده می شود
صفحه 22:
صفحه 23:
ایستگاه قطار مادرید
7
LEON
501۸
| 5
صفحه 24:
صفحه 25:
Plano esquematico de la red
نقشه خطوط مترو مادرید
صفحه 26:
اتوبوس
صفحه 27:
اتوبوس
در سال ©©©0 شبكه حمل و
نقل شهری مادرید شامل 468
خط اتوبوس بود که 4064
از آنها شبکه جمعی حمل و نقل
معمولی را تشکیل می داد (بلیط
یک سره, دو مسیره و
بلیط ماهانه)
این شبکه شامل یک خط اتوبوس
فرودكاه مدوم نمى باشد جون
اين خط عوارض مخصوص
دارد.
شبکه شامل ناوگانی از MODE
اتوبوس می باشد.
شماره گذاری اتوبوس ها نیز بر
اساس شماره مسیر آنها می باشد.
صفحه 28:
دو سرویس اساسی وجود دارد که یکی
روزانه است و از ساعت 0 صبح تا ®OG OO. Sr
نیمه شب سرویس می دهد و یکی ۰ 8 1
سرویس شبانه است به نام pra که در
شب از ساعت 00 تا 0 صبح کار می
کند با این سیستم اتوبوس ها 06۴ ساعت
شبانه روز در حال سرویس دهی می
باشند.
برای مسافرت با اتوبوس شما باید به
راننده پول پرداخت کنی رادر
ماشینی که کنار راننده است بیندازی و يا فعت)
اكر از بليط هاى ماهانه استفاده مى كنيد 12
آن را جلوی دستگاه بگیری. ۳
تا 00 دسامبر 966 تعداد 007۶
خط اتوبوس اضافه شد که مجموعاً به
تعداد 6600 خط برای مناطق O5®
رسید.
دو تا از خطوط مجزای اتوبوس خط
شماره 6 و خط شماره 272 هستند که
مسیر خاصی را طی می کنند.
صفحه 29:
0 دسامبر 00000 سیستم اتوبوس شهری مناطق مادرید شامل PA) LS GSO
خط اگر سرویس شهری در کروناس 9) ود) را به آن اضافه کنیم) که کاملاً در مناطق
مادرید کار می کنند که اين خطوط بوسیله 0 کمپانی خصوصی تحت *630 امتیاز
دولتی همچنین 2 امتیاز شهرداری و 0 کمپانی عمومی شهرداری کارمی کنند.
به طور IPAS GAS وسیله تحت امتیاز (08/۳0) کار می کنند که 1960 تا از آنها
با رنگ و نشانه های 6۳0() نقاشی شده اند.
میانگین ظرفیت مسافران 0 نفر (000 نفر نشسته و ©© نفر ایستاده) سال
به تعداد 15 دستگاه اتوبوس در دسترس با ناوگان اصلی تجدید شدند.
میانگین سن اتوبوس ها 6۳.6 سال می باشد به اين معنی است که به ميانكين سن
نگهداری 62.0 تا 5 سال دست يافته اند.
این رنج از نقطه نظر و a a
در نظر گرفته شده است. 11
صفحه 30:
٠» ایستگاه های اتوبوس با شماره خطی که ایستگاه متعلق به آن است و خیابان هایی که از
آن می گذرد مشخص می شوند (بعضی وقت ها خیابان هایی دارای ایستگاه های زیادی
هستند که مشخص نشده اند),
۰ مسیری که اتو بوس از آن می گذرد و ایستگاهی که شما ایستاده اید با یک نقطه قرمز در
هر ایستگاه هایلایت شده است.
ایستگاه سن لورنزو
صفحه 31:
» در تقریباً تمامی ایستگاه ها دیواره و سقف ایستگاه شیشه ای است و با اضافه کردن
صندلى هايى كه انتظار شما زا راحث:و آسوده مى نمايد. در مادريد هر كس نقشه ائى
كامل از حمل و نقل عمومى مادريد در اختيار دارند.
٠» قيمت بليت ها هم مثل مترو مى باشد براى مسير يك طرفه ©09 و براى (0) مسيره
۳ .
2 SUBURBAN BUSES
اش
0
=
صفحه 32:
این ایستگاه اصلی اتوبوس در مادرید در خیابان آلوارو مندز
0 نزدیک ایستگاه مترو آلوارو مندز است.(خط ©(
صفحه 33:
تاکسی
صفحه 34:
تاکسی
٠ درمادرید بیش از 960 تاکسی با مجوز موجود است. پس وقتی که به تاکسی نیاز
دارید پیدا کردن تاکسی کار مشکلی نیست.
۰ از هر UD اتومبیل در مادرید یکی از آنها تاکسی است به بیان دیگر یک دهم اتومبیل
های مادرید تاکسی هستند. برای گرفتن تاکسی در گوشه ای که ایستادید بیش از یک
دقیقه طول نمی کشد که تاکسی بگیرید.
صفحه 35:
تاکسی ها سفید هستند و
یک خط مورب قرمز بر
روی درب جلوی آنها
کشیده شده است یک
چراغ سبز بر روی سقف
و یک علامت در پشت
شيشه جلو تاکسی ها
وجود دارد که در
صورت روشن بودن
مشخص کننده این است
که تاکسی خالی و آماده
كرايه كردن است.
صفحه 36:
تاکسی متر وقتی شروع به کار می کند که شما پس از سوار شدن مقصد خود را به
راننده (هبعهی) اعلام کنید.
هزینه اولیه سوار شدن ©©.1) يورو (در روزهای تعطیل و شنبه از 40 شب تا 8
صبح 6.0 پورو) می باشد. مسیر های فرودگاه یک هزینه 9 یورویی اضافه دارند.
برای هر چمدان 0.60 يورو و شبها و روزهای تعطیل 0.) یورو , برای سگها
9 پورو اضافه دریافت می شود. برای مسیرهای مخصوص فرودگاه بیشتر از
تاکسی هاى بیسیم وتلفنی استفاده می شود.
صفحه 37:
صفحه 38:
اتومبیل اجاره ای
صفحه 39:
اتومبیل اجاره ای
۰ با ارائه مدارک
شناسایی و با توجه به
نوع خودرویی که
مايل به اجاره كردن
آن هستيد با يرداخت
مقدارى يول وير
كردن فرم مخصوص
مى توانيد اتومبيل
مورد نظر خود را
برای مدت مشخص
تحویل گرفته و به
گشت و گذر در
مادرید بپردازید.
صفحه 40:
یکی از کمپانی هایی که در مادرید اتومبیل به اجاره می دهد -ممعل() نامیده
که درخیابان کال _ونانسیوگنزالسم قرار دارد»
کمپانی های دیگری نیز به اجاره اتومبیل
است,
صفحه 41:
ee
صفحه 42:
دوچرخه
با توجه به اجازه حمل
دوچرخه توسط مترو
در مادرید بدین شیوه
به ترغیب مردم به
استفاده از دوچرخه
می کنند.
٠» در مادرید بیشتر
گردشگران از دوچرخه
استفاده می کنند.
صفحه 43:
حمل و نقل دوچرخه با مترو:
مسافرين مترو كه دوجرخه سوارند مى توانند در روزهاى .
شنبه» يكشنبه و تعطيلات عمومى بين ساعت هاى © صبح تا
©6 بعداز ظهر از مترو استفاده كنند.
هر دوچرخه سوار اجازه حمل یک دوجرخه را دارد نه بيشتر
رسیدن به ایستگاه مترو تنها از طرف راهروهایی است که با
ایستگاه متصدیان مرتبط مي باشد» کسانی که بعه از بررسی
اعتبار بلیط اجازه عبور را به مسافرین می دهند. همینطور
مسافرانی که دوچرخه به همراه دارند. نیز می توانند از همین
AU 5G Gad i sls es کنند.
گاهی اوقات در زمان ازدحام و شرایط فوق العاده از ورود
دوچرخه ها به مترو خودداری می شود.
بیش از یک دوچرخه در هر واگن اجازه ورود ندارد
سوار شدن بر دوچرخه داخل مترو ممنوع می باشد
حمل دوچرخه در پل های برقی ممتوع است
مسافرانی که دوچرخه به همراه دارند خود مسئول حفاظت از
آن و آطمینان از اين که موجب اذیت و آزار مسافران نمی
شوند» هستند. شبکه حمل و نقل مترو مادرید هیچ هیچ مسئولیتی
در برابر صدمه دیدن و مفقود شدن دوچرخه نمی پذیرد و کلیه
مسئولیت به عهده شخص می باشد.
صفحه 44:
پیاده روی
معابر
معابر
روشنايى
صفحه 45:
پیاده روی
* با توجه به معابر زیبا و اماکن باز در مادرید پیاده روی یکی از طرق جابجایی در شهر
می باشد که می تواند خاطرات بیاد ماندنی در ذهن گردشگران به جا گذارد.
13 اع
7
صفحه 46:
محوطه باز برای پیاده روی در جلوی ساختمان شهرداری
ساختمان شهرداری مادرید
صفحه 47:
Patio Real, Dadrid
صفحه 48:
صفحه 49:
محل های پیاده روی گردشگران
صفحه 50:
صفحه 51:
۳ اداره پست اصلی مادرید
Berek ۱
صفحه 52:
5 "2
TS وس
7 رب
Sune lit ay) 5ب
صفحه 53:
صفحه 54:
Wotiday TOO Derdricd
نورپردازی مناسب و زیبا
صفحه 55:
صفحه 56:
جابجایی توریست
صفحه 57:
به مادرید خوش آمدید
تابلوهایی جهت راهنمایی
گردشگران
صفحه 58:
| a
برای جابجایی گردشگران علاوه
بر مواردی که ذکر شد مثل مترو
اتویوس تاکسی و... در مادرید
اتویوس های ویژه حمل توريست
هم وجود دارد.
صفحه 59:
* گردشگران در اتوبوس در فضایی
صفحه 60:
۶ انواعی از اتوبوس های ویژه
حمل گردشگران
صفحه 61:
صفحه 62:
مبلمان و راحتی
داخل اتوبوس ها
صفحه 63:
صفحه 64:
مرکز کنترل ترافیک مادرید
صفحه 65:
مرکز کنتریل ترافیک
مرکز کنترل ترافیک شهری مادرید
علائم پیام های دینامیکی در بزرگراه60-
صفحه 66:
اولین مرکز کنترل ترافیک در مادرید در سال 900 بوسیله آزمایشگاه تحقیقات حمل
و نقل جاده ای بریتانیا تأسیس شد.
مرکز کنترل ترافیک مادرید (2۳626) به خوبی خطوط ((7,2) سیستم ترافیک را
کنترل می کند.
سیستم استفاده گسترده ای از علائم پیام های دینامیکی می کند (06069)) و از علائم
مورد استفاده بین المللی استفاده می کند.
سیستم سیگنال ها شامل ODD نقاطع در شهر است» مرکز 0600060 تا از اين نقاطع
ها 5 ةامر اس افنتفانة ا ee pee كنترين تلح ركز
اصلی OF UCD تقاط :
صفحه 67:
تابلو ورود قطار بعدی در مادرید
a
حجم مکالمات برای سرویس 0067۳
از سال 1960 تا ۵0000 در مادرید
toon 1900 1890 1901 132 156 1۵4 ۱9۵ ۸
صفحه 68:
فعالیت های مرکز کنترل
صفحه 69:
بزرگراه ها و
علائم راهنمایی و رانندگی
صفحه 70:
بزرگراه ها و علائم
راهنمایی و رانندگی
مادرید دارای 2" بزرگراه
ورودی و خزوجی
9۱4-) و -)
PO می باشد که )
(Butoviet) ces
Wihway 5 4
معنی (Pecie~ioll)
,<) است. بنابراین
wien 4 BP-O
بزرگراه با عوارض
شماره 0 است و -)
© به معنی بزرگراه
بدون عوارض شماره
۵ است.
صفحه 71:
همچنین مادرید دارای 0 بزرگراه محیطی (حلقه ای) است که با 0) مشخص می شوند.
(0-() بزرگراه دایره ای مرکز شهر است که ترافیک سنگینی دارد و 0-0)
بزرگراه خارج تر از 00-() است و به حومه مادرید گسترش یافته و 000-() منطقه
امروزی مادرید را در بر می گيرد.
بزرگراه های شعاعی ٩ که عوارضی هستند و 9 بزرگراه محیطی 0-00 و -0)
0و و 0-0 را به هم مرتبط می کنند (به منظور اجتتاب از بزرگراه های ظ) که
ازدحام بیشتری
صفحه 72:
صفحه 73:
صفحه 74:
۳
* 01331
0
09509
اح 7 سه 250209
نا esl دج
۱
Cues
Cathedral
صفحه 75:
تابلوها و میزان ترافیک در
مادرید
صفحه 76:
علائم و تابلوهای مورد استفاده
درمادرید
صفحه 77:
نتیجه گیری
مادرید شهری است که با توجه به جمعیت نسبتاً کم دارای سیستم حمل و نقلی منسجم؛
سیستماتیک و گسترده ای می باشد.
مادرید در زمینه جذب توریست. ایجاد جاذبه های دیدنی» جابجایی گردشگران در سطح
شهر و ایجاد تدابیر لازم جهت حمل و نقل آسوده و راحت آنها فعالیت های زیادی انجام
داده است,
بهترین مود حمل و نقلی در مادرید مترو مادرید می باشد که در تمام شهر گسترده شده
است و با تولید انواع بلیط های روزانه؛ چند روزه و ماهانه و همچنین قابل استفاده بودن
اين بليط ها برای مودهای حمل و نقلی دیگر سیستم یکپارچه و منسجمی در زمینه حمل
و نقل ایجاد کرده اند.
صفحه 78: