hokoomate_emam_ali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حکومت امام علی (ع)”

حکومت امام علی (ع)

اسلاید 1: جلال الدین غلامیدانشجوی کارشناسی مدیریت بیمهحکومت امام علی (ع)

اسلاید 2: 25 سال پس از رحلت حضرت محمد(ص)کشته شدن خلیفه سومجستجوی مردم برای شخصیتی خوش سابقه که فریفته دنیا نشده و در عصر حکمرانان پیش ستم نکرده باشدآغاز خلافت 4سال و 9ماهه امام علی

اسلاید 3: دلایل پرهیز امام از پذیرش خلافتپیشنهاد شدن زمامداری ، در بدترین زمان ممکنقبول فوری پیشنهاد خلافت ، این اتهام را که امام علی در کشته شدن خلیفه پیشین با شورشیان همدست بوده ، قوت میبخشید.پذیرفتن خلافت پس از اصرار فراوان مردم ، این شبهه را که بیعت مردم به اجبار رخ داده است را برطرف می ساخت .درنگ در پذیرش خلافت ، به مردم فرصت تفکر بیشتر می داد تا به دور از احساسات ، موقعیت را بسنجند و هرگاه نمی توانند بر پیمان خود وفادار بمانند با کسی بیعت نکنند.در صورتی که امام خود به رغبت نامزد امر زمامداری می شد ، گویا همه مسئولیت های بعدی را بر عهده گرفته و مردم را به رفع کامل مشکلات امیدوار ساخته.

اسلاید 4: موانع و مشکلات حکومت علی(ع)عدالت اقتصادی عدالت اجتماعیانحراف ها و بدعت هارفاه گرایی و تضعیف ارزشهای دینی

اسلاید 5: خـدامـحوری، عدالت طلبی، مردم داری، وفای به عهد و پیمان، اصلاح طـلـبی، دقت در انتصابات بر محوریت شایستگی، مبارزه بی امان با مـفـاسـد اخلاقی و اجتماعی، دوری از تشریفات و خان سالاری، نظارت مـسـتـقیم بر مصرف بیت المال، ایجاد امنیت و آزادی در جامعه را می توان از جمله ویژگی های حکومت علی(ع) دانست.

اسلاید 6: خدا محوریدر گفتار، رفتار و کـردارش به خدا می اندیشید و حکومت را وسیله می پنداشت نه هدف.(من به قرآن و سنت حضرت رسول(ص) و اجتهاد خود عمل می کنم. )او بـا حکومت، احکام خدا را اجرا می کرد و مردم را با منبع فیض آشـنـا و بـه سـوی حق می کشاند و نور الهی را در کالبد آنان می دمـید.او رضـایـت کـسی را بر رضایت خدا مقدم نمی داشت. حـکومت آن حضرت بر محور دین بود نه مردم سالاری. اگر خواست مردم مـطـابـق با اسلام بود، می پذیرفت ولی اگر با اسلام در تضاد بود، هـرگـز به آن عمل نمی کرد. پس حکومت اسلامی نمی تواند بدین معنا مـردم سـالاری بـاشد.

اسلاید 7: معیار عزل و نصب ها در حکومت علی(ع)عزل و نصب ها از نخستین اقدامات سیاسی امیرالمؤنین برای برقراری حکومت عدل اسلامی بود. متأسفانه بیشتر کارگزاران عثمان از شجرة بنی امیه و خویشان وی بودند که در رأس آنها معاویه قرار داشت، که عمر بن خطاب او را به حکومت شام نصب کرد و عثمان نیز او را در این مقام تثبیت نمود. امام از روز نخست که خلافت را پذیرفت، تصمیم گرفت کلیه فرمانداران عصر عثمان را که اموال بیت المال را در مقاصد و اغراض خود مصرف کرده و یا آن را به خود و فرزندان خودشان اختصاص داده بودند، بر کنار سازد.» امام علی (ع) پس از عزل افراد نالایق، گزینش افراد با صلاحیت را در رأس اصلاحات خویش قرار دادند. ایشان با توجه به حساسیتی که به این موضوع داشتند، معیارهای کلی گزینش کارگزاران را این گونه مطرح فرموده اند: علم و توانایی؛ پروا پیشگی؛ داشتن تجربه کاری؛ داشتن حیاء؛ پاکی و صلاحیت خانوادگی؛ سابقة مسلمانی و دل بستگی دینی؛ امانت داری و وفاداری؛ کارایی و تأثیرگذاری.

اسلاید 8: امام علی (ع) و تأمین امنیت در جامعهامنیت یکی از اساسی ترین مسائل یک جامعه است و هر ملتی در حیات اجتماعی خود نیازمند به امنیت و آسایش است. اگر مردم به دنبال حاکم خوب هستند و می خواهند حکومت دار آنها عادل، شایسته، مردم دار و … باشد، همه به خاطر این است که خواهان امنیت هستند و می خواهند در آرامش روحی و روانی زندگی کنند. حضرت علی(ع) در این مورد تلاش های فراوانی کردند که به ذکر مواردی از آنها اشاره می شود:۱- امنیت جانیامنیت جانی یکی از اصلی ترین و مهم ترین اقسام امنیت است. در حکومت امام علی(ع) مردم از امنیت جانی برخوردار بودند؛ اگر کسی به دیگری صدمه می زد و یا یکی دیگری را می کشت، قصاص و مجازات می شد تا دیگران جرأت انجام چنین کارهایی را در سر نپرورانند.۲- امنیت مالی و اقتصادیدر حکومت امام علی(ع) مردم علاوه بر امنیت جانی از امنیت مالی نیز برخوردار بودند. هر کسی به مال مردم متعرض می شد، حاکم برای امنیت دیگران مجرم را دست گیر کرده و به سزای عملش می رساند.۳- امنیت شغلی و کاری۴- امنیت قضایی و حقوقی

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید